Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2014, 17:03   #201
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Ik dacht dat alleen allochtonen doppen en profiteren. En dat Belgen allemaal werken en een job hebben.
Nee de werkloosheid ligt bij allochtonen alleen drie vier keer hoger.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 17:21   #202
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Ik dacht dat alleen allochtonen doppen en profiteren. En dat Belgen allemaal werken en een job hebben.
En ik dacht dat ze naar hier gekomen waren om het vuile werk te doen dat Belgen niet meer willden doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 17:27   #203
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ontken jij dat er bij de werklozen zwartwerkers zitten?

Neen, dat kan je niet waardoor mijn uitspraak dus onmogelijk als 'verdomd gezever' kan afgedaan worden.
En al die anderen die werken, zitten er daar geen tussen die in het zwart werken?

je zal maar buitengegooid worden en over geen diploma of over geen hoger diploma beschikken of te oud zijn,en dan naar het ocmw verwezen worden,mijn vrouw heeft ongeveer 9 jaar in de privé gewerkt en dan 24 jaar aan de gemeente,en dan werden ze daar met zo ongeveer 200 buitengegooid,omldat een zeker blauw burgemeesterke al zijn diensten afschafte en het liet uitvoeren door priveinitiatief,de weinigen die werden overgenomen konden terug starten aan het minimum, ze was ouder dan 50, en voor minstens 33% gehandicapt,denk je dat die mensen nog werk vinden,neen ze spelen nog wat met hun voeten,en toen ze 60 was is ze thuis
overleden aan een hartaderbreuk,weg werk,weg pensioen,maar vooral weg leven,ik blijf achter met een geestelijk mindervalide zoon,en ja ik ben fier dat ik sociaal ben,ik heb er de redenen en het bewustzijn voor, en ik neem best aan dat er profiteurs bijzitten,maar jullie scheren alles en iedereen over dezelfde kam,jullie wijsheid zit in de portefeuille,en niet in het mens zijn!!!
Oud 23 mei 2014, 17:41   #204
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En al die anderen die werken, zitten er daar geen tussen die in het zwart werken?

je zal maar buitengegooid worden en over geen diploma of over geen hoger diploma beschikken of te oud zijn,en dan naar het ocmw verwezen worden,mijn vrouw heeft ongeveer 9 jaar in de privé gewerkt en dan 24 jaar aan de gemeente,en dan werden ze daar met zo ongeveer 200 buitengegooid,omldat een zeker blauw burgemeesterke al zijn diensten afschafte en het liet uitvoeren door priveinitiatief,de weinigen die werden overgenomen konden terug starten aan het minimum, ze was ouder dan 50, en voor minstens 33% gehandicapt,denk je dat die mensen nog werk vinden,neen ze spelen nog wat met hun voeten,en toen ze 60 was is ze thuis
overleden aan een hartaderbreuk,weg werk,weg pensioen,maar vooral weg leven,ik blijf achter met een geestelijk mindervalide zoon,en ja ik ben fier dat ik sociaal ben,ik heb er de redenen en het bewustzijn voor, en ik neem best aan dat er profiteurs bijzitten,maar jullie scheren alles en iedereen over dezelfde kam,jullie wijsheid zit in de portefeuille,en niet in het mens zijn!!!
Ik heb alle begrip voor uw persoonlijke situatie.
Ik heb alle begrip voor mensen die werkloos zijn en zich inzetten om niet te verdwijnen in de statistieken.

Maar is het zo asociaal om voor langdurige steuntrekkers een minimum aan inspanning te vragen zich in te zetten voor de gemeenschap in ruil voor de steun? (voor zij die kunnen uiteraard)

Voor de commies moet werken voor de gemeenschap/maatschappij als muziek in de oren klinken, maar de romantici van weleer zijn niet meer. Ze potverteren liever met een t-shirt van Che of Castro (Lenin, Stalin of Mao voor de die-hards) op het door hun vervloekte kapitalistische systeem.
Natuurlijk is het bovenstaande een veralgemening, but you get the picture.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 17:53   #205
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb alle begrip voor uw persoonlijke situatie.
Ik heb alle begrip voor mensen die werkloos zijn en zich inzetten om niet te verdwijnen in de statistieken.

Maar is het zo asociaal om voor langdurige steuntrekkers een minimum aan inspanning te vragen zich in te zetten voor de gemeenschap in ruil voor de steun? (voor zij die kunnen uiteraard)

Voor de commies moet werken voor de gemeenschap/maatschappij als muziek in de oren klinken, maar de romantici van weleer zijn niet meer. Ze potverteren liever met een t-shirt van Che of Castro (Lenin, Stalin of Mao voor de die-hards) op het door hun vervloekte kapitalistische systeem.
Natuurlijk is het bovenstaande een veralgemening, but you get the picture.
ja,ik begrijp u,maar begrijp jij ook wat er zal gebeuren met nva aan de macht?
Oud 23 mei 2014, 18:00   #206
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja,ik begrijp u,maar begrijp jij ook wat er zal gebeuren met nva aan de macht?

Liever een rechtse partij dan een linkse. De sterke schouders beginnen er hun goesting van te krijgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 18:13   #207
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Liever een rechtse partij dan een linkse. De sterke schouders beginnen er hun goesting van te krijgen.
Zaken op de spits drijven zal niet helpen,menselijkheid overwint,en de sterke schouders van de wereld hebben ons in de crisis gedreven door hebzucht,maar hebben daar geen last van, de minachting gaat uit naar de gewone man!
Oud 23 mei 2014, 18:20   #208
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Ja het is asociaal. Je geeft ze werk met een vrijwillig contract en een minimumloon of je blijft er vanaf.

Mensen gedwongen aan het werk zetten zonder behoorlijke verloning dat is de Nieuwe Slavernij en ja, dat is zo asociaal dat het een opstand waard is.
Oud 23 mei 2014, 18:23   #209
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ontroerende getuigenis.
Oud 23 mei 2014, 18:24   #210
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Mja de werkgevers hebben de werknemers in de tang en dat weten de werkgevers maar al te goed. Dus buiten ze uit waar ze kunnen uitbuiten. Er is een zeker ethisch aspect missend bij die "sterke schouders". Als ethiek nu wat hoger op de agenda stond bij de werkgevers heb ik geen problemen met een kapitalistisch model....
Oud 23 mei 2014, 18:29   #211
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zaken op de spits drijven zal niet helpen,menselijkheid overwint,en de sterke schouders van de wereld hebben ons in de crisis gedreven door hebzucht,maar hebben daar geen last van, de minachting gaat uit naar de gewone man!
Als iemand wil "gewoon" zijn is dat zijn probleem. Er zijn altijd winners en losers.
Oud 23 mei 2014, 18:32   #212
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pffft, Gipsy jij moet dringend is een boekske lezen over ethiek.....
Oud 23 mei 2014, 18:48   #213
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik lees alleen nuttige lectuur. En net zoals ik niet over uw ethiek kan oordelen kan u dat niet over de mijne. Dus laat dat zwartmaken zonder enige grond of bewijslast achterwege.
Oud 23 mei 2014, 19:02   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och de man is ook al bijna 70.......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 19:05   #215
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja okay ik zal wel weer fout zijn, maar de algemene trend is dat de zogenaamde "winners" veel corrupter en gewetenlozer zijn dan de "losers".
Oud 23 mei 2014, 19:11   #216
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als iemand wil "gewoon" zijn is dat zijn probleem. Er zijn altijd winners en losers.
De eersten zullen de laatsten zijn

Het kan verkeren
Oud 23 mei 2014, 19:19   #217
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Och de man is ook al bijna 70.......

66 en ik werk nog altijd harder dan de meeste twintigers en dertigers.
Oud 23 mei 2014, 20:13   #218
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is nu het perfect voorbeeld van naïviteit...
....iedereen die wil werken heeft werk.... wel wel....
Zolang de lijst met knelpuntberoepen ellenlang is, en zolang men migranten (Polen...) moet invoeren om te werken, zal dat wel min of meer kloppen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 20:14   #219
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
66 en ik werk nog altijd harder dan de meeste twintigers en dertigers.
Pensioengerechtigde leeftijd en toch nog jobs van de jongere generaties afpakken, en dan maar klagen dat er doppers zijn...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 20:20   #220
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja okay ik zal wel weer fout zijn, maar de algemene trend is dat de zogenaamde "winners" veel corrupter en gewetenlozer zijn dan de "losers".
Narcisten en psychopaten ja.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be