Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2017, 17:41   #201
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je ziet zoiets bij elke partij die aan de macht komt.
inderdaad, ze hadden de kracht om te veranderen in een gewone machtspartij.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 17:41   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Terwijl hij eigenlijk een bekering tot Belgicist had ondergaan, uit overtuiging. Ik heb het altijd al grappig maar wel vreemd gevonden dat Xeno die België haat een idolatrie vertoont voor een Belgicist als Van Severen. Rare jongens, die nationalisten...

Nee, ik ben geen uitgesproken fan van Van Severen, net omdat hij leve Belgie begon te roepen.

Ik bedoel maar, dat is zo het typische gedrag van de Vlaamse hobby-nationalisten zoals o.a. de VU en de N-VA (had bijna N-VU geschreven).

Natuurlijk, ik haal het feit dat hij door de Belgische staat met de beestentrein naar de kampen is gedeporteerd graag aan natuurlijk.
Oud 25 november 2017, 17:44   #203
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je ziet zoiets bij elke partij die aan de macht komt.
Zeer juist. Het is niet voor niets dat Hendrik Vuye nu zegt dat N-VA de 4e traditionele vlaamse partij is geworden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 17:52   #204
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is zelfs niet uitgesloten dat Président �* vie Dewevèr, in Brussel niet goed meer waar het parlement nu juist ligt.
Waarom hij eigenlijk nog een chauffeur en een eigen dienstwagen nodig heeft is me niet duidelijk. Hij kan toch veel sneller met de fiets in Antwerpen geraken ? Heb het even met viamichelin.be nagekeken : 4,5 kilometer en 19 minuten met de fiets, wat sneller is dan de kortste én de snelste route met de auto. Herentalsebaan 145 in Deurne naar Grote markt in aantwaarpe.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 november 2017 om 17:53.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 17:53   #205
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Je zou haast beginnen denken dat al de toestanden van de laatste dagen de openlijke aanvallen op BDW en het 'grensoverschrijdende' gedrag van éne zekere BDP en véle anderen een script was voor een nieuwe film onder de rubriek van psychologische drama's.

Laten we dit sfeerplaatje even nader bekijken:

Titel van het psychologische drama:

"Roer géén stront"

Grootmoeder al zittende in de schommelstoel bij het knapperende haardvuur, heftig aan haar pijp lurkende, al drinkende het éne glas witte wijn achter het andere.

Kleinzoon kijkt naar een nieuwsuitzending op de grootbeeld tv.

De kleinzoon in kwestie kan het niet nalaten ook zijn commentaar even ten berde te brengen over de situaties die men in de nieuwsuitzending in de 'bloemetjes' weet te zetten.

Toen de 'zaak' van de wenede BDW voorkwam begon de kleinzoon te tieren, te roepen luid te scanderen van: de smeerlappen die Bart dat aandoen!!! (Nota: hij is groot fan van Bart)

Zelfs de buurvrouw was zo gescrokken van al dat lawaai dat ze even poolshoogte kwam nemen of alles nog een beetje op 'rolletjes' liep bij haar oudere buurvrouwe.

De half in coma liggende, van al dat witte wijn gezuip, oma was ook wakker geschrokken en zei tegen haar kleinzoon:

'Maak je daar niet druk in jongen, dat is nu éénmaal een normale gang van zaken in die kringen'

De kleinzoon in kwestie diende zijn lieve oma van weerwoord met de 'wijze' woorden: Ja maar bomma, dat kan toch niet hé? Wat een schande zeg!!!

De oma op haar beurt nam het woord en zeide met zoetgevooisde stem: In dat soort van situaties is het best dat zoals men dat vroeger altijd zei/vertelde: Géén stront gaat roeren, jongen.

De oma die wat nieuwe tabak in haar pijp stak en die daarna in gang probeerde te lopen, merkte langs haar banaanachtig reukorgaan ook nog op:

Kleinzoon!! Ik denk dat er iemand is die de sleutel van de doos van Pandora gevonden heeft en die misbruikt op dit ogenblik. De bewuste doos staat alvast open.

Na die prachtige zin hief ze nog een glas, begon te broekhoesten en viel terug in slaap al dromende van een ridder op een wit paard.

De moraal van het verhaal?

Een ware kakofonie is het, of ben ik helemaal zot geworden en zoek ik of een goede psycho doc of een serieus lief? (bestaan die??)

Laat ik het eindigen zoals de meeste sprookjes:

En ze leefden véél en hadden lange kinderen punt

Oud 25 november 2017, 17:59   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zei hij trouwens 'Ik ben bijzonder'?
Hij zei, ik ben bijzonder verdrietig.
Oud 25 november 2017, 18:05   #207
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je zou haast beginnen denken dat al de toestanden van de laatste dagen de openlijke aanvallen op BDW en het 'grensoverschrijdende' gedrag van éne zekere BDP en véle anderen een script was voor een nieuwe film onder de rubriek van psychologische drama's.

Laten we dit sfeerplaatje even nader bekijken:

Titel van het psychologische drama:

"Roer géén stront"

Grootmoeder al zittende in de schommelstoel bij het knapperende haardvuur, heftig aan haar pijp lurkende, al drinkende het éne glas witte wijn achter het andere.

Kleinzoon kijkt naar een nieuwsuitzending op de grootbeeld tv.

De kleinzoon in kwestie kan het niet nalaten ook zijn commentaar even ten berde te brengen over de situaties die men in de nieuwsuitzending in de 'bloemetjes' weet te zetten.

Toen de 'zaak' van de wenede BDW voorkwam begon de kleinzoon te tieren, te roepen luid te scanderen van: de smeerlappen die Bart dat aandoen!!! (Nota: hij is groot fan van Bart)

Zelfs de buurvrouw was zo gescrokken van al dat lawaai dat ze even poolshoogte kwam nemen of alles nog een beetje op 'rolletjes' liep bij haar oudere buurvrouwe.

De half in coma liggende, van al dat witte wijn gezuip, oma was ook wakker geschrokken en zei tegen haar kleinzoon:

'Maak je daar niet druk in jongen, dat is nu éénmaal een normale gang van zaken in die kringen'

De kleinzoon in kwestie diende zijn lieve oma van weerwoord met de 'wijze' woorden: Ja maar bomma, dat kan toch niet hé? Wat een schande zeg!!!

De oma op haar beurt nam het woord en zeide met zoetgevooisde stem: In dat soort van situaties is het best dat zoals men dat vroeger altijd zei/vertelde: Géén stront gaat roeren, jongen.

De oma die wat nieuwe tabak in haar pijp stak en die daarna in gang probeerde te lopen, merkte langs haar banaanachtig reukorgaan ook nog op:

Kleinzoon!! Ik denk dat er iemand is die de sleutel van de doos van Pandora gevonden heeft en die misbruikt op dit ogenblik. De bewuste doos staat alvast open.

Na die prachtige zin hief ze nog een glas, begon te broekhoesten en viel terug in slaap al dromende van een ridder op een wit paard.

De moraal van het verhaal?

Een ware kakofonie is het, of ben ik helemaal zot geworden en zoek ik of een goede psycho doc of een serieus lief? (bestaan die??)

Laat ik het eindigen zoals de meeste sprookjes:

En ze leefden véél en hadden lange kinderen punt

Heb je ze gelijktijdig nodig? Want als je een "serieus lief" hebt gevonden kan je beter wachten met de psycho-doc, tot ze je zot heeft gemaakt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:08   #208
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Wie doet hier nu huilie huilie? Kan iemand Urbanus verwittigen dat hij niet uitglijdt over de tranen van Bart De Wever?

De N-VA zijn de nieuwe CVP, de nieuwe kaloten/tsjeven: even tsjeverig, even dominant, even arrogant van de macht, even groot gegraai in alle vetpotten van de macht, evenveel gekronkel om het verschil tussen hetgeen ze zeggen en hetgeen ze doen te rechtvaardigen,... Enig verschil is dat ze de CVP-staat van weleer willen vervangen door een NVA-staat.

Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 november 2017 om 18:23.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:13   #209
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb je ze gelijktijdig nodig? Want als je een "serieus lief" hebt gevonden kan je beter wachten met de psycho-doc, tot ze je zot heeft gemaakt.
Een dilemma ...

Dus eerst gaan voor het liefje en van op het ogenblik dat het liefje héél de bankrekening plat gekregen (lees: gestolen) heeft de psycho doc inschakelen?
Oud 25 november 2017, 18:15   #210
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:25   #211
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten we lachen met al die onzin in tegenwoordige dagen ...
Oud 25 november 2017, 18:26   #212
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom hij eigenlijk nog een chauffeur en een eigen dienstwagen nodig heeft is me niet duidelijk. Hij kan toch veel sneller met de fiets in Antwerpen geraken ? Heb het even met viamichelin.be nagekeken : 4,5 kilometer en 19 minuten met de fiets, wat sneller is dan de kortste én de snelste route met de auto. Herentalsebaan 145 in Deurne naar Grote markt in aantwaarpe.

Of met de trottinet. Dan kan hij zich nog een laten zien. Want zichzelf showen doet de président �* vie zeer graag. En moet het altijd in zwembroek zijn?? Neen, natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 november 2017 om 18:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:39   #213
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of met de trottinet. Dan kan hij zich nog een laten zien. Want zichzelf showen doet de président �* vie zeer graag. En moet het altijd in zwembroek zijn?? Neen, natuurlijk niet.
Blijkt de laatste tijden erg in de mode te zijn, de elektrische step.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 november 2017 om 18:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:47   #214
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, ik ben geen uitgesproken fan van Van Severen, net omdat hij leve Belgie begon te roepen.

Ik bedoel maar, dat is zo het typische gedrag van de Vlaamse hobby-nationalisten zoals o.a. de VU en de N-VA (had bijna N-VU geschreven).

Natuurlijk, ik haal het feit dat hij door de Belgische staat met de beestentrein naar de kampen is gedeporteerd graag aan natuurlijk.
Hij werd niet naar "de kampen" gedeporteerd. Hij werd, samen met andere personen (niet allemaal Vlaamsgezinden maar ook veel om politieke redenen hier ingeweken personen die door de toenmalige Belgische overheid als "ongewenst" werden beschouwd) afgevoerd naar Frankrijk tot Abbéville. Daar werd die groep opgesloten in een kelder onder een kiosk. Daarna werden ze eén voor één uitgehaald en door Franse militairen "abgeschossen". Dat is ook zo gebeurd met Van Severen. De Franse "exécuteurs" hadden zich, uit frustratie over de chaos in het Franse leger tijdens de Blitzkrieg van de Duitsers, goed zat gedronken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 18:50   #215
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij werd niet naar "de kampen" gedeporteerd. Hij werd, samen met andere personen (niet allemaal Vlaamsgezinden maar ook veel om politieke redenen hier ingeweken personen die door de toenmalige Belgische overheid als "ongewenst" werden beschouwd) afgevoerd naar Frankrijk tot Abbéville. Daar werd die groep opgesloten in een kelder onder een kiosk. Daarna werden ze eén voor één uitgehaald en door Franse militairen "abgeschossen". Dat is ook zo gebeurd met Van Severen. De Franse "exécuteurs" hadden zich, uit frustratie over de chaos in het Franse leger tijdens de Blitzkrieg van de Duitsers, goed zat gedronken.
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor...
Mag niet geweten zijn in la Belgique???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 19:00   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, dat is algemeen geweten, zo is het afgelopen, maar de
originele bestemming van de beestentreinen waren toch de kampen in Frankrijk.
Oud 25 november 2017, 19:36   #217
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor...
Mag niet geweten zijn in la Belgique???
Bloedbad van Abeville, staat in alle boeken over de invasie mei 40.

Er staan nog kampen en bloedbaden in die boeken hoor.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 19:38   #218
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Of het nu links of rechts is, zolang corrupte mensen toestemming krijgen van hun kiezers, zal je steeds zien dat er niets veranderd.

Bij corruptie zijn er steeds minimaal 2 partijen, de omkoper en de omgekochte en welke constructie men ook opzet, het is enkel mogelijk door niet integer volk aan beide zijden.
Ik schreef: Of men stapt de toekomst tegemoet met directe democratie=referendum kiezen voor alles met persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij
>> Of we keren terug naar de middeleeuwen en kiezen allemaal onze persoonlijke keizer met allemaal onze eigen partij.

Of het nu links of rechts is, zolang corrupte mensen toestemming krijgen van hun kiezers, zal je steeds zien dat er niets veranderd enz….lees ik

>>> Antwoord: Vooreest zal iemand die als corrupte persoon gekend staat voor en bij de verkiezing zal deze persoon totaal géén kans hebben, Net daarom probeert links nu de integriteit van hun tegenstanders om zeep te helpen.

De corruptie gebeurd nadien, na de verkiezing, als ze verkozen zijn en toevallig spannen de linksen doorheen de corrupte Belgische geschiedenis daarin de kroon!

Als de mensen 1X MOETEN kiezen met als gevolg dat de macht dan volledig voor jaren bij de winnaars licht.
De mensen kunnen/mogen protesteren, echter de winnaars in huidig systeem van 1Xkiezen houden er toch géén rekening mee. Om de bevolking te sussen, Spelen ze even theater, draaien rond de pot stellen uit, houden sjoemel commissies met vooral veel doofpot scenario’s = politieke maffia met zwijgplicht. Pingpongen van uit Sjoemel Brussel via hun paraplusystemen de problemen naar Vlaanderen.....enz

Het uit het buitenland geïmporteerde politiek voeren dat links hanteert houd duidelijk in “eerst en vooral de persoon beschadigen” Nadien moet de gene die beschadigt werd maar proberen te bewijzen dat hij/zij integer is en niet corrupt.

Omdat de beschuldigingen niet gerechtelijk behandeld worden en er dus ook GEEN duidelijke vrijspraak van schuld komt! Blijft steeds bij sommigen de twijfel heersen.

Dat is waar links net op gerekend: al kan die persoon zijn onschuld aantonen, toch zal er altijd en perceptie blijven hangen van ’t zal wel!?!? En deze onterechte beschadiging wil links steeds meer creëren op hun politieke tegenstanders of op het werk dat deze regering geleverd heeft.

Terwijl juist de linksen doorheen de Belgische geschiedenis het meest de oorzaak met aantoonbare corruptie dossiers. Zelfs Cools werd meer dan waarschijnlijk vermoord omdat hij corruptie wou tegen gaan in zijn partij PS.

Wat extreem links Agalev-groen nu doet tegen de persoon van BDW is géén politiek voeren maar oorlog-retoriek zoals de communisten ten tijde van de koude oorlog:
bv. alsof de belastingen iedereen en boete zou aanrekenen op vermoeden en toch stellen dat de beschuldigde na betaling maar moet bewijzen niet gefraudeerd te hebben. Of de RVA al uitgangspunt zou stellen op vermoeden dat iedere werkloze in het zwart werkt, en om toch een uitkering te krijgen dat dan maar bewezen moet worden dat de werkloze NIET in het zwart gewerkt heeft.

OOOOh ja de perceptie zal er snel zijn, oook hier in dit forum >>> wie zich wil verdedigen zullen toch allemaal fraudeurs zijn en of allemaal zwartwerkers!!!!!! Want de RVA en de belastingen hebben het toch gezegd!!!

Europa tikt België op de vingers niet genoeg te besparen waardoor de schuldenberg te groot blijft tegen over het inkomen ….. met uit het buitenland geïmporteerde politiek voeren/preken de linkse.......

sp.a Caroline Gennez Was vrijdag avond 24/11 weer de steeds weerkerende linkse preek aan het afsteken dat het de schuld is van deze regering en natuurlijk de rijken enz. enz.

Terwijl de aanwezige gerenommeerde econoom steeds weer opnieuw duidelijk stelde en zijn best moest doen om beleeft te blijven>>> dat juist links mede verantwoordelijk is van de huidige economische toestand en wat Caroline Gennez en links stelde pertinent onjuist was/is

En toch deed Caroline Gennez altijd maar verder met haar onjuiste stelling te verdedigen alleen om een perceptie te creëren dat deze regering fout bezig is!

Terwijl de gerenommeerde econoom stede dat links hun houding moet veranderen dat ze net daardoor steeds meer verliezen, hij verwees in die context naar de teloorgang van Links in Frankrijk en Nederland.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 november 2017 om 19:46.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 19:44   #219
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat is algemeen geweten, zo is het afgelopen, maar de
originele bestemming van de beestentreinen waren toch de kampen in Frankrijk.

Inderdaad. En daar kwam ook Léon Degrelle terecht. En die heeft daar in de kampen in Frankrijk goed afgezien doordat hij meer dan anderen werd getreiterd. Maar le beau Léon, samen met heel wat anderen, werd daar naartoe gebracht in een vrachtwagen als ik me niet vergis. Het scheelde echter niet veel of hij was ook op deze fameuze trein terecht gekomen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 19:57   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Qua platvloersheid scheert u hier wel erg hoge toppen...
Hopelijk geeft de moderatie hieraan het juiste gevolg, niemand zal u missen.
Soms is negeren pijnlijker.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be