![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar u heeft gelijk als u bedoelt dat staatszenders nooit neutraal zijn.
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() Ik ga niet in de dictaturen en onderdrukkingen van overal ter wereld duiken omdat jij zoals altijd de zaak in het decor wil trekken. Blijf bij de les. Hij deed een oproep tot bestrijding van onderdrukking met alle middelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Leve de Berlusconi media. Akkoord over de staatszender Mijn punt was dat de staatszender BBC van de beste en de neutraalste ter wereld was. Alles hangt af van het inbouwen van voldoende intellectuele eerlijkheid in de modus operandi Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is: is terreur gewettigd en wat is terreur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We weten het niet. Indien wel, dan ging het om moslimterrorisme. Het lijkt me niet onmogelijk dat in het Noordiers verzet religieuze motieven meetelden, in hun drang om Ierland te herenigen. De breuklijn liep immers vooral tussen katholiek en protestants. Maar nooit hebben katholieke buurlanden van het VK een poging ondernomen om de Engelsen uit Noord-Ierland te drijven op grond van religieuze overwegingen. Dat was in het Palestijns conflict toch wel even anders, nietwaar? En intussen schiet me te binnen dat ik in mijn opsomming van de verenigde usual suspects tegen Christusmoordenaar Israël, er toch wel eentje vergeten hen zeker: de oerkarholiek.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of was het verzet tegen de Duitse bezetter door het Belgisch verzet volgens u niet legitiem? Dit gaat hier over een correcte redenering. En schijnbaar wilt u dit alvast niet aftoetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was er dan, zoals nu in Israël en de bezette gebieden, een verhouding 50/50 tussen Engelsen en Ieren op het Groene Eiland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
over het IRA dan in "terreuraanslagen" en "terroristen"? Zijn er zelfs ooit debatten gevoerd daarover? Zelfs in links Hollywood spraken ze over terroristen (vb. The devil's own, titel zegt al genoeg.) Dus waar hebt u het in godsnaam over???
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik uw "oerkatholiek" correct inschat, dan moet ik u alvast teleurstellen. Onder traditionele katholieken zijn er alvast veel meer die Israël steunen dan de Palestijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar wil je heen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het Palestijn-Israëlisch conflict zal dat niet anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest moest moest... De vrijheid van mening is allerminst absoluut of onbeperkt. Dat hij zijn mening ongestraft (wettelijk, niet dat dingetje van de Standaard) kan en mag uiten betekent dat hij niet over de schreef gaat. Je klinkt erg partijdig. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zal het niet geloven, maar ik ben het volmondig met u eens. Vrijheid van meningsuiting hoort in alle richtingen te gelden, ook voor die mensen die een mening hebben die sommigen blijkbaar niet echt bevalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij de katholieken daarentegen... Ik heb die tijd gelukkig niet meegemaakt, maar mijn vader, die toevallig opgroeide in Waregem, moest in de jaren '50 toch van zijn leraar lager onderwijs en van zijn pastoor die de klas te pas en te onpas bezocht, zoals toen helaas nog gangbaar was, voortdurend horen dat de joden slecht waren omdat ze Christus aan het kruis hadden genageld. Ik denk niet dat zij zich als moderne katholieken zagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien zijn voortdurende publieke optredens en manifesten in een beschaafde samenleving, moest hij allang verbannen zijn naar de kasseien van Borgerhout en de forums van Maghrebonline. Daar mag hij in alle hevigheid blijven fulmineren, ver van het beschaafd debat van de beschaafde samenleving. Als je me daarin verliest, dan loop je wel heel gauw verloren. Het zij zo...
|
![]() |
![]() |