Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2020, 10:34   #201
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar lees je dat ik iets tegen zelfstandigen heb? Ik ben overigens zelf een kleine zelfstandige. Ik ga er wel op toezien dat mijn zoon geen rotverwend zoontje van wordt. De zoon van de bakker van een dorpje in de kempen die zich elitair opstelt zonder zelf ook maar iets bewezen te hebben, daar heb ik inderdaad iets tegen en dat is al zo sinds mijn studententijd. Ik keek toen al neer op die bende wannabees.
Ge gaat er niks aan veranderen. Daarom één woord over de ganse bedoening: "Beschamend"
En dat is er zelfs reeds één te veel. En dat gaat hier over de toekomstige leiders in een zo gezegde democratie!
Waar begint de leugen ?
Waar zijn onze gerenommeerde leiders die de moed hebben om eindelijk op te treden tegen een gedeelte snobs van een walgelijke top?

Laatst gewijzigd door werkman : 31 augustus 2020 om 10:39.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 10:40   #202
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ge gaat er niks aan veranderen. Daarom één woord over de ganse bedoening: "Beschamend"
En dat is er zelfs reeds één te veel. En dat gaat hier over de toekomstige leiders in een zo gezegde democratie!
Waar begint de leugen ?
Het gaat helemaal niet over de toekomstige leiders van onze democratie. Hoeveel ex-reuzegommers bekleden er hoge functies in dit land?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 10:46   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet over de toekomstige leiders van onze democratie. Hoeveel ex-reuzegommers bekleden er hoge functies in dit land?
Een betere vraag zou zijn, hoeveel van die knapen zitten er in de loge?
Oud 31 augustus 2020, 10:48   #204
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een betere vraag zou zijn, hoeveel van die knapen zitten er in de loge?
Niemand. Op die leeftijd wordt niemand opgenomen in de loge.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 11:10   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niemand. Op die leeftijd wordt niemand opgenomen in de loge.
Niet de huidige snotneuzen, ik bedoel de mensen die Reuzegom zijn geweest, die nu grote mensen zijn in plaats van studentjes die zich bezig houden met belachelijke zaken.
Oud 31 augustus 2020, 11:11   #206
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Des te erger! De huidige leiders moeten optreden! Om de mogelijke toekomstige te leren dat er wetten zijn of moeten zijn die ons beletten dat we ons kunnen gedragen als insecten. Want meer zit er bij sommigen niet meer in.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 11:19   #207
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Niet de huidige snotneuzen, ik bedoel de mensen die Reuzegom zijn geweest, die nu grote mensen zijn in plaats van studentjes die zich bezig houden met belachelijke zaken.
Amper of geen.
Oud 31 augustus 2020, 11:48   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amper of geen.
Je hebt de ledenlijst nagezien?
Oud 31 augustus 2020, 11:52   #209
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Je hebt de ledenlijst nagezien?
Afgestudeerd ziijn aan de KUL is geen bonus om voorgedragen te worden voor een loge lidmaatschap.
Oud 31 augustus 2020, 11:54   #210
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van de mede oprichters heeft het in elk geval tot minister van staat geschopt.
Oud 31 augustus 2020, 12:04   #211
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Eén van de mede oprichters heeft het in elk geval tot minister van staat geschopt.
Dat klopt, maar de studentenclub die het toen was, is in niets meer te vergelijken tot wat het geworden was. Het had niets meer te maken met het college van Borgerhout.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 31 augustus 2020, 12:12   #212
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Voor de KUL was de afweging tussen
1) Met een reputatie leven van plaats waar studenten gefolterd worden tot de dood
of
2) strenge represailles en/of uitsluiting van een club studenten met invloedrijke ouders

niet zo moeilijk te maken blijkbaar.
Dus die rector hadden ze al in hun reuzegomse binnenzak.
Oud 31 augustus 2020, 13:10   #213
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Waar lees je dat ik iets tegen zelfstandigen heb? Ik ben overigens zelf een kleine zelfstandige. Ik ga er wel op toezien dat mijn zoon geen rotverwend zoontje van wordt. De zoon van de bakker van een dorpje in de kempen die zich elitair opstelt zonder zelf ook maar iets bewezen te hebben, daar heb ik inderdaad iets tegen en dat is al zo sinds mijn studententijd. Ik keek toen al neer op die bende wannabees.
Ok zo denk ik er ook over Bimbo's van waar ook hoef ik ook niet. Sorry
Oud 31 augustus 2020, 13:14   #214
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
1) Met een reputatie leven van plaats waar studenten gefolterd worden tot de dood
of
2) strenge represailles en/of uitsluiting van een club studenten met invloedrijke ouders

"Die" rector wel en al is het dagelijkse kost ik zou als ouder wel eens nadenken over wat zo mensen mijn kinderen opvoedkundig "positief" kunnen bijbrengen?
Oud 31 augustus 2020, 13:59   #215
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of

Overdrijf anders nog wat.

De zoon van de gouverneur van Antwerpen, die niet eens iets ten laste wordt gelegd wegens niet aanwezig op de doop, 2 gasten van de familie van Gool, 1 zoon van een magistraat en voor de rest wat zoontjes van kleine zelfstandigen.

Als je dat zo een beetje overschouwt dan is de helft van Belgie "invloedrijk". Dat "invloedrijk" was heel goed voor de krantenkoppen, maar als puntje bij paaltje komt valt dat allemaal nogal mee hoor. De rector van de KUL laat zich niet onder druk zetten door zo een bende wannabees, wees gerust. De rector van de KUL wou dit gewoon onder de mat schuiven om de KUL niet in een slecht daglicht te stellen, waar hij nogal zwaar in gefaald is eerlijk gezegd.
Oud 31 augustus 2020, 14:38   #216
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lijst van namen en hun ouders laat duidelijk zien dat het hier om omhooggevallen zelfstandigen gaat, wannabees dus of parvenus, niet de rijke gevestigde burgerij.
Ha zo, jij denkt dus dat bij “de rijke gevestigde burgerij” de zoontjes en dochtertjes voor dergelijke excessen immuun zijn? Sta mij toe daar ernstig aan te twijfelen.
Oud 31 augustus 2020, 14:55   #217
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha zo, jij denkt dus dat bij “de rijke gevestigde burgerij” de zoontjes en dochtertjes voor dergelijke excessen immuun zijn? Sta mij toe daar ernstig aan te twijfelen.
Natuurlijk niet, maar aan de unief heb je ze van alle soorten hoor. Rijke tiesten die zuipen, rijke tiesten die studeren, middenklassers die zuipen en middenklassers die studeren. Die reuzegommers zijn gewoon van die zuipers die zich "beter" willen voordoen dan ze zijn. Pathetisch bendeke eigenlijk die zichzelf een elitaire stempel willen geven, maar het op zich niet zijn. Voor de media is dat elitaire natuurlijk iets om van te smullen en je trapt erin.
Oud 31 augustus 2020, 15:21   #218
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf (lang geleden) enkele dopen mogen ondergaan. Daar waren een paar best wel zware bij. En ik heb zelf ook gedoopt. Zelfs als schachtentemmer.
Die dopen hebben mij wel veel deugd gedaan en heel wat bijgebracht. Niet in het minst omdat ze er duidelijk op gericht waren om na de doop opgenomen te worden als volwaardig en gedegen lid van de groep. Daar zat leute in, maar toch was de basis respect.

Ik was dus tot ongeveer vandaag voorstander van dopen.

Nu ben ik van gedacht veranderd. Het kan te vlug mislopen met een paar mensen in het bestuur die een iets te vreemde kronkel in het hoofd hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 18:30   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, maar aan de unief heb je ze van alle soorten hoor. Rijke tiesten die zuipen, rijke tiesten die studeren, middenklassers die zuipen en middenklassers die studeren. Die reuzegommers zijn gewoon van die zuipers die zich "beter" willen voordoen dan ze zijn. Pathetisch bendeke eigenlijk die zichzelf een elitaire stempel willen geven, maar het op zich niet zijn. Voor de media is dat elitaire natuurlijk iets om van te smullen en je trapt erin.
Feit is dat de reuzegommers die verantwoordelijk waren voor de onmenselijke vernederingen, martelingen en dood van een medestudent stuk voor stuk tot de "betere"elite behoren. Daarom hadden de ouders van het slachtoffer weinig hoop op een eerlijk proces. Nu de media er zijn opgesprongen worden er teveel mensen wakker geschud opdat de reuzen hun daden alsnog zullen kunnen uitgommen.
Oud 31 augustus 2020, 18:30   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zelf (lang geleden) enkele dopen mogen ondergaan. Daar waren een paar best wel zware bij. En ik heb zelf ook gedoopt. Zelfs als schachtentemmer.
Die dopen hebben mij wel veel deugd gedaan en heel wat bijgebracht. Niet in het minst omdat ze er duidelijk op gericht waren om na de doop opgenomen te worden als volwaardig en gedegen lid van de groep. Daar zat leute in, maar toch was de basis respect.

Ik was dus tot ongeveer vandaag voorstander van dopen.

Nu ben ik van gedacht veranderd. Het kan te vlug mislopen met een paar mensen in het bestuur die een iets te vreemde kronkel in het hoofd hebben.
Verstand komt met de jaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be