Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen?
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. 4 18,18%
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. 14 63,64%
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. 4 18,18%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2014, 12:24   #201
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Meer testen, en rijbewijzen afpakken. Ook op de werkplaats. Jij stelt een 0 waarde voor. En ik volg je daarin. Waarom klaag je dan?
Like it matters? We zullen ons moeten buigen naar wat de wet zegt he.
En wat zal de wet zeggen? Who knows....
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 12:34   #202
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Like it matters? We zullen ons moeten buigen naar wat de wet zegt he.
En wat zal de wet zeggen? Who knows....
De wet zal zeggen dat je met 0 percent alcohol in je bloed een vliegtuig mag besturen.Net zoals je met 0 percent cannabis dat ook mag. Mooi hé, gelijkheid.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 12:45   #203
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben geïnteresseerd in eerste peiling vooraleer ik hiermee werkelijk aan de man ga.
Aangezien drank de enige toegelaten recreatieve drugs in onze maatschappij is, ga ik dat als enige themapunt aanreiken.
Zij scoort hoog qua overlast. Verkeer, agressie, zwerfvuil, urineoverlast, geluidsoverlast, ...

Mijn vraag is vooral wat U ervan zou denken moest men alcohol verbieden?
Begin dan al eens met consequent te zijn en een serieuze peiling op te zetten die niet bol staat van consequente vooringenomenheid.
Sta er misschien even bij stil dat hoe groter het aantal gebruikers van een drug is, hoe groter de kans dat dit maatschappelijk en wettelijk (democratisch) aanvaard zal worden. Logica is hierbij meestal ver te zoeken.
Ik zou eerder voor een verbod zijn op alle drugs die schadelijk zijn voor het individu (en dus ook voor de maatschappij) en een verbod van gebruik door personen die niet in staat zijn de anderen op een niveau te houden dat onschadelijk is.
Perfect te doen daar we hier allemaal een digitale pas hebben die nu ook al bij de apotheker moet gebruikt worden.
Drugs in andere winkels lijkt mij eerder een uitnodiging tot misbruik dan wel een noodzaak. Apothekers zijn er genoeg en een controle is wenselijk...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 12:58   #204
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Begin dan al eens met consequent te zijn en een serieuze peiling op te zetten die niet bol staat van consequente vooringenomenheid.
Sta er misschien even bij stil dat hoe groter het aantal gebruikers van een drug is, hoe groter de kans dat dit maatschappelijk en wettelijk (democratisch) aanvaard zal worden. Logica is hierbij meestal ver te zoeken.
Ik zou eerder voor een verbod zijn op alle drugs die schadelijk zijn voor het individu (en dus ook voor de maatschappij) en een verbod van gebruik door personen die niet in staat zijn de anderen op een niveau te houden dat onschadelijk is.
Perfect te doen daar we hier allemaal een digitale pas hebben die nu ook al bij de apotheker moet gebruikt worden.
Drugs in andere winkels lijkt mij eerder een uitnodiging tot misbruik dan wel een noodzaak. Apothekers zijn er genoeg en een controle is wenselijk...
Jij bent tenminste consequent in de zever die je verkoopt. Gelukkig zijn wij dan weer zo consequent om die zever ook als zever te (h)erkennen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 30 april 2014 om 12:58.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 16:22   #205
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Het alcoholverbod komt er aan ...
http://www.gva.be/nieuws/verkiezinge...npakken-2.aspx
Citaat:
74% van de ondervraagde Vlamingen ging 'akkoord' of 'helemaal akkoord' met de stelling 'Alle druggebruik hard aanpakken'. Nauwelijks 11% kon zich niet in die stelling vinden. Vooral oudere en lager opgeleide mensen gaan niet akkoord met het huidige drugsbeleid.
Zullen nu ook de door dokters (op vraag van de pillenfabrikanten) voorgeschreven drugs verdwijnen?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 17:46   #206
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het alcoholverbod komt er aan ...
http://www.gva.be/nieuws/verkiezinge...npakken-2.aspx

Zullen nu ook de door dokters (op vraag van de pillenfabrikanten) voorgeschreven drugs verdwijnen?
Met wat mensen doen in het privé-leven wens ik me niet te moeien.
En tegen overlast, drugs in het verkeer, zwartwerk als dealer hebben we nu al wetten. Gewoon toepassen die wetten. Simpel hé.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 21:19   #207
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ochja, ik heb me laten gaan. Maar ik zie de noodzaak niet ze aan te passen? Had ik alle drugs in plaats van cannabis geplaatst, was ik stemmen verloren. Ge kent zoiets wel zeker he? Beperkte informatie delen en zelf een scenario in gang steken om daarna cijfers te delen... Goh, propaganda?
Cannabis is dit en dat... Maar alcohol?
Het klinkt cliché intussen, maar het is wat het is he...
Waarom kan alcoholmisbruik wel en wordt de overlast met taksen opgevangen en kan dat met andere dingen niet?
Waarom erkent U alcohol in recreatieve vorm niet als drugs? Of moeten we THC drankjes op de markt brengen? Mag dat wel dan? 1 drinken en je mag in het verkeer? Nu kunnen we het gebruik controleren?

Ik weet dat U niet voor heel uw partij spreekt, maar uw partij is toch zero? Dus ook geen pas bij de apotheker he.
Ik geloof in Teonanacatl, ik heb niet eens een subsidie nodig!
Maar ik mag het niet he, ik moet zelfs dure praktijken betalen om mee te kunnen doen aan sessies... Wat met mensen die planten opnemen als levensstijl en oude traditionale culturen van stammen die verloren gaan willen praktiseren. Moet ik dan verhuizen terwijl heel de rest naar hier mag verhuizen en nog geld voor het geloof krijgt ook? Terwijl al hun geloven uit mijn geloof is verder gevloeid. ^^

Off with the head??? But this melody keeps playing and we keep dancing on it...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be