![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je deze update KB3035583: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3035583 omstreeks 12 juli 2015 zoeken in je windows update lijst en deinstalleren, na herstarten opnieuw aangeboden KB3035583 verbergen met rechtsklik. Of volg dit volledig : http://www.computeridee.nl/nieuws/ve...te-reserveren/
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2015 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het andere probleem is ook dat als men beslag legt op uw machine, ook uw VM mee gaat. De USB stick is ni vu ni connu. Ik doe dat ook, maar gewoon om dingen te testen in een VM die anders mijn host systeem zouden kunnen beschadigen. Bijvoorbeeld is een leuk voorbeeld om in een VM een "oud" systeem met vulnerabilities te draaien, en die dan aan te vallen. Als door de aanval, de VM omzeep geholpen wordt is dat niet erg. Maw, ik vind dat een VM eerder dienst kan doen om "vuile" dingen te doen op een clean (hopelijk) machine, eerder dan om clean te zijn op een vuile host.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2015 om 05:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik had 'zelfs' van Microsoft geen zo'n vuile truken verwacht.... ![]()
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik was eigenlijk al een beetje verwittigd door een bepaalde update van Samsung (mijn OEM) die de basisinstelling automatisch updaten door Windows omschakelde naar manueel, moest Windows 10 geen optionele update (upgrade eigenlijk) zijn maar een automatische update...)
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Normaal zit ik aan de andere kant van de connectie. Ik kan echter wel een paar ideetjes schetsen.
Vooral (3) lijkt me handig voor een setup met virtuals, waarbij je op de host een tor interface configureert en je virtual alles over die interface laat sturen. Op die manier kan je alles wat je over Tor kan doen veilig in de Virtual doen, zonder kans op lekken. Terwijl je je facebook bijwerkt op je host (of beter, een andere virtual die over een 'normale' network interface gaat).
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In deze setup dient de host enkel maar om het verkeer van de virtuals te routeren en de noodzakelijke patches en updates op te halen. Hoeveel te minder je daarop echt moet werken, hoeveel te beter. Je kan dan namelijk de integriteit van die machine veel beter beschermen en garanderen (door application/domain whitelisting, firewall dichtzetten, dagelijkse audits...). De taak van de host is dus enkel segmentation: zones met een verschillende trust levels van elkaar scheiden. Je zou hiervoor ook een dedicated machine kunnen gebruiken waarop je enkel remote inlogged naar de virtuals. Citaat:
![]() Er is ook een window of time waarbij die USB stick gewoon ingeplugged moet zijn in je machine. Hetzij om te werken, hetzij om de stick te backuppen. Eigenlijk is dit security by obscurity, je rekent er op dat iemand iets niet vindt. Je verliest daarbij echter voor een groot stuk de controle over de situatie en op het moment dat het tegen verwachtingen in toch gevonden wordt, zakt je verdediging volledig ineen.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 26 september 2015 om 06:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() Bijna twee weken geleden ging ik windows 10 installeren. Ze lieten me weten dat ze mij een bericht gingen sturen. Ik moest wachten. Ik heb windows 10 nu gereserveerd. Na bijna twee weken begin ik serieus te denken dat er iets misgelopen is, want ik heb nog altijd geen bericht gekregen. Er stond niet bij waar ik dat bericht ging krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() Bijna twee weken geleden ging ik windows 10 installeren. Ze lieten me weten dat ze mij een bericht gingen sturen. Ik moest wachten. Ik heb windows 10 nu gereserveerd. Na bijna twee weken begin ik serieus te denken dat er iets misgelopen is, want ik heb nog altijd geen bericht gekregen. Er stond niet bij waar ik dat bericht ging krijgen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Weten jullie raad? Ik wacht al zo lang... Dat had ik niet verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier lachen we daar eens smakelijk mee, maar in Amerika neemt men die zaken ernstig. Volgens mij ben je van de lijst geschrapt, anders had je de W10 al gehad ondertussen.
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hzt kan een tijdje duren voor je aan de beurt ben. Als je windows 8 hebt, klik dan eens op het vlaggetje rechts in de taskbar. Misschien krijg je dan wel direct een upgrade knop.
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hzt kan een tijdje duren voor je aan de beurt ben. Als je windows 8 hebt, klik dan eens op het vlaggetje rechts in de taskbar. Misschien krijg je dan wel direct een upgrade knop.
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Microsoft bepaalt zelf of je toestel geschikt is voor een upgrade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen vind ik windows 10 perfect. Zoals steeds heb je wel het geschikte toestel nodig om een nieuw besturingssysteem te kunnen laten draaien.
Persoonlijk vind ik upgraden van win 7 of 8 naar 10 op hetzelfde toestel meestal zinloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voornaamste nadeel volgens mij: je werkt constant "suboptimaal" in een virtual machine, ook om te surfen, naar videootjes te kijken, en wat weet ik nog allemaal. Mijn ervaring met virtual machines is dat je nogal zwaar inboet in performantie. Op een rolls rij je als met een 2CVtje. Op mijn werk gebruik ik windows in een VM op mijn linux machine, dat nochtans een vrij krachtig beest is, en die windows werkt alsof ik op een PC van het jaar 2002 of zo zit als ik daar een beetje serieuze soft op draai (de reden waarom ik die windows VM heb trouwens). Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |