Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2021, 16:49   #201
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
ZO een lantaarnpaal is wel stijlvol, maar helemaal niet bruikbaar he ! Die moet gebogen zijn vanboven, natuurlijk
Dat zijn wel de originele hé waar de Franse adel aan opgehangen is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 17:05   #202
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik die oude gietijzeren palen kan apprecieren. Met van die krullekes en zo.

Ik geef toe dat ik voor het productiewerk eerder de lantaarnpalen langs de snelwegen zag. Die zijn hoog genoeg om er kunnen op te hangen "op verschillende verdiepingen" zonder dat ze tegen elkaar bengelen.
Ja man, dan moeten we naar de champs elysees. Daar staan de ideale palen.

Have fun
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 18:43   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ja man, dan moeten we naar de champs elysees. Daar staan de ideale palen.
Nee, als ge goed kijkt, zijn die ook recht. Daar kunt ge niemand aan laten bengelen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 18:54   #204
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik die oude gietijzeren palen kan apprecieren. Met van die krullekes en zo.

Ik geef toe dat ik voor het productiewerk eerder de lantaarnpalen langs de snelwegen zag. Die zijn hoog genoeg om er kunnen op te hangen "op verschillende verdiepingen" zonder dat ze tegen elkaar bengelen.
In onze buurt hebben ze , na een paar jaar van werken, de nodige voorzieningen getroffen.

(Dat atomium verderop biedt volgens mij ook nog interessante mogelijkheden)
Oud 10 december 2021, 18:57   #205
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In onze buurt hebben ze , na een paar jaar van werken, de nodige voorzieningen getroffen.

(Dat atomium verderop biedt volgens mij ook nog interessante mogelijkheden)
Atomium is voor de kopstukken.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 19:39   #206
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, als ge goed kijkt, zijn die ook recht. Daar kunt ge niemand aan laten bengelen...
Achter de bomen op het voetpad staan rechte, maar tussen de bomen staan er joekels waar je er 4 tegelijk kunt hangen. En dat over de hele lengte van de champs elysees.
Kijk eens goed.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2021, 21:03   #207
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Iedereen beroemd.
En met lantarenpalen, en zeker met de bedoeling geraak je vlug beroemd, van korte duur, en de fans de luidste schreeuwers zullen zeer vlug hun gat in de haag steken. Het zijn de efkes meelopers.
Voor de rest, een scheet in een fles. Goed voor de ietwat progressievere boekskes. Humo zou het misschien wat beter doen.
Heeft p-magazine ook iets geschreven over lantarenpalen en koordjes, of zijn ze vrij selectief gebleven.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2021 om 21:18.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 04:49   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heeft p-magazine ook iets geschreven over lantarenpalen en koordjes, of zijn ze vrij selectief gebleven.
Zoals door een medeforummer opgemerkt, lijkt de consensus van de lantaarnpaal ongeveer bereikt te zijn maar zijn er hevige religieuze oorlogen over de koorden. Het zou dus onkies zijn om daar reeds te pretenderen een oplossing kunnen aan te bieden: de strijd tussen de aanhangers van scheepstouw en de aanhangers van pianosnaar zijn bloederig en totaal. En dan zijn er nog alternatievelingen die met waslijnen en zo afkomen.
Oud 11 december 2021, 05:16   #209
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals door een medeforummer opgemerkt, lijkt de consensus van de lantaarnpaal ongeveer bereikt te zijn maar zijn er hevige religieuze oorlogen over de koorden. Het zou dus onkies zijn om daar reeds te pretenderen een oplossing kunnen aan te bieden: de strijd tussen de aanhangers van scheepstouw en de aanhangers van pianosnaar zijn bloederig en totaal. En dan zijn er nog alternatievelingen die met waslijnen en zo afkomen.
Helaas - niet dat ik voor moorden ben - moet uw beroemdheid en populariteit het voorlopig afleggen tegen die van deze man:
https://www.hln.be/binnenland/de-gro...back~acc26380/

Arm volk.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 december 2021 om 05:17.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 05:18   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Helaas - niet dat ik voor moorden ben - moet uw beroemdheid en populariteit het voorlopig afleggen tegen die van deze man:

Arm volk.
Mobutu was ook enorm populair.
Oud 11 december 2021, 06:56   #211
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Arm volk.
Die enquêtes worden enkel met de vaste telefoon afgenomen zeker ? Ttz bij mensen die in de vorige eeuw leefden maar nog steeds ademen ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 08:04   #212
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die enquêtes worden enkel met de vaste telefoon afgenomen zeker ? Ttz bij mensen die in de vorige eeuw leefden maar nog steeds ademen ...
Mijn idee is dat vele mensen weinig kunnen nadenken en heel beinvloedbaar zijn door propaganda. Het vraagt stalen kloten van de Schoof om tegen het eengemaakte front van nep-wetenschappers op TV en politici uw eigen denken kunnen te behouden als leidraad. Enkel mensen die een heel sterk vertrouwen hebben in hun eigen logisch denken zijn ongevoelig voor zo een karrevracht stierestront, en dat zijn niet veel personen, blijkbaar.
Oud 11 december 2021, 09:22   #213
worried.civilian
Partijlid

Standaard

BTW Patrick, ik zou een beetje opletten met die lantaarnpalen.
Akkoord als er iets misloopt dat er een soort van Nuremberg trials gaat moeten opgezet worden om de schuldigen aan te duiden (wat in deze bijna de hele samenleving is buiten een paar kritische denkers).
Maar als je in de schijnwerpers staat worden dit soort dingen uitvergroot. En wordt je gepakt op kleine zaken met ad-hominem attacks.

En gaat jouw kritiek op het beleid volledig teloor, wat ik super jammer zou vinden want ik denk dat deze accurater is dan de TV kwakzalvers.
Oud 11 december 2021, 12:12   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worried.civilian Bekijk bericht
En gaat jouw kritiek op het beleid volledig teloor, wat ik super jammer zou vinden want ik denk dat deze accurater is dan de TV kwakzalvers.
Dat is inherent aan het probleem van naar de boodschapper te kijken en niet naar de boodschap. Ik wil dat zelfs toejuichen: als "mijn goede raad" de wind ingeslagen wordt omdat ik een "slechte boodschapper" ben, dan vind ik dat heel goed, omdat zo een maatschappij mijn goede raad dan niet verdient, en moet ten onder gaan aan haar eigen ingenomenheid. Maatschappijen waar de boodschap zelf niet telt, maar de politieke correctheid van de boodschapper, worden best zo dystopisch mogelijk.

Ik weet dat ik nogal "rare" visies lijk te hebben, maar het vormt een geheel, ze zijn allemaal gebaseerd op hetzelfde idee van geen a priori "waarden".

Als iemand vindt dat 1 leven van een corona patient redden belangrijker is dan de vreugde van 100 personen gedurende meer dan een paar maanden, dan is voor mij de discussie al gedaan, en dan mag men zich zo veel met kwakzalverij inlaten als men wil, hoe meer hoe liever zelfs. Want het uitgangspunt is al vooringenomen en niet compatiebel met gelijk welke egalitaire of democratische beschouwing.

Ik wil de kastanjes niet uit het vuur halen voor mensen die voor de rest dwaze concepten hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2021 om 12:15.
Oud 11 december 2021, 14:56   #215
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb een tante gevonden van onze gewaardeerde medeforummer.Ze leeft in Noord-Engeland en draaide er in oktober vorig jaar ook niet te veel omheen aangaande dat "Covids" gedoe..

https://www.youtube.com/watch?v=956HB1BjB94

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 15:04   #216
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik heb een tante gevonden van onze gewaardeerde medeforummer.Ze leeft in Noord-Engeland en draaide er in oktober vorig jaar ook niet te veel omheen aangaande dat "Covids" gedoe..

Idd, die dame wijst met de vinger naar machtspolitici en virocraten; verdorie , als je over de 70 en zeker over de 80 bent wat heb je dan nog aan het leven, als je jezelf moet opsluiten?
Als je die enkele jaren nog moet doorbrengen in een maatschappij waarin politiekers regeltjes opstellen die bepalen of ja dan nee die persoon naar je toilet mag gaan?
Als je op je eentje in een ziekenhuis op je levenseinde zit te wachten ?
Dan neem je toch met plezier het risico op covid zeker , dat je trouwens zelf kan inperken , zonder anderen te moeten pesten ?

Laatst gewijzigd door stab : 11 december 2021 om 15:07.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 15:37   #217
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

is dat heksieperfeksie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be