![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu wel zo dat de foutmarge verkleint met de vierkantswortel van de staalgrootte, maar de kostprijs wel evenredig omhoog gaat. Er lijkt een soort van consensus te zijn dat "1000" een goed getal is. Om de fout door 2 te delen, moet je immers 4 keer meer uitgeven ; om de fout door 3 te delen (om het 1% niveau te bereiken), moet je 9 keer meer uitgeven. Misschien komt dat ook van het percentage weigeringen, als ik het goed door had, 4% of zo. Men probeert daarvoor te corrigeren, maar bij definitie ken je dus de verdeling niet van de weigeraars, en kan je dus de aldus gemaakte systematische fout niet willekeurig verkleinen. Dat maakt dat men zich dus kan afvragen of het de moeite is om 9 keer meer te betalen voor een fout van 1%, terwijl er een onzekerheid van een paar procenten is op de weigeraars in elk geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tijd geleden werd ik regelmatig gebeld door peilingbureaus voor de zotste zaken. In het begin had ik medelijden met de beller (een onderbetaalde sukkelaar) en deed ik mee. Na een tijd was ik het beu en zei steeds onvriendelijker NEEN. Na een tijdje hield het op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de gepubliceerde methode waren er 4% weigeraars. Ik moet zeggen dat ik dat ook weinig vind, want ik doe zoals jij: oftewel haak ik in, oftewel vertel ik nonsens. Hadden ze mij gebeld, (kan niet maar bon) dan had ik zeker gezegd dat ik voor de groenen zou gestemd hebben bvb. Een paar weken geleden nog zo een enquete beantwoord, over fiscaal aftrekbare financiële investeringen. Ik heb daar veel lulkoek verteld en dat meiske noteerde dat allemaal. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2018 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch gaat hij zich moeien met politieke kwesties. Lekkere democratie dat wij hier hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar waarschijnlijk dat het de moeite niet is om beter dan 3% proberen te doen voor de statistische fout... Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2018 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, die peilingen zijn niet betrouwbaar.
Denk maar aan die van "meest populaire politicus", Charles Michel scoort daar goed in Vlaanderen. Alleen, je kunt er niet voor stemmen, dus bij verkiezingen mag je dat gewoon wegdenken, maar men creëert er ergens een illusie mee dat het wel meetelt, door die iedere keer in een pop poll op te nemen tussen de andere politici.