![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarin zijn ze "raar"? U hebt problemen met de Franstaligen, dat betreft niet de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Europees Commissaris
|
![]() Jack; stop er mee!
![]() Ik heb hier al ferm zitten lachen met de wederzijdse waanzin. Maar deze topic leert mij weeral hetzelfde. En ik hoop dat Marie ook hetzelfde gaat leren. Wat er allemaal waar of onwaar is; wat gelezen is of niet in de pers doet in feite weinig ter zake. Wat wel ter zake doet is het feit; wat ik hier trouwens reeds herhaaldelijk heb gezegd op dit forum; dat het in Vlaanderen gevaarlijk is om op de barricaden te staan. Als je niet in de rug wordt geschoten en het nog een tijdje uithoudt dus stel je wel vast dat je heel vlug alleen staat boven op die vuilhoop. En dat er achter U een hele hoop Vlamingen met hun kop in het zand steken. Marie, hoe lang heb je hier op dit forum alleen de vragen moeten beantwoorden? Hoe lang waren de reacties voor U bestemd? Het doet er niet toe of U zin of onzin vertelde en of de tegenstanders zin of onzin tegenwierpen. Feit is dat je er een hele tijd alleen voor stond. Wel Marie; ik heb vroeger datzelfde meegemaakt. Ik schreef reeds op dit forum dat ik met Walen en Vlamingen heb samengewerkt. En dat ik vaststelde dat bij ieder meningsverschil die Vlamingen met hun kop over hun dossiers zaten; ijverig aan het werk dus. Maar je zag ze wel denken :"Oef, ze hebben het niet tegen mij!" Je moest het niet horen wat ze dachten. Je moest het zien. Wel niet eenvoudig om gedachten te zien maar uiteindelijk leer je het wel. Wel Marie; ik zit gewoonlijk in mijn zetel.(nu wel niet natuurlijk) En het gaat me goed af hoor. Ik verkneukel me zelfs. Gisteren was een bovenbeste dag zelfs toen ik de resultaten vernam van de nationale bevraging. De soep wordt inderdaad van dag tot dag meer oneetbaar. Er blijft alleen nog de vraag :"Wat wordt het" Wordt het eigen volk een zoveelste maal gekloot of gaan de vreemdelingen ditmaal de schuld krijgen. En hoeveel zullen er hier binnen kort in de lucht vliegen en wanneer. En wie er hier gaat buiten vliegen uit het cordon. Dat ze verdomme niet komen klagen als het gebeurt. Ik draai mijne kop weg. Dat hebben ze bij mij ook gedaan; de zogezegde vrienden. De hele vroegere bende is aangepakt geweest. Eén voor één natuurlijk. Maar toen hunne frank is gevallen was het te laat. Spijtig is wel dat er doden zijn gevallen. Maar als je te veel op een koord gaat dansen kun je er afvallen. Who cares? Ik zit dus in mijne zetel Marie. En....het bevalt me dus. ![]() Ik ben er wel als eerste uitgestapt.(niet uit die zetel maar uit de "partaai") Volgens sommigen op dit forum ben ik een overloper. Volgens weer anderen ben ik er uitgesjot. Volgens mijn eigen mening besefte ik te veel. Al deze eigenschappen vullen misschien elkaar aan? Feit is wel dat je eigen mening niet van tel is. Anderen denken wel in uw plaats. En als gebeurtenissen kunnen worden vermoed en verklaard dan moet je U steeds verwachten aan het feit dat het ergste vermoeden in uw nadeel zal worden gebruikt. Niemand kent immers een medemens die beter is dan hij zichzelf acht. ![]() Hoe lang heb je Laatst gewijzigd door werkman : 26 januari 2016 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkel met zij die het vertikken om Nederlands te praten in Vlaanderen (dus zo'n 95%)
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Dé' Franstaligen? Met hoeveel waren die?
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=27 U weet toch wie de 'chefs de file' van de PS en van de MR in Brussel zijn? Hun verklaringen werden trouwens verder in de topic uitgeklaard en daar blijkt heel duidelijk uit dat geen van beide Vlaams geld vragen voor de tunnels. Het staat er zelfs letterlijk in.
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn niet 'slim' genoeg. Ze sturen ons gedrag onvoldoende.
Of wil je niets doen aan de blijvende toename van de files ? Dat gaat dan slecht uitdraaien voor onze economie. Steek je licht eens op in de partij van je eigen voorkeur. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de verantwoordelijkheid voor de toename van de files eerder bij de partij van jouw voorkeur ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren de Franstaligen die problemen hadden met de Vlaamse Kust. Daarom lanceerden zij een oproep om de Vlaamse Kust links te laten liggen ten voordele van de Frans Opaalkust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.rtbf.be/info/belgique/det...lge?id=6460133
De plus en plus de touristes wallons viennent chercher cette simplicité �* Bray-Dunes. Une Liégeoise de passage raconte qu’elle traverse la frontière "pour ne pas être tout le temps dans les mêmes rues, les mêmes endroits et voir un petit peu l’accueil aussi. Quand on vient vers La Panne ou autre et qu’on ne parle pas le flamand, on est moins bien accueilli". http://www.moustique.be/2314/mer-du-...ime-quand-meme Notamment �* cause de cette clientèle typiquement wallonne qui clame: "Je ne vais plus chez ces Flamands!", parce qu’elle a l’impression d’y être moins bien reçue." |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.bladi.info/threads/payez-....159821/page-2
http://mobile.lesoir.be/reactions/toutes/0/0/101074
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 27 januari 2016 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() Le moniteur belge????
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2016 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedere automobilist in België betaald toch wegentaks, dat ze daar een gedeelte van gebruiken om de tunnels te herstellen ipv tol te heffen.
En hoe gaan ze die tol heffen? Gelijk de payage in Frankrijk? Dan gaan de files ong langer worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waalse politici schuiven daar wel mee, omdat het een manier is om naar federaal zogezegd demandeur de rien vol te houden en om toch nog maar middelen te houden én communautaire punten te scoren ... al te doorzichtig, maar ook een ongemakkelijke waarheid voor wie wil volhouden dat alle aanvallen op BE uitsluitend vanuit VL komen ... kijk en zie Franstaligen staan veel verder en bereiden echt "Bye Bye Belgium" voor ... Nederlandstalige pers houdt dit volledig stil ... er gaan nog veel Nederlandstaligen van hun stoel vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() de Vlaamse politici zijn niet voorbereid en bereiden zich niet voor ... dat gaat Vlamingen wellicht een te groot deel van de BE staatsschuld opleveren, en mogelijk Franstalige claims op Brussel ... zonder voorbereiding, is t niet gezegd dat de uitkomst daarvan nog zo duidelijk zal zijn dan ze voor de laatste staatshervorming was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Waarom mag in Antwerpen wat in Brussel niet mag ? Denk maar aan de liefkenshoek tunnel !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2° In Brussel gaat het niet om 1 tunnel maar over een tiental tunnels. 3° ik hoor op het nieuws dat Brussel een tolheffing uitsluit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |