![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp niet dat niemand anders dat ziet. Dat overwegend linkse mensen voor abortus zijn, en rechtse mensen overwegend tegen, dat moet toch al een vermoeden moete geven dat vrije wil hier niets van doen heeft. Want waarom zou een politieke overtuiging al dan niet een correlatie hebben met de overtuiging ivm abortus. En toch is er een correlatie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]() Want ik dacht oprecht dat ik de discussie met sprekend gemak had gewonnen. Maar plots is er een ... flater??? Dat moet ge eens uitleggen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... en ge zegt hier twee zaken hé Waarvan het tweede dan nog ongebreideld de term 'persoon' in de mond neemt ná het gebruik van de term 'autonoom' wezen echt consequent is Wie stelt 'het kind is een autonoom wezen en de vrouw heeft eigenlijk niets te zeggen over de persoon in haar' dat overigens ? Diezelfde dokters, jij of las je dat in een folderke van pro vita ? Laatst gewijzigd door praha : 21 september 2016 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zou je merken dat er een apart expliciet verbod geldt voor aborterende middelen Een aanwijzing ( vindt ge ook in de bijbel terug ) dat een foetus helemaal niet als persoon, noch mens, laat staan bij deze als patiënt wordt aanzien. ... en wees nu eerlijk Mag die eed ( is trouwens al zo... daar die niet letterlijk wordt gezworen maar eerder een afgeleide artseneed ) niet evolueren ? dat ding is zowat 24 eeuwen oud en ge dient eerst Uw geloof in diverse Griekse goden af te zweren en meer van dat fraais. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat een geboorte 'normaal gezien' redelijk tot goed verloopt is al een vorm van desinformatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Een foetus is een mens. Het heeft uniek DNA en is geen deel van de moeder. Vanaf 12 weken is deze volledig gevormd en moet enkel nog groeien. In de eerste 12 weken spreekt men trouwens van een embryo. Dus als u dokter bent, gaat u een vrouw met een miskraam zeggen dat ze zich aanstelt en geen kind kwijt is, maar slechts een hoopje cellen. Ik denk dat mensen die late abortussen goedkeuren, hoopjes cellen zijn, waarbij er enkele fout werken in de frontale lobben van de hersenen. Als je een normale empathie hebt, snap je gewoon dat het fout is om een kind op een bepaald stadium zonder medische argumenten uit de baarmoeder te halen. Er zijn nu eenmaal mensen die nog empathie hebben. Helaas is dit zeldzaam aan het worden en zijn we al zo ver, dat we in een maatschappij zitten, waarbij we gewoon moeders hun kinderen laten dood doen. Als jij dat goed keurt, mag ik u er dan op attent maken, dat u ook maar een hoopje cellen bent en dat ik graag uw argumenten zou willen weten, waarom u meer waard denkt te zijn, dan een kind dat nog niet geboren is. Dat kind kan zich niet bewijzen. Dat krijgt gewoon de kans niet. U darentegen, hebt u gebrek aan inzicht en empathie goed bewezen. En af en toe lopen geboortes fout en daarom bestaan er keizersnedes en dergelijke. Maar dit heeft niets met abortus te maken. Een abortus is geen geboorte, maar een moord. Dat is leven in dood veranderen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 september 2016 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, maar ik hang geen enkele religie aan. Mijn geloof is vooral gebaseerd op feiten. Feit is dat leven ontstaat bij conceptie. We hebben allemaal onze mond vol met gelijke rechten, maar vergeten het ongeboren kind. Blijkbaar vechten we voor rechten om zelfs gruwelijke criminelen rechten te geven, maar niet om een onschuldig kind het recht te geven om geboren te worden. Dus een TV in de gevangenis moet kunnen, voor iemand die bewezen heeft dat hij een ander schade berokkend heeft, maar het leven van een kind, dat misschien de dokter wordt die kanker kan genezen, daar spreken we niet over. Ik denk dat alle mensen die abortus na 13 weken een recht vinden, gewoon met een nepempathie zitten en eigenlijk gewoon geen visie hebben op het leven. Ik hoor leven enkel herleid worden tot een hoopje cellen. Wel, dan vraag ik me af waarom we moordenaars opsluiten, want ze hebben ook maar een hoopje cellen gestopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( begin maar eens met in de diverse dope-topics al uw vooroordelen en volkswijsheden te schrappen en zie waar ge nog wat hout snijdt ) Citaat:
De issue is/was of foetussen als individuen kunnen beschouwd worden. Normaliter, in elke mogelijke context die we aan dat woord verbinden: NIET Tenzij het tegendeel kan aangetoond worden. Geloof is dat dus niet. Het is eerder een geloof dat ge aan een menselijk wezen of een individu in wording die status geeft en vraagt achter bewijs dat het tegen zou spreken Tenzij natuurlijk... maar dat geloof ik ook weer niet. Dat gij aan niemand of alles die status wilt toekennen Citaat:
... kijk als ge wilt discussieren over individu vs niet individu en dat strikt via wetenschappelijke methodiek dan zullen we het toch eerst eens moeten geraken over de definitie van individu in deze context Citaat:
Citaat:
Volgens mij is die correlatie er wel degelijk één van de zaken is dat links bv mensen zoveel mogelijk de vrijheid geven hun eigen ethische keuzes te maken tegenover dat rechts staat voor dat mensen een duidelijke structuur nodig hebben ( lees : dient te worden opgelegd ) Dus bij een grijszone (zoals uitgerekend dit is) kiest rechts pertinent voor géén vrije keuze ( bij wijze van spreke hebben ze misschien liever een wet die uw verplicht in dat of dit geval uw foetus te laten aborteren ) En abortus is in feite nog steeds vrije keuze ( ge moet er geen laten uitvoeren hé ) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in dit geval ? Welke discussie hebt ge nu precies gewonnen ? Er is zelfs amper een definitief standpunt ingenomen, laat staan dat de discussie over is voorbeelden ? awel: uw recente drogreden van continuïteit oa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat rechts niemand zijn vrijheid afneemt, maar wel wil dat er juist geïnformeerd wordt. Van mij mogen vrouwen een abortus ondergaan, maar dan moeten ze eerst een filmpje zien, waarin de procedure correct uitgelegd wordt. Dat heet medische kennis. Veel vrouwen weten dus niet hoe de procedure werkt en komen het te laat te weten dat ze hun kindje een gruwelijke dood hebben laten sterven en moeten daar maar mee leven. Ik weet dat er vrouwen zijn zonder scrupules die hun kind gewoon koud dood kunnen laten maken. In dat geval zijn ze ook de naam moeder niet waard en is er ook geen probleem. Ik spreek me uit over al die vrouwen, die om de tuin geleid worden en een abortus ondergaan, zonder de waarheid te kennen. Feit is dat enkel abortusklinieken rijk worden van de nieuwe wet, op kosten van onze centen. Een abortus kost de maatschappij geld. Ik moet afdragen voor iets dat ik niet humaan vind, net als de F16's boven het Midden-Oosten. Ik pleit voor een normale maatschappij, waarin enkel gestoorde vrouwen hun kinderen zullen vermoorden, want dat ga je toch niet tegenhouden, maar waar er voor de andere een betere oplossing komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn cijfers die tellen Boadicea En trouwens... als alles dan zo feiloos verloopt waarom hebt ge dan überhaupt een dienst gyneacologie die bevallingen uitvoert nodig ? Dan bevalt iedereen toch gewoon thuis ? Citaat:
Diverse tegenvoorbeelden uit diverse gelijkaardige topics kunnen ons enkel bijbrengen dat een foetus een mens in wording is ( als alles goed loopt tenminste ) en niks meer Citaat:
Citaat:
![]() Neen serieus... je mixt weer van alles Uiteraard zal een dokter dat niet doen. Voor de vrouw zelve is dat geen klompje cellen. ( bewijst enkel de subjectiviteit van de perceptie ) Citaat:
Wat denkt ge van deze ? mensen die denken in termen van babys of zelfs kinderen ( dus personen ) zijn hoopjes cellen waar enkele fout werken in de frontale lobben van de hersenen. Citaat:
Zet ze even op een rijtje en verder dan de potentie tot een baby uit te groeien en wat subjectieve emo-empathie gaat ge niet komen. Dat kind kan zich niet bewijzen. Dat krijgt gewoon de kans niet. U darentegen, hebt u gebrek aan inzicht en empathie goed bewezen. En af en toe lopen geboortes fout en daarom bestaan er keizersnedes en dergelijke. Maar dit heeft niets met abortus te maken. Een abortus is geen geboorte, maar een moord. Dat is leven in dood veranderen.[/quote] |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog steeds vergelijkt ge appelen met peren Citaat:
Citaat:
Er is niemand die ontkent dat een foetus niet zou leven |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Je moet echt achterlijk zijn om niet te snappen dat zelfs het kleinste embryo al een nieuw, apart leven is. Is het feit dat het niet buiten de moeder kan leven een argument om het dood te doen? Laten we dan dialyspatiënten dood maken, want die overleven ook niet zonder hulp. Of mensen zonder schildklier, die hun hormonen nodig hebben. Ik snap niet dat iemand zo harteloos kan zijn, om een eigen soortgenoot te ontkennen en het leven niet te gunnen. Misschien zijn we niet beter dan dieren, die hun soortengenoten opeten, zoals spinnen en dergelijke. Wel erg dat het juist die mensen zijn, die beweren dat we meer zijn dan dieren, die juist het tegendeel bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Voila |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dus vraag ik u opnieuw: wat was mijn flater? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ge filmpje zegt dan denk ik gelijk aan de handelswijze van pro-vita ed waar ze enkel op iemands zijn gemoed willen spelen Informatie behoeft geen filmpje hé Citaat:
Wat zeg je nu ? Dat veel vrouwen pas later komen te weten dat hun geaborteerde foetus in feite een kind was ? Citaat:
Citaat:
Probeer die nu eens uit de doeken te doen zonder in emo-talk te vervallen en zonder er beladen woorden aan toe te voegen Citaat:
![]() Citaat:
Dat is er voor mij eentje war vrouwen niet verplicht worden te bevallen Want dat is hier toch het enige alternatief dat ge nog aanbiedt ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ge filmpje zegt dan denk ik gelijk aan de handelswijze van pro-vita ed waar ze enkel op iemands zijn gemoed willen spelen Informatie behoeft geen filmpje hé Citaat:
Wat zeg je nu ? Dat veel vrouwen pas later komen te weten dat hun geaborteerde foetus in feite een kind was ? Citaat:
Citaat:
Probeer die nu eens uit de doeken te doen zonder in emo-talk te vervallen en zonder er beladen woorden aan toe te voegen Citaat:
![]() Citaat:
Dat is er voor mij eentje war vrouwen niet verplicht worden te bevallen Want dat is hier toch het enige alternatief dat ge nog aanbiedt ? |
||||||||
![]() |
![]() |