![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is het antwoord belangrijk genoeg om een schisma tussen gelovigen te veroorzaken.
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het mij levendig voorstellen. Veel mensen hebben nooit geleerd dat het boek een verzameling is van parabels. Een wijze van vertellen met een boodschap. Als er een schisma zou zijn dan zal dat toch niet tussen de jongeren zijn. Op dat vlak ben ik nogal gerust, en ben ik er steevast van overtuigd dat jongeren op z'n minst intelligent zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu goed, tot op de dag van vandaag nemen heel wat mensen die verhalen als echt gebeurd aarde op 6 dagen en dat soort onzin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste mop die ik in maanden trof ! Misschien wel jaren. Superb.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor een humanist zijn die boeken van onschatbare waarde. Als ik Jezus een goed voorbeeld vind dan hoef ik nog niet in God te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee het is echt gebeurd en toen de man de daad bekende dachten ze bij de handhaving met een lolbroek te maken te hebben?
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is perfect verwoord Rudy.
![]() |
#213 |
Staatssecretaris
|
![]() Jezus is een kind tussen verborgen liefde van een. Hooggeplaatste Romein en Maria, heilige geest verhaal was een gateway.
Al de rest is toevalligheden zoals VB. aardbeving bij kruising.Het bijgeloof was toen nog groter dan opgelegd nieuw geloof. De magie van toen zijn enkel trukken om mensen op te lichten of te bedriegen. Wat heden nog altijd gebeurd, "wij hebben een vaccin dat eerst 90 en nadien 95 % werkt" en dagen nadien gaat bedrijf zijn winst ophalen van beurs. Laatst gewijzigd door Deo : 11 december 2020 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Hier volg ik je helemaal... Door de eeuwen heen is er wel veel goeds geschreven en dat inzien is verrijking... Niets is dwazer dan het kind met het badwater weg te gooien..., ook als men alleen maar het badwater ziet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil een dwaas voorbeeld geven... Aan een priester vroeg men of hij geloofde in het verhaaltje van Adam en Eva... Kijk zij hij Jan en Pietje en Anneke spelen met een bal en stampen hem door een vesterruit... De eigenaar komt woedend naar buiten en zegt tegen Jan ben jij het... Neen zegt Jan het is Pietje en Pietje roept neen het is Anneke... Hewel je hebt de hele mensheid beschreven... 'Het ben ik niet maar het is de fout van een ander...' Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2020 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles muziekverenigingen, kerkkoren zijn al dicht sinds maart.
Maar als er ander soort gelovigen beginnen te roepen gaan de kontjes in de regering weer omhoog.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zit wel bewijs in uw verhaaltje. De Bal heeft wel de ruit gebroken, dus als bal geloof is heeft "geloof" al decennialang meer kapot gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Staatssecretaris
|
![]() Als studenten coronacijfers in zomer terug omhoog jaagden door te fuiven in Leuven Gent enz. Dan zal ik wel feesten thuis met 6 op kerst en oudjaar en dat is een geloofwaardige feit in mijn geloof van familie"punt"
DEO Laatst gewijzigd door Deo : 11 december 2020 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zin heeft het, het ene geloof door een ander geloof te vervangen of het geloof zogezegd, als groot kwaad afschaffen om later te zien dat het vervangen werd, zoals nu de linkse kerk, door erger en gevaarlijker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof is stealth. Regeringen leiden is liegen. Regeltjes opleggen is autoriteir. Wetenschap is onderzoek. Maar als de boer geen eten levert komen er rellen en chaos en uit die chaos komt een vereniger, een despoot..... |
|
![]() |
![]() |