Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2017, 21:14   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat ons niet afwijken. Het gaat over Jah jah.
Neen, het gaat wel om de parallellen die hij zelf trekt. Als het Palestijns verzet naar uw mening terreur inhoudt, is de Ierse opstand ook een vorm van zuivere terreur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 21:14   #202
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Israël kan nu nog een grote borst opzetten: de bijna onvoorwaardelijke steun van de VS. Valt die weg, dan dreigt er wel iets anders te gebeuren...
maw ze heeft gelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 21:16   #203
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij met je extreme gedachten. Beter kon je niet vinden. Afijn, toch zeer lange tijd niet, Jij vond iets neutralers?
Ik streef geen neutrale media na. Ik streef private media na. Zolang er echter een staatsomroep bestaat, moet die - als enige - neutraal zijn.

Maar u heeft gelijk als u bedoelt dat staatszenders nooit neutraal zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 21:17   #204
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat wel om de parallellen die hij zelf trekt. Als het Palestijns verzet naar uw mening terreur inhoudt, is de Ierse opstand ook een vorm van zuivere terreur.
Ik ga niet in de dictaturen en onderdrukkingen van overal ter wereld duiken omdat jij zoals altijd de zaak in het decor wil trekken. Blijf bij de les. Hij deed een oproep tot bestrijding van onderdrukking met alle middelen.
Oud 10 januari 2017, 21:19   #205
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik streef geen neutrale media na. Ik streef private media na. Zolang er echter een staatsomroep bestaat, moet die - als enige - neutraal zijn.

Maar u heeft gelijk als u bedoelt dat staatszenders nooit neutraal zijn.
Hahahahahahaha wat ben ik nu verwonderd

Leve de Berlusconi media.

Akkoord over de staatszender

Mijn punt was dat de staatszender BBC van de beste en de neutraalste ter wereld was. Alles hangt af van het inbouwen van voldoende intellectuele eerlijkheid in de modus operandi

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 21:23.
Oud 10 januari 2017, 21:19   #206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ook dat heb ik niet gevraagd.

Uiteraard. Ik weet ook niet wat ik in die situatie zou doen als Palestijn.

Kijk, er zijn voorbeelden waarbij het duidelijk is dat geweld tegenover een overheid gerechtvaardigd is. Kijk naar de verzetsbewegingen tegen de Duitse of Russische bezetter in de jaren veertig. Ik denk (of hoop) dat u het daarmee eens bent.

Maar die redenering lijkt u niet door te trekken naar Israël, die de rechten van Palestijnen duidelijk niet respecteert. Daarom vraag ik u wat Israël nog allemaal moet doen opdat u - als Vlaming/Belg/Europeaan - een aanval op het Israëlische leger door Palestijnen als rechtmatig zou beschouwen.
Ik heb al gezegd dat het rechtmatig is, twee academici hebben dat gisteren bevestigd. Dus als een bataljon Palestijnen een bataljon Israelis aanvalt dan is dat rechtmatig (zo heb ik het toch begrepen.

De vraag is: is terreur gewettigd en wat is terreur?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 21:20   #207
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het Palestijns verzet door u omschreven wordt als "moslimterrorisme", wat was dan wel het Iers verzet tegen de Britse kroon? "Christenterrorisme" of zo?
Schreeuwde hij "allahuakhbar"?
We weten het niet.

Indien wel, dan ging het om moslimterrorisme.

Het lijkt me niet onmogelijk dat in het Noordiers verzet religieuze motieven meetelden, in hun drang om Ierland te herenigen. De breuklijn liep immers vooral tussen katholiek en protestants.

Maar nooit hebben katholieke buurlanden van het VK een poging ondernomen om de Engelsen uit Noord-Ierland te drijven op grond van religieuze overwegingen.

Dat was in het Palestijns conflict toch wel even anders, nietwaar?

En intussen schiet me te binnen dat ik in mijn opsomming van de verenigde usual suspects tegen Christusmoordenaar Israël, er toch wel eentje vergeten hen zeker: de oerkarholiek.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 21:22   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in de dictaturen en onderdrukkingen van overal ter wereld duiken omdat jij zoals altijd de zaak in het decor wil trekken. Blijf bij de les. Hij deed een oproep tot bestrijding van onderdrukking met alle middelen.
Ik lees nergens een dergelijke oproep. Wel een redenering waarin hij uiteenzet dat het verzet tegen een bezetter legitiem is.

Of was het verzet tegen de Duitse bezetter door het Belgisch verzet volgens u niet legitiem?

Dit gaat hier over een correcte redenering. En schijnbaar wilt u dit alvast niet aftoetsen.
Oud 10 januari 2017, 21:23   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Maar nooit hebben katholieke buurlanden van het VK een poging ondernomen om de Engelsen uit Noord-Ierland te drijven op grond van religieuze overwegingen.
Was er dan, zoals nu in Israël en de bezette gebieden, een verhouding 50/50 tussen Engelsen en Ieren op het Groene Eiland?
Oud 10 januari 2017, 21:25   #210
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is er dan ooit in andere termen gesproken in de media
over het IRA dan in "terreuraanslagen" en "terroristen"?

Zijn er zelfs ooit debatten gevoerd daarover?

Zelfs in links Hollywood spraken ze over terroristen (vb. The devil's own, titel zegt al genoeg.)

Dus waar hebt u het in godsnaam over???
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 10 januari 2017, 21:25   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En intussen schiet me te binnen dat ik in mijn opsomming van de verenigde usual suspects tegen Christusmoordenaar Israël, er toch wel eentje vergeten hen zeker: de oerkarholiek.
Als ik uw "oerkatholiek" correct inschat, dan moet ik u alvast teleurstellen. Onder traditionele katholieken zijn er alvast veel meer die Israël steunen dan de Palestijnen.
Oud 10 januari 2017, 21:26   #212
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Was er dan, zoals nu in Israël en de bezette gebieden, een verhouding 50/50 tussen Engelsen en Ieren op het Groene Eiland?
Wat doet dat gemuggenzift er toe?

Waar wil je heen?

Oud 10 januari 2017, 21:26   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er dan ooit in andere termen gesproken in de media
over het IRA dan in "terreuraanslagen" en "terroristen"?

Zijn er zelfs ooit debatten gevoerd daarover?

Zelfs in links Hollywood spraken ze over terroristen (vb. The devil's own, titel zegt al genoeg.)

Dus waar hebt u het in godsnaam over???
Wanneer situeert u dan wel de eerste Ierse opstand?
Oud 10 januari 2017, 21:27   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doet dat gemuggenzift er toe?

Waar wil je heen?
Hoeveel % Engelsen woonden er toen op het Groene Eiland? Als je spreekt over het "verdrijven van Engelsen" moeten we toch eerst weten over welke bevolking we spreken.
Oud 10 januari 2017, 21:28   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat het rechtmatig is, twee academici hebben dat gisteren bevestigd. Dus als een bataljon Palestijnen een bataljon Israelis aanvalt dan is dat rechtmatig (zo heb ik het toch begrepen.

De vraag is: is terreur gewettigd en wat is terreur?
Voor de Britten waren de Ierse opstandelingen ongetwijfeld terroristen. Voor de Ierse bevolking dan weer vrijheidshelden.

Bij het Palestijn-Israëlisch conflict zal dat niet anders zijn.
Oud 10 januari 2017, 21:28   #216
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

In een beschaafde samenleving moet er niet eens gezaagd worden over het feit dat zijn mening blijkbaar niet niet meer mag geuit worden.

Zijn stem, en die van diegenen die hem onnozel bijtreden, moest allang gemarginaliseerd zijn, ipv het onderwerp te zijn van een huichelachtig debat over de vrijheid van meningsuiting.
You've lost me there.

Moest moest moest...

De vrijheid van mening is allerminst absoluut of onbeperkt.

Dat hij zijn mening ongestraft (wettelijk, niet dat dingetje van de Standaard) kan en mag uiten betekent dat hij niet over de schreef gaat.

Je klinkt erg partijdig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 21:29.
Oud 10 januari 2017, 21:31   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
You've lost me there.

Moest moest moest...

De vrijheid van mening is allerminst absoluut noch onbeperkt.

Dat hij zijn mening kan en mag uiten betekent dat hij niet over de schreef gaat.

Je klinkt erg partijdig.
U zal het niet geloven, maar ik ben het volmondig met u eens. Vrijheid van meningsuiting hoort in alle richtingen te gelden, ook voor die mensen die een mening hebben die sommigen blijkbaar niet echt bevalt.
Oud 10 januari 2017, 21:31   #218
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik uw "oerkatholiek" correct inschat, dan moet ik u alvast teleurstellen. Onder traditionele katholieken zijn er alvast veel meer die Israël steunen dan de Palestijnen.
Bij de Pinkstergemeenten zijn er veel christenen die Israëls bestaan steunen ja.

Bij de katholieken daarentegen...

Ik heb die tijd gelukkig niet meegemaakt, maar mijn vader, die toevallig opgroeide in Waregem, moest in de jaren '50 toch van zijn leraar lager onderwijs en van zijn pastoor die de klas te pas en te onpas bezocht, zoals toen helaas nog gangbaar was, voortdurend horen dat de joden slecht waren omdat ze Christus aan het kruis hadden genageld. Ik denk niet dat zij zich als moderne katholieken zagen...

Oud 10 januari 2017, 21:33   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de Pinkstergemeenten zijn er veel christenen die Israëls bestaan steunen ja.

Bij de katholieken daarentegen...
Kunt u eens verwijzen naar die katholieke groepen die Israël niet steunen?
Oud 10 januari 2017, 21:37   #220
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
You've lost me there.

Moest moest moest...

De vrijheid van mening is allerminst absoluut of onbeperkt.

Dat hij zijn mening ongestraft (wettelijk, niet dat dingetje van de Standaard) kan en mag uiten betekent dat hij niet over de schreef gaat.

Je klinkt erg partijdig.
Op een anoniem forum kun je van alles schreeuwen zonder daarop afgerekend te worden.

Gezien zijn voortdurende publieke optredens en manifesten in een beschaafde samenleving, moest hij allang verbannen zijn naar de kasseien van Borgerhout en de forums van Maghrebonline.

Daar mag hij in alle hevigheid blijven fulmineren, ver van het beschaafd debat van de beschaafde samenleving.

Als je me daarin verliest, dan loop je wel heel gauw verloren.

Het zij zo...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be