Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2021, 19:35   #201
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Niets bewijst dat hij die Discord bezocht heeft. Hij vraagt gewoon aan iemand anders wat daar te zien is. Want hij beseft dat wanneer hij Discord bezoekt, door het gekrom van het liberale land België daarvoor kan veroordeeld worden. Hij wou gewoon via de ander te weten komen wat daar aan de hand was. Degenen die hem vervolgen willen, zijn daar zo te zien wel op geweest anders wisten ze niet waarom een bezoek daaraan in het vrije (sic) België strafbaar zou kunnen gesteld worden. De aangehaalde quotes bewijzen niets, integendeel.
Alles bewijst dat onze held op dat moment met een pak in de kostuumbroek zat.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 24 september 2021 om 19:35.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:36   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets bewijst dat hij die Discord bezocht heeft. Hij vraagt gewoon aan iemand anders wat daar te zien is. Want hij beseft dat wanneer hij Discord bezoekt, door het gekrom van het liberale land België daarvoor kan veroordeeld worden. Hij wou gewoon via de ander te weten komen wat daar aan de hand was. Degenen die hem vervolgen willen, zijn daar zo te zien wel op geweest anders wisten ze niet waarom een bezoek daaraan in het vrije (sic) België strafbaar zou kunnen gesteld worden. De aangehaalde quotes bewijzen niets, integendeel.
Voila.

En het idee zelf dat men door wat te vrij zijn mening te geven of wat te hard te lachen op een besloten discussiegroep, voor de rechter kan komen, toont aan hoe ver het gangreen in onze "vrije" maatschappij zit he.

Dat is iets helemaal anders dan bijvoorbeeld een aanslag beramen of zo, wat EIGENLIJK de bedoeling was van de "begrenzing van meningsuiting", namelijk dat het concreet organiseren van een misdaad geen "mening" meer is. Men heeft dat volledig geperverteerd in een totalitair gedachtenverbod.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:36   #203
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Minimaliseren, vergoeilijken, de andere kant opkijken, is typisch voor extreem rechts.
Veronderstellen, fantaseren, valselijk beschuldigen, andersdenkenden criminaliseren, is typisch voor Belgisch-nationalistisch links.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:37   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard. Hij beseft ten volle het totalitaire en repressieve karakter van ons regime. De brave gelovige die de pastoor napraat heeft nooit last gehad van de inquisitie he. Het waren de mensen die ideeen hadden die daar niet mee strookten die pas echt wisten hoe waanzinnig gevaarlijk die regimes waren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2021 om 19:37.
Oud 24 september 2021, 19:38   #205
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog geen enkel bewijs gezien. Zelfs het Belgisch gekrom is al meer dan een jaar aan het zoeken.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 24 september 2021, 19:39   #206
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Hij beseft ten volle het totalitaire en repressieve karakter van ons regime. De brave gelovige die de pastoor napraat heeft nooit last gehad van de inquisitie he. Het waren de mensen die ideeen hadden die daar niet mee strookten die pas echt wisten hoe waanzinnig gevaarlijk die regimes waren.
Maar de twist in dat verhaal is dat hij staat voor een repressieve samenleving. Een situatie vol paradoxen waarbij een voorvechter van een onvrije samenleving zich opeens op de vrijheden beroept waarvan hij de inperking nastreeft.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:40   #207
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila.

En het idee zelf dat men door wat te vrij zijn mening te geven of wat te hard te lachen op een besloten discussiegroep, voor de rechter kan komen, toont aan hoe ver het gangreen in onze "vrije" maatschappij zit he.

Dat is iets helemaal anders dan bijvoorbeeld een aanslag beramen of zo, wat EIGENLIJK de bedoeling was van de "begrenzing van meningsuiting", namelijk dat het concreet organiseren van een misdaad geen "mening" meer is. Men heeft dat volledig geperverteerd in een totalitair gedachtenverbod.
Jep, ZIJ bepalen wat men mag zeggen en denken. De taliban zijn broekventjes ertegenover
Oud 24 september 2021, 19:41   #208
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar de twist in dat verhaal is dat hij staat voor een repressieve samenleving. Een situatie vol paradoxen waarbij een voorvechter van een onvrije samenleving zich opeens op de vrijheden beroept waarvan hij de inperking nastreeft.
Zegt de voorstander van de huidige Belgisch repressieve samenleving.
Oud 24 september 2021, 19:41   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral minuut 21:14 is uitzonderlijk walgelijk. Maar alle memes zijn walgelijk.
Dat is nu eens exact het concept van vrije meninguiting: dingen zeggen die anderen walgelijk vinden. Iedereen vindt een echt andere mening ALTIJD walgelijk. Anders zou het geen totaal andere mening zijn.

Nu zou men nog kunnen vinden dat men niet geschoffeerd mag worden door andermans walgelijke mening door zijn strot te krijgen. Maar men heeft zich normaal niet te moeien met de walgelijke meningen die anderen met elkaar delen, nee ? Dat is toch fundamenteel zou ik denken.

Of gaat het binnenkort verboden zijn en kan ik voor de rechter komen als ik aan mijn vrouw zeg "ze zijn toch een beetje aan het overdrijven met hun klimaatszever he", en zij antwoordt: "ja, het begint ook bij mij mijn keel uit te hangen".

Stel U voor dat die prive conversatie op een of andere manier zou aan de oren geraken van een of andere gedachtencontroleur, als binnen 4 of 5 jaar de klimaatsnegatie een misdaad wordt. Dan moeten mijn vrouw en ik ook voor de rechter komen.

Want voor Anuna is die conversatie "walgelijk" natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2021 om 19:42.
Oud 24 september 2021, 19:43   #210
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie wat ik zie op die memes. En ik zie ook dat een bepaald soort mensen deze memes steevast minimaliseren of wegwuiven. Hetgeen niet erg slim is, want iedereen kan de beelden effectief zien in die pano-reportage.
Ola, u bent strafbaar want u bekijkt strafbare memes. Ik geloof daar niks van.
Oud 24 september 2021, 19:45   #211
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie wat ik zie op die memes. En ik zie ook dat een bepaald soort mensen deze memes steevast minimaliseren of wegwuiven. Hetgeen niet erg slim is, want iedereen kan de beelden effectief zien in die pano-reportage.
En ik zie dat die memes al bestonden, hoewel men in die reportage doet alsof ze ze daar zelf gemaakt hebben bij S&V.
En ik zie niet dat die memes effectief op die site stonden van Dries.
Daarover gaat het.
Ik kan een schandalige uitspraak nemen, en dan zeggen dat jij die gezegd hebt.
Het schandalig zijn van die uitspraak is geen bewijs dat jij ze gedaan hebt.
En dat is dus wat jij doet, veronderstellen, veronderstellen, veronderstellen.
Zolang het maar in uw kraam past.
Oud 24 september 2021, 19:47   #212
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u beter Dries zelf zijn communicatie laat doen.
U maakt er een potje van.
Oud 24 september 2021, 19:49   #213
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans had de tv-reporter zich al een paar maanden onder S&V gemengd. Die moest dan toch zeker met kopies van die memes gekomen zijn en aan Van Langenhove voorgelegd hebben. Niets daarvan. Kan ook zijn dat het een nul van een reporter was, maar dat betwijfel ik.
U doet niets anders dan veronderstellen maar komt met zero bewijzen. Zoals gewoonlijk.
Die reporter zal wel kopies gemaakt hebben. Die memes zitten in het strafdossier.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:50   #214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat u beter Dries zelf zijn communicatie laat doen.
U maakt er een potje van.
Dit is wat DVL zei:

“Zeg mij eens alle erge dingen van de Discord. Welke erge dingen stonden daar op?”, vraagt hij aan ene B.D. “Ik MOET dat weten. Ik kan daarvoor vervolgd worden hé.”

B.D. antwoordt: “Bijna alle shit is verwijderd voor de reportage.” En: “Alle referenties met jews, jew, jood, joden zijn weg. Niks antisemitisch meer. Neger ook.”
Oud 24 september 2021, 19:52   #215
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de voorstander van de huidige Belgisch repressieve samenleving.
Maar mens, u hebt geen idee van wat de term 'repressie' betekent. U misbruikt hier het woord. De maatschappij van de door u geminimaliseerde Hitlergroet, ja dat was pas permanente en je reinste repressie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2021 om 19:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:52   #216
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die reporter zal wel kopies gemaakt hebben. Die memes zitten in het strafdossier.
Er wordt wel heel veel verondersteld door belgicisten op deze forums.
Oud 24 september 2021, 19:53   #217
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is wat DVL zei:
Neen, dat is wat De Morgen zei, in de veronderstelling dat het correct gequote is.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 september 2021 om 19:53.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 19:55   #218
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt wel heel veel verondersteld door belgicisten op deze forums.
In de reportage waren er voorbeelden van te zien.
Oud 24 september 2021, 19:55   #219
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen hoeven die niet goed te keuren ook niet af te keuren omdat ze niet voor hen bestemd waren. Eigenlijk maakt de tv-reporter zich schuldig aan het massaal verspreiden ervan. Als hij zich er niet mee gemoeid had had het allemaal binnen de kleine groep gebleven. Eigenlijk heeft diexreporter het tegenovergestelde bereikt van wat hij wou bereiken: hij heeft DVL een kiespubliek bezorgd waardoor hij nu in het federaal parlement zetelt. Was die reportage er niet geweest was er nu zelfs van DVL geen sprake geweest, laat staan dat hij iets in de Belgische politiek zou betekend hebben. Het kan verkeren, zei Bredero. Vaneiges.
Oud 24 september 2021, 19:56   #220
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is wat De Morgen zei, in de veronderstelling dat het correct gequote is.
Wat wilt ge nu eigenlijk? Dat de onderzoeksrechter het strafdossier publiceert?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be