![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vrijheid blijheid, zou ik zeggen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dat weet ik, maar zo gebeurt het dus niet. Ik denk echt dat we naar een punt toe moeten werken waarop de bevolking zegt: en nu gedaan met alle zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() Het woord vrije wil is zeer belangrijk. Vroeger noemde men het veelvuldig handen ontsmetten "smetvrees" en dat was een ziekte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meestal nogal last van luchtwegen infecties, bijna om de twee jaar doe ik na een ferme verkoudheid, een gevolg-bronchitis op die vaak enkel maar met anti-biotica verdwijnt. Dan hoest ik mijn longen gedurende 2 maanden uit. Echte griep heb ik zelden (ik ken het verschil: met een echte griep sta je niet op, met een verkoudheid ben je gewoon maar mottig). Dit corona jaar heb ik een tripel gehad: verkoudheid - bronchitis - griep. Ik vind dat niet plezant. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, oke. Het 'uit voorzorg' dragen doe ik ook wel in gesloten ruimtes nu, maar ik vind het toch triestig. Dat moét sociaal-psychologische gevolgen hebben, ook het wennen daaraan. De eerste keer ervoer ik het als agressie, alsof de ander me als bedreiging zag. Gaandeweg lijken we dat nu normaal te gaan vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Éénmaal de hype is gaan liggen en het geleidelijk aan één van de vele coronavirussen is geworden, gaan mensen snel terug de oude draad oppakken. Vergelijk het met veiligheid op een werf : wanneer er een arbeidsongeval gebeurt, worden in de maanden daarna alle veiligheidsmaatregelen strikt gevolgd. Maar na verloop van tijd verwatert dat omdat er toch niks gebeurt. Tot het volgende ongeval .... Dat zit nu éénmaal in de natuur van de mensen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wil de Vlaamse regering een derde "boosterprik" voor de hele bevolking (12+).
De Vlaamse regering wil de hele Vlaamse bevolking een derde prik geven van een coronavaccin, om zo de bescherming tegen het coronavirus op te krikken. Dat is vernomen van afloop van de Vlaamse ministerraad vanmiddag. Het gaat om iedereen die ouder is dan twaalf jaar. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers een "booster-prik" krijgen, de eerste uitnodigingen daarvoor werden al weken terug verstuurd. Ook artsenverenigingen lieten eerder al verstaan dat ook zorgverleners vragende partij zijn voor een derde prik. Bron: VRT NWS - derde prik Geen slecht idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zegt het heel veel over die vaccins op zich. Ik heb geen weet dat ik na enkele maanden al ooit een booster heb moeten gaan halen voor de talloze vaccins ik al heb gekregen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2021 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt het menselijk geheugen is kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende stap naar een 6-maandelijkse vaccinatie is ingezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#217 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik herinner me tijden waarin advies voorafging aan de beslissing... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over dat advies maak ik mij weinig zorgen gelet op het feit dat er al een derde prik hebben gekregen. Hoogstens een negatief advies voor bepaalde leeftijdsgroepen, misschien. Laatst gewijzigd door Rudy : 22 oktober 2021 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er niets duurzamers op de markt komt zou dat wel eens de enige optie kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |