![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lekker en ietwat boertig. Ik hou ervan.
Van Boeuf Bourguignon ook. Is traditioneel verfijnder. (Maar da's krevetten op laag water zoeken ook.) ![]()
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook dat het aan het gebrek aan gezamenlijke identiteit ligt dat de Belg zo'n achterbaks wezen is. Een Vlaamse identiteit zou daar iets aan kunnen verhelpen. Het Belgische vlaggengezwaai niet. Daar ontbreekt het belangrijkste element van de identiteit: de taal. Belg is men enkel wanneer het in de sport goed gaat. Willen we dus als individuen sterker worden, emanciperen, zowel Walen als Vlamingen als nieuwkomers, dan kan dit onland beter splitsen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 december 2020 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Al voel ik me nog altijd niet echt Vlaming, ik zou het wel willen. Ik voel me wel minder Belg dan ooit. België roept bij mij niets maar dan ook niets positief meer op. België staat voor van bovenaf opgedrongen indoctrinatie, voor dwang, voor ongelijkheid, voor een kosmopolitisme van de gefortuneerden die de gewone Vlamingen in slavernij en armoede drukt, voor topsporters die minder moeten bijdragen dan kuisvrouwen. België staat voor het hypocriet over armoede zeiken maar het massaal veroorzaken, onder andere door de import ervan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 december 2020 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De rechtse rakkers vragen van andere mensen die hier komen wonen volledige assimilatie, op zijn minst totale integratie. Maar als ze zelf in het buitenland gaan wonen, dan willen ze Vlaming blijven en dat zo hard mogelijk uitschreuwen. Ik heb mij altijd afgevraagd, en doe dat trouwens nu nog, wat is dat zogenaamde gevoel van "Vlaming zijn" ? Mijn conclusie is steeds...Ik ben Vlaming, en daar ben ik vet mee..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie onderschrift
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Europees Commissaris
|
![]() !
Laatst gewijzigd door werkman : 12 december 2020 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik? Ik meen dat hoor. Hij heeft je altijd gewaardeerd. Geloof het ofni ![]()
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi gezegd, u bent waarschijnlijk Vlaming. De simpele waarheid in zulke diepgang weerklinken kan ook aan de Europese en dus ook,Vlaamse identiteit gelinkt worden. This is us.
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is honger dat ook.
Ik kan niet akkoord gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eyskens zei ooit: in de b. politiek vloeit geen bloed, maar des te meer zever.
In deze draad, aan beide kanten van het "front", vind ik hetzelfde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen van die volkeren loopt er daarvoor ongelukkig bij. Dus, beste Oosten, always look on the bright side of life... ![]()
![]() |
![]() |
#217 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan jullie bijtreden, natuurlijk.
Maar ik heb hier nog geen halve letter gelezen wat die Vlaamse identiteit nu wel zou zijn. En nog minder wat deze mij zou hebben opgebracht in mijn leven. Ik begin het vieze gevoel te krijgen dat sommige zelf uitgeroepen flaminganten die Blut und Boden Vlaamse identiteit gebruiken om hun plat racisme op te stoelen. Maar ergens geboren worden uit bepaalde ouders is puur toeval en dus geen enkele reden om fierheid uit te puren. Dus mijn besluit uit deze draad is : ik ben toevallig Vlaming en dat heeft mij tot hier toe nog geen halve frank of cent meer opgeleverd. Ik wens de VRT veel succes met die abstracte begrip Vlaamse identiteit. Maar ik kan nu al voorspellen dat voor de echte identitaire Vlaemen de getoonde Vlaamse identiteit op de VRT wel weer niet de juiste zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze N-VA Minister-President Jambon heeft het al dikwijls gehad over een 'vlaamse canon' maar verder is het stil gebleven... Als deze blauwdruk voor de opvoeding van de toekomstige generaties jonge Vlamingen ooit af geraakt, gaan ze de volgende generatie kunnen aanleren 'wie zij zijn, en wat hun identiteit is'. Nu is dat nog allemaal een mysterie... ![]() Maar voor dit gigantische werkstuk af gaat raken, vrees ik dat onze identiteit nog enkele jaren stof gaat zijn voor leuke debatten. edit : de directie van VRT kan toch maar best enkele van hun communicatie mensen laten voldoende substantie bijeen harken om op lastige vragen van N-VA'ers te kunnen antwoorden dat zij wel voldoende moeite doen om de Vlaamse identiteit voldoende plaats te geven in de programmering. Uitzendschema's paraat bij de hand hebben met de heruitzendingen van 'de kampioenen' bijvoorbeeld. Desnoods ad hoc wat kookprogramma's, wafels of een appeltaart bakken en zo. ondertussen om het
Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 december 2020 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |