Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2014, 15:51   #201
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik zei niet 'geen enkele school' maar 'geen enkele godsdienst onderwezen op scholen' .. daarmee bedoelde ik het algemene Franse schoolsysteem (en niet de privé-scholen) dat zich op neutraliteit baseert.

Bij ons heeft men op staatsscholen niet die neutraliteit.
Alstublieft, alsof zedenleer een neutraal gegeven is
Oud 25 mei 2014, 15:56   #202
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Alstublieft, alsof zedenleer een neutraal gegeven is

op Franse scholen geeft men dan ook geen zedenleer, op Belgische juist wel, heb je hem nu
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 00:40   #203
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor zover ik Moeder Aarde begrepen heb, is niemand ertoe verplicht zich arrogant, bemoeiziek & despotisch te gedragen.
Merci , iedereen gelijk , en alles is dan toegelaten !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 11:56   #204
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Yes mensen, die is waar de decadente westerse mens zich druk over maakt: hoofddoekjes !

Bankdirecteuren, autohandelaren , de overheid die bijna criminele wetten inzet (zoals de gasboetes) het mag allemaal ! maar die hoofddoekjes !! @@@@@@@##$Q#$#
Het is nog belachelijker dan dat: de Vlaamse nationalist maakt zich druk over .. hoofddoeken achter een loket. Ondertussen stemmen ze voor partijen die er voor zorgen dat Vlaanderen geen controle heeft over zijn eigen grenzen, over zijn eigen immigratiebeleid, over zijn eigen integratiebeleid, over zijn leger, over zijn fiscaliteit, enz....

MAAR de hoofddoek moet AF achter het loket.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 12:57   #205
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Last?

Helemaal niet, integendeel zelfs: ik beleef er dolle pret mee!

Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 14:47   #206
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

J.Vandelanotte en "la Bossa" verplicht met hoofddoeken,of desgevallend zielige monddoeken.

De nieuwe Belgische vestimentaire outfit.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 14:55   #207
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het is nog belachelijker dan dat: de Vlaamse nationalist maakt zich druk over .. hoofddoeken achter een loket. Ondertussen stemmen ze voor partijen die er voor zorgen dat Vlaanderen geen controle heeft over zijn eigen grenzen, over zijn eigen immigratiebeleid, over zijn eigen integratiebeleid, over zijn leger, over zijn fiscaliteit, enz....

MAAR de hoofddoek moet AF achter het loket.
Heeft het niet met de neutraliteit van de overheid te maken, ik meen dat sommigen dit al tot in de treurnis hier op het forum vernoemd hebben?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:05   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Heeft het niet met de neutraliteit van de overheid te maken, ik meen dat sommigen dit al tot in de treurnis hier op het forum vernoemd hebben?
sommige mensen lezen niet wat anderen schreven, maar gebruiken dit forum enkel om hun eigen verzuchtingen te ventileren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:09   #209
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet gelezen waarom iemand die achter een loket de staat vertegenwoordigd 'neutraliteit' moet uitstralen.

En laat ons eerlijk zijn, een keppeltje, kruisje interesseert de meesten niet, het is vooral de hoofddoek die stoort. Totale bagatellen wat mij betreft.
Oud 26 mei 2014, 15:12   #210
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet gelezen waarom iemand die achter een loket de staat vertegenwoordigd 'neutraliteit' moet uitstralen.

En laat ons eerlijk zijn, een keppeltje, kruisje interesseert de meesten niet, het is vooral de hoofddoek die stoort. Totale bagatellen wat mij betreft.
elke burger is VERPLICHT om zich voor bepaalde dingen tot de staat te richten. De staat is VERPLICHT daarvoor een NEUTRALE dienstverlening aan te bieden. Hoofddoeken, keppeltjes, kruisjes etc... zijn geen uitingen van neutraliteit. En hoofddoeken staan specifiek voor de lagere positie van de vrouw in de islamitische totalitaire ideologie. Of had je misschien graag dat er ook een paar KKK adepten in uniform aan de balie zaten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 mei 2014, 15:18   #211
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
elke burger is VERPLICHT om zich voor bepaalde dingen tot de staat te richten. De staat is VERPLICHT daarvoor een NEUTRALE dienstverlening aan te bieden. Hoofddoeken, keppeltjes, kruisjes etc... zijn geen uitingen van neutraliteit. En hoofddoeken staan specifiek voor de lagere positie van de vrouw in de islamitische totalitaire ideologie. Of had je misschien graag dat er ook een paar KKK adepten in uniform aan de balie zaten?
Wat versta je precies onder 'neutrale dienstverlening'? Ik vroeg naar het waarom van die 'neutrale uitstraling'.
Oud 26 mei 2014, 15:39   #212
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat versta je precies onder 'neutrale dienstverlening'? Ik vroeg naar het waarom van die 'neutrale uitstraling'.
Wanneer ik aan een overheidsloket kom hoef ik niet te weten welke geloofsovertuiging, hobby's, tattoos, sekte, geaardheid.....die persoon heeft.

Kijk Elio, je weet wel, de man met de strik.
http://premier.fgov.be/nl/de-neutral...an-de-overheid
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 15:51   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien je dat niet begrijpt of weet, dan kan ik je enkel verwijzen naar de Molinari-lezing van professor Matthias Storme.

your google is as good as mine, ik twijfel trouwens of U de tekst van Storme wel zou kunnen begrijpen.

Oud 26 mei 2014, 15:55   #214
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
indien je dat niet begrijpt of weet, dan kan ik je enkel verwijzen naar de Molinari-lezing van professor Matthias Storme.

your google is as good as mine, ik twijfel trouwens of U de tekst van Storme wel zou kunnen begrijpen.
Ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. Ik vroeg gewoon aan jou waarom iemand die voor de staat achter een loket zit 'neutraliteit' moet uitstralen. Dat moet toch gemakkelijk uit te leggen zijn, als het zo duidelijk is.
Oud 26 mei 2014, 15:57   #215
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik aan een overheidsloket kom hoef ik niet te weten welke geloofsovertuiging, hobby's, tattoos, sekte, geaardheid.....die persoon heeft.
Ik hoef ook niet te weten wat iemand zijn huidskleur is die achter een loket zit. Maar die persoon kan mij dan nog altijd helpen met mijn rijbewijs of identiteitskaart.

Citaat:
Kijk Elio, je weet wel, de man met de strik.
http://premier.fgov.be/nl/de-neutral...an-de-overheid
Absoluut geen referentie voor mij.
Oud 26 mei 2014, 22:09   #216
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef ook niet te weten wat iemand zijn huidskleur is die achter een loket zit. Maar die persoon kan mij dan nog altijd helpen met mijn rijbewijs of identiteitskaart.

Absoluut geen referentie voor mij.
Wat is dat nu voor zever, iemand zien lijkt me een logisch gevolg tenzij u denkt dat we allemaal onder een burka moeten, dat heeft niets te maken met de guillotine van vrouwenrechten opzetten achter het loket.
Daarmee geef je je overtuiging aan, dat hoeft niet, dat doe je maar in je privéleven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:11   #217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. Ik vroeg gewoon aan jou waarom iemand die voor de staat achter een loket zit 'neutraliteit' moet uitstralen. Dat moet toch gemakkelijk uit te leggen zijn, als het zo duidelijk is.
Heel makkelijk, we leven in een open samenleving met overtuigingen die we niet delen, daarom bewaar je neutraliteit in openbare dienstverlening, duidelijk zo? Mooi.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:43   #218
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever, iemand zien lijkt me een logisch gevolg tenzij u denkt dat we allemaal onder een burka moeten, dat heeft niets te maken met de guillotine van vrouwenrechten opzetten achter het loket.
En het is logisch dat in een maatschappij waar moslims, joden, enz.. leven, er ook zijn die achter een loket bij de gemeente zitten?

Citaat:
Daarmee geef je je overtuiging aan, dat hoeft niet, dat doe je maar in je privéleven.
Dat hoeft niet, maar waarom mag dat niet?
Oud 26 mei 2014, 22:45   #219
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heel makkelijk, we leven in een open samenleving met overtuigingen die we niet delen, daarom bewaar je neutraliteit in openbare dienstverlening, duidelijk zo? Mooi.
Nee, niet echt. Je zegt zelf dat er verschillende overtuigingen zijn, verschillende ideologieën, religies, enz... Als een diverse samenleving geen probleem is, waarom moet personeel achter een loket van een gemeente zijn/haar identiteit dan verbergen?
Oud 26 mei 2014, 23:07   #220
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, niet echt. Je zegt zelf dat er verschillende overtuigingen zijn, verschillende ideologieën, religies, enz... Als een diverse samenleving geen probleem is, waarom moet personeel achter een loket van een gemeente zijn/haar identiteit dan verbergen?
Ik vermoed omdat een diverse samenleving voor sommigen nu net wél een probleem is en ze er zo weinig mogelijk mee geconfronteerd willen worden?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be