![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde ook op zeker ogenblik over veel besmettingen binnen de Joodse gemeenschap ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Antwerpen-Centrum zou de positiviteitsratio intussen eerder richting 9 procent gaan. Dat wil zeggen dat van alle test in het stadscentrum liefst 9 procent een positief en dus besmet resultaat heeft. Dat is zorgwekkend veel. “Brussel blijft vrij stabiel met kleine uitbraken die onder controle lijken te zijn, in Antwerpen is op dit moment de vlam in de pan”, zegt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt), die zijn roots heeft in de getroffen Antwerpse Seefhoek-buurt. Ik ga geen oordeel vellen of veralgemenen maar was een tweetal weken geleden in Antwerpen en had een gevoel dat men zich daar een pak losser gedroeg dan in Brussel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2020 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je ENKEL maar dat soort mensen test. Dan zit je aan hetzelfde percentage "positieve gevallen" in uw testen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze willekeurig 1000 mensen zouden testen, en ze vinder er dan 90 die positief zijn, dan kan je sopreken over 9% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nachtklok van toepassing.
Schande! Antwerpen is diep gevallen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2020 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hoop "Brusselaars" heeft niet eens een huisarts, en die is nodig om aan een voorschrift te geraken voor een covid-19 test. Hallo PS! Hallo Ecolo! Er wordt niet uitgesloten dat Brussel Antwerpen volgt als de waarheid aan het licht komt.
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fredje is dat niet opgevallen.
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst is dat blijkbaar evenmin opgevallen. Hij is over zijn toeren van de poederbrieven die hij van extreemrechts krijgt.
![]()
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u in België 20.000 mensen gaat testen op HIV zal daar misschien 1 % positieve bij zitten......gaat U hier 100.000 mensen testen zal hoogstwaarschijnlijk nog uitkomen op 1% seropositieven. En in Antwerpen heeft wel iedereen een huisarts ? Ik ga U zeggen dat ik eigenlijk ook niet echt een huisarts heb.Wel meer mensen hebben niet echt een huisarts of hebben gewoon enkele artsen waaruit ze kiezen naargelang mogelijkheden tot consultatie. Ik zie ook niet in wat je nog echt kunt gaan doen bij een huisarts ? Er zijn in Brussel ontelbare kleine polyvalente klinieken waar artsen consultaties houden. Ik zie niet in dat die bij twijfel geen voorschrift zouden maken voor een test. Of gaat u nu vertellen dat de gezondheidszorg in Brussel een pak slechter is dan in Antwerpen ? Maar begrijp ik het verkeerd moest ik stellen dat moest het in Brussel even erg worden als in Antwerpen dat u eerder zou plezieren dan teleurstellen ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2020 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallo, professoren biostatistiek ? Uw eigen cursus eerste kan vergeten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2020 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn er in Brussel nu éénmaal minder mensen van wie men een vermoeden heeft dat ze besmet zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2020 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou trouwens al 10 dagen 7% zijn. Die van gisteren zat dus gewoon te liegen (een sos wschl). Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De contact tracing is belangrijk voor een goeie teststrategie, maar zoals het nu is lijkt het niet goed te werken, en het zal nog minder werken bij clusters waar men geen Nederlands -- of in Brussel -- Frans spreekt.