Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2020, 07:35   #201
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Bij een kruispunt gaat het gemakkelijk om leven en dood. Hier gaat het om een voor de meesten dwaze griep. Een paar dagen ziek zijn vind ik minder erg dan een heel spel maken van griep en andere onnozelheden gedurende een heel seizoen.
10.000 doden in een half jaar door die "dwaze griep". Hoeveel doden waren er in het verkeer sinds maart? De meeste ongevallen op kruispunten zijn ook maar blikschade he, dus weg met die verkeerslichten!

Van die app heb ik totaal, maar dan ook totaal geen last, ik merk nog niet eens dat die er is. Maar ik moet wel voor een rood licht stoppen wanneer er geen verkeer is op de andere weg.
tropisteveel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 07:41   #202
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
10.000 doden in een half jaar door die "dwaze griep". Hoeveel doden waren er in het verkeer sinds maart? De meeste ongevallen op kruispunten zijn ook maar blikschade he, dus weg met die verkeerslichten!

Van die app heb ik totaal, maar dan ook totaal geen last, ik merk nog niet eens dat die er is. Maar ik moet wel voor een rood licht stoppen wanneer er geen verkeer is op de andere weg.
Ik had het over de gewone griep. Dat zou dan al een zwaar griepseizoen moeten zijn. Ouderen kunnen zich isoleren tijdens het griepseizoen (ze kiezen zelf verder de mate waarin ze dat doen), er kan overal betere verluchting voorzien worden. Voor de rest gaan mensen ook gewoon eens dood he, op een gegeven moment. Als iemand 85 is, kan een griep gevaarlijk zijn ja, net als hitte of een valpartij etc. Je blijft er als jongere van weg als je ziek bent.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 oktober 2020 om 07:43.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 07:57   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja, ik verkies een maatschappij waarin 'verkoudheid' en 'griep' geen relevante grootheden zijn, laat staan dat daar discussies rond ontstaan over 'verantwoordelijkheid'.
Bij anonieme melding is er uiteraard geen "verantwoordelijkheid".

Verkoudheid en griep zijn onaangenaam. Dus zijn het relevante grootheden. Zoals lekker eten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 07:57   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je blijft er als jongere van weg als je ziek bent.
Dus is het handig om te weten of je potentieel besmet bent he.
Oud 2 oktober 2020, 08:04   #205
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij anonieme melding is er uiteraard geen "verantwoordelijkheid".

Verkoudheid en griep zijn onaangenaam. Dus zijn het relevante grootheden. Zoals lekker eten.
Het laten vallen van onbekommerdheid is ook 'onaangenaam'.
Oud 2 oktober 2020, 08:05   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het laten vallen van onbekommerdheid is ook 'onaangenaam'.
Maar in welke mate valt uw onbekommerdheid weg ? Je kan zo onbekommerd zijn als je wil. Of ben je van het soort mensen die wel de straat wil oversteken, maar enkel met een blinddoek, om de auto niet zien aan te komen ?

Het lijkt wel dat je "niet zou willen weten" dat je misschien ziek bent. Als het je ECHT niet kan schelen, kan het U niet schelen dat je misschien besmet bent. Maar blijkbaar vind je het storend om dat te weten van jezelf.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 08:06.
Oud 2 oktober 2020, 08:07   #207
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus is het handig om te weten of je potentieel besmet bent he.
Griep heeft een incubatietijd van een dag, dan moet je al fameus pech hebben.

En wat is 'potentieel besmet' als je door iedereen in een afgesloten ruimte besmet kan worden, kortom in de winter haast overal waar je komt. Dan ga je toch elke dag 'alarm' hebben?

Sommige risico's zijn eigen aan het leven. Ga jij met knielappen rondlopen voor het geval je eens zou struikelen?
Oud 2 oktober 2020, 08:09   #208
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar in welke mate valt uw onbekommerdheid weg ? Je kan zo onbekommerd zijn als je wil. Of ben je van het soort mensen die wel de straat wil oversteken, maar enkel met een blinddoek, om de auto niet zien aan te komen ?

Het lijkt wel dat je "niet zou willen weten" dat je misschien ziek bent. Als het je ECHT niet kan schelen, kan het U niet schelen dat je misschien besmet bent. Maar blijkbaar vind je het storend om dat te weten van jezelf.
Natuurlijk kan mij dat niet schelen. Als ik griep heb, zal ik het wel merken he. Ik ga me daar toch niet de hele tijd mee bezig houden zeker.
Oud 2 oktober 2020, 08:14   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan mij dat niet schelen. Als ik griep heb, zal ik het wel merken he. Ik ga me daar toch niet de hele tijd mee bezig houden zeker.
Dat moet je ook niet. Enkel als je een griep diagnose hebt, het op uw app zetten. Meer niet. Vraagt dat zoveel moeite ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 08:15.
Oud 2 oktober 2020, 08:16   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Griep heeft een incubatietijd van een dag, dan moet je al fameus pech hebben.
Wel, ik heb op die manier mijn oudste besmet destijds. Dat was niet erg. Maar had ik het geweten, ik denk dat ik hem die ambras zou gespaard hebben. We zijn gewoon die middag samen uit eten gegaan.
Oud 2 oktober 2020, 08:20   #211
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat moet je ook niet. Enkel als je een griep diagnose hebt, het op uw app zetten. Meer niet. Vraagt dat zoveel moeite ?
Als het niet om administratieve redenen moet, ga ik daarvoor niet naar de dokter en blijf ik gewoon even binnen. Verder is mijn smartphone nu stuk en ik heb een Nokia-GSM'etje als vervanging gekocht, dus voorlopig zal dat niet eens gaan.

En serieus, de mensen die zich daar dan wel mee bezig houden, gaan die dan uit alle ruimtes blijven waar een potentieel besmette rondloopt tijdens het griepseizoen? Weet je als gezonde mens niet liever gewoon niét dat er potentieel besmetten zijn? En als zwakkere, zou je je dan anders wel in de drukte begeven, met of zonder app (die nooit door iedereen correct gebruikt zal worden)?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 oktober 2020 om 08:21.
Oud 2 oktober 2020, 08:22   #212
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb op die manier mijn oudste besmet destijds. Dat was niet erg. Maar had ik het geweten, ik denk dat ik hem die ambras zou gespaard hebben. We zijn gewoon die middag samen uit eten gegaan.
Het is net omdat we dat af en toe krijgen dat we er goed tegen kunnen ook he.
Oud 2 oktober 2020, 08:23   #213
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En serieus, de mensen die zich daar dan wel mee bezig houden, gaan die dan uit alle ruimtes blijven waar een potentieel besmette rondloopt tijdens het griepseizoen? Weet je als gezonde mens niet liever gewoon niét dat er potentieel besmetten zijn?
We zijn er

Ik heb al geantwoord: dat zal ieder voor zich uitmaken. Wat mij betreft, nee. Voor recreatieve doeleinden blijf ik liever weg uit griep toestanden, omdat ik de recreatie niet meer waard vind dan de ambras om een week in mijn bed te zitten. Voor dingen die meer waard zijn, zal ik een andere keuze maken.

Zoals altijd bij vrije keuze. Vrije keuze gebeurt normaal gezien het beste als je de meeste informatie hebt.
Oud 2 oktober 2020, 08:27   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is net omdat we dat af en toe krijgen dat we er goed tegen kunnen ook he.
Dan zouden er geen oude mensen aan griep sterven natuurlijk, en dan zou men niet in zijn bed zitten met griep. Die theorie gaat niet op, want kinderen hebben het minste last van griep terwijl ze er nog maar het minste mee in contact geweest zijn.

Voor verkoudheid is het misschien meer het geval. Kinderen hebben meer last van verkoudheid dan ouderen.

Maar je kan zo geen statements maken zonder data, en de data lijken toch wel niet aan te geven dat hoe meer griep je gehad hebt in je leven, hoe milder het wordt. Anders zou men een vermildering moeten zien met de ouderdom.

Als je wat immuniteit tegen griep wil, dan neem je het vaccin. Veel doet dat niet, maar meer dan 5 jaar geleden eens een griep gehad hebben van een andere soort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 08:28.
Oud 2 oktober 2020, 08:36   #215
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn er

Ik heb al geantwoord: dat zal ieder voor zich uitmaken. Wat mij betreft, nee. Voor recreatieve doeleinden blijf ik liever weg uit griep toestanden, omdat ik de recreatie niet meer waard vind dan de ambras om een week in mijn bed te zitten. Voor dingen die meer waard zijn, zal ik een andere keuze maken.

Zoals altijd bij vrije keuze. Vrije keuze gebeurt normaal gezien het beste als je de meeste informatie hebt.
Maak je die keuze echt ook voor potentieel besmetten? Ik zou me kunnen indenken dat haast iedereen op een gegeven moment 'potentieel besmet' is. Maakt het dan zoveel verschil of je nog naar dat ene restaurantje gaat of niet? En als dat wel een verschil maakt, dan kan je dat toch ook zo, zonder app bedenken?
Oud 2 oktober 2020, 08:41   #216
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan zouden er geen oude mensen aan griep sterven natuurlijk, en dan zou men niet in zijn bed zitten met griep. Die theorie gaat niet op, want kinderen hebben het minste last van griep terwijl ze er nog maar het minste mee in contact geweest zijn.

Voor verkoudheid is het misschien meer het geval. Kinderen hebben meer last van verkoudheid dan ouderen.

Maar je kan zo geen statements maken zonder data, en de data lijken toch wel niet aan te geven dat hoe meer griep je gehad hebt in je leven, hoe milder het wordt. Anders zou men een vermildering moeten zien met de ouderdom.

Als je wat immuniteit tegen griep wil, dan neem je het vaccin. Veel doet dat niet, maar meer dan 5 jaar geleden eens een griep gehad hebben van een andere soort.
Maar het is toch net omdat ze er op jonge leeftijd goed tegen kunnen vechten (en er zelfs weinig last van hebben), dat het ook later nog lange tijd goed meevalt als ze het af en toe eens krijgen (liggen zoveel mensen een volledige week in bed daarmee?), totdat zowat alles kan beginnen haperen door de leeftijd, en zeker het immuunsysteem (en een vaccin ook minder werkt).
Oud 2 oktober 2020, 09:53   #217
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak je die keuze echt ook voor potentieel besmetten? Ik zou me kunnen indenken dat haast iedereen op een gegeven moment 'potentieel besmet' is.
Wel, dat is dan misschien de tijd van het jaar om wat minder niet-waardevolle contacten op te zoeken. Zoals ik al stelde, ik heb niet graag griep. Niet omdat ik er "bang" van ben of zo, het is gewoon rot-onaangenaam. Je ligt eerst een week in bed, en nadien ben je nog een maand niet echt terug OK. Uw ski seizoen is omzeep.

Citaat:
Maakt het dan zoveel verschil of je nog naar dat ene restaurantje gaat of niet? En als dat wel een verschil maakt, dan kan je dat toch ook zo, zonder app bedenken?
Zoals ik al stelde, als het om de 5 minuten contacten aangeeft is het inderdaad ook niet veel waard.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 09:56.
Oud 2 oktober 2020, 09:56   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is toch net omdat ze er op jonge leeftijd goed tegen kunnen vechten (en er zelfs weinig last van hebben), dat het ook later nog lange tijd goed meevalt als ze het af en toe eens krijgen (liggen zoveel mensen een volledige week in bed daarmee?)
Kijk, als het zo zou zijn dat uw immuunsysteem U "beter en beter tegen griep verdedigt naarmate je er meer had", dan zouden jongeren zwaar last hebben van griep, en dan zou men er op latere leeftijd minder en minder ziek van zijn tot het een simpele snotvalling wordt, omdat men meer en meer griep heeft opgedaan, en dus volgens die theorie "betere en betere defensie" heeft.

De werkelijkheid is precies andersom. Je ligt harder in bed met griep aan uw 40ste dan aan uw 10de verjaardag.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2020 om 09:57.
Oud 2 oktober 2020, 10:27   #219
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Nederland zijn ze die app al een tijdje aan het testen nu.
Resultaat is dat de druk op de testcapaciteit onnodig toegenomen is.
Omwille van teveel nutteloze meldingen.

Ook wil men dat iedere die een melding krijgt zichzelf 10 dagen in quarantaine zet, vrijwillig.

Dat is dus te verwachten met gadgets.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 oktober 2020 om 10:28.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:35   #220
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Nederland zijn ze die app al een tijdje aan het testen nu.
Resultaat is dat de druk op de testcapaciteit onnodig toegenomen is.
Omwille van teveel nutteloze meldingen.

Ook wil men dat iedere die een melding krijgt zichzelf 10 dagen in quarantaine zet, vrijwillig.

Dat is dus te verwachten met gadgets.
Nutteloze meldingen ?
Als je een code nodig hebt om jou positieve test te melden dan kunnen er geen nutteloze meldingen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be