Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2004, 16:52   #201
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Akkoord! In de Bijbel ook...
Zeer juist filosoof. De bijbel ook. Er bestaat geen 'heilig' boek zonder fouten. Jij ziet dit in, ik zie dat in... maar of ibeke dat in ziet betwijfel ik

Dat de bijbel fouten bevat, daar heeft ibeke natuurlijk helemaal geen probleem mee om dit te geloven maar haar eigen 'heilig' boekje.. o maar.

Daarbij, moest de profeet een vrouw geweest zijn ipv een man, dan had de koran er helemaal anders uit gezien !

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2004 om 16:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 16:55   #202
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Ik wist niet dat de volgelingen van de islam vlaams blokkers zijn. Ik wist ook niet dat vlaams blokkers oorspronkelijk van buitenlandse origine zijn. We zijn natuurlijk nooit te oud om te leren nietwaar.

Uw filosofie slaat nergens op filosoof !
verdorie, ja , ik heb mijn huiswerk slecht gedaan en één keer het woord Islam larten staan in mijn parodie op die tekst, waarvoor mij excuzes aan alle Islamieten: vergetelheidje... Wordt rechtgezet!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 17:07   #203
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik je aan de bijbel en de moord op de onnozele kinderen herinneren?

Hoe heet de geestesafwijking van mensen die zulke nonsens geloven en verspreiden?
Geloof.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 17:09   #204
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(rechtzetting van de tekst!!)]
Smiley,
Mensen zoals jij, die van zichzelf vinden dat ze geen hypocrieten zijn, vinden de belgische maatschappij dus slecht, en wensen er helemaal niet aan deel te nemen? Als dit zo is, dan hoor je hier helemaal niet thuis. Dan is het overduidelijk dat het België is die de integratie van sommige 'Vlaams-gelovigen' in ons landje tegenwerkt en zodra ze ook maar kans zien ons landje in een Vlaams-Zwart-Belang 'paradijs' zouden willen omvormen. Het uiteindelijke resultaat zou dus zijn dat het niet de 'nieuwe' Vlaams-Zwart-Belang"belgen" zijn die zich aan de oude belgen en hun maatschappij aanpassen maar dat het de oude belgen zullen zijn die zich aan de nieuwe belgen (Vlaams-Zwart-Belang) aanpassen. De wereld gewoonweg op zijn kop !!!
Met verontschuldigigingen aan de Islamieten!!
onachtzaamheid rechtgezet (Op 7000-en-zoveel posts moest er fataal eens eentje mislopen...) filos zijn ook maar mensen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 17:13   #205
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ja, dat vind jij dan. Voor moslims is Mohamed (sws) geen profeet naast Jezus (as), hij staat er boven.
Met zo'n houding hoor je niet in Europa. Zo'n verklaring is hetzelfde als een terugkeercontract tekenen.

Binnenkort mag jij naar die nieuwe staat van Kadhafi.
Oud 12 november 2004, 17:19   #206
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Neen, neen, Filo, ik vind het echt niet vergelijkbaar. Mohamed (sws) heeft geen seksuele uitspatting gehad. Volgens mij heeft de profeet (sws) Zaineb niet meer uit zijn hoofd kunnen krijgen van de dag dat zij de deur voor hem opende in een weinig verhullend gewaad. Hij heeft echter zelf nooit iets ondernomen, tot gemeenschappelijk ingestemd werd met een huwelijk. En dat is nog iets heel anders dan bij een prostituée op bezoek gaan, wat ik ook niet geloof dat Jezus (as) gedaan heeft.
Die posts hier zijn ook heel weinig verhullend moet ik zeggen.

Ibeke staat erbij zoals die moslima in haar doorkijkniqaabje hierboven...
Oud 12 november 2004, 17:21   #207
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt toch eens wakker Filo.
De kerken stromen niet leeg omdat we nog steeds onder de sloef van het geloof leven.
De nonnetjes dragen al lang geen kapkes meer hoor, de kwezelkes worden stilaan een bedreigde diersoort en meneer pastoor kunt ge op straat amper nog van een gewone sterveling onderscheiden.
De bijbel heeft al een paar keer een opkuisbeurt gekregen en is al lang geen leidraad meer in het westerse denken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 20:40   #208
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met verontschuldigigingen aan de Islamieten!!
onachtzaamheid rechtgezet (Op 7000-en-zoveel posts moest er fataal eens eentje mislopen...) filos zijn ook maar mensen...
Gaat gij hier nu de islam zitten verdedigen beste filo? Is dat wat jij verstaat onder culturele 'verrijking'... een terugkeer naar hoe het hier vroeger was? Een terugkeer naar het verleden zoals openbare terechtstellingen? Zou jij toch o zo graag onder islamitisch bestuur willen zitten?

Daarbij, uw filosofie gaat na uw 'tekstverandering' nog steeds niet op. Het is niet omdat een volk/beweging het vlaams karakter van hun streek wil behouden dat het daarom racistisch is. En die vlaamse beweging is ook niet van buitenlandse oorsprong zoals die islam die jij zit te verdedigen.

Ik geloof ook dat als jij je zo geroepen voelt (ben je misschien bang voor de vreselijke gevolgen als je het niet doet?) om je te verontschuldigen ten overstaan van islamitische mensen, jij je niet alleen ten overstaan van de islamitische mensen moet verontschuldigen, die zich niet als leden van die vlaamse beweging willen zien gerekend, maar ook ten overstaan van de leden van die vlaamse mensen zou jij je moeten verontschuldigen. Want ik geloof niet dat de leden van die vlaamse beweging op hun beurt zo graag voor islamieten worden aanzien.

Daarbij komt dan nog dat die vlaamse beweging bij mijn weten onze seculiere staat en onze democratie, met zijn vrije meningsuiting, helemaal niet betwist zoals sommigen, die jij zit te verdedigen wel doen. (want o wee diegenen die de islam beledigen, die moet men nl. het zwijgen opleggen... zoals een islamitische vrouw in nederland gisteren nog aan premier balkenende vroeg). Het enige wat die vlaamse beweging wel betwist is het koningshuis. Een koningshuis dat juist in strijd is met het begrip 'democratie'.

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2004 om 20:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 21:06   #209
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Dat is het 'm juist. een profeet, die naam waardig, dient juist BOVEN cultuurverschijnselen te staan en dient zelf het goede voorbeeld te geven.
Het beste bewijs dat mohammed de volledige waarheid helemaal niet kende.
Hoe durf jij mohammed bvb naast een jezus christus te plaatsen?

Ik moet helemaal niks van een (legerleider, slavenhouder e.d.) mohammed hebben en sommigen zouden beter ophouden met al zijn fouten trachten goed te praten. Vele dingen die mohammed gedaan heeft zijn helemaal niet goed te praten ! Mohammed heeft de barbaarsheid niet helemaal uitgeroeid, hij deed er zelf aan mee! Mohammed valt als profeet gewoon door de mand !
Mo7amed werd ook vreselijk gehaat maar doordat die mensen hem benaderden veranderde liefde in de plaats van haat in hun hart !!
Oud 12 november 2004, 21:11   #210
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wil u nu zeggen dat ik, omdat ik geen moslim ben, mij niet goed gedraag? Alle niet-moslims zijn volgens jou slechte mensen of wat?

Wat u zegt is zever in pakskes beste lincoln. Waarom die jongeren zich misdragen is juist omdat zij zich afzetten tegen onze westerse maatschappij die zij 'decadent' vinden.

En hoe komt het dat ze onze maatschappij 'decadent' vinden beste lincoln? Is dat omdat ze niet-moslims zijn?
Ik zie het tegengestelde ,die jongeren zijn perfect geintegreerd , luisteren naar hiphop muziek ,drinken ,hebben sex ,gaan uit ,gaan weinig of nooit naar de moskee ,hebben weinig of geen kennis voor de islaam, hebben weinig respect t.o.v hun ouders een leerkrachten , gedragen zich zoals een boer enz, enz,.....!! Daarom moeten die jongeren terug bekeren tot de islaam !!!
Oud 12 november 2004, 21:13   #211
Lincoln

Standaard

Citaat:
Schandalig dat u zoiets durft zeggen !

Maar ja.... vele moslims vinden zichzelf ook beter als niet-moslims. Of heb ik het mis?
Joden ook !! ook jij voelt zich supperieur t.o.v niet westers of ga je dat ontkennen !!
Oud 12 november 2004, 21:17   #212
Lincoln

Standaard

Citaat:
Mensen zoals jij, die van zichzelf vinden dat ze geen hypocrieten zijn, vinden de westerse maatschappij dus slecht, en wensen er helemaal niet aan deel te nemen? Als dit zo is. Dan hoor je hier helemaal niet thuis. Dan is het overduidelijk dat het de islam is die de integratie van sommige 'gelovigen' in ons landje tegenwerkt en zodra ze ook maar kans zien ons landje in een islamitisch 'paradijs' zouden willen omvormen. Het uiteindelijke resultaat zou dus zijn dat het niet de 'nieuwe' belgen zijn die zich aan de oude belgen en hun maatschappij aanpassen maar dat het de oude belgen zullen zijn die zich aan de nieuwe belgen (islam) aanpassen. De wereld gewoonweg op zijn kop !!!
Ik zie dat westerse waarden ( ik benadruk hier "waarden" ) geen verschil vormen met islamitische waarden , trouwens de meeste westerse waarden zijn opgenomen uit de spaans-islamitisch cultuur !!
Oud 12 november 2004, 21:22   #213
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet aan het razen

Daarbij moslims hebben ook de pretentie te beweren dat iedereen als moslim geboren is en dat velen daarna van het pad zouden zijn 'afgedwaald' door de 'verkeerde' (onislamitische) opvoeding. Ze hebben echter niet door dat ook zij zijn 'gevormd' door de opvoeding die ze hebben gekregen. Zij hebben niet door dat zij 'moslim' geworden zijn door de opvoeding !
Ik beweer een geloof dat !, Ik heb recht om mee vrij uit te spreken !! Een als je dat omgekeerd begrijpt dan is dat een crash in jou redenering !! Mijn bedoeling was niet om anders-gelovigen ( denkers ) in een kwaad daglicht te stellen ! Ik bedoel wel dat iedereen gelijk geboren wordt een dat cultuur ( geloof ,etz etz...) doorgegeven wordt door de ouders ! Beter lezen een positief denken zou gezond zijn voor je hart !!
Oud 12 november 2004, 21:25   #214
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zolang dat er mensen zijn die van zichzelf of van hun godsdienst beweren dat zij alleen het grote gelijk in pacht hebben zijn er wel degelijk problemen.
De problemen zullen pas ophouden als iedereen onderkent dat er geen godsdienst bestaat die de volledige waarheid, het grote gelijk, in pacht heeft.
Er bestaat geen 'heilig' boek zonder door mensen gemaakte fouten.
Zolang je dat niet inziet heb je 'het licht' nog steeds niet gezien !
De waarheid moet je zoeken een daarvoor heb je een goeie en een zuivere hart nodig !!
Oud 12 november 2004, 21:28   #215
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik heb ook helemaal geen probleem mee met wat jij gelooft, zolang dat ons landje maar blijft zoals het is, en helemaal niet de toer op gaat van een 'islamitisch paradijs'.
Belgie is ooit een stuk grondlapje waar niemand er interesse op heeft waarom zou dat vandaag zo zijn ?
Oud 12 november 2004, 21:31   #216
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ibeke,
Ik weet wel dat Isa een profeet van de Islam is (en Johannes de Doper ook, Yahyah), maar zelfs de Paus die het Laatste Avondmaal" door da Vinci liet schilderen nam aan dat er méér was dan een bezoekje: kijk maar eens wie er naast hem zit op dat fresco
"el kofr" is o-n-v-e-rb-e-t-e-r-l-i-j-k (in de negatieve betekenis..)
Ik kan je niet volgen ?!
Oud 12 november 2004, 21:32   #217
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dat kan , maar dat wil niet zeggen dat je al die boeken op een brandstapel moet gooien , kennis is altijd belangrijk !!
Oud 12 november 2004, 21:35   #218
Lincoln

Standaard

Citaat:
verdorie, ja , ik heb mijn huiswerk slecht gedaan en één keer het woord Islam larten staan in mijn parodie op die tekst, waarvoor mij excuzes aan alle Islamieten: vergetelheidje... Wordt rechtgezet!!
No problemo ! Het is maar een discussie een mens maakt fouten , no body is perfect of niet !!
Oud 12 november 2004, 21:36   #219
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Geloof.
SPOT !
Oud 12 november 2004, 21:38   #220
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Die posts hier zijn ook heel weinig verhullend moet ik zeggen.

Ibeke staat erbij zoals die moslima in haar doorkijkniqaabje hierboven...
Dat is meer of min een hoer dan een moslima !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be