![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedenk wel , om sex te hebben moet met 2 zijn !! Tenzij: http://s.hln.be/2337723 ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kind is een levend wezen , welk recht heeft op een goed bestaan ,
hoe gaat een zwanger tienerkoppel dit dan oplossen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 mei 2015 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() Met een kleerhanger of breinaald.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om nog maar niet te spreken van de tegenstrijd: ook dat nieuwe vruchtje in het buikje van de 15-jarige, is er gekomen met de wil van god, zodat jij abortus niet wilt overwegen. Maar toch de ouders "zwaar" (jouw woord hierboven) "straffen" (jouw woord hierboven). Ik zou jou nooit in het echte leven willen tegen komen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als ouder je kind niet voorbereid op de gevolgen van seks, dan ben je als ouder inderdaad verantwoordelijk. Maar door openlijk te spreken over deze zaken en te zorgen dat je kind je vertrouwd in die zaken, kan je veel problemen vermijden. En nee, niet alle 14 jarigen willen seks, er zijn zelfs 20 jarigen die zich daar niet klaar voor voelen. Maar het gaat er over, dat vandaag -16 jarigen vrij seks met elkaar mogen hebben. Maar eens één van beide partners + 16 word, is elke seksueel contact bij wet verboden. En het is die zaak die men wil aanpakken. 14 en 15 jarigen verbieden sex met elkaar te hebben, heeft reeds bewezen niet te werken. Men heeft immers met het verbod op alcohol en sigaretten voor -16 jarigen, ondervonden dat dit verbod hen vaak juist aanzet om het te gaan benutten. Want het is voor die jongeren juist een manier om te rebelleren tegen het gezag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo lijkt het eerder soms een vorm van rebelleren tegenover de ouders die te streng zijn. En dan de ouders ervoor straffen? De verboden vruchten zijn wel eens de lekkerste...
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 mei 2015 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
zodat iedereen tevreden kan zijn ??
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje primitief nietwaar. De morning after pill bestaat al een tijdje.
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sla de verkrachters tot moes, en laat de rest met rust?
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen zouden niet liever hebben dat vrouwen terug een kuisheidsgordel om krijgen. Andere zouden niet liever hebben, dat iedereen iedereen mag bespringen, ongeacht leeftijd of geslacht. Er moeten dus regels zijn, maar de huidige regels zijn te zot om los te lopen. Vandaag kan een 20 jarige vrouw vervolgd worden omdat ze sex heeft met een 15 jarige man, terwijl een 80 jarige man zonder problemen een 16 jarig meisje mag bespringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik vind dat misbruik. Niet noodzakelijk gelijkgesteld met een brute verkrachting, maar toch voldoende ernstig om het gerecht even te laten nakijken. En ik laak ook jouw typering van een 15-jarige die een man zou zijn. 80 jarige man zonder problemen een 16 jarig meisje mag bespringen Je ziet dat lichtelijk verkeerd. Het is dat meisje dat zich mag laten bespringen, zonder dat de oude daarvoor in het gevang moet vliegen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, moeilijk. Proberen naar de praktijk te kijken. Mijn 2 oudste kinderen zijn 30+, de derde twintiger, maar ik zou niet weten wanneer ze de eerste keer seks hebben gehad. Maar ze waren, bij wijze van spreken, op hun 10 jaar al beter voorgelicht dan onze generatie gemiddeld op hun huwelijksdag. Altijd gehoopt dat met voldoende informatie men meer het verstand gaat gebruiken, dan als je van niets weet. De vraag blijft natuurlijk: hoe giet je dat in een wetgeving die beschermend is en toch ook consequent is in overeenstemming met de realiteit van de jeugd nu?
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geheel met u eens !!
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat besef ik ook !!
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindermisbruik moet men zondermeer aanpakken !!!! Waar stellen we de grens ?? Wat is de definitieve oplossing ?? Sexuele voorlichting mag men hen zeker niet onthouden , ook al zullen soms zelf wat eerder al gehoord of gelezen hebben !! Te vroeg zwanger geraken is ook niet ok !! Sommige vertikken het voorbehoedsmiddelen te gebruiken !! Deze kinderen zijn zelf heel vaak nog in ontwikkeling !! Daar dient men rekening mee te houden !! De ene is al wel rapper ontwikkelt dan de andere , maar men de boel niet onderschatten , en alles te licht opnemen !!
|
![]() |
![]() |