![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn vaccins nuttig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 76,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarbuiten heb ik met niemand afspraken, en zeker al niet met de "valse" constructie zoals een "natie" "een gemeenschap" "een vlag" of whatever. Dan zal ik een hardcore libertarian zijn zeker ![]()
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De booster beschermt tegen zwaar ziek worden. Dat het effect tijdelijk is, is even duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar let op, ook dat is een tijdelijk effect, want we beginnen al te begrijpen dat er niet zoiets is als duurzame besmettings immuniteit, ook geen natuurlijke. Dat is enkel maar heel tijdelijk zo. En de pret zal van korte duur zijn want de omicron golf zal er waarschijnlijk binnen een kleine maand al zijn, waar de vaccins niet veel of niks tegen gaan doen, en waar de kans zelfs bestaat dat de vaccins het erger maken, dat is juist gans de open vraag. Gezien er geen updates van vaccins in de schuif zullen liggen voor ergens april of zo, en de omicron golf dan al achter de rug zal zijn, gaan we nu weer een verse corona golf tegemoet "zonder vaccin". En zo gaat dat in de toekomst vele keren gebeuren he. Nu kan het toch wel zijn, als we echt veel chance hebben, dat de vaccins niet nefast werken, en misschien nog een beetje rest bescherming geven tegen zware ziekte maar dat is verre van zeker op dit moment. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duurzame besmettings immuniteit is een illusie die we toch al een paar maand kwijt zijn hee Patrick. Dat waren de scenario's van onze experten kort na het uitbreken van de pandemie. Pfiser schat dat zij tegen maart een specifiek vaccin kunnen maken tegen omicron. Ik ga er voor mezelf van uit dat ik +/- om de zes maanden een injectie ga krijgen de komende jaren. Of dat een booster zal zijn, of een generiek vaccin tegen een gemuteerd virus valt af te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is goed genoeg. Wij hebben ook geen duurzame natuurlijke immuniteit tegen griep. Maar de seizoensgriep is de seizoensgriep omdat, door voldoende natuurlijke resistentie hierdoor opgebouwd, de schade telkens beperkt is, en we het normaal vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) dat wel gaat werken. Ttz, KAN men zelfs een update bekomen na een vorige vaccin van 6 maanden daarvoor ? Lukt dat ? Spijtig genoeg is dat niet gepubliceerd, maar de mislukking van de delta update lijkt er toch op dat die delta update gewoon de oude antilichaampjes activeerde. 2) gaat die update nog enig nut hebben voor de nieuwe virusjes van 3 maanden later ; zoals de booster nu waarschijnlijk zinloos is tegen omicron ? 3) krijg je zo na 3 of 4 jaar geen serieuze immuniteitsproblemen, zoals auto immuunreacties en dergelijke ? 4) als je telkens een ferme dosis kankerverwekkend spul binnenkrijgt - wat nog uit te maken is alles bij elkaar - is dat wel een goed idee op termijn ? Ik zeg niet dat dat allemaal verkeerd zal gaan, maar er zijn argumenten voor die problemen, en het lijkt mij toch cavalier om nu al zomaar te denken dat zoiets prima zal gaan, meer nog, dat met geweld aan iedereen op te solferen niewaar. Hoe ouder je bent, hoe interessanter het wordt en dan neem je daar de risico's bij. Maar je begrijpt dat het voor een 20-jarige misschien een beetje idioot is om nu al 120 zulke injecties te plannen ? Het lijkt mij veel opportuner om gewoon laten te waaien en iedereen om de zoveel eens op natuurlijke wijze corona laten op te doen. En ja, boven een zekere leeftijd hebben we nu een vaccin gehad dat geholpen heeft ; we weten niet in welke mate dat in de toekomst zal helpen, want we hebben die enige kans, om iedereen terwijl die nog gevaccineerd was, corona laten op te doen en zo "in te haken" op de natuurlijke immuniteit/besmettingscyclus, vergooid. Want het voordeel van de natuurlijke immuniteit is dat ze up-to-date is, en de vaccinale altijd na de piek zal komen vanaf nu. We hebben waarschijnlijk maar 1 keer de kans gehad om met een oud vaccin, nieuwe varianten nog wat aan te kunnen. Ik denk dat dat nu voorbij is. Misschien niet, misschien zullen we nog 6 maanden kunnen teren op een omicron vaccin tegen de 2 of 3 volgende varianten, voor het einde van 2022. Maar ik zou denken van niet. We gaan iedereen achteraf inspuiten tegen omicron, en in het najaar van 2022 weer vaststellen dat er weer een nieuwe variant is he waar dat spuitje niet tegen werkt, maar dat wel klaar zal zijn in januari. Als de golf van november 2022 voorbij is. En in februari 2023 gaan we dan weer een golf hebben waar het spuitje van januari niet tegen werkt, en zo voort, maar in april 2023 zal daar dan een prikje voor klaar zijn. En zo voort he. Het voordeel van het te laten waaien is dat je op een grotere schaal een bredere natuurlijke immuniteit opdoet, die natuurlijk ook de volgende golven niet tegenhoudt, of het ook laat sudderen, maar die bij hoe langer hoe meer mensen een vorm van resistentie oplevert ; en vooral, een maatschappelijke vorm van aanvaarding en normaliteit. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2021 om 13:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel grappig om varianten van een absurde "libertaire" idée-fixe met elkaar te zien debatteren.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu wel zo dat ik, toen ik sprak over mijn potentiele steun aan een vaccinale verplichting, mij niet speciaal plaatste in een libertair denken, maar het is daar wel compatiebel mee zoals ik aangaf. Het is niet compatiebel met een libertair denken waar men toch "a priori" rechten zou ingebouwd hebben, maar dat is dus een contradictie. Mijn idee is gewoon dat als we met een libertaire basis beginnen, we voldoende storend volk kunnen uitmoorden, om nadien met redelijke mensen tot afspraken te komen en een soort van directe democratie te construeren, natie per natie. Naties kunnen dan elkaar uitmoorden, tot de beste natie overblijft. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2021 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() Kan natuurlijk ook zijn dat hij eigenlijk de draad in K&K wou plaatsen maar zich vergist heeft van subforum. (Ik wil de draadopener maar de volgende vernedering besparen door hem twee keer te laten nadenken vooraleer een voor de hand liggende maar niet al te geloofwaardige 'het was maar een grapje' repliek te posten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
En zij niet van mij. Het komt altijd op hetzelfde neer.
![]() |