![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten? | |||
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere Christelijke stromingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Elke vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,00% |
Andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Atheïsme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
Elke vorm van godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 48,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Als ik nu een moordenaar, verkrachter, pedofiel, dief, sadist, gevaarlijke gek, terrorist zou zijn.
Kortom als er bij mij zo goed als alle vijzen zouden loszitten, en ik dus een beoefenaar van al wat maar crapuleus en slecht is hier op aarde is, zou zijn. Wel dan zou ik vinden dat alle godsiensten weg zouden moeten op straffe van executie voor wie die godsdienst zou uitoefenen, inclusief de atheisten. Met uitzondering van de islam. Ik zou volgens de koran een heel voorbeeldige moslim zijn en bijna zo goed als mijn eigen forumnaam. Heb ik dat zo goed gezegd TS ? ![]() Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 24 juni 2014 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel atheistisch humanisme stelt u verantwoordelijk voor uw eigen misdaden tegenover de medemens. AVV.VVK gaat zeggen dat ge naar de hel gaat, maar hij is dan ook meer atheist dan christen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gekke dingen gebeuren. De kans dat gij personlijk de lotto wint is 1 op 10 miljoen. Who fucking cares? Het is interessant maar het bewijst niets. Soit, stél dat zo'n graf gevonden is. Stél dat uw samenzweringstheorie waar is. Wat betekent dat? Niets. Nada. Ge moet aantonen dat die familie daadwerkelijk de bijbelse familie is, niet die van een groep fans, cosplayers of imitators. 2.4 miljoen is een peuleschil. Gebeurt iedere week als iemand de lotto wint. Is geen bewijs, zeker niet post hoc. Stél dat uw graf gevonden is, dan is de kans 100% dat het bestaat. Achteraf kansen uitrekenen is zinloos. Het creationistische "fine tuning" en "irreducible complexity" non-argument is op dezelfde nonsense gebaseerd. Om nog van de anti-semitische ondertoon in uw theorie te zwijgen. Foto van dat graf? Recente gepubliceerde werken van uw authoriteit? Daadwerkelijk peer-reviewed en geciteerde publicatie van hem over deze getallen? Ik ben niet alleen skeptisch tegenover religieuze onzin. Samenzweringen moet ook bewijs voorleggen voor ik ze serieus neem.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het tiende ossuarium is ondertussen ook terecht : http://www.jpost.com/National-News/J...Jehoash-tablet http://www.jpost.com/Opinion/Op-Ed-C...nds-punishment Het IAA weigerde nadien dit ossuarium aan de eigenaar terug te bezorgen. Na nog eens een zitting heeft het IAA dat artefact terug geven, maar zo beschadigd dat verder onderzoek niet meer mogelijk is. Uniek ook het feit dat wetenschappers over het resultaat van hun onderzoek daarvoor een rechtzaak moeten inspannen om hun gelijk te krijgen. Maar van samenzwering kan hier natuurlijk geen sprake zijn. ![]() O ja, nu nog een fotootje van het graf ? : http://jamestabor.com/2013/03/07/joh...ot-jesus-tomb/ Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat probeer je met kansrekenen eigenlijk aan te tonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat vergezocht. Het lijkt me logische dat het IAA deze resultaten zou publiceren. Ik heb de artikels gekimd en ze zijn op z'n minst interessant te noemen. Citaat:
- Jezus is gestorven zoals ieder mens. Hij is niet uit de dood terug gekomen en niet ten hemel opgenomen. - Aldus is het vrijwel vanzelfsprekend dat hij begraven is. Onder de juiste omstandigheden kan zijn graf gevonden worden. - Ik ben alleen zeer kritisch dat, gezien het verhaal, dit een familietombe zou zijn. Eerder verwacht ik een anoniem massagraf. Gekruisigden werden door de romeinen doorgaans in de woestijn begraven of aan de beesten overgelaten. --- ervan uitgaande dat er een historische basis is voor de kruisiging. - Doorgaans zijn dit soort religieuze vondsten hoaxen. Daarom ben ik ook kritisch tegenover dit graf. - Het verhaal is interessant en zou de meest rationele verklaring voor de jezus-mythe bevestigen. --- Ik ben kritisch tegenover de idee dat joden het graf van een valse messias zouden beschadigen. --- Ik ben zeer kritisch tegenover het post hoc terugrekenen van een 1 op 2.4 miljoen kansclaim. Dit is vaak een teken dat er geen andere bewijs is. Op zichzelf genomen is deze claim inhoudsloos. Alsdus ... een interessante vondst, die ik niet zomaar verwerp maar waar ik wel zeer kritisch tegenover sta. De engelse wiki heeft dit te zeggen: http://en.wikipedia.org/wiki/Talpiot_Tomb Citaat:
Ik raad aan om het hele wiki-artikel in het engels te lezen. Hoogst interessant, en vooral ook de kritische noten. Verder naar onder vindt ge een lijst met top 10 joodse namen uit de eerste eeuw. Alle namen in die tombe staan in de top 10. Op zich niet zo speciaal dus. Interessante combinatie, maar niet buitensporig speciaal. De kans dat er een familiegraf bestaat met een aantal van de 10 populairste namen is vrijwel 100%. Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 11:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van alle religies, verlos ons Heer.
![]() |
#216 |
Minister-President
|
![]() Gij probeert aan te tonen dat het de tombe van Jezus. QED hij is gestorven, begraven, einde verhaal.
Uw redenerings is echter dezelfde als die van een gelovige. Ge ziet iets en ge probeert te bewijs dat uw conclusie waar is. Dat is de omgekeerde weg, de conclusie moet van het bewijs komen. Dat is dus niet skeptisch. Ge moet tegen uw stelling redeneren. Als uw stelling juist is, overleeft hij dat. Ik geef voldoende redenen dat het ook een andere tombe kan zijn. Gij hebt daar geen verklaringen voor. Dus ... ik ben ondertussen overtuigd dat die tombe bestaat. Ik ben zelfs overtuigd dat er een aantal bekende namen opstaan, alhoewel die van Jezus (toevallig) de meest twijfelachtige is. Ik ben niet overtuigd van het volgende: - dat een tombe met de meest voorkomende namen uit die tijd speciaal is - dat ze, ondanks gelijklopende namen, de familie van Jezus bevat --- enkele alternatieven zijn imposters, fans of cosplayers - zelfs áls het de tombe van JC blijkt te zijn, zegt dat weinig buiten hetgeen we al weten: mensen sterven en christendom is grotendeels fout. --- met of zonder deze tombe verandert er niks aan hetgeen we weten van christendom. Het leeuwendeel van het verhaal is gefantaseerd. Het is toevallig. Een interessante toevalligheid, maar daar blijft het bij.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan info heb ik geen gebrek. ( wat late reactie, maar had over de middag een elektriciteitspanne. Je vorige post ga ik straks beantwoorden. Zie ik nu maar pas ![]() Laatst gewijzigd door Aton : 25 juni 2014 om 13:28. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecutor's_fallacy Dat betekent dat, zelfs als iets statistisch vrijwel onmogelijk is, dit nog altijd geen afdoend bewijs is. Ondanks uw indrukwekkende kans van 1 op 2.4 miljoen, is dit onvoldoende om een conclusie te trekken. Veel belangrijker, de kans dat dit Jezus' graf is, is slechts 1 op 18000 (per wikipedia). Hoe dan ook verandert het niks aan het verhaal. Jezus is gestorven, begraven en bleef liggen. Noch christenen noch atheisten gaan overtuigd worden door deze tombe. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wou alleen maar uw redeneerfout aantonen. Bedenk ook: ge bewijslast ligt immers bij de gelovige, niet bij de atheist. Ongeacht of er een graf is van Jezus, hij kan niet herrezen zijn. Voor zover we weten is dat onmogelijk. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() met spek schieten
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Uit DNA onderzoek is gebleken dat Jezus en Mariamne geen familie waren van elkaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |