Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2020, 14:10   #201
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb het over een vrijwillig gebruiken. In Aziatische landen is het een normale manier van zich te gedragen, dat je een masker aandoet als je ziek bent. De grens bepaal je zelf.
Vrijwillig is natuurlijk geen probleem.
Vrijheid blijheid, zou ik zeggen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 14:11   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar de facto vloeit dat er wel uit voort 'om een derde lockdown te vermijden' (zogezegd)...
Alles rap opengooien is juist de manier om de derde lockdown te vermijden.

Zoveel mogelijk spreiden, geen "lege periodes" in de ziekenhuizen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 14:13   #203
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles rap opengooien is juist de manier om de derde lockdown te vermijden.

Zoveel mogelijk spreiden, geen "lege periodes" in de ziekenhuizen.
Ja, dat weet ik, maar zo gebeurt het dus niet. Ik denk echt dat we naar een punt toe moeten werken waarop de bevolking zegt: en nu gedaan met alle zever.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 14:13   #204
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het over een vrijwillig gebruiken. In Aziatische landen is het een normale manier van zich te gedragen, dat je een masker aandoet als je ziek bent. De grens bepaal je zelf.

Maar ik had het eerder over die gel.
Het woord vrije wil is zeer belangrijk. Vroeger noemde men het veelvuldig handen ontsmetten "smetvrees" en dat was een ziekte.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 14:15   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat weet ik, maar zo gebeurt het dus niet. Ik denk echt dat we naar een punt toe moeten werken waarop de bevolking zegt: en nu gedaan met alle zever.
Van Forza Flandria zal het niet komen he
Oud 16 november 2020, 14:18   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het woord vrije wil is zeer belangrijk. Vroeger noemde men het veelvuldig handen ontsmetten "smetvrees" en dat was een ziekte.
Ik ben meestal nogal een "varken", maar ik ben niet graag ziek. Ik heb daar geen irrationele angst van, maar ik vind het niet plezant. Als ik het aantal keren dat ik ziek ben, kan vermijden met weinig moeite, dan ga ik daarvoor. Maar veel moeite mag het mij niet vragen ook niet.

Ik heb meestal nogal last van luchtwegen infecties, bijna om de twee jaar doe ik na een ferme verkoudheid, een gevolg-bronchitis op die vaak enkel maar met anti-biotica verdwijnt. Dan hoest ik mijn longen gedurende 2 maanden uit. Echte griep heb ik zelden (ik ken het verschil: met een echte griep sta je niet op, met een verkoudheid ben je gewoon maar mottig). Dit corona jaar heb ik een tripel gehad: verkoudheid - bronchitis - griep. Ik vind dat niet plezant.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 14:19.
Oud 16 november 2020, 14:19   #207
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar ik had het eerder over die gel.
Ja, oke. Het 'uit voorzorg' dragen doe ik ook wel in gesloten ruimtes nu, maar ik vind het toch triestig. Dat moét sociaal-psychologische gevolgen hebben, ook het wennen daaraan. De eerste keer ervoer ik het als agressie, alsof de ander me als bedreiging zag. Gaandeweg lijken we dat nu normaal te gaan vinden.
Oud 16 november 2020, 14:20   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, oke. Het 'uit voorzorg' dragen doe ik ook wel in gesloten ruimtes nu, maar ik vind het toch triestig. Dat moét sociaal-psychologische gevolgen hebben, ook het wennen daaraan. De eerste keer ervoer ik het als agressie, alsof de ander me als bedreiging zag. Gaandeweg lijken we dat nu normaal te gaan vinden.
Ik herinner mij nog dat ik in februari, toen ik deftig verkouden was, al mijn collega's aan het onderhoesten en proesten was, met mijn vingers vol snot aan hun keyboard en muis kwam en zo. Ik denk dat dat niet meer mogelijk zal zijn
Oud 16 november 2020, 14:25   #209
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van Forza Flandria zal het niet komen he
Inderdaad:

Ja wij zijn der Vlamen zonen,
sterk van lijve, sterk van ziel,
en wij zou'n nog kunnen tonen,
hoe de klauw der Klauwaars viel.

Maar hier sidderen en beven de bewuste Vlaemingen voor een zware griep.
Oud 16 november 2020, 14:26   #210
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij nog dat ik in februari, toen ik deftig verkouden was, al mijn collega's aan het onderhoesten en proesten was, met mijn vingers vol snot aan hun keyboard en muis kwam en zo. Ik denk dat dat niet meer mogelijk zal zijn
Ik ben daar zo zeker niet van.
Éénmaal de hype is gaan liggen en het geleidelijk aan één van de vele coronavirussen is geworden, gaan mensen snel terug de oude draad oppakken.
Vergelijk het met veiligheid op een werf : wanneer er een arbeidsongeval gebeurt, worden in de maanden daarna alle veiligheidsmaatregelen strikt gevolgd. Maar na verloop van tijd verwatert dat omdat er toch niks gebeurt.
Tot het volgende ongeval ....
Dat zit nu éénmaal in de natuur van de mensen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:08   #211
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Vlaamse regering wil derde "boosterprik" voor de hele bevolking

Ondertussen wil de Vlaamse regering een derde "boosterprik" voor de hele bevolking (12+).

De Vlaamse regering wil de hele Vlaamse bevolking een derde prik geven van een coronavaccin, om zo de bescherming tegen het coronavirus op te krikken. Dat is vernomen van afloop van de Vlaamse ministerraad vanmiddag. Het gaat om iedereen die ouder is dan twaalf jaar. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers een "booster-prik" krijgen, de eerste uitnodigingen daarvoor werden al weken terug verstuurd. Ook artsenverenigingen lieten eerder al verstaan dat ook zorgverleners vragende partij zijn voor een derde prik.

Bron: VRT NWS - derde prik

Geen slecht idee.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:17   #212
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ondertussen wil de Vlaamse regering een derde "boosterprik" voor de hele bevolking (12+).

De Vlaamse regering wil de hele Vlaamse bevolking een derde prik geven van een coronavaccin, om zo de bescherming tegen het coronavirus op te krikken. Dat is vernomen van afloop van de Vlaamse ministerraad vanmiddag. Het gaat om iedereen die ouder is dan twaalf jaar. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers een "booster-prik" krijgen, de eerste uitnodigingen daarvoor werden al weken terug verstuurd. Ook artsenverenigingen lieten eerder al verstaan dat ook zorgverleners vragende partij zijn voor een derde prik.

Geen slecht idee.
Vraag is hoeveel boosters er nog gaan volgen ? Ik zie niet goed in als 2 prikken niet het beloofde resultaat hebben of dat die 3 de dan wel het wondermiddel zal zijn ?
Uiteraard zegt het heel veel over die vaccins op zich. Ik heb geen weet dat ik na enkele maanden al ooit een booster heb moeten gaan halen voor de talloze vaccins ik al heb gekregen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2021 om 15:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:19   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ben daar zo zeker niet van.
Éénmaal de hype is gaan liggen en het geleidelijk aan één van de vele coronavirussen is geworden, gaan mensen snel terug de oude draad oppakken.
Vergelijk het met veiligheid op een werf : wanneer er een arbeidsongeval gebeurt, worden in de maanden daarna alle veiligheidsmaatregelen strikt gevolgd. Maar na verloop van tijd verwatert dat omdat er toch niks gebeurt.
Tot het volgende ongeval ....
Dat zit nu éénmaal in de natuur van de mensen.

Klopt het menselijk geheugen is kort.
Oud 22 oktober 2021, 15:22   #214
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen slecht idee.
Dan gaan ze de geldigheid van je coronapas inkorten naar 6 maanden, anders hebben ze geen stok om mee te slaan.

De volgende stap naar een 6-maandelijkse vaccinatie is ingezet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:23   #215
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag is hoeveel boosters er nog gaan volgen ? Ik zie niet goed in als 2 prikken niet het beloofde resultaat hebben of dat die 3 de dan wel het wondermiddel zal zijn ?
Uiteraard zegt het heel veel over die vaccins op zich. Ik heb geen weet dat ik na enkele maanden al ooit een booster heb moeten gaan halen voor de talloze vaccins ik al heb gekregen
Natuurlijk is dat nog nooit gebeurd, dergelijk slechte vaccins hebben ze nog nooit zo opzettelijk op grote schaal gebruikt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:27   #216
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan gaan ze de geldigheid van je coronapas inkorten naar 6 maanden, anders hebben ze geen stok om mee te slaan.
Het verdient aanbeveling hen, die zonder neus- en mondmasker door het leven willen gaan, op regelmatige basis, om de 3 maanden, verplicht vaccineert.
Oud 22 oktober 2021, 16:04   #217
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Geen slecht idee.
Uit je link:
Citaat:
We hebben nu snel een advies gevraagd aan de Hoge Gezondheidsraad
Met andere woorden, politici zonder medische scholing beslissen dat ze de hele bevolking vanaf 12 jaar een prik willen geven, en DAARNA vragen ze advies aan mensen die wel medisch geschoold zijn.

Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik herinner me tijden waarin advies voorafging aan de beslissing...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 16:15   #218
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Met andere woorden, politici zonder medische scholing beslissen dat ze de hele bevolking vanaf 12 jaar een prik willen geven, en DAARNA vragen ze advies aan mensen die wel medisch geschoold zijn.

Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik herinner me tijden waarin advies voorafging aan de beslissing...
Wel ja, er staat "de Vlaamse regering wil ...".
Over dat advies maak ik mij weinig zorgen gelet op het feit dat er al een derde prik hebben gekregen.
Hoogstens een negatief advies voor bepaalde leeftijdsgroepen, misschien.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 oktober 2021 om 16:15.
Oud 22 oktober 2021, 16:17   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uit je link:

Dat doen politici toch altijd. Die beslissen maar al te zeer over dingen waar ze geen snars over weten.
Oud 22 oktober 2021, 16:31   #220
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Als er niets duurzamers op de markt komt zou dat wel eens de enige optie kunnen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be