![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er valt daar geen algemene lijn te trekken, daar er onder Amish (en bij uitbreiding de mennonieten in de beide Amerika's) heel veel verschillen bestaan. De ene groep blijft zweren bij oude technologie en blijft onverkort het Duits (in standaardvorm én dialect) gebruiken. Andere accepteren bepaalde of beperkte vormen, en zijn meegegaan in de verengelsing (of hispanisering). Daarnaast zijn er trouwens ook broedergemeenschappen die op Amish lijken, maar een totaal andere oorsprong hebben. Het is een heel interessant gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U brengt dus uitzonderingen op de uitzonderingen ter sprake. Veel gedruis om bijzonder weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je naar de wereldproblemen kijkt, dan is het grootste deel niet gerelateerd aan geloof. U volgt dus een mythe als u meent dat "een wereld zonder geloof" het beloofde land wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ivm nutteloze verzinsels , dit was een reden waarom ik me liet ontdopen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan uw proza te zien, zou het mij sterk verworden dat u die denkoefening hebt gemaakt. Waarom is het nutteloos te denken over de oorsprong en doel van de mens? Dat is immers de onderliggende vraag bij wat ik daar schreef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk hé , we leven met z'n allen op deze aardkloot , ik begrijp dus niet waarom fanatieke gelovigen persé de baas willen spelen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof in de voleinding en herschepping van de wereld tot het beloofde land. In Christus. Hier op aarde zal alles altijd beperkt en onvolmaakt blijven. Toch kunnen we ons laten leiden door zekere wegwijzers om een verdienstelijke poging te maken, met Gods genade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja , ik wil dat net zoals u & de meeste ook weten , echter .... het bijbelse gedeelte is gebaseerd op verzonnen miraculeuzigheden !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien leest u dan de Bijbel op een manier die onbijbels is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter , elke keer slagen ze er niet in !! Ik zeg altijd , ik ben ik , jij bent jij !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie mij een bijbel als kadoo geeft , krijgt die onmiddellijk terug !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 december 2021 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste van mijn betrachting is "u te doen veranderen". Daar ligt de kern niet. Wel gaat het over opvattingen en de bereid om na te denken over de zaken. Dat vind ik bij u niet: u schrijft een hoop oneliners, meestal aanvallend voor gelovigen. Veel inhoud is er niet in te vinden. Daarom mijn eerdere vraag (maar niet beantwoord): hebt u ooit al eens uw eigen opvattingen in vraag gesteld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste van mijn betrachting is "u te doen veranderen". Daar ligt de kern niet. Wel gaat het over opvattingen en de bereid om na te denken over de zaken. Dat vind ik bij u niet: u schrijft een hoop oneliners, meestal aanvallend voor gelovigen. Veel inhoud is er niet in te vinden. Daarom mijn eerdere vraag (maar niet beantwoord): hebt u ooit al eens uw eigen opvattingen in vraag gesteld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef enkel mijn gedachte , en die zinnen hun meestal niet !! En ja , u heeft mij nog niet geprobeerd te bekeren !! Dat zou zelfs hopeloos zijn !! ![]() Hoe zou u reageren als iemand voor uw neus een bijbel in de fik steekt ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 december 2021 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel wat van uw berichten staan vol aanvallen tegen gelovigen. Dit gaat om veel meer dan "je gedacht geven". Wat mij betreft, mag u zeggen wat u wilt. De vraag is echter of u door die aanvallende stijl wel ernstig kan worden genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U ook !!
Citaat:
Stel dat we allemaal hetzelfde waren ??
|
![]() |
![]() |