Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat weet u over Peak Oil?
Niets, ik ben dom en lui. Ik verkies niet te weten. 8 36,36%
Voorlopig weinig. Maar ik doe mijn best om er zo snel mogelijk meer over te weten. 6 27,27%
Ik ken het fenomeen. Het heeft m'n leven veranderd. Ik bereid me stilaan voor. 5 22,73%
Als expert lobby ik nu al opdat politici een beleid van Peak Oil Preparedness implementeren voor het te laat is. 3 13,64%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 12:16   #201
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Zie je echt niet hoe tegenstrijdig dit is?

En, voor de vierde keer, wat heeft dat (verzonnen) NWO-verhaal te maken met de wetenschappelijke theorieën van Einstein.

Denken jullie dan dat E=3*Mc², maar dat de illuminati Einstein verplicht hebben een andere formule te verzinnen?
Dat zeggen wij niet. Je hebt verschillende theoriën om naar bepaalde fenomenen te kijken, en die kunnen compatibel zijn. Bv. de fysica van Einstein is een uitbreiding van die van Newton. Newton zag de zwaartekracht als een kracht en einstein als een vervorming van de ruimtetijd, maar ze zijn alletwee even goed te gebruiken in berekeningen, althans voor niet-extreme omstandigheden. Einstein geeft exactere resultaten.

Dus een theorie kan wel correct zijn of lijken tot op een bepaalde hoogte, maar niet volledig juist zijn conceptueel of niet volledig correct in resultaat (newton <-> einstein).
Oud 30 juni 2005, 12:19   #202
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Dat zeggen wij niet. Je hebt verschillende theoriën om naar bepaalde fenomenen te kijken, en die kunnen compatibel zijn. Bv. de fysica van Einstein is een uitbreiding van die van Newton. Newton zag de zwaartekracht als een kracht en einstein als een vervorming van de ruimtetijd, maar ze zijn alletwee even goed te gebruiken in berekeningen, althans voor niet-extreme omstandigheden. Einstein geeft exactere resultaten.

Dus een theorie kan wel correct zijn of lijken tot op een bepaalde hoogte, maar niet volledig juist zijn conceptueel of niet volledig correct in resultaat (newton <-> einstein).
Exodus, met alle respect, maar dat weet ik ook wel, hé.

Pindar beweert dat de wetenschappen een scam zijn, dat is wel wat anders dan wat hier staat, hoor.

En met NWO heeft het niets te maken.
Oud 30 juni 2005, 12:19   #203
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is het waardeloos Firestone? Het lijkt mij alleszins zeer interessant.

Het toont aan dat einstein ook de NWO genegen was. Alle mensen die door de media opgevoerd zijn, zijn de NWO genegen. Alle nobelprijswinnaars etc. Als iemand theorïen heeft die de NWO niet genegen zijn dan wordt hij doodgezwegen door de media (zie Tesla).

Door erover te lezen....
Even herinneren dat de grootste ondernemer uit de Amerikaanse geschiedenis, Henry Ford, ook het complot van de Internationale Bankiers had ontdekt, de subtop zijn dat van die befaamde NWO.

Zelfs de protocollen waren hem niet vreemd, en dat is logisch ... want veertig jaar na hun ontdekking constateerde Ford dat de wereld exact geëvolueerd was zoals in de protocollen werd aangegeven.

Als je ze nu leest ( en ze zijn niet verkrijgbaar in het Nederlands ! ) is de gelijkenis met hoe onze maatschappij evolueert zo sterk en scherp, dat je haren ervan omhoog gaan.

De NWO is trouwens niet joods, dat hebben de nazi's proberen te framen, en zo hebben ze de protocollen afgeschoten nog voor ze goed en wel onderzocht werden.

Het regent !
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 12:20   #204
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De protocollen als bron van wijsheid.
In 2005.

I rest my case, dit is hopeloos.
Oud 30 juni 2005, 12:22   #205
/\|cazar
Banneling

Standaard

als bron van wijsheid niet meteen.

maar als je kijkt hoe meer dan 100 jr. geleden de ontwikkeling van onze maatschappij werd voorspeld, de methodes om dit te bereiken werden aangereikt, en als je constateert dat dit draaiboek gedurende meer dan 100 jaar perfect werd gevolgd, dan is er wel iets meer aan de hand ...
Oud 30 juni 2005, 12:23   #206
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Helemaal mee eens! Men noemt het bijvoorbaat al onzin zonder

onderzoek! En als men het onzin heeft genoemd hoeft men het niet te onderzoeken. Tsja, over kritisch gesproken! LOL

met vriendelijke groeten

Pindar
Mja, ik blijf me toch afvragen waarom die Illuminati en
de mensen van de NWO toch die Graancirkels blijven
aanleggen...

Weet jij het Pindar?
Moet deze claim ook niet onderzocht worden tot het bot
voor men het afdoet als bullshit?
En het grote Alien-Vs regeringscomplot? Hoe waar is dat?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by parcifal on 30-06-2005 at 13:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:

onderzoek! En als men het onzin heeft genoemd hoeft men het niet te onderzoeken. Tsja, over kritisch gesproken! LOL

met vriendelijke groeten

Pindar
Mja, ik blijf me toch afvragen waarom die Illuminati en
de mensen van de NWO toch die Graancirkels blijven
aanleggen...

Weet jij het Pindar?
Moet deze claim ook niet onderzocht worden tot het bot
voor men het afdoet als bullshit?
En het grote Alien-Vs regeringscomplot? Hoe waar is dat?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

met vriendelijke groeten

Pindar
Mja, ik blijf me toch afvragen waarom die Illuminatie en
de mensen van de NWO dan toch die Graancirkels blijven
aanleggen...

Weet jij het Pindar?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 juni 2005 om 12:26.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 12:23   #207
exodus

Standaard

Citaat:
Exodus, met alle respect, maar dat weet ik ook wel, hé.

Pindar beweert dat de wetenschappen een scam zijn, dat is wel wat anders dan wat hier staat, hoor.
Dat is toch niet zo. Ik opperde dat er voor hetzelfde geld exotischere theorieën zijn dan die van Eintein, die deze van Einstein omvatten net zoals deze van Einstein Newton omvat. Het gaat dus niet letterlijk om een leugen, want de wetenschap heeft zijn dienst al meermaals bewezen, maar om het achterhouden van nog baanbrekender wetenschappelijk werk dat de mensheid ten goede zou komen.
Oud 30 juni 2005, 12:26   #208
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Mja, ik blijf me toch afvragen waarom die Illuminatie en
de mensen van de NWO dan toch die Graancirkels blijven
aanleggen...

Weet jij het Pindar?
Wie zegt dat zij de graancirkels maken ?

Er zijn genoeg anomalieën vastgesteld in authentieke graandiagramma's die totaal niet kunnen verklaard worden door de thesis dat die betreffende graadiagramma's ( want het zijn geen cirkels, dikwijls zijn het zuivere fractals ) door mensenvoeten met aangebonden plankjes werden gemaakt.

Magnetische veranderingen in de bodem ...
Onverklaarbare cellulaire verandering in de structuur van de tarwestengels

enz..

Tuurlijk zijn er mensen met teveel vrije tijd die interessant willen doen door op een zomernacht wat met plankjes te gaan schuifelen, maar een middelmatig getrained oog pikt die fakes er zo uit.
Oud 30 juni 2005, 12:30   #209
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet zo. Ik opperde dat er voor hetzelfde geld exotischere theorieën zijn dan die van Eintein, die deze van Einstein omvatten net zoals deze van Einstein Newton omvat. Het gaat dus niet letterlijk om een leugen, want de wetenschap heeft zijn dienst al meermaals bewezen, maar om het achterhouden van nog baanbrekender wetenschappelijk werk dat de mensheid ten goede zou komen.
Sorry, maar Pindar schreef:
Citaat:
Bijna de hele wetenschap is een scam! om je dood te schamen!
Bron
Zo'n straffe bewering mag men wel wat onderbouwen, denk ik. Dat gebeurt dus niet.

Maar in een thread waar de wetenschappen een scam zijn en de protocollen een waardevol document heb ik verder niets te zoeken.
Oud 30 juni 2005, 12:52   #210
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar Pindar schreef:
Zo'n straffe bewering mag men wel wat onderbouwen, denk ik. Dat gebeurt dus niet.

Maar in een thread waar de wetenschappen een scam zijn en de protocollen een waardevol document heb ik verder niets te zoeken.
wetenschappen zijn toch geen scam.

maar firestone, als ik vandaag op papier zet hoe jouw verdere levensloop er zal uitzien, binnen veertig jaar krijg je dat papiertje in je handen, blijkt dat het perfect klopt, dan denk jij toch dat er iets niet klopt, nee ?

dit heeft Henry Ford ook opgemerkt over de parallellen tussen de manier waarop de wereld evolueerde en de manier waarop het in de protocollen is uitgelegd.

het is de weg naar mondiale slavernij, net zoals toen ...
Oud 30 juni 2005, 12:57   #211
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
wetenschappen zijn toch geen scam.

maar firestone, als ik vandaag op papier zet hoe jouw verdere levensloop er zal uitzien, binnen veertig jaar krijg je dat papiertje in je handen, blijkt dat het perfect klopt, dan denk jij toch dat er iets niet klopt, nee ?

dit heeft Henry Ford ook opgemerkt over de parallellen tussen de manier waarop de wereld evolueerde en de manier waarop het in de protocollen is uitgelegd.

het is de weg naar mondiale slavernij, net zoals toen ...
Ik ben benieuwd hoe parallel dat echt was.
Gelul over Joodse overheersing klopt altijd, het hangt er maar van af wat je een joods bedrijf noemt, bijvoorbeeld.
En het uitroeien van miljoenen joden staat er waarschijnlijk ook in beschreven, zeker.

Maar goed, ik heb in dit soort discussie echt geen zin. Wie in een vervalsing begaan in opdracht van de tsaar nu nog wil geloven, die doet maar.
Oud 30 juni 2005, 13:08   #212
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelul over Joodse overheersing klopt altijd, het hangt er maar van af wat je een joods bedrijf noemt, bijvoorbeeld.
En het uitroeien van miljoenen joden staat er waarschijnlijk ook in beschreven, zeker.

Maar goed, ik heb in dit soort discussie echt geen zin. Wie in een vervalsing begaan in opdracht van de tsaar nu nog wil geloven, die doet maar.
Wel, ik heb de komende dagen toch nog wat tijd, ik zal proberen een parallel tussen protocollen en realiteit in een thread te gieten.

Jij sleurt de joodse overheersing erbij, ik niet ! Ik heb zelf gezegd dat het door de nazi's is misbruikt om het op de Joden te schuiven, terwijl zij als volk er niets mee te maken hebben. Maar eens gestigmatiseerd, is men het blijven afdoen als anti-semitisch, terwijl het in essentie over iets compleet anders gaat. Een briljante cover-up moet ik zeggen ...

Om even bij ons voorbeeldje te blijven: als ik jou na 40 jaar het document overhandig waarin perfect beschreven stond ( gedateerd 40 jr. terug door een gerechtsdeurwaarder ) hoe jouw leven eruit heeft gezien, zal jij dan zeggen: het document is een vervalsing want het is opgesteld door een ex-collega van mij dat eigenlijk jaloers was op mijn hogere positie ?

Onzin natuurlijk.

Het is de boodschap die erin zit, dat is de essentie, diegene die het geschreven heeft, heeft macht over de loop de geschiedenis, omdat geschiedenis en geschrevene exact overeenkomen. Dat is mijn punt, niet het nazi gezwets errond en het tsaren gedoe.[edit]
[size=1]After edit by /\|cazar on 30-06-2005 at 14:10
Reason:

Citaat:

Wel, ik heb de komende dagen toch nog wat tijd, ik zal proberen een parallel tussen protocollen en realiteit in een thread te gieten.

Jij sleurt de joodse overheersing erbij, ik niet ! Ik heb zelf gezegd dat het door de nazi's is misbruikt om het op de Joden te schuiven, terwijl zij als volk er niets mee te maken hebben. Maar eens gestigmatiseerd, is men het blijven afdoen als anti-semitisch, terwijl het in essentie over iets compleet anders gaat. Een briljante cover-up moet ik zeggen ...

Om even bij ons voorbeeldje te blijven: als ik jou na 40 jaar het document overhandig waarin perfect beschreven stond ( gedateerd 40 jr. terug door een gerechtsdeurwaarder ) hoe jouw leven eruit heeft gezien, zal jij dan zeggen: het document is een vervalsing want het is opgesteld door een ex-collega van mij dat eigenlijk jaloers was op mijn hogere positie ?

Onzin natuurlijk.

Het is de boodschap die erin zit, dat is de essentie, diegene die het geschreven heeft, heeft macht over de loop de geschiedenis, omdat geschiedenis en geschrevene exact overeenkomen. Dat is mijn punt, niet het nazi gezwets errond en het tsaren gedoe.[/size]

Citaat:

Jij sleurt de joodse overheersing erbij, ik niet ! Ik heb zelf gezegd dat het door de nazi's is misbruikt om het op de Joden te schuiven, terwijl zij als volk er niets mee te maken hebben. Maar eens gestigmatiseerd, is met het blijven afdoen als anti-semitisch, terwijl het in essentie over iets compleet anders gaat. Een briljante cover-up moet ik zeggen ...

Onzin natuurlijk.

Het is de boodschap die erin zit, dat is de essentie, diegene die het geschreven heeft, heeft macht over de loop de geschiedenis, omdat geschiedenis en geschrevene exact overeenkomen. Dat is mijn punt, niet het nazi gezwets errond en het tsaren gedoe.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 30 juni 2005 om 13:10.
Oud 30 juni 2005, 13:11   #213
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/\lcazar, hoe kunt u nu beweren dat de protocollen niet gaan over een joods complot om de wereld te overheersen. Dat is letterlijk wat er in staat. Met de nazi's hebben ze niets te maken, al hebben die er uiteraard graag naar verwezen.[edit]
[size=1]After edit by Firestone on 30-06-2005 at 14:15
Reason:

/\lcazar, hoe kunt u nu beweren dat de protocollen niet gaan over een joods complot om de wereld te overheersen. Dat is letterlijk wat er in staat. Met de nazi's hebben ze niets te maken, al hebben die er uiteraard graag naar verwezen.[/size]

/\lcazar, hoe kunt u nu beweren dat de procollen niet gaan over een joods complot om de wereld te overheersen. Dat is letterlijk wat er in staat. Met de nazi's heeft het niets te maken, al hebben die er uiteraard graag naar verwezen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Firestone : 30 juni 2005 om 13:15.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 14:10   #214
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Peakoil.com waar continu de recentste artikels over PO uit de internationale pers worden verzameld.

Veel leesplezier![edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 30-06-2005 at 15:11
Reason:

Peakoil.com waar continu de recentste artikels over PO uit de internationale pers worden verzameld.

Veel leesplezier![/size]

Veel leesplezier![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 30 juni 2005 om 14:11.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 01:41   #215
Determination
Vreemdeling

Standaard

Hmmz als ik het goed samenvat gelooft:

Pindar dat er onnoembare technologieen zijn die ons het walhalla bezorgen maar ze tegengehouden worden door de illuminati die uit zijn op wereldmacht???

leuke theorie maar niet erg steekhoudend gezien de wetten van de thermodynamica (die nog nooit verbroken zijn..)

Het kostte de natuur miljoenen jaren om olie te vormen en dan zouden wij zomaar iets uit de hoge hoed toveren dat oneindige energie levert...

anyway om weer terug te komen op peakoil (moeilijk he on topic blijven..)

Mensen beweren hier dat peak oil een scam is (althans peak oil voor 2020). Ik wil graag gefundeerde argumenten zien.. Komt u maar op.
Determination is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 02:21   #216
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Determination
leuke theorie maar niet erg steekhoudend gezien de wetten van de thermodynamica (die nog nooit verbroken zijn..)
De tweede hoofdwet omtrent entropie is ondertussen toch al in de vuilnismand beland ?
Ilya prigogyne en Kauffman hebben toch uitvoerig behandeld over zelfordening in niet lineaire chaotische systemen ?

Anti gravity bestaat al.

Boek u een reisje naar Nieuw Schwabenland en aanschouw de wonderen der blondharigen ..
Oud 10 augustus 2005, 15:57   #217
oliepiek
Banneling

Standaard

Effe een update. Toen ik deze thread drie maanden geleden opende, kostte een vat ruwe olie 48 US$. Toen werd mij verweten gek te zijn toen ik zei dat de prijzen enkel nog zouden stijgen.

Vandaag staan we hier:

Brent Crude: 62.67 US$ per barrel.
WTI Crude: 63.32 US$ per barrel.

Niets wijst erop dat olieprijzen nog ooit zullen dalen. Success dus nog, Peak Oil deniers.
Oud 10 augustus 2005, 16:02   #218
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Effe een update. Toen ik deze thread drie maanden geleden opende, kostte een vat ruwe olie 48 US$. Toen werd mij verweten gek te zijn toen ik zei dat de prijzen enkel nog zouden stijgen.

Vandaag staan we hier:

Brent Crude: 62.67 US$ per barrel.
WTI Crude: 63.32 US$ per barrel.

Niets wijst erop dat olieprijzen nog ooit zullen dalen. Success dus nog, Peak Oil deniers.
Ik ben ook een Peak Oil deniers en ik zeg niet dat ze gaan dalen

Inderdaad ze gaan stijgen. Maar het is een leugen. Het effect van een peak oil zal kunstmatig gesimuleerd worden door de kraan toe te draaien.
Oud 10 augustus 2005, 16:10   #219
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een Peak Oil deniers en ik zeg niet dat ze gaan dalen

Inderdaad ze gaan stijgen. Maar het is een leugen. Het effect van een peak oil zal kunstmatig gesimuleerd worden door de kraan toe te draaien.
Welke kranen worden toegedraaid ?

De bottleneck zit niet bij de kranen ( er is nog meer dan genoeg olie ), dan wel bij de raffinaderijen die er niet genoeg zijn of die niet voldoende draaien.

Maar uiteraard is er de explosieve vraag uit india en china.

Voorspelling: eind dit jaar 80 US $ per vat, wie competent is en een beetje de wereld kent, kan hierdoor veel geld verdienen.
Oud 10 augustus 2005, 19:39   #220
oliepiek
Banneling

Standaard

Doe er nog maar een dollartje bij, vandaag alleen al.
U.S. light sweet crude futures soared $1.33 to $64.40 a barrel, the highest on record.
http://today.reuters.com/news/NewsAr...ETS-OIL-DC.XML
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be