![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij schrijft dat ik bezig ben horeca zaken over de kop te laten gaan. Wat helemaal niet waar is, ik getuig gewoon over mijn mening. En dan reken je me daar op af, alsof ik met deurwaarder van café tot café trek. Wat een slechte mens ben ik toch zeg. Nog één keer voor de slechte verstaander. Het enige dat je me kan verwijten is dat ik een andere mening heb dan jij. Sorry daarvoor, ik zal het nooit meer doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand wetten proberen opleggen getuigd niet van verdraagzaamheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens waarom zijn er dan niet meer rookvrije café's. Denkt u dat zelfstandigen dom zijn en de laagste rendementen nastreven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn ruime zakelijke ervaring zegt mij dat elke zaak die rendabel is en een nieuwe markt aanboort niet gestoord wordt door een paralelle markt maar er zich eerder aan kan optrekken. Herkenning en productdifferentiatie. Als u rookcafé's verbied dan associeert u rookvrije café's als iets negatief. Het resultaat van een verbod. Als u rookvrije café's als alternatief neerzet dan positioneert u dit als iets positief. Men vangt meer vliegen met siroop dan met azijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het een verplichting zou zijn dat het rookvrij of verplicht roken zou zijn dan is dat niet zeuren maar bevrijden. Ken het verschil! Citaat:
Citaat:
Ik ben niet tegen rookvrije café's. U bent wel tegen rokerscafé's. Ik respecteer ieders keuze. U wilt uw keuze opdringen aan anderen. Wie is er hier sociaal?
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik dat argument nog 1 keer hoor dan ga ik keihard gillen denk ik. Omdat het niet rendabel is zolang er rokerscafés zijn. U zegt dat ik dat niet aanto0n? Kijk rondom U, de realiteit bewijst dat. Mensen zijn constant op zoek naar het gat in de markt. Als een rookvrij cafe IN DEZE OMSTANDIGHEDEN een gat in de markt zou zijn, dan was het er al. Waarom dat zo is? Omdat de niet roker zich aanpast aan de roker. Daarom. Ik zou zeggen dat we dat uit vrije wil doen, maar dit forum bewijst dat het onze opgelegde plicht is. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
: Kijk rondom U, de realiteit bewijst dat. Mensen zijn constant op zoek naar het gat in de markt. Als een rookvrij cafe IN DEZE OMSTANDIGHEDEN een gat in de markt zou zijn, dan was het er al. Kijk rondom U, de realiteit bewijst dat. Mensen zijn constant op zoek naar het gat in de markt. Als een rookvrij cafe IN DEZE OMSTANDIGHEDEN een gat in de markt zou zijn, dan was het er al. Kijk rondom U, de realiteit bewijst dat. Mensen zijn constant op zoek naar het gat in de markt. Als een rookvrij cafe IN DEZE OMSTANDIGHEDEN een gat in de markt zou zijn, dan was het er al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Burgemeester
|
![]() tsjonge jonge het is toch wel erg hé hoe sommige mensen kunnen blijven zagen en zeveren en met uitgekiende puntjes hun gelijk te halen om de medemens te betuttelen en maar dingen te verbieden,ik zeg op dit "seg manneke"
![]() ![]()
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak de café 's rookvrij en niet rokers gaan niet méér op café gaan. Verstokte rokers daarentegen gaan geen uren op café doorbrengen zonder dat ze kunnen roken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat die rookvrije cafés er nog steeds niet zijn, ondanks jouw bewering dat de meerderheid van de bevolking daar om staat te roepen, is het zuiverste bewijs dat er geen gat in de markt is voor dat soort zaken. Er is gewoon geen interesse voor en jij wil die "interesse" dwingend laten opleggen door de overheid. In je nietsontziende egoïsme ben jij dus bereid om de vrije markt (lees: de vrije wil) in te dijken ten behoeve van jouw persoonlijke obsessie. En jij hebt dan nog de gore moed om anderen als "asociaal" te bestempelen... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Schijnt dat in Rome het al goed ingeburgerd is: in alle horeka-zaken gaan de rokers af en toe naar buiten. Staan ze daar wat te ijsberen en of te keuvelen met hun sigaretje in de mond.
Soms moet het plebs wat geleid worden. (1) (1) in bijna alle andere omstandigheden vind ik dergelijke zin walgelijk. Bijna zo walgelijk als sigarettenrook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Europees Commissaris
|
![]() ik zal u er nog eens met uw neus inwrijven he Raf, want blijkbaar begrijpt ge niet alleen wat iemand anders schrijft, zelfs uw eigen opmerkingen begrijpt ge niet.
Dit is de vraag die ik krijg: Trouwens waarom zijn er dan niet meer rookvrije café's? Mijn antwoord: Omdat het niet rendabel is zolang er rokerscafés zijn. Jouw reactie: Bewijs dat maar eens. Tot nu toe zijn het alleen maar praatjes. (int vlaams: bewijs mij dat er geen gat in de markt is voor dat soort zaken want ik geloof het niet) Mijn antwoord: Kijk rondom U, de realiteit bewijst dat. Mensen zijn constant op zoek naar het gat in de markt. Als een rookvrij cafe IN DEZE OMSTANDIGHEDEN een gat in de markt zou zijn, dan was het er al. En dan als klap op de vuurpijl, jouw reactie: Het feit dat die rookvrije cafés er nog steeds niet zijn, is het zuiverste bewijs dat er geen gat in de markt is voor dat soort zaken. (int vlaams: het is bewezen dat er geen gat in de markt is voor dat soort zaken, het is overduidelijk) Op twee post tijd verander je 180 graden. Niet alleen verander je drastisch van standpunt je spreekt je eigen argument tegen om mijn ongelijk te bewijzen. Je merkt het niet eens. En zo ben je al de hele tijd aan het draaien van standpunt, gewoon om gelijk te halen. Met wat, dat laat je koud, als je maar gelijk krijgt. Zelfs al ben je gewoon MIJN standpunt aan het verdedigen, dan nog doe je dat om mijn ongelijk aan te tonen. Het staat er gewoon zwart op wit Rafke, ik maak je niet belachelijk, dat doe je zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister-President
|
![]() travis, ik ben het met je eens, dat rookvrije cafés te weinig kansen krijgen in het huidige model, en zou het liefst ook een algemeen rookverbod zien.
Niettemin, moet ik zeggen, dat je argumentatie op geen kl*ten trekt. Je slaagt erin, om al even arrogant uit de hoek te komen, als Raf, zonder voldoende argumenten. Je zegt dat er rookvrije cafés niet rendabel zijn in de huidige situatie. Ik heb het gevoel dat dat klopt, maar evenmin als jij (blijkbaar) beschik ik over cijfermateriaal, dat mijn standpunt staaft. Geef dat dan toe, dat het maar een gevoel is, of lever de nodige cijfers.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook dat ander klopt. Ik heb geen cijfers. Het is een gevoel. De enige cijfers die ik kan voorleggen is een artikel dat ik las (weet zelfs niet meer waar) over een rookvrij café dat zich sterk maakte het enige in Belgie te zijn. Misschien zijn er een aantal meer, maar de grootte-orde zal wel correct zijn. Mijn excuses. Travis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme, arme jongen toch... Ik vraag jou om me te bewijzen dat het openen van een niet-rokerscafé niet rendabel is ZOLANG ER ROKERSCAFES ZIJN en wat maak JIJ daarvan? 't Staat er nochtans gewoon in het Nederlands hoor...
|
![]() |
![]() |