![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen? | |||
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Drank met mate moet kunnen, vergeet niet dat het wetenschappelijk bewezen is dat een glaasje rode wijn zelfs gezond is. Een trekje cannabis of andere drugs is altijd ongezond, dat is het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik pikte in op een speculatie die vooraf gaande was... ik ben de verantwoordelijke voor mijn leven, niet drugs. En we zouden beter streven naar een bestuur waar iedereen dingen voor zichzelf kan uitmaken zonder lerende vingertjes erboven heen. Wie niet in staat is fouten te maken, is tot niets in staat. Belangrijkste is dat je eruit leert... Ik heb eruit geleerd dat repressie niet werkt, te losbandig ook niet. Leg nergens de focus op behalve jezelf en niemand gaat nog dwalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar desondanks blijkt dat cannabis roken de schadelijke effecten van tabak waarmee ze samen wordt geconsumeerd mildert. Niet tabaksgebruikers zijn nog beter af. Niet-rokers (tabak en/of cannabis) uiteraard nog veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Afgezien van de palliatieve effecten van cannabis (want eigenlijk is dat niet echt een "genees"krachtige werking) : 1) Is cannabis goed tegen het ontstaan van Alzheimer 2) Kan cannabis de verspreiding van het HIV virus in het lichaam vertragen. 3) Kan cannabis de uitzaaiing van kanker voorkomen en zelfs kankercellen doden. 4) Kan Cannabis de intraocculaire druk verminderen bij glaucoom waardoor blindheid voorkomen kan worden. 5) Kan Cannabis effectief epilepsie reguleren. Altijd slecht dus... Alles is relatief natuurlijk, maar ik denk niet dat we dezelfde visie hebben over het goede en het kwade. Mensen genezen noem jij bv. slecht dus. Maar laat ons een kat een kat noemen: de meeste gebruikers doen het natuurlijk voor de recreatieve kant van de zaak. En waarom niet? Jij zal toch ook niet durven beweren dat we een glas rode wijn per dag drinken omdat dit goed zou zijn voor het hart? Zeker omdat de gevolgen van een lichte dosis cannabis veel minder erg zijn dan van alcohol (ook al horen de prohibitionisten die vergelijking niet graag: dat maakt ze niet minder waar en ik zal ze blijven herhalen tot het doordringt in die schedels van jullie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Gouverneur
|
![]() Dat is niet zagen, het is manifest onwaar. Men heeft dat ergens van horen zeggen van een of andere voorlichting en men slikt dat als zoete koek, om dan te reproduceren met het gedacht dat ze een grote wijsheid verkondigen, maar eigenlijk hebben ze geen kaas (sorry, geen woordspeling bedoeld) gegeten van de materie. Die memen zijn hardnekkig en dogmatisch en zijn moeilijk de wereld uit te helpen, juist omdat ze niet stoelen op feiten maar als zodanig geacht worden omdat men ze destijds zo ingeplant geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was vooral een antwoord op de laatste berichtgevingen in de pers... Maar ik ben zeker niet voor het verbieden ![]() Het is als geld verdienen op criminaliteit in plaats van het te bestrijden. Flitsen/maximumsnelheid/alcoholgrenzen. Alles toont aan dat verbieden niet werkt, repressie nog minder... What is an elf to do then? Fly away zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() En u gaat voor nultolerantie?
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...itenland.dhtml Nederlandse automobilisten worden in het buitenland steeds meer gecontroleerd op het gebruik van drugs. Zelfs een jointje dat weken geleden is gerookt, kan tot forse boetes leiden. Dat zegt Mireille Detrixhe van juridische dienstverlener DAS in Metro. Ze zegt dat DAS steeds meer verzoeken krijgt voor hulp. "Er is sinds een aantal jaren een duidelijke toename te zien van het aantal vragen en meldingen door strenger beleid en meer controles", zegt ze. Volgens haar worden vooral Nederlanders extra gecontroleerd omdat het in het buitenland bekend is dat softdrugs in Nederland worden gedoogd. "De Nederlandse kentekens worden er zo uitgepikt." "Ook als een jointje weken geleden is gerookt, kan door bloedonderzoek het gebruik van softdrugs worden aangetoond met een fikse boete tot gevolg." Volgens haar controleren vooral de Zuid-Duitse deelstaten streng. HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed? |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rrestant.dhtml
Zit de NVA nu ook in het Brusselse stadsbestuur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Ze zijn dan toch al nuchter?
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 april 2014 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Dan moet de wetgever minimum en maximum waarden in een wet zetten hé. Maar peche gaat voor 0. In dat geval zijn de boetes terecht. Dat hijzelf dan wel eens zijn rijbewijs zou mogen inleveren is door de cannabis nog niet in de hersenen geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de cannabis is uitgewerkt komt zijn rijvaardigheid niet in het gedrang. Waar ik me dan meer zorgen over maak zijn zaken als : Meer dan 1 miljoen Belgen slikt antidepressiva 1 miljoen Belgen gebruikt antidepressiva 1 op 10 Belgen slikt antidepressiva Die zijn de hele tijd onder invloed. De chemische drugs die één op tien zomaar neemt, die zelfs dient om je bewustzijn te veranderen... Dan hebben we ook nog de mensen die vol pijnstillers of zelfs met een verkoudheid rondbollen, waar is dan 't gevaar? Komt nog bij: Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans kan men in de sportwereld wel kleine hoeveelheden opsporen. Moeilijke kwestie, maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over de stoute NVA. Daarom zet ik er de behandeling van een franke, Brusselse jointjesroker bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komen meer en meer medicijnen uit waar (al dan niet synthetisch nagemaakte ![]() Onderschat de macht en het geld van de pillenfabricanten niet. In de USA verkopen ze Marinol, in de USA legaliseren ze cannabis... Zie je de link?
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de regels niet vast of afdwingbaar zijn, dan kan je ze beter niet hebben. In deze topic zijn de regels niet vastgesteld, behalve dan door de topic-opener. Die wil een 0 percent regel invoeren. Daarmee steekt hij me rechts voorbij. Wetgeving daaromtrent had kunnen opgebouwd zijn in de laatste decennia waar linkse partijen het voor het zeggen hadden. Nu memmen over drugsgebruik dat al jaren illegaal is zegt meer over het vorige bestuur dan over het nieuwe bestuur. Dus zeg me eens, hoeveel cannabis mag een piloot van een passagiersvliegtuig in zn bloed hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebruikers betrapt in het verkeer moeten dan ook 15 dagen hun rijbewijs inleveren. Ook al zijn ze niet meer stoned wanneer ze positief op de speekseltest testen. Zodus? ![]() Trouwens, waarom zou cannabis de staatsschuld en Dexia niet kunnen afbetalen? Waarom moeten wij dat doen als een ander het kan... Laatst gewijzigd door Peche : 30 april 2014 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |