Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 09:26   #201
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Uw "bijdragen" op dit forum kunnen dus eerder worden toegeschreven aan geslacht, dan aan onIslamitische bedoelingen.
Jouw hadieth is da'ief, een moslim zou weten wat dat betekend.8)
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 11:02   #202
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik kan mij wel voorstellen dat je liefst van al zowat de hele ha'dith da'ief of nog liever maawdu zou afstempelen.

Maar ergens zal je wel weten dat het niet zo is. Als je daar over twijfelt, stel ik voor dat je eens komt afzakken naar je religieuze roots in Saudi Arabië (mekka natuurlijk ) waar we net _deze_ ha'dith zien gehanteerd... (en zoals je wel zal weten, beschikt Saudi Arabië over zowat de meest opgeleidde mohadethin ter wereld)
Oud 16 februari 2005, 11:30   #203
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik kan mij wel voorstellen dat je liefst van al zowat de hele ha'dith da'ief of nog liever maawdu zou afstempelen.

Maar ergens zal je wel weten dat het niet zo is. Als je daar over twijfelt, stel ik voor dat je eens komt afzakken naar je religieuze roots in Saudi Arabië (mekka natuurlijk ) waar we net _deze_ ha'dith zien gehanteerd... (en zoals je wel zal weten, beschikt Saudi Arabië over zowat de meest opgeleidde mohadethin ter wereld)
We hanteren in marokko de leer van een andere school.
Oud 16 februari 2005, 11:34   #204
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marocco is dan ook een decadent land als Turkije. Het merendeel zijn gelukkig geen Arabieren, maar Berbers. Maar toch een lichtpunt, er zijn toch nog enkelen die de morele waarden hoog houden en er voor op straat komen. (referentie: De uitspraak van één van jullie kranten die de Tsunami toeschreef als een straf van Allah voor de losbandigheid in zuid-oost Azië, en dat in Marrokko men zich berouwvol moest gaan tonen, of een gelijkaardige straf zou marokko treffen. Iets dat in goede aarde viel bij velen, en een massale pro-betoging op been bracht).
Oud 16 februari 2005, 11:37   #205
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Marocco is dan ook een decadent land als Turkije. Het merendeel zijn gelukkig geen Arabieren, maar Berbers. Maar toch een lichtpunt, er zijn toch nog enkelen die de morele waarden hoog houden en er voor op straat komen. (referentie: De uitspraak van één van jullie kranten die de Tsunami toeschreef als een straf van Allah voor de losbandigheid in zuid-oost Azië, en dat in Marrokko men zich berouwvol moest gaan tonen, of een gelijkaardige straf zou marokko treffen. Iets dat in goede aarde viel bij velen, en een massale pro-betoging op been bracht).
Het hebben van een eigen mening is nog steeds toegestaan
Oud 16 februari 2005, 12:27   #206
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Dat is juist maar dat wil niet zeggen dat de mohadithin van saudi arabie alles weten !
Oud 16 februari 2005, 13:05   #207
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat is juist maar dat wil niet zeggen dat de mohadithin van saudi arabie alles weten !
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is dit te aanvaarden? Wat is er mis met die hadith? Als zelfs de schriftgeleerden te Saudi Arabië deze hadith aanvaarden, waarom kan een gematigde moslim dat dan niet?

Erg om te zien hoe moslims op dit forum een eigen interpretatie geven aan Islam, totaal de vertalingen en schrijfsels van wereldbekende & erkende mohadethin & mosfas'erin[font=Arial] [/font]NEGEREN, en in plaats komen afdraven met vredelievend rond-de-pot draaierij om toch maar een draai te geven aan het feit dat vrouwen slechts de helft aan redeneersvermogen heeft gekregen van Allah, in vergelijking met een man.

Erg om te zien dat er een punt is bereikt dat men zelfs de scholing van de meest schriftgeleerde Imam's te Mekka in twijfel trekt.

Je kan niet bepaalde zaken uit Islam weg laten vallen omdat het je niet aanstaat. Je kan geen koekje als vieruurtje eten om de dag wat te breken, en toch beweren dat je de Ramadam eert.
Oud 16 februari 2005, 13:11   #208
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is dit te aanvaarden? Wat is er mis met die hadith? Als zelfs de schriftgeleerden te Saudi Arabië deze hadith aanvaarden, waarom kan een gematigde moslim dat dan niet?

Erg om te zien hoe moslims op dit forum een eigen interpretatie geven aan Islam, totaal de vertalingen en schrijfsels van wereldbekende & erkende mohadethin & mosfas'erinNEGEREN, en in plaats komen afdraven met vredelievend rond-de-pot draaierij om toch maar een draai te geven aan het feit dat vrouwen slechts de helft aan redeneersvermogen heeft gekregen van Allah, in vergelijking met een man.

Erg om te zien dat er een punt is bereikt dat men zelfs de scholing van de meest schriftgeleerde Imam's te Mekka in twijfel trekt.

Je kan niet bepaalde zaken uit Islam weg laten vallen omdat het je niet aanstaat. Je kan geen koekje als vieruurtje eten om de dag wat te breken, en toch beweren dat je de Ramadam eert.
Ik zeg niet dat ik de hadith in twijfel trekt of de ulama's minacht , ik zeg gewoon dat een hadith bij de ééne ulama's sa7i7 kan zijn maar voor anderen zal dat da3if of 7assan zijn !
Oud 16 februari 2005, 14:45   #209
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Je vergeet dat je over de hadieth bezig bent, en DE GELEERDEN hebben zelf gezegd dat als een ahadiet tegenstrijdig is met de koran, je de koranvers moet volgen en niet de ahadiet.

"Their Lord responded to them: 'I never fail to reward any worker among you for any work you do, be you male or female - you are equal to one another. Thus, those who immigrate, and get evicted from their homes, and are persecuted because of Me, and fight and get killed, I will surely remit their sins and admit them into gardens with flowing streams.' Such is the reward from GOD. GOD possesses the ultimate reward." 3:195
Oud 16 februari 2005, 14:46   #210
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ben je Turks?
Oud 16 februari 2005, 16:44   #211
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat je over de hadieth bezig bent, en DE GELEERDEN hebben zelf gezegd dat als een ahadiet tegenstrijdig is met de koran, je de koranvers moet volgen en niet de ahadiet.
En dan beweren dat de koran niet verkeerd kan begrepen worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:43   #212
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zijn we niet allen kinderen Gods?
Waarom zou hij het dan niet zijn ?
Op die manier wel, maar niet op de manier waarop Christenen hem de titel "zoon" toekennen en dat is een hele letterlijke titel. Trouwens als wij allemaal zonen en dochters van God zijn, vanwaar dan die grote nadruk op DE zoon van God?...

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/

Laatst gewijzigd door Emitzer : 16 februari 2005 om 17:43.
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:46   #213
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dat klopt ... da's juist
het essentieel verschil met de Islam tot zover ik het weet....
alhoewel
tussen het boekje en de praktijk ligt toch een groot verschil...
als mijn geheugen me niet in de steek laat: er is een moment geweest na één of andere grandioze nederlaag van één of andere zoveelste kruistocht dat elke inwoner van Jerusalem gespaard werd als hij/zij zich bekeerde tot de Islam op dat moment

je ziet ... zelfs moslims zijn vergevingsgezind se
Was dat met Saladin? Als ik het mij goed herinner werden ze krijgsgevangene genomen en eigenlijk niet verplicht zich te bekeren, maar wel om de moslims te onderwijzen; beetje gelijk met de Grieken toen- 1 of twee jaar en daarna werden ze terug vrijgelaten. Of zoiets...

Oud 16 februari 2005, 17:48   #214
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
uit het Evangelie volgens Johannes, Hoofdstuk 10 :

Geloof en ongeloof

[22] Toen werd in Jeruzalem het feest van de tempelwijding gevierd. Het was winter, [23] en Jezus liep op en neer in de tempel, in de Zuilengang van Salomo.

[24] De Joden kwamen om Hem heen staan en zeiden: ‘Hoe lang laat U ons nog in het onzekere? Als U de Messias bent, zeg het ons dan ronduit.’

[25] Jezus antwoordde: ‘Dat heb Ik al gedaan, maar u wilt niet geloven: de daden die Ik namens mijn Vader verricht, getuigen van Mij. [26] Maar omdat u niet tot mijn schapen behoort, wilt u niet geloven. [27] Mijn schapen luisteren naar mijn stem; Ik ken ze en ze volgen Mij. [28] Ik geef hun eeuwig leven: nooit zullen ze verloren gaan, niemand zal ze aan mijn hand ontrukken. [29] Want wat mijn Vader Mij heeft toevertrouwd, gaat alles te boven: niemand kan het ontrukken aan de hand van mijn Vader! [30]
[size=4]Ik en de Vader, Wij zijn één[/size].’

[31] Weer scheelde het niet veel of de Joden hadden Hem gestenigd.

[32] Hierop zei Jezus: ‘Zoveel daden heb Ik u te zien gegeven, weldaden die van de Vader kwamen; om welke daarvan wilt u Mij stenigen?’

[33] De Joden antwoordden: ‘Niet om een weldaad willen we U stenigen, maar wegens godslastering. Want hoewel U maar een mens bent, geeft U zich voor God uit.’

[34] Jezus hernam: ‘Staat er niet in uw wet geschreven: Ik heb gezegd: jullie zijn goden? [35] Als dus de wet degenen tot wie dit woord gericht wordt, goden noemt – en de Schrift is onaantastbaar – [36] met welk recht bestempelt u dan degene die de Vader heeft uitverkoren en naar de wereld heeft gezonden, als een godslasteraar omdat Hij zich Zoon van God noemt? [37] Als Ik de daden van mijn Vader niet verricht, hoeft u niet in Mij te geloven. [38] Maar als Ik ze wel verricht, dan zou u, ook als u niet gelooft in Mij, toch moeten geloven op grond van die daden, zodat u eindelijk en voorgoed gaat erkennen dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader ben.’

[39] Weer hadden ze Hem toen willen grijpen, maar Hij wist uit hun handen te blijven.

[40] Hij keerde terug naar de plaats aan de overkant van de Jordaan waar Johannes indertijd gedoopt had en daar bleef Hij. [41] Velen kwamen naar Hem toe. Ze zeiden: ‘Johannes heeft dan wel geen enkel teken verricht, maar alles wat hij over deze man heeft gezegd, was waar.’ [42] En velen kwamen daar tot geloof in Hem.

http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=66613,66633

Mohammed in Sein Koran:

[size=2][size=3]17. Voorzeker, [/size][size=3]zij lasteren God[/size][size=3] die zeggen: "[/size][size=3]De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah[/size][size=3]."[/size]

[/size]Mohammed beledigt dus alle christenen in zijn Koran. Hij beschuldigt alle christenen van godslasteraars te zijn. Meer nog, volgens Mohammed is Jezus zelf een godslasteraar.

Wel...ik vind eigenlijk ook dat Mohamed gelijk heeft: Jezus is niet de zoon van God of toch niet zoals wij zonen hebben.

Oud 16 februari 2005, 17:49   #215
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wil iedereen zo beleefd zijn ook vertalingen te voorzien?

Laatst gewijzigd door Emitzer : 16 februari 2005 om 17:49.
Oud 16 februari 2005, 17:50   #216
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoeveel islams zijn er dan eigenlijk?...Man, ik kan niet meer volgen...

Oud 16 februari 2005, 17:51   #217
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Erg om te zien hoe moslims op dit forum een eigen interpretatie geven aan Islam, totaal de vertalingen en schrijfsels van wereldbekende & erkende mohadethin & mosfas'erin[font=Arial] [/font]NEGEREN, en in plaats komen afdraven met vredelievend rond-de-pot draaierij om toch maar een draai te geven aan het feit dat vrouwen slechts de helft aan redeneersvermogen heeft gekregen van Allah, in vergelijking met een man.

Hey hey...wat was die hadieth eigenlijk? Kan je die nog eens herhalen?

Oud 16 februari 2005, 17:53   #218
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En dan beweren dat de koran niet verkeerd kan begrepen worden.
Amai, ik in hun plaats: leer Arabisch en trek mijn plan.

Laatst gewijzigd door Emitzer : 16 februari 2005 om 17:54.
Oud 16 februari 2005, 17:56   #219
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Hoeveel islams zijn er dan eigenlijk?...Man, ik kan niet meer volgen...

Vertaal eens je onderschrift :
[font=Palatino Linotype][font=Impact]A lung un leber oyf der noz[/font][/font]
[font=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike

[/font]
Toda merosh of [font=&quot]תודה מראש[/font]

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 februari 2005 om 17:58.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 18:08   #220
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Vertaal eens je onderschrift :
[font=Palatino Linotype][font=Impact]A lung un leber oyf der noz[/font][/font]
[font=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike

[/font]
Toda merosh of [font=&quot]תודה מראש[/font]

Das net et leuke...dat ge het niet verstaat.

b.t.w. normaal ben ik hiertegen in posts ofzo, maar in mijn handtekening gun ik mij die geheimzinnigheid wel

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be