Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Laat jij je vaccineren?
Ja, zonder meer, primair uit gezondheidsoverwegingen 4 22,22%
Ja, zonder meer, primair om terug naar normaal te kunnen 2 11,11%
Nee, in geen geval, ook later niet 6 33,33%
Ja, als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten 1 5,56%
Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet 3 16,67%
Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten 2 11,11%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 12:15   #201
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik mis eigenlijk een combinatie tussen optie 5 & 6

Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet / Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten.

Ik wil eerst de lange termijn effecten afwachten en dan een vaccin kiezen dat er geen heeft. Als er toch een mogelijk is op een neveneffect, zou ik graag dat vaccin uitsluiten.
Dat is antwoord 6. Al neem ik aan dat vaccins met zware nevenwerkingen eruit gehaald zullen worden en dat de eventuele selectie dan vooral op grond van werkzaamheid gebeurt.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 februari 2021 om 12:19.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 12:16   #202
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik behoor tot geen enkele risicogroep. De kans dat ik het loodje leg vanwege covid is dan ook zeer klein. En mocht dat zo zijn, dan is mijn madam er los door. Wat beperkte symptomen, daar kan ik mee leven, die zal ik ondergaan, zoals een griepje....
Maar waarom zou je in het hypothetische geval dat de vaccins veilig en werkzaam zijn - wat we na een jaar toch zullen merken - een risico lopen?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 februari 2021 om 12:16.
Oud 5 februari 2021, 12:19   #203
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar waarom zou je in het hypothetische geval dat de vaccins veilig en werkzaam zijn - wat we na een jaar toch zullen merken - een risico lopen?
Ik maak me zelf geen zorgen over het vaccin hoor, maar uw opmerking is een beetje tegenstrijdig niet?

Enerzijds: 'in het hypothetische geval dat de vaccins veilig en werkzaam zijn'

Anderzijds: 'wat we na een jaar zullen merken'

Vermits we - volgens uw zin - na een jaar zullen merken of de vaccins veilig zijn, loopt men toch wel een risico in de hypothese dat de vaccins niet veilig zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 12:20   #204
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik maak me zelf geen zorgen over het vaccin hoor, maar uw opmerking is een beetje tegenstrijdig niet?

Enerzijds: 'in het hypothetische geval dat de vaccins veilig en werkzaam zijn'

Anderzijds: 'wat we na een jaar zullen merken'

Vermits we - volgens uw zin - na een jaar zullen merken of de vaccins veilig zijn, loopt men toch wel een risico in de hypothese dat de vaccins niet veilig zijn?
Inderdaad, daarom richt ik mijn vraag ook aan iemand die het vaccin sowieso weigert, ook na een jaar.
Oud 5 februari 2021, 12:22   #205
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daarom richt ik mijn vraag ook aan iemand die het vaccin sowieso weigert, ook na een jaar.
Sorry, my bad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 12:55   #206
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik me laten vaccineren als de kans heel miniem is dat ik van het virus echt ziek zou worden? Ik laat me ook tegen griep niet vaccineren.
Hoe meer we ons tegen vanalles en nog wat proberen te beschermen, hoe zwakker we worden. Laat mijn eigen afweer er maar mee handelen.
Het zou de eerste keer niet zijn dat een of ander vaccin of medicijn pas jaren later van de markt wordt gehaald omwille van ongewenste bijwerkingen.
Oud 5 februari 2021, 13:05   #207
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou de eerste keer niet zijn dat een of ander vaccin of medicijn pas jaren later van de markt wordt gehaald omwille van ongewenste bijwerkingen.
Ja dat klopt ...maar de ziekte krijgen zoals daar zijn hepatitis A of B heeft ook al wel eens nare bijwerkingen. Maar goed moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Als er morgen een vaccin is tegen HIV sta ik toch als eerste in de rij
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 13:58   #208
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik me laten vaccineren als de kans heel miniem is dat ik van het virus echt ziek zou worden? Ik laat me ook tegen griep niet vaccineren.
Hoe meer we ons tegen vanalles en nog wat proberen te beschermen, hoe zwakker we worden. Laat mijn eigen afweer er maar mee handelen.
Het is wel gevaarlijker dan griep natuurlijk, behalve voor jongeren.
Oud 5 februari 2021, 14:03   #209
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Ik merk dat de topics zijn samengevoegd. De niet-openbare enquete had 60 deelnemers, ik weet niet of iemand daar de resultaten van heeft opgeslagen. Anders zullen we moeten vergelijken op basis van het besluit na 50 deelnemers aan de niet-openbare enquete dat ik eerder had opgesteld.
Oud 5 februari 2021, 14:03   #210
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Geloven, geloven, het gaat hier om FEITEN!

En je hebt nog steeds geen bewijzen op tafel gelegd voor de laster die je hier verkoopt!
Ik hoef als boodschapper niks te bewijzen.
De WHO heeft, na onderzoek, verklaard dat de polio uitbraken te wijten waren aan het polio vaccin, dus de WHO zijn leugenaars omdat gij mij niet gelooft?
De WHO verkoopt dus laster?
En FEITEN?
Gij gelooft toch ook nog dat deze coronacrisis een dodelijke bedreiging is waarvoor onwettige noodmaatregelen getroffen mogen worden zonder feiten, zonder enig bewijs van een medische noodzaak?
Waar blijf je dan met je 'feiten'?
Wat je gelooft zijn daarom nog geen feiten.
Leer eerst dat verschil eens te maken.

Wij worden gegijzeld, van onze vrijheid beroofd, door onwettige maatregelen want er werd tot op heden door de regering nog steeds geen enkel bewijs geleverd met wetenschappelijk bewezen FEITEN dat er een medische noodzaak bestaat om deze noodmaatregelen te rechtvaardigen.
Dat maakt álle tijdelijke noodmaatregelen ONwettig.
Dus FEITEN? Vraag beter daar eens feiten voor!
Oud 5 februari 2021, 14:40   #211
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat klopt ...maar de ziekte krijgen zoals daar zijn hepatitis A of B heeft ook al wel eens nare bijwerkingen. Maar goed moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Als er morgen een vaccin is tegen HIV sta ik toch als eerste in de rij
Om professionele reden heb ik die, net als voor difterie, tetanus en buiktyfus.

Oud 5 februari 2021, 15:04   #212
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou je toch maar best niet je adem inhouden daarvoor want ze zoeken al 25 jaar naar een vaccin tegen HIV en hebben nog helemaal niks gevonden
Oud 5 februari 2021, 15:08   #213
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is antwoord 6. Al neem ik aan dat vaccins met zware nevenwerkingen eruit gehaald zullen worden en dat de eventuele selectie dan vooral op grond van werkzaamheid gebeurt.
Inderdaad zou men de hypothese kunnen maken dat vaccins waarvan duidelijk wordt dat ze problemen geven uit de markt zullen genomen worden. Ze hebben immers nog geen definitieve goedkeurig, alleen een tijdelijke en voorlopige.

De vraag is echter niet zozeer of *sommige* vaccins door hun specificiteiten voor problemen zouden zorgen, dan wel of het vaccinatie principe zelf bij deze corona virussen al dan niet riskant is. Ik vraag mij af of de instellingen op basis daarvan zouden durven van de vaccins terug te roepen in hun geheel. Want de uitkomst zou verschillend kunnen zijn op individueel vlak en op bevolkingsniveau.

Stel dat een vaccin U in 80% van de gevallen beschermt tegen covid, en zelfs maakt dat je niet besmettelijk bent, maar in 20% van de gevallen is covid altijd dodelijk.

Als iedereen gevaccineerd zou zijn, zou dat de propagatie tegenwerken. Men zou het dus pushen. Maar als dat mislukt, dan gaat 20% echt de pineut zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 15:42   #214
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad zou men de hypothese kunnen maken dat vaccins waarvan duidelijk wordt dat ze problemen geven uit de markt zullen genomen worden. Ze hebben immers nog geen definitieve goedkeurig, alleen een tijdelijke en voorlopige.

De vraag is echter niet zozeer of *sommige* vaccins door hun specificiteiten voor problemen zouden zorgen, dan wel of het vaccinatie principe zelf bij deze corona virussen al dan niet riskant is. Ik vraag mij af of de instellingen op basis daarvan zouden durven van de vaccins terug te roepen in hun geheel. Want de uitkomst zou verschillend kunnen zijn op individueel vlak en op bevolkingsniveau.

Stel dat een vaccin U in 80% van de gevallen beschermt tegen covid, en zelfs maakt dat je niet besmettelijk bent, maar in 20% van de gevallen is covid altijd dodelijk.

Als iedereen gevaccineerd zou zijn, zou dat de propagatie tegenwerken. Men zou het dus pushen. Maar als dat mislukt, dan gaat 20% echt de pineut zijn.
Of men kan de 'preventieparadox' uit de kast halen: zonder vaccin zouden er nog veel meer doden geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 februari 2021 om 15:43.
Oud 5 februari 2021, 16:05   #215
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan zou je toch maar best niet je adem inhouden daarvoor want ze zoeken al 25 jaar naar een vaccin tegen HIV en hebben nog helemaal niks gevonden
Echt ? Dat wist ik niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 00:37   #216
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt ? Dat wist ik niet.
tegen HIV kan je beter je lul in uw broek houden dan uw adem in te houden.
Oud 7 februari 2021, 17:44   #217
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Men had wel beter die topics niet samengevoegd. Het topantwoord in de niet-openbare enquete krijgt nu amper stemmen, dus ofwel willen mensen hun stem niet openbaar maken, ofwel viel het niet op dat dit een nieuwe enquete is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be