Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 15:56   #201
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Blijkbaar toch niet voor de belgische Kim Jong-un: Meyrem Almaci.
Dat mens doet me inderdaad denken aan Noord-Koreaanse nieuwsankers...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:18   #202
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er 450 naar Syrie vertrokken. Die zullen (voor zover ze nog kunnen) wel gedanst hebben.
Ik schat dat er toch wel duizenden syphatisanten (en potentiele dansers) in België rondlopen.
er zijn 800 000 moslims in Belgie.

het overgrote deel van 800 000 is minstens 400 001.
dat hij met bewijzen komt.

Citaat:
De avond van 22 maart kreeg de politie informatie dat mensen in de Versailles-wijk de aanslagen vierden", zegt de parketwoordvoerster. "Ter plekke troffen de agenten zes mensen -meerderjarigen en minderjarigen- aan. Zij werden opgepakt, meegenomen voor verhoor en ter beschikking gesteld van het parket. Uit niets bleek echter dat zij iets deden dat kon doen vermoeden dat ze de aanslagen aan het vieren waren. Die zes personen zijn dan ook vrijgelaten en het dossier is geseponeerd bij gebrek aan voldoende aanwijzingen."
6 +

Citaat:
In de zone Brussel-Elsene heeft de lokale politie één feit genoteerd waarbij twee personen zich in de buurt bevonden van de woning van een van de veronderstelde terroristen en wilden feesten", verklaarde hij. "We mogen er geen amalgaam van maken. Dit is het enige feit op het Brusselse grondgebied waar ik weet van heb." Dit incident kwam tevens ter sprake op de Nationale Veiligheidsraad, aldus Vervoort.
2

6 + 2 = 8 (waaronder kinderen!)

op 800 000 moslims.

8/800 000 is geen "significant deel"

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:19   #203
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jambon blijft de blunders opstapelen.......
De kiezers zullen hem gedenken.
In welke zin denk je ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:20   #204
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
Jullie (moslims), hebben zeker wel een andere definitie van het woord: 'VREDE'.

Ik dacht eerder dat er maar EEN 'islam' is en mag zijn: vermits het onveranderlijk woord van: 'God' brengt?.

Dit nog: de 'stuntuitspraken' over 'Islam' is zus of zo, is te belachelijk.
'A propos' : Wanneer de volgende 'koppensnellers-actie' ??
Aangezien u mij citeert, toch even verduidelijking: ik ben geen moslim en wens dit ook niet te worden. Maar de uitspraak dat Islam vrede is, lijkt me wel te kloppen, maar enkel en alleen indien aan de voorwaarde -dat iedereen dezelfde Islam volgt- voldaan is. Het stoort me dat die uitspraak (islam is vrede) elke keer weer gebruikt wordt om geweldadige feiten gepleegd door moslims te minimaliseren. Vandaar dat ik met een flinke dosis sarcasme hetzelfde doe. Volgende keer zet ik er deze bij:

En dat er maar één Islam is, beweren diverse moslims zelf.. uit vele zaken leid ik af, dat er toch wel verschillende interpretaties moeten zijn van de Islam en/of het bijhorende boek, waarom anders moorden ze ook mekaar uit in naam van hun god(sdienst)?

Trouwens, als iedereen op aarde Christen zou zijn, was er wellicht ook vrede.
En neen, ik ben geen Christen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:23   #205
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ben je zeker dat het de sossen waren en niet de rechtse industriëlen die werkvolk nodig hadden?
Ik heb nog weet van de ladingen vreemdelingen die in de mijnen begonnen zijn, omdat de fiere Vlamingen hun handen niet wilden vuilmaken.
Hetzelfde in andere industriële sectoren.
Heb jij nu al die ex oostblokkers naar hier gehaald en goedkoop werk gegeven of hebben de Europese en Belgische politici er voor gezorgd dat ze hier zijn?

Het word tijd dat je eens het volledige plaatje bekijkt.
De linkse industriëlen, vb. deze in Siberië, hadden iets directere methodes om aan werkvolk te geraken ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:36   #206
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar...Mayeur heeft voor die uitspraken zijn verontschuldigingen aangeboden, dat is nu ook wat sterke Jan zal moeten doen, en dit dik tegen de zin van zijn voorzitter, want.....dat zal anders stemmen kosten ten voordelen van....die andere Vlaams nationalistische partij.
Daar ging het inderdaad om regelrecht racistische uitlatingen, waarop ten andere het hele beleid van Bruxelles gesteund is, en men heeft enorm moeten aandringen opdat hij het zou doen... Maar wanneer de waarheid niet meer gezegd mag worden, geval Jambon en men zijn verontschuldigingen moet aanbieden omdat men de waarheid zegt, dan is er heel wat rottend in deze maatschappij...
Het wordt meer en meer duidelijk voor de gewone burger wie de stinkende wonde in onze maatschappij wel is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:40   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Er zijn "andere" dingen die belangrijker zijn dan de betekenis van het woordje 'significant'

Want in het youtube filmpje zegt Jan Jambon duidelijk, dat er de dag van de aanslagen straatfeestjes waren in bepaalde wijken van Brussel.
Luister vanaf 19'16"

https://www.youtube.com/watch?v=HGLByChjKPs

Dit zegt het parket vandaag:
Er loopt bij het Brusselse parket geen enkel dossier over mensen die de aanslagen in ons land zouden gevierd hebben. De avond van 22 maart zijn in Neder-over-Heembeek wel zes mensen opgepakt die op straat stonden, maar er is geen enkele aanwijzing dat zij de aanslagen wilden vieren. Dat zegt het Brusselse parket na uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jambon (N-VA).

"De avond van 22 maart kreeg de politie informatie dat mensen in de Versailles-wijk de aanslagen vierden", zegt parketwoordvoerster Ine Van Wymersch. "Ter plekke, in de Versailleslaan, troffen de agenten zes mensen, meerderjarigen en minderjarigen, aan. Zij werden opgepakt, meegenomen voor verhoor en ter beschikking gesteld van het parket. Uit niets bleek echter dat zij iets deden dat kon doen vermoeden dat ze de aanslagen aan het vieren waren. Die zes personen zijn dan ook vrijgelaten en het dossier is geseponeerd bij gebrek aan voldoende aanwijzingen."

Het Brusselse parket heeft geen weet van eventuele incidenten. Het parket reageert hiermee op de uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon, die zei dat "een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen".

Dit is volledig in tegenspraak met wat de minister van binnenlande zaken eerder vertelde.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2632488
Het buitenland is duidelijk niet zo kniezerig met zijn waarnemingen; daar wordt klaar en duidelijk gezegd wat Bruxelles geworden is... Maar in ons land moet iedereen stijf de tanden op elkaar houden en mag niemand de waarheid weten...
Oud 18 april 2016, 16:49   #208
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal de N-VA: luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Hij had gelijk. Maar dat mag niet gezegd worden en veel liever in de doofpot gestoken worden. Wat is is en het zou pas fout zijn moest de N-VA er dan over zwijgen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:50   #209
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Sywen;8072424]er zijn 800 000 moslims in Belgie.

Afgaande op hun gedrag zijn er dat inderdaad 800 000 te veel...
Oud 18 april 2016, 16:50   #210
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou AUB je racistische taal voor jezelf... Het enige dat je bewijst is het grote gelijk van Jambon...
Hij heeft ook groot gelijk
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:52   #211
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hoe lang zal DS het nog financieel uithouden?
Oh maar ze hebben de subsidiekraan die hen steunt...
Hoe ver onder nul moeten de sossen zakken voordat men eindelijk die kraan kan afsluiten??? Of zouden het die verdomde zuivere kapitalisten zijn die zich dik verrijken dank zij dat desastreus sossenbeleid???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 april 2016 om 16:55.
Oud 18 april 2016, 16:56   #212
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Terroristenvriendje Abou Jahjah dient klacht in tegen Jambon:

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...passeren.dhtml

Het kan niet zijn dat een minister zegt waar het op staat en zich niet meer politiek correct gedraagt zoals alle voorgaande excellenties.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 16:59   #213
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Gelieve mijn quotes niet te vervalsen.

Oud 18 april 2016, 17:03   #214
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Merk op hoe een naar eigen zeggen seculiere, niet praktiserende moslim het hier over "onze kinderen" heeft om de scheidingslijn tussen ummah en de rest van de Belgische bevolking te snappen
oh? zijn er dan ook autochtone kinderen op school bevraagd geweest of ze dansten?

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 april 2016 om 17:03.
Oud 18 april 2016, 17:04   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh? zijn er dan ook autochtone kinderen op school bevraagd geweest of ze dansten?
- lol -
Oud 18 april 2016, 17:06   #216
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het kan niet zijn dat een minister zegt waar het op staat en zich niet meer politiek correct gedraagt zoals alle voorgaande excellenties.
Daar zal een rechter over oordelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:13   #217
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af wanneer Jambon al dat links uitschot van de VRT gaat buitenwerken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:13   #218
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Als hij kan bewijzen wat hij zegt is er geen probleem.

In het andere geval maakt hij deel uit van het probleem.
Je moet al van een andere planeet komen, het écht niet willen zien of zelf moslim zijn, om niet te constateren dat een aanzienlijk deel van de ummah sympathie koestert voor het extremistische gedachtegoed.
Struin eens wat rond op islamitische fora, lees er eens wat Facebook-commentaren op na. Ofwel proberen ze het volledig los te koppelen van de islam, waarbij ze zelf ook gebruik maken van exact dezelfde argumentatie als de extremisten door te beweren dat alleen zij de juiste interpretatie van de koran kennen (kom niet af met Nederlandse citaten want die kun je blijkbaar écht alleen in het Arabisch vatten), ofwel rechtvaardigen ze het door een rits aan externe factoren.
Maar daar gaat het niet over.

Met onbesuisde uitspraken als deze legitimeert de houding van de ummah die steevast elke verantwoordelijkheid van de radicalisatie aan externe factoren wijt en zich constant in de slachtofferrol blijft wentelen.

Tenzij hij het écht kan bewijzen.

Dan kan Jahjah zichzelf in de vaart gooien.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 april 2016 om 17:16.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:14   #219
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik hoop dat je genoeg tissue bij hebt. Je hebt het vast nodig.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 april 2016 om 17:14.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 17:15   #220
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat doet me nu eens echt plezier, hopelijk wordt Janneke veroordeeld wegens racisme. Hij kan dan overstappen naar de nazi-partij, het VB.
Zitten de moslims al geïnfiltreerd op dit forum?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be