Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2014, 21:36   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uw generatie leefde op de pof en heeft de toekomst van de volgende generaties verbeurd.
Uw generatie is verantwoordelijk voor de gigantische overheidsschuld.
Uw generatie is verantwoordelijk voor het huidige pensioenprobleem maar gaat er zelf niet voor opdraaien.

Wat hadden ze moeten doen. De tering naar de nering zetten. Niet een belachelijk groot ambtenaren apparaat uitbouwen. Geen gigantische overheidsschuld opbouwen. De pensioenkas niet leegroven, ...
Need I go on.
Wees geloofwaardig, geef het goede voorbeeld en dien uw ontslag in als ambtenaar.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 21:37   #202
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
het lef niet om in betere tijden een spaarpot aan te leggen en die statuten aan te passen aan de moderne tijden.
Hier spreek jij jezelf tegen.
Is er ergens een tijdslimiet overschreden om statuten aan te passen aan de moderne tijd?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 21:41   #203
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

http://www.dewereldmorgen.be/blog/wi...de-andere-niet
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 21:42   #204
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook een veel te absolute uitspraak...
De meeste sectoren zijn ook niet gebaat bij mensen die een cowboy mentaliteit hebben en elke job bekijken als een springplank naar de volgende.
Voor de grote meerderheid van de mensen is een -relatieve- jobzekerheid wel iets belangrijk. En dan spreek ik niet in contractuele termen maar gewoon het gevoel dat hun werkgever, hun 'baas' ervoor zorgt dat zij samen hun inkomen kunnen verwerven en dat ze dat op een professioneel aangename manier kunnen doen.
En er zijn helemaal geen sectoren die gebaat zijn met mensen die meer te zeggen hebben dan hun oversten.
Hoeveel ambtenaren waren ook weer als 'ongeschikt' geklasseerd? Een paar op honderdduizenden? Niet onnozel doen hé...
Oud 18 september 2014, 21:50   #205
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wees geloofwaardig, geef het goede voorbeeld en dien uw ontslag in als ambtenaar.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 21:52   #206
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Rechts lullen, links vullen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 september 2014 om 21:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 22:00   #207
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw generatie leefde op de pof en heeft de toekomst van de volgende generaties verbeurd.
Uw generatie is verantwoordelijk voor de gigantische overheidsschuld.
Uw generatie is verantwoordelijk voor het huidige pensioenprobleem maar gaat er zelf niet voor opdraaien.

Wat hadden ze moeten doen. De tering naar de nering zetten. Niet een belachelijk groot ambtenaren apparaat uitbouwen. Geen gigantische overheidsschuld opbouwen. De pensioenkas niet leegroven, ...
Need I go on.
mijn generatie is net zoveel of zo weinig schuld aan iets als u generatie,of vorige generaties,of is de generatie van de jaren 1900 verantwoordelijk voor de eerste wereldoorlog en de generatie van de 1920 verantwoordelijk voor de 2e wereldoorlog,in mijn generatie ( de jaren 60) waren er niet eens zoveel ambtenaren,die moet je meer gaan zoeken in uw generatie,in mijn generatie,werkten mss 30% van de vrouwen,dus zeker niet bij de overheid,mss moet ge is op zoek gaan naar uzelf en uw generatie in dit verhaal,mss had ge zelf de nva moeten oprichten tijdens uw alwetende generatie,dan hadden ze vroeger kunnen beginnen met orde op zaken te zetten,mijn generatie had het te druk met zorgen voor hun kinderen,en die hun toekomst,mijn generatie en de generatie ervoor leerde de tering naar de nering zetten,geleidelijk aan kwamen ze vooruit,ze hadden niet die air om 2 of 3 auto's te hebben,en de laatste snufjes, ik ben deels opgegroeid zonder
tv,zonder badkamer,zonder auto,wij zorgden voor een huisje voor ons en onze kinderen,wij hebben geen schuld man,net zoals andere generaties waren er goede en slechte tijden,en rijke en arme mensen,ik mis respect van uw generatie,voor hun ouders en hun mogelijkheden!
Oud 18 september 2014, 22:09   #208
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Rechts lullen, links vullen.
Is toch al een flink stuk beter dan enkel vullen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 22:21   #209
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
mijn generatie is net zoveel of zo weinig schuld aan iets als u generatie
Ik zal nog eens aan deze woorden denken als er nog eens een 'van de pot gerukte' staking opduikt.

Eentje zoals de politie vandaag heeft georganiseerd... of een tijdje geleden de EU ambtenaren omdat hun opslag werd uitgesteld.... of..... ik denk dat het duidelijk is nietwaar?
Oud 18 september 2014, 22:30   #210
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zal nog eens aan deze woorden denken als er nog eens een 'van de pot gerukte' staking opduikt.

Eentje zoals de politie vandaag heeft georganiseerd... of een tijdje geleden de EU ambtenaren omdat hun opslag werd uitgesteld.... of..... ik denk dat het duidelijk is nietwaar?
Denk dan ook is aan de tijd van daens,toen men schrik had van het kapitaal,de kerk,en de champetter,en toen men schoot op mensen die niet in de pas liepen of durfden te betogen en 20 centiemen opslag vroegen,mss is de middelmaat houden de juiste houding,maar wie bepaald wat de middelmaat is!
Oud 18 september 2014, 23:41   #211
Tavek
Banneling

Standaard

Staken is een basisrecht dat we niet uit handen mogen geven. Ok mensen zijn pissed omdat ze niet geraken waar ze willen, maar het alternatief is erger: we ontwapenen ons tov de politiek en het patronaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2014, 23:44   #212
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Staken is een basisrecht dat we niet uit handen mogen geven.
Ik heb helemaal niets tegen het recht op staken, begrijp me niet verkeerd.
Het helpt wel een idee te vormen hoe bepaalde groepen van mensen denken.
Oud 19 september 2014, 06:06   #213
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er zijn helemaal geen sectoren die gebaat zijn met mensen die meer te zeggen hebben dan hun oversten.
Hoeveel ambtenaren waren ook weer als 'ongeschikt' geklasseerd? Een paar op honderdduizenden? Niet onnozel doen hé...
Daar ging het niet over. En dat is natuurlijk niet het geval.

Ik reageerde op de volgens mij veel te absolute stelling dat mensen die kiezen in functie van werkzekerheid binnen de kortste keren ballast zijn voor een bedrijf.
Werkzekerheid als waarde hoog of laag inschatten heeft niets te zien met de manier waarop iemand functioneert in een bedrijf.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 06:45   #214
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
mijn generatie is net zoveel of zo weinig schuld aan iets als u generatie,of vorige generaties,of is de generatie van de jaren 1900 verantwoordelijk voor de eerste wereldoorlog en de generatie van de 1920 verantwoordelijk voor de 2e wereldoorlog,in mijn generatie ( de jaren 60) waren er niet eens zoveel ambtenaren,die moet je meer gaan zoeken in uw generatie,in mijn generatie,werkten mss 30% van de vrouwen,dus zeker niet bij de overheid,mss moet ge is op zoek gaan naar uzelf en uw generatie in dit verhaal,mss had ge zelf de nva moeten oprichten tijdens uw alwetende generatie,dan hadden ze vroeger kunnen beginnen met orde op zaken te zetten,mijn generatie had het te druk met zorgen voor hun kinderen,en die hun toekomst,mijn generatie en de generatie ervoor leerde de tering naar de nering zetten,geleidelijk aan kwamen ze vooruit,ze hadden niet die air om 2 of 3 auto's te hebben,en de laatste snufjes, ik ben deels opgegroeid zonder
tv,zonder badkamer,zonder auto,wij zorgden voor een huisje voor ons en onze kinderen,wij hebben geen schuld man,net zoals andere generaties waren er goede en slechte tijden,en rijke en arme mensen,ik mis respect van uw generatie,voor hun ouders en hun mogelijkheden!
Natuurlijk dat de mensen van de jaren 1900 collectief verantwoordelijk zijn voor de eerste wereldoorlog en uiteraard die van 1920 voor de grote depressie en de tweede wereldoorlog. Wat had je nu gedacht dat de generatie van nu verantwoordelijk was voor beide wereldoorlogen ?
De staatsschuld en het pensioen probleem is de verantwoordelijkheid van uw generatie en jullie wentelen de kosten ervan volledig af op de generaties na u, ondertussen genietend van een brugpenioen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 september 2014 om 06:46.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 07:30   #215
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afwachten wat de concrete plannen zijn.
Ik vind dat er één goede correctie in zit: namelijk degene die stelt dat studiejaren niet mogen meetellen.

Voor al de rest: njet!
Met praten als het kan, staken als het moet.
Dat en de afschaffing van de perequatie, en je maakt volgens mij al besparingen om U tegen te zeggen.
Oud 19 september 2014, 07:46   #216
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat en de afschaffing van de perequatie, en je maakt volgens mij al besparingen om U tegen te zeggen.
Op radio 1 hoorde ik een professor zeggen dat wij elk jaar opnieuw 3 miljard Euro moeten bijleggen gedurende decennia om de pensioenkost te betalen.
Vandaag is die bijna 41 miljard Euro en dat loopt al op tot 53 miljard Euro als de legislatuur vd nieuwe regering eindigt.
Om dit te betalen moet de regering elke werkdag opnieuw een nieuwe belasting heffen van 15 miljoen Euro!! en dit gedurende meerdere decennia. Dit is onmogelijk op te brengen!! Op een dag in de zeer nabije toekomst zullen de politici moeten toegeven dat ze niet meer in staat zijn om nog fatsoenlijke pensioenen te betalen en gaan wij naar een basispensioen van max 1.000 Euro per maand.

Laatst gewijzigd door demonen : 19 september 2014 om 08:15.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 08:30   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Op radio 1 hoorde ik een professor zeggen dat wij elk jaar opnieuw 3 miljard Euro moeten bijleggen gedurende decennia om de pensioenkost te betalen.
Vandaag is die bijna 41 miljard Euro en dat loopt al op tot 53 miljard Euro als de legislatuur vd nieuwe regering eindigt.
Om dit te betalen moet de regering elke werkdag opnieuw een nieuwe belasting heffen van 15 miljoen Euro!! en dit gedurende meerdere decennia. Dit is onmogelijk op te brengen!! Op een dag in de zeer nabije toekomst zullen de politici moeten toegeven dat ze niet meer in staat zijn om nog fatsoenlijke pensioenen te betalen en gaan wij naar een basispensioen van max 1.000 Euro per maand.
Dat zijn niet de berekeningen van de nva.
Ik hecht aan jouw doemdenken niet veel belang.

Het zal ruimschoots volstaan om de gemiddelde reële pensioenleeftijd te doen opschuiven naar bijna 65, om de pensioenen betaalbaar te houden.
Wel onder de voorwaarde dat daar niet teveel meer mee getalmd wordt. Want zelfs nu zal het al pijnlijk voelbaar zijn.

En er zal flinke overschot zijn, zodra Wallonië "uitgenodigd" wordt uit de hangmat te komen.
Ook hier zal niet te lang meer getalmd mogen worden. De huidige verliezen, die in de bodemloze put gegooid worden, zijn ondraaglijk zwaar.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 11:31   #218
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk dat de mensen van de jaren 1900 collectief verantwoordelijk zijn voor de eerste wereldoorlog en uiteraard die van 1920 voor de grote depressie en de tweede wereldoorlog. Wat had je nu gedacht dat de generatie van nu verantwoordelijk was voor beide wereldoorlogen ?
De staatsschuld en het pensioen probleem is de verantwoordelijkheid van uw generatie en jullie wentelen de kosten ervan volledig af op de generaties na u, ondertussen genietend van een brugpenioen.
Mensen zijn verantwoordelijk voor oorlogen meestal de machtigen der aarde,geen gewone mensen,geen generaties,maar machtshebbers,gewone mensen ondergaan en tegen u kan je niet praten,ik raad u aan om veel binnen te blijven,want als ge op straat mensen tegenkomt vraagt ge u waarschijnlijk af wie u vijand is!
Oud 19 september 2014, 11:50   #219
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Andere tijden andere wetten. Het is altijd al zo geweest.
Ik heb het over de bewering dat 'uitgesteld loon' een fabeltje zou zijn i.p.v. een feit....
En daarbovenop blijf ik er bij dat beloftes moeten gehonoreerd worden.....of dat er anders door iedereen, dus ook door de privé, in overeenkomstige mate moet worden ingeleverd (en dat er nu weer niet wordt af gekomen met ' jamaar, aan de staat kan je niet buiten vliegen' of 'de staat gaat niet faillilet', en dergelijke....'t gaat hier enkel over 't pensioen ).
Oud 19 september 2014, 11:58   #220
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier spreek jij jezelf tegen.
Is er ergens een tijdslimiet overschreden om statuten aan te passen aan de moderne tijd?
?????? ik ben toevallig bezig met een kelder oud papier leeg te maken en wat vond ik daar ? Een Knack van 4 juni 2003 met op de voorpagine : "Hoe zit het met onze pensioenen ? Blijft de ziekteverzekering betaalbaar ? Moeten we langer gaan werken ? Krijgen we straks meer loon ?" En daar worden die ambtenarenpensioenen (en de statuten) ook aangehaald.
En een klein kind weet dat al veel langer, namelijk vanaf de jaren dat de geboortecijfers pieken bereikten. Politici echter, vakbonden echter,....
Ik vermoed dat je echter bedoelt dat het nooit te laat is om de statuten te veranderen ? Het is inderdaad te laat, maar da's geen reden om het niet te doen natuurlijk, maar dan wel met respect voor de vroeger aangegane én uitgevoerde 'beloften'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be