![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetgeving omtrent Homo huwelijk dateert van 2003 Abortus 1990 en Euthanasie van 2002.Volgens mij zijn het niet zo direct de Vlaams nationalisten die aan de basis hebben gelegen van deze wetgevingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over Heineken of Grolsch of ander pils kan ik niet meepraten, want ik drink altijd triple bier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Als Nederland afvalt, dan ben ik voor Belgie en zeker niet voor Duitsland of Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Dat hangt af van de omstandigheden en de personen met wie je praat. Als we met Belgen hier in onze streek over 'Hollènger' spreken, is dat iedereen die aan de overzijde van de grens woont, dus elke Nederlander. Dat is wat genoemde forummer(s) ook ooit schreef. Zijn de gesprekspartners een mengeling van BEL-en NED-Limburgers dan bedoelen we eigenlijk echte Hollanders. Omdat we weten dat dit aan de overzijde van de Maas nogal gevoelig ligt. Je moet veel aanvoelen tijdens een gesprek. Ik ervaar dat als het accent bij de uitspraak meer op de eerste lettergreep 'Hol' ligt dan kan je denken dat meer de negatieve eigenschappen van Nederlanders (boven de moerdijk) benadrukt wordt. Verschuift het accent meer naar de tweede lettergreep, dan gaat het meer over Nederlanders in de algemene betekenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben ook geen Orange-aanhanger. Misschien dat ik het verleden anders bekijk dan de orange-aanhangers, maar Amsterdam en Den Haag hebben Vlaanderen veel schade berokkend en doen dat zelfs vandaag nog. En de zogezegde samenhang in taal, is ook onzin. De meeste Nederlanders begrijpen niet eens het Vlaams. Voor hen is Vlaams Chinees. Daarnaast weten veel Vlaamse orange-aanhangers niet eens wat er allemaal in Nederland gebeurd. Ze denken dat dit het land van honing en zoete koek is, maar zien en kennen de problemen van Nederland niet. En den Hollander denkt dat ze de Vlamingen als minderwaardigen kunnen behandelen. Iets dat ze trouwens ook doen met de Friezen. Ze zijn zelfs niet verlegen om hier te posten dat de Friezen zich in de eerste plaats Nederlander voelen. Wel eigenaardig dat deze bevolkingsgroep zo hard heeft gevochten om hun eigenheid te kunnen bewaren en zelfs hun eigen taal hebben doen opnemen als een officiele taal als zij zich Nederlanders voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij begrijpen niet dat voor ons niet de landsgrens, maar de Moerdijk de grens is. Probeer hen dus niet uit te leggen, dat een Limburger, een Zeeuw, een Fries, een Groningaer of Brabander geen Hollander is. In Vlaanderen kennen ze de streekgebondenheid enkel in Limburg en aan de kust. Ze begrijpen in Belgie dus niet dat mensen zich in de eerste plaats vereenzelve, met hun provincie en dan pas met de staat waarvan ze de nationaliteit dragen. Het de Belgische gewesten noemen Brabanders zichzelf Vlamingen, Brusselaars of Walen, en staan met getrokken wapens tegenover elkaar. Dit terwijl Limburgers uit Bel- en Ned-Limburg zich niet vereenzelven met Belgie of Nederland, maar Limburger zijn in hart en nier, welke nationaliteit ze ook hebben. Mijn Nederlanders collega's kunnen zelfs heel kwaad worden als we hen Hollanders noemen, maar de meeste Belgen begrijpen dit niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Een verschil van 400 jaar kun je niet zomaar overbruggen. Limburgers en Brabanders in NL voelen zich echt Nederlander hoor en geen Belgen. Andersom zal dat ook zo zijn. Laatst gewijzigd door cato : 22 juni 2014 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zij voelen zich beledigd als hen HOLLANDER noemt. En het Belggevoel bestaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Vlaams Nationalisten belang hechten aan zaken waar jij de neus voor ophaalt betekent volstrekt niet dat ze "eng" zijn. Jij vindt het blijkbaar vanzelfsprekend dat jouw visie en jouw normen onherroepelijk de beste zijn. Ik denk dat jij het Vlaams Nationalisme nog steeds ziet als de groepering van "landsknecht trommelaars" en "vendelzwaaiers". Je vergist je schromelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Gouverneur
|
![]() Bovendien ook een foute titel, of is "haten op" nu ineens correct Nederlands? Bij het lezen van zo een titel weet je al dat er kolder volgt.
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Als je een Vlaming uit Gent, hier in Amsterdam een Waal noem ,is hij/zij ook beledigd. Vlamingen veronderstellen dat Nederlanders het verschil weten tussen Walen en Vlamingen. Zo veronderstellen Limburgers ,dat Belgen het verschil kennen tussen Limburgers en Hollanders. Zijn Belgen nu zo dom of doen ze zo dom? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Dus het verschil is groter dan een klemtoon of lettergreep. Nederland is zelf de eerste onafhankelijke staat in Europa en ver daarbuiten,al 400 jaar. Het Nederlands is een taal, die al eeuwen in kerken werd gebeden ,gepreekt en gezongen ver voor het Frans het Spaans en het Italiaans. Dus Vlamingen hebben geen enkel reden om Nederland niet te kennen of als een onbenullig landje af te doen. Laatst gewijzigd door cato : 22 juni 2014 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot spijt en nijd van de Belgicisten!
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Blij toe en dit gezever eindelijk aan z'n eind is. Laat staan wat het allemaaal gekost zal hebben, maar daar ben ik dan weer een Hollander voor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit komt omdat de meeste Belgen geen waarde hechten aan hun provincie, sommige weten zelfs niet eens in welke provincie ze zelf leven. In Belgie word er zelfs binnen de politiek gepleit om de provincies af te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() De Oranjes bij ons zullen het nog wel een tijd uit blijven zingen, pakweg 80% hangt de Oranjes aan. Als WA het tenminste goed doet? Zoniet kon het voor hem wel eens exit worden. Maar ja, in wat voor kleur gaan we ons dan uitdossen bij het voetbal? Blauw (Kleur van de EU)? Lijkt me niks. Rood, ook al niks. Geel dan maar, de kleur van klompen en kaas ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 juni 2014 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Heb ik beweerd dat mijn normen en visie de beste zijn ![]() Mijn visie is dat Nationalisme wel eng is ...en naar mijn bescheiden mening denk ik niet alleen te staan met deze visie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |