Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2021, 13:35   #201
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zowel meisjes als jongens, mannen als vrouwen hebben allemaal een navel.
Iedereen dus, net zoals we allemaal een hoofd hebben.

Ik kan me dus niet voorstellen dat een blote navel niet mag.
Het punt is gewoon dat het kledij is die "ontspanning" suggereert, die wat aandacht wil trekken (en nee, het gaat niet over "geilen") en niet past bij de werkomgeving waar men dat soort aandachtsafleiding gewoon niet wil. Je zou dan evengoed in zwembroek met een duikmaskers en flippers naar 't examen kunnen komen he. Het is gewoon een kledij die niet past bij de activiteit van schoolwerk. Het heeft iets van "bekijk mij", van "feestje", van "ontspanning" en dergelijke. Dat hoort niet. Zoals je ook niet in een training naar school gaat, of in uw voetbal kostuum.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 13:36   #202
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tijdens de hittegolven zou ik in onderbroek op straat comfortabeler vinden, maar ik hou het toch op een korte broek en mouwloze shirt.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 13:43   #203
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is gewoon dat het kledij is die "ontspanning" suggereert, die wat aandacht wil trekken (en nee, het gaat niet over "geilen") en niet past bij de werkomgeving waar men dat soort aandachtsafleiding gewoon niet wil. Je zou dan evengoed in zwembroek met een duikmaskers en flippers naar 't examen kunnen komen he. Het is gewoon een kledij die niet past bij de activiteit van schoolwerk. Het heeft iets van "bekijk mij", van "feestje", van "ontspanning" en dergelijke. Dat hoort niet. Zoals je ook niet in een training naar school gaat, of in uw voetbal kostuum.
Er is een tijd geweest dat mensen enkel sportschoenen aantrokken om te sporten. Dat is nu niet meer zo. Hoe minder iemand sport beoefent, hoe vaker je hem in sportkledij ziet. Dat soort absurd gedrag is veel erger dan een blote navel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 13:46   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is een tijd geweest dat mensen enkel sportschoenen aantrokken om te sporten. Dat is nu niet meer zo. Hoe minder iemand sport beoefent, hoe vaker je hem in sportkledij ziet. Dat soort absurd gedrag is veel erger dan een blote navel.
Wel, dat is meestal ook verboden op school he. Je komt ook niet in trainingspak naar een examen. (behalve het examen sport natuurlijk).

Het gaat erom dat men kan vragen, en dat daar dus gedaan heeft, om een correcte kledij te dragen, die past bij het studie milieu, om de aandacht niet willen te trekken van uw omgeving, en om hierdoor ook respect te tonen voor uw eigen werk, het werk van anderen, en het werk van het onderwijzend personeel.

Het gaat niet om preuts. Het gaat om "gekleed zijn voor de omstandigheden".

Niet "aantrekkelijk bakvisje", niet "slordige patatterzak", niet "feest konijn", niet "showkikker". Gewoon diskreet, normaal, aangepast.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2021 om 13:47.
Oud 9 juli 2021, 13:47   #205
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat is meestal ook verboden op school he. Je komt ook niet in trainingspak naar een examen. (behalve het examen sport natuurlijk).

Het gaat erom dat men kan vragen, en dat daar dus gedaan heeft, om een correcte kledij te dragen, die past bij het studie milieu, om de aandacht niet willen te trekken van uw omgeving, en om hierdoor ook respect te tonen voor uw eigen werk, het werk van anderen, en het werk van het onderwijzend personeel.

Trainingspak verboden op school? Dat denk ik niet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 13:49   #206
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben allemaal ook een anus...
DAT is exact wat ik bedoel: niemand vindt het ok om op de anus van een 13-jarige te geilen. GELUKKIG!

Waarom hebben sommigen hier dan wel een probleem met een navel? Erger nog; het kind wordt als 'slet' uitgescholden...
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 13:58   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Trainingspak verboden op school? Dat denk ik niet.
Ik zou hopen van wel. Hangt af van welke school waarschijnlijk. En baskets toch ook zou ik denken, tenzij het "aangeklede" baskets zijn.
Oud 9 juli 2021, 13:58   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DAT is exact wat ik bedoel: niemand vindt het ok om op de anus van een 13-jarige te geilen. GELUKKIG!

Waarom hebben sommigen hier dan wel een probleem met een navel? Erger nog; het kind wordt als 'slet' uitgescholden...
We mogen dus met ontblote anus naar een examen ?
Oud 9 juli 2021, 14:02   #209
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou hopen van wel. Hangt af van welke school waarschijnlijk. En baskets toch ook zou ik denken, tenzij het "aangeklede" baskets zijn.
Wat is er mis met baskets?
Het is 2021 hoor.
Mijn kleinkinderen gaan echt gewoon op baskets naar school. Niks mis mee.
De tijd van de lakschoentjes is allang voorbij.
Oud 9 juli 2021, 14:14   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is 2021 hoor.
In de mate dat het "aangeklede" baskets zijn, ja, maar het is wel problematisch om met sport nikes of zo naar school te gaan he. Dat komt toch een beetje over als "ontspanningskledij", he. Nu, goed, het kan zijn dat men vindt dat dat zodanig "gangbaar" is, dat men dat aanvaardt. Ik vind dat een beetje gebrek aan respect maar kom. Je gaat niet naar school zoals je naar je vriendjes gaat zou ik denken, er moet toch een "teken van serieus" bij zijn. Een inspanning.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2021 om 14:15.
Oud 9 juli 2021, 14:36   #211
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de mate dat het "aangeklede" baskets zijn, ja, maar het is wel problematisch om met sport nikes of zo naar school te gaan he. Dat komt toch een beetje over als "ontspanningskledij", he. Nu, goed, het kan zijn dat men vindt dat dat zodanig "gangbaar" is, dat men dat aanvaardt. Ik vind dat een beetje gebrek aan respect maar kom. Je gaat niet naar school zoals je naar je vriendjes gaat zou ik denken, er moet toch een "teken van serieus" bij zijn. Een inspanning.
Serieuze vraag; heb jij kinderen? Indien neen; hoelang is het geleden dat jij nog een kleuter/lagere school bezocht hebt?

Ik heb heel mijn volwassen leven in scholen gewerkt en de tijd van de "betonnen" speelplaatsen is allang voorbij hoor.

Nu spelen de kinderen op speelplaatsen met veel groen; bomen, planten, struiken, grote zandbakken, enz. Bij regen ontaardt dat al gauw in een 'modderspeelplaats'.

Het is gewoon niet realistisch meer om kinderen in dure schoenen naar school te sturen.
Ook niet meer in dure , mooie kledij.

Dat heeft dus niks met respect te maken maar met realiteit.
Oud 9 juli 2021, 14:41   #212
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat jij, als volwassene, het verschil ziet tussen wat je hier schrijft en een navel van een 13-jarig kind.
Ja, het was om aan te tonen dat uw poging tot een objectief criteria (zowel mannen en vrouwen hebben een navel) geen steek houdt.
Oud 9 juli 2021, 17:08   #213
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen dus met ontblote anus naar een examen ?
Met uw gat bloot lopen mag je zelfs niet op straat, laat staan examen afleggen of solliciteren.
Als ge met uw kont bloot loopt overtreed je een wet, tenzij op daarvoor voorziene plaatsen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 17:26   #214
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Goh, ja, als ge't doortrekt kunt ge ook zeggen dat iedereen een gat en tepels heeft, dus loop er maar mee bloot.
Stel je eerst eens de vraag of er wel interesse is om in bloot gat of borsten op straat rond te lopen.
In je blote kont mag je zelfs op de meeste stranden niet rondlopen, laat staan op straat.
Je zal geconfronteerd worden met de wet. Openbare zedenschennis. Wetten werden ooit gestemd en zijn van een andere orde dan een ouderwets puriteins schoolreglement die uiteindelijk enkel werd gemaakt om nogal een selectief publiek aan te trekken.
Van een blote navel, of blote buik ligt niemand nog wakker.
Oud 9 juli 2021, 17:34   #215
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet "aantrekkelijk bakvisje", niet "slordige patatterzak", niet "feest konijn", niet "showkikker". Gewoon diskreet, normaal, aangepast.
"Gekleed zijn voor de omstandigheden".
Komaan zeg. We hebben het hier niet over een werkvloer waar je verondersteld wordt presentabel te zijn tegenover klanten.
In een school doe je kennis op en bewijs je je competenties. Niet meer dan dat. Een 0 op 20 is er gewoon over.
Oud 9 juli 2021, 17:44   #216
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hahaha, en terwijl maar wiettincturen maken.
Gij zijt ne goeien, 'voelen dat er regels zijn'.
Niet gereflecteerd op de wet maar op de Bijbel. Het gaat hier over een christelijke school he.
Wiet is een medicinaal kruid, door beleid werd dat een drugs. Maar omdat er “medische mirakels” getuigen dat het de cannabisolie was, komt het stillaan opnieuw uit haar stigma.
Laat ons bidden dat het terug medicijn wordt zodat onze jeugd niet ten prooi hoeft te vallen van genadeloze dealers.
Oud 9 juli 2021, 17:45   #217
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij dat bepalen Cufi?

Zowel meisjes als jongens, mannen als vrouwen hebben allemaal een navel.
Iedereen dus, net zoals we allemaal een hoofd hebben.

Ik kan me dus niet voorstellen dat een blote navel niet mag.
Het schoolreglement bepaalde dat al zo voor dat meisje zich inschreef.
En nu?
Oud 10 juli 2021, 00:20   #218
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is 2021 hoor.
Mijn kleinkinderen gaan echt gewoon op baskets naar school. Niks mis mee.
De tijd van de lakschoentjes is allang voorbij.
Niets is gruwelijker dat een kostuum of een nette jurk met basketsloefen onder. Je zet toch ook geen terreinbanden onder een limousine? En nee, ik wil hier niet mee zeggen dat vrouwen altijd en overal hakken van een halve meter moeten dragen. Er zijn genoeg comfortabele en nette/hippe schoenen voor dames zonder dat die hoge hakken hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 00:22   #219
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
"Gekleed zijn voor de omstandigheden".
Komaan zeg. We hebben het hier niet over een werkvloer waar je verondersteld wordt presentabel te zijn tegenover klanten.
In een school doe je kennis op en bewijs je je competenties. Niet meer dan dat. Een 0 op 20 is er gewoon over.
*zucht* En hoe ga je mensen aanleren presentabel te zijn als je op school geen enkele verwachting qua voorkomen mag hebben?

Laatst gewijzigd door Libro : 10 juli 2021 om 00:23.
Oud 10 juli 2021, 00:28   #220
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Ik heb al bij al liever dat dat meisje een "platform krijgt", dan religioten die de vrouwen weer onderdanig aan de mannen willen maken.
Dit heeft niks met onderdanigheid van vrouwen te maken: jongens mogen ook niet met hun navel bloot op school verschijnen maar die doen dat gewoon niet omdat tanktopjes voor hen nergens aanvaard worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be