![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gij neemt niet deel aan een draad over een PS schandaal. Is dat niet het meest achterlijke argument aller tijden!? ![]() Leg mij de logica eens uit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt duidelijk niet te nodige capaciteiten om iets dat nochtans simpel is te snappen.
JIJ schamperde dat ik niet verontwaardigd ben omdat er na de Congolese onafhankelijkheid meer doden vielen dan onder het bewind van Leopold II. Waarom zou ik moeten reageren op een pertinente leugen? Ik heb jou een voorbeeld gegeven dat ik wel degelijk nog interesse heb in hetgeen er in Congo gebeurt nadat Leopold II daar lelijk heeft huisgehouden en gaf daar een voorbeeld van. Een voorbeeld waarbij België betrokken partij is. Waarmee ik in één moeite bewijs dat België tot op vandaag nog steeds "aanwezig" is in Congo, ook al is het land al meer dan halve eeuw onafhankelijk. Er worden in de 21 ste eeuw Congolese kinderen ontvoerd die in België via adoptie verkocht worden. D Kinderen die NIET afgestaan werden door hun ouders maar die ontvoerd werden. Het enige dat jou aan die schande stoort is dat ik de juriste van de PS vernoem die de spilfiguur in deze mensenhandel is. ZIJ ontvoerde de kinderen. De links bewijzen dat daar geen woord van gelogen of zelfs overdreven is. Het heeft in alle kranten gestaan én ik heb er een jaar geleden een draad over opgestart. Waarom zou dat niet mogen gezegd worden? Omdat de PS in de zaak betrokken was? Als een andere partij de spil was geweest in deze schande was jij de eerste geweest die er als een gek bovenop zou zijn gesprongen. Maar omdat het de PS is reageerde je met geen woord van afkeuring. Ook nu reageer je er wéér alleen op als een volslagen idioot. Ik heb al veel teveel aandacht gegeven en tijd verspild aan iemand die niet alleen allergisch is voor de waarheid, maar die ook niet vatbaar is voor redelijke argumenten, en waar geen énkele vorm van discussie mee mogelijk is. Het enige dat ik jou nog te zeggen heb is: VAL DOOD!
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet maar ik hecht meer belang aan het algemeen uitzicht, de kwaliteit en afwerking van, dan aan de productieplaats...
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slavernij,of anders gesteld,het inzetten van alle beschikbare "resources" tenvoordele van een vrij uitgebreide elite (over het algemeen kon iedereen die enige financiele middelen had,ook handelaars dus,slaven hebben) in de oude rijken...."Oorlogsbuit" ,daaronder ook krijgsgevangenen en ganse bevolkingen van verslagen tegenstanders werden algemeen als legitieme vergoeding gezien voor gedane oorlogskosten....
Nog voordat de bootvluchtelingen uit Europa de Amerikaanse kusten begonnen aan te doen was aldaar,in de grote befaamde oude "Indiaanse" Rijken het leven van een boer nauwelijks beter dan een slaaf....Alles wat de familie had,inclusief hun leven,stond ter beschikking van de klasses der heersers en krijgers.... De Afrikaanse slaven die in een van de handelsschepen afgescheept werden naar de nieuwe wereld waren typisch niet "geroofd uit de bosjes",maar VERKOCHT,door hun eigen stamleiders ,en begonnen toen deel uit te maken van een indrukwekkend handelssysteem....Ze waren blijkbaar toen al "overbodig" in hun eigen stamgebied en "te koop" voor geld en goederen....Het ging bruutweg over het "verplaatsen van resources" naar waar ze "nodig" waren voor wie ervoor wenste te betalen. De wereldbevolking produceert steeds meer "overbodigen"...Raden we eens welk "instituut" er weer een glorieuze en openbare terugkeer zal maken,hoogstens onder wat andere (zachtere-) modaliteiten en onder een andere naam? juist.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2018 om 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Uw goed recht he. Maar jij gaat dan ook niet zaniken over slavernij van 500 jaar geleden terwijl moderne slavernij in stand wordt gehouden door consumentengedrag. Toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vluchtelingen zijn de puppies die beschermd moeten worden. Terwijl achter de gordijnen het grootkapitaal hun zaakjes regelt. Geef de teefjes een bot en ze zijn wel zoet zoals de hondjes. Het africhten van de teefjes zal iemand anders wel doen. Stem op een nationalistische partij! Is hierbij het bevel voor het instinct van de teefjes. Als ze dat niet doen moeten we ze negeren, vermijden, ontsnappen, pareren, weggaan, geen oogcontact. Basis conditionering, ze zijn nog niet getraind...
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Is dat even boffen voor die slavendrijvers dan. Ik weet niet of het je al opgevallen is maar nogal wat kledij vermeldt ook het land van herkomst.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 september 2018 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik vlamingen grotere slavendrijvers dan Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, veel initiatieven om te werken zullen idd niet gemakkelijk van Walen komen
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 september 2018 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verwondert niemand dat jij meer voelt voor het volkske dat altijd op de eerste rij staat om NIET te hoeven werken. Soort zoekt soort.
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je de kleding uit de arme landen boycotten ? Daar zullen die landen ongetwijfeld wel bij varen. ![]()
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Ik ga helemaal niets boycotten. Ik denk dat jij in uw ijver denkt dat ik hier een pleidooi zit te houden voor Oxfam of zoiets. Soit, het staat u vrij om los te lezen over wat ik schreef maar sta hier u zelf dan ook niet belachelijk te maken met mij te willen afschilderen als een wereldverbeteraarke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
My home is where my Spring Bank is served!
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
In veel gevallen is de "made in..." hoogstens een verwijzing naar het land waar het product afgewerkt werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt wel al héél veel, zoniet alles.
![]() |
#220 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat valt er echter te lezen op de site van diezelfde VRT? Leest u mij, beste Hendrik/Henri/Heinrich? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |