![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden? | |||
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
Neen, het moet volledig verboden worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
ja, onvoorwaardelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb deze topic van een tijdje geleden terug bovengehaald ivbm de recente discussie rond de Aalsterse Juwelier
Vinden jullie zo'n overeenkomst met de politie een goed idee? Misschien is er wel een politicus te vinden die zich er wil voor inzetten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister
|
![]() Hey, kijk eens: ik en alpina delen dezelfde mening! Dat is nieuw.
![]()
![]() |
#204 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister
|
![]() BROV? Nee hoor!
![]() Maar Paulus: Juwelier krijgt toestemming om zijn winkel met geweld te verdedigen. Mooi zo. Jouw idee: inbrekers gaan wel twee keer nadenken voor ze nog eens proberen in te breken. Mijn idee: inbrekers weten dat juwelier een nasty bitch met een geweer geworden is, inbrekers gaan zelf nog harder en gewelddadiger optreden, want voor de miljoenen die de buit kan opbrengen willen ze wel eens een risicootje lopen. Het aantal impulsieve overvallen ("kom, we gaan eens wat juwelen pikken") zal wel teruglopen, maar de meeste van die overvallen zijn grondig voorbereid. Dan heb ik liever dat de politie wat meer middelen krijgt (vreemd om dat uit mijn mond te horen, ik weet het) zodat zij harder kunnen optreden tegen zulke overvallen, zowel preventief als repressief. Het geweldsmonopolie moet bij de politie blijven. Nou, ik heb dit maar raprap opgeschreven (blokken, weet je wel), maar ik hoop dat je m'n standpunt begrijpt ![]()
![]() |
#207 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je stelt over de escalatie van het gebruikte geweld klopt niet echt. Zo'n overvaller is allang geen gauwdief meer, het zijn 'professionelen' die hun acties goed plannen én meedogeloos uitvoeren. (Meestal gewapend. In bv. een juwelierszaak raak je tegenwoordig niet zomaar meer binnen hoor; kogelvrij glas, rolluiken, alarmsystemen, en overdag bellen eer je binnen mag. De mensen die hier iets willen stelen komen dan ook met de aangepaste technieken u een bezoekje brengen (ramkraken/gijzeling..). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel je bent 55 jaar en geruïneerd... is jouw leven dan niets waard? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Europees Commissaris
|
![]() Paulus antwoord is op mijn post. Wat verantwoord agressie tegen een persoon omdat hij een eigendom aanvalt. Is louter de agressie tegen jou eigendom voldoende? Als je dat zegt, dan is een mens dus minder waard dan een ding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#214 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zeggen eenzijdig op wegens te hoog risico. Ik heb het verhaal van een vriend van me hier al ergens gedaan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan wel zo zijn Paulus, maar de oplossing is dan niet om verdediging van eigendom in alle omstandigheden onstrafbaar te maken maar wel om die verzekeringen aan te passen en er voor te zorgen daat iedereen zich kan laten verzekeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zaak een grondige reden te hebben om je goederen te verdedigen. Zo zal uw luxevilla waarschijnlijk nooit gestolen worden. uw auto wel, maar daar kan je een diefstalverzekering voor nemen (zie ander bericht). Waarom mag het geld van een bank op transport wél gewapend beveiligd worden en het kapitaal (stock) van een zelfstandige niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |