![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen? | |||
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() De wet zal zeggen dat je met 0 percent alcohol in je bloed een vliegtuig mag besturen.Net zoals je met 0 percent cannabis dat ook mag. Mooi hé, gelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sta er misschien even bij stil dat hoe groter het aantal gebruikers van een drug is, hoe groter de kans dat dit maatschappelijk en wettelijk (democratisch) aanvaard zal worden. Logica is hierbij meestal ver te zoeken. Ik zou eerder voor een verbod zijn op alle drugs die schadelijk zijn voor het individu (en dus ook voor de maatschappij) en een verbod van gebruik door personen die niet in staat zijn de anderen op een niveau te houden dat onschadelijk is. Perfect te doen daar we hier allemaal een digitale pas hebben die nu ook al bij de apotheker moet gebruikt worden. Drugs in andere winkels lijkt mij eerder een uitnodiging tot misbruik dan wel een noodzaak. Apothekers zijn er genoeg en een controle is wenselijk...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 30 april 2014 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het alcoholverbod komt er aan ...
http://www.gva.be/nieuws/verkiezinge...npakken-2.aspx Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En tegen overlast, drugs in het verkeer, zwartwerk als dealer hebben we nu al wetten. Gewoon toepassen die wetten. Simpel hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cannabis is dit en dat... Maar alcohol? Het klinkt cliché intussen, maar het is wat het is he... Waarom kan alcoholmisbruik wel en wordt de overlast met taksen opgevangen en kan dat met andere dingen niet? Waarom erkent U alcohol in recreatieve vorm niet als drugs? Of moeten we THC drankjes op de markt brengen? Mag dat wel dan? 1 drinken en je mag in het verkeer? Nu kunnen we het gebruik controleren? Ik weet dat U niet voor heel uw partij spreekt, maar uw partij is toch zero? Dus ook geen pas bij de apotheker he. Ik geloof in Teonanacatl, ik heb niet eens een subsidie nodig! Maar ik mag het niet he, ik moet zelfs dure praktijken betalen om mee te kunnen doen aan sessies... Wat met mensen die planten opnemen als levensstijl en oude traditionale culturen van stammen die verloren gaan willen praktiseren. Moet ik dan verhuizen terwijl heel de rest naar hier mag verhuizen en nog geld voor het geloof krijgt ook? Terwijl al hun geloven uit mijn geloof is verder gevloeid. ^^ Off with the head??? But this melody keeps playing and we keep dancing on it... ![]() |
|
![]() |
![]() |