![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen ook niet. Als u Franstaligen niet kan verdragen, is dit uw zaak. Niet de zaak van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En........stil. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit de overtreffende trap van domheid ? Die wat zulk een artikel schrijft moet zich eens laten onderzoeken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstalige Brusselaar die de grenzen van Vlaanderen wil verleggen met de bedoeling de Vlaamse rand bij Brussel in te lijven zou zich idd serieus moeten laten onderzoeken. De zot!
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waarom dan iets willen inlijven dat al ingelijfd is?
![]() |
#207 |
|
![]() Dus mocht Vlaanderen ineens Wallonië inlijven, zou u daar geen problemen mee hebben?
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we dan terug een unitair België krijgen, voor mij geen probleem.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 juli 2021 om 07:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat een aantal flaminganten het begrip democratie niet kennen. Bij mijn weten betekent dit dat het volk bij meerderheid beslist en niet de politiekers in hun partijhoofdkwartieren. Ik vraag me trouwens af of in 1983 bij de uitbreiding van Antwerpen er ook een referendum was bij de inwoners van de gemeenten. Het is ook opvallend dat op een dag dat flaminganten staan te roepen dat de grondwet een vodje papier is waar ze geen rekening mee moeten houden om hun doel te bereiken. EN dat een regeling via legale democratische weg niet nodig is. Diezelfden moord en brand schreeuwen als Franstaligen, op een democratische manier diezelfde grondwet willen aanpassen. Als het hun uitkomt mag en moet alles veranderen. Als het hun niet uitkomt gelden taalgrenzen tot in de eeuwigheid. Dat is toch raar volk die Vlaams-nationalisten. PS om flaminganten te plezieren: ik heb vanmorgen in mijn dorp één collaboratievlag gezien. Laatst gewijzigd door pajoske : 13 juli 2021 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"In zijn eerste memorandum aan de bezetter achtte Staf De Clercq een kolonisatie van Wallonië en een deportatie van de Walen naar Frankrijk mogelijk. Dat neemt niet weg dat De Clercq later publiekelijk zijn imperialisme verkondigde ten aanzien van Wallonië. Tijdens een redevoering in Tielt op 23 februari 1941 sprak hij over ‘levensruimte voor onze boeren’. Bij de Vlaamse boerenfamilies bestond een traditie van kinderrijkdom. Vlaanderen was anderzijds een van de dichtstbevolkte landen van de wereld. Velen emigreerden waardoor velen ‘verloren [gingen] voor het Vlaamse Volk’. Daar moest volgens De Clercq een eind aan komen. De oplossing lag voor de hand: ‘Wij zien [...] hoe Wallonië afsterft. Wij zien hoe in Noord-Frankrijk nog ganse gewesten braak liggen, die door ons volk zouden kunnen bezet worden. Ons standpunt tegenover Wallonië is dan ook duidelijk. [...] Met dezelfde beslistheid waarmede wij de Walen verwijderd willen houden van het Vlaamse volkslichaam, staan wij er ook op dat het Waalse land als levensruimte voor ons Volk zou beschouwd worden.' [...]" Indien bij Hitler de 'Drang nach Osten' zeer levendig was, was de 'Drang naar Süden' prangend bij Stafke. Hij wond er ook geen doekjes om. Slechte en imperialistische mens dienen 'brave' Staf de Clercq, leider van de toenmalige Vlaams-nationalisten. Hetzelfde zootje als Adolf Hitler. Weinig 'braaf' als u het mij vraagt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juli 2021 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Stafke zijn vlag mag terug de kast in, tot volgend jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien, de zwarte collaboratievlag staat ook symbool voor annexatie en voor verjaging van andere volkeren uit hun eigen woongebied. Stafke kon zijn koloniale dromen niet uitvoeren, maar dat kwam alleen omdat hij vroegtijdig stierf.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juli 2021 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Dat van alle kanten is relatief. Als men het bekijkt vanuit standpunt van Belg of Vlaming wel. Als je het bekijkt vanuit het standpunt van een Limburgse Maaslander niet. Als mijn Belgische voorouders in de 19e eeuw huwden met Nederlandse was dat niet meer dan een huwelijk tussen mensen uit buurdorpen. Op twee generaties van bv Duitsland naar België is maar een peulschil. Verleden jaar kwam ik trouwens in contact met een ver familielid in Amerika. (gemeenschappelijke betovergrootouders). De weg liep vanuit het Maasland via Luik, Charleroi, Afrika, naar Amerika. Ikzelf ken (bewezen) voorouders tot de 14e eeuw omgeving Bree. Vermoedelijk (zeer sterke aanwijzingen) loopt mijn voorvaderlijke lijn naar Duitsland (rond 1.000). Er mankeren enkel een paar generaties in de 16e eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De burgers, welke burgers hé ? Ze zitten in een schutkring, voor mijn part tot het einde der tijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zou er geen probleem mee hebben als ze Luik morgen een deel van het Vlaams Gewest maken?
Of Brussel? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 juli 2021 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eén troost : rood willempie springt op je kar, weliswaar in een taaltje dat niemand verstaat. Jij mag het gerust vertellen als je het kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus vermits het louter gaat om interne Belgische grenzen zou u er geen probleem mee hebben dat stukken Waals Gewest worden aangehecht bij het Vlaams Gewest?
Het zijn uiteindelijk toch allemaal Belgen? Geen probleem met het afschaffen van het BHG en het toevoegen van Brussel aan Vlaams-Brabant? Het zijn uiteindelijk toch allemaal Belgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het cordon is en blijft één van de politiek-ethisch meest zuivere beslissingen die het Vlaams Parlement nam, met als doel de maatschappij te beschermen tegen extreem-rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt misschien vrijheid van meningsuiting, maar deze partij heeft in haar geschiedenis weinig ruimte voor twijfel opengelaten. |
|
![]() |
![]() |