![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de gemiddelde bruto maandlonen in de jaren 70 van vorige eeuw, lagen van +/-400€ (1970) tot +/-1100€(1979) Als alleenstaande moest je daar dan +/- 1/3 van afgeven aan de belastingen. In 1992 (de laatste lichting dienstplichtigen) lag dat op 1 600€ bruto. En tussen 1975 en 1987 heerste er grote jeugdwerkloosheid. En zij die gediend hadden als KROO(was een A3, lager secudair voor nodig) kregen vaak dan nog eens promotie dankzij hun dienstplicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik onder vrienden begin over het leger zijn we vertrokken....voor lange tijd. Op zich is dat voor mij al genoeg om te geloven dat het een jaar was dat gegrift blijft in je geheugen. Maar ja een Vlaming zou geen Vlaming zijn als hij gans zijn leven niet spiegelt aan geld. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2021 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kon zelfs meegaan naar Japan met de Zinnia, indien ik na mijn diensttijd als BV dan had bijgetekend voor 2 jaar. Geen haar op mijn hoofd die daar nog maar aan gedacht heeft.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het zoals met alles heel persoonsgebonden. Voor veel mannen was het ook het enige eerste en ook laatste avontuur in hun leven. De jaren erna waren niet zelden het gekende huisje tuintje kindje. Niks mis mee natuurlijk. Ik herinner me bijna alle dagen uit het jaar 1977 (legerdienst) maar uit het jaar 1983/84/94/96 .....niet veel meer ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2021 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in vredestijd is daar niets mis mee, maar dienstplichtigen die naar oorlogsgebieden werden gestuurd, daar is wel iets mis mee. Vrijwilligers kiezen er zelf voor om hun leven tegen vergoeding in te zetten voor derde, die kiezen er zelf voor om als huurlingen van de belgische staat overal in gezet te worden. Een dienstplichtige word echter verplicht ten diensten en ter bescherming van de eigen bevolking te staan tijdens de periode van hun dienstplicht. Met de huidige inzet van de Belgische krijgsmacht voor buitenlandse opdrachten, is het dan ook niet meer dan normaal dat de dienstplicht is opgeschort. Echter, levensjaar tellen in de hoeveel centen die je had kunnen verdienen zonder dienstplicht wijst er voor vele op dat je een heel saai en monotoom leven achter de rug hebt. Niet het aantal centen dat je kan verdienen is belangrijk, wel de levensvreugde die je kan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja sociale en psychische schade zijn vaak onherstelbaar bij jonge kinderen je krijgt hele generatie van autisten en kontakt gestoorden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De legerdienst telt mee voor het pensioen. Een bisjaar omwille van corona of minder kennis en kunde niet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 7 december 2021 om 06:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interimarbeid werd niet toegelaten. Er was in die tijd wel veel koppelbazerij, dankzij interim werd dat gelegaliseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koppelbazerij was er vooral in de bouw, waar interim pas sinds begin deze eeuw is toegestaan. En koppelbazerij bestaat nog, noemen ze de koppelbazen onderaannemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prijzen konden zelfs verschillen tussen de kantine en bar BV, bar onderofficieren en bar officieren. En een kroo kreeg meer soldij dan een soldaat en een kro kreeg nog meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste waren immers puberende tieners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan goed zijn dat er kantieniers waren die meer vroegen, maar dat was niet wettelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan alcohol en tabak. Toen ik aan mijn legerdienst begon rookte ik amper. Na mijn legerdienst zat ik aan een pakje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vandaag zijn er nog steeds veel studenten die verslaafd geraken aan alcohol en tabak. |
|
![]() |
![]() |