![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk , hoe meer hoe liever ... Da's gezond ook zeggen ze
Citaat:
Citaat:
En de fakturen die de eigenaars moesten voorleggen voor de afzuiginstallaties waren ook niet van de minsten ... Heel de niet-roken grap heeft al een massa geld gekost , en tot hiertoe zijn het niet de klagers die 't meeste hebben betaald ...
|
|
|
|
#202 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mooie mentaliteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jouw argumenten van "smekende collega's", "arme kindertjes", "stinkende kleren" enz zijn alleen maar een afgezeurd staaltje van demogagie. En als je demagogie gebruikt geef je eigenlijk toe dat je geen been hebt om op te staan. De hardnekkigheid waarmee je je blijft bemoeien met hoe anderen hoeven te leven, je onverdraagzaamheid, verraden dat je zelf een serieus probleem hebt, dat je, in plaats van het aan te pakken, ontvlucht door je frustraties op anderen uit te werken. Grow up.
|
|
|
|
#203 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#204 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Niet waar, want daardoor belast je ook rechtstreeks of onrechtstreeks andere zaken.
|
|
|
#205 |
|
Partijlid
|
Friet eten is ook ongezond hoor. Waarom ga je niet tegen friet protesteren? Omdat de anti-roken nu éénmaal politiek correct is.
"Jama, van friet heb ik geen last (en ik eet het zelf)", zeggen de anti-rokers dan. Maar friet eten vergroot de kans op hart- en vaatziekten (= meer medische kosten). Je ziet hoe inconsistent de houding van de anti-rokers is. |
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#207 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't kan me allemaal geen bal schelen. Ik voel me de laatste jaren veel beter, omdat ik in het kamp der winnaars zit. De wetgeving èn de atmosfeer rond rokers wordt alsmaar scherper in het nadeel van de rokers. En dat bevalt me. Dat bevalt me om reden dat ik minder en minder last heb van tabaksrook. Heimelijk, ik geef het toe, speelt er toch ook een wraakgevoelen mee: jullie hebben me jarenlang onhoffelijk behandeld, wel, heb nu maar ferm last van de gevolgen van jullie verslaving. Tien keer liever heb ik last van jullie slecht humeur omdat je ergens niet mag roken, dan dat ik éénmaal last zou hebben van jullie vuile rook. En hoe meer posts van balende rokers, hoe liever ik het heb. Maar nu het goede nieuws: Er is alweer een krantenartikeltje verschenen, deze keer in De Morgen. Dat ook wel zijn gevolgen zal hebben, vb. door dit artikel zullen werkgevers ook stilletjes mee aan de kar trekken, dus: ik verwacht tegen eind dit jaar het rookverbod in kaffees. vwoil�* in een knip en een plak: Tien sigaretten per dag = 24 dagen werkverzuim per jaar MR-Kamerlid Xavier Baeselen heeft gisteren in de commissie Sociale Zaken van de Kamer minister van Werk Joëlle Milquet (cdH) ondervraagd over de financiële gevolgen van de sigaret op het gebied van gezondheid, maar ook tegenover de werkgevers. Rokers zouden immers "meer vrije tijd genieten op het werk dan niet-rokers". Dat melden de kranten van Sud Presse. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van een onderzoek bij het personeel van de politiezone Ukkel-Oudergem-Watermaal-Bosvoorde. Een of twee sigaretten roken per dag zou overeenkomen met het equivalent van 2,36 dagen afwezigheid per jaar. Voor een tiental sigaretten per dag zou dat cijfer zelfs kunnen oplopen tot 24 werkdagen per jaar. (belga/eb) 25/06/08 11u39
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dank u niet-rokers ...
|
|
|
|
#209 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Wèl steiger ik als ze met hun eigen, zelfgekozen verslaving andere mensen lastig vallen. |
||
|
|
|
|
|
#210 | |
|
|
Citaat:
Het is echt heel simpel, de grootste idioot kan het begrijpen, maar omdat jij het bent zal ik het nog eens in blokletters uitleggen: iedereen eet of drinkt of rookt wat hij of zij wil, maar men mag er de omstaanders niet mee lastig vallen. Is dat nu echt zo onredelijk ? Of zo moeilijk te begrijpen ? Wil je roken ? Fijn, geen probleem, hier heb je een aansteker, maar ga even buiten, wil je ? |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#212 |
|
Europees Commissaris
|
Hoeveel schadelijke stoffen komen er vrij in de lucht door het bakken van friet denk je?
|
|
|
#213 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#214 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#215 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#216 | |
|
|
Citaat:
Waar ik wel een idee van heb, is hoe graag rokers veranderen van onderwerp door te wijzen naar zaken die volgens hen ook ongezond zijn. Ja, zo is het niet moeilijk, er zijn duizenden zaken ongezond, roken is daar slechts één van. Moeten we eerst die allemaal afhandelen vooraleer we het roken mogen aanpakken ? Steek ondertussen maar je kop in het zand. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
Deze draad geeft me altijd zin in een sigaretje. Even naar buiten in het zonnetje met al mijn andere rokende collega's.... Steeds gezellig.
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|