![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij cijfers van hoeveel onschuldige personen gemarteld werden en nu vrijgelaten zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geneva (ICRC) - The International Committee of the Red Cross (ICRC) has been regularly visiting the US detention facility at Guantanamo Bay since early 2002 for the purpose of monitoring that persons held there are treated in accordance with applicable international laws and standards. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het rode kruis niet binnen mag...tja, langs ene kant vind ik dit ook niet kunnen en langs de andere kant...er zijn zoveel plaatsen waar ze niet binnen mogen of durven en daar kraait men niet naar omdat het geen eigendom is van amerika. Ah, het is in de media geweest. Ik heb idd ooit 1 reportage gezien van 2 man die vrijgelaten werden. Euhm, weet je hoeveel man er vastzitten? Dat het allemaal 100% terroristen zijn die men opgepakt heeft..sorry maar dat is gewoon onmogelijk en van martelingen...kan ik geen oordeel over hebben want ik ben er nog niet geweest en ik heb het nergens gezien. Als het terroristen zijn zal ik ook geen traan laten dat men ze folterd, toch niet om info te krijgen natuurlijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 4 augustus 2005 om 12:32. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
om hondestront te vreten, als ik dat jou laat doen vindt je dat misschien minder leuk.... Om maar te zeggen dat dat naakt rondlopen en dat doorspoelen van de koran een extreme vernedering is voor gelovige islamieten. Dat is dus cultureel gebonden. Als ik voor jouw ogen je zuster laat verkrachten door een roedel duitse herdershonden, is er (behalve misschien wat schrammen bij het meisje) ook niet echt sprake van fysieke kwetsuren. Wil dat zeggen dat dat dan niet moet meegeteld worden als marteling? Of wil jij hier eigenlijk zeggen dat de culturele gevoeligheden van moslims eigenlijk onbelangrijk zijn? Of misschien dat moslims in hun geheel niet echt meetellen als we over mensenrechten spreken?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 4 augustus 2005 om 14:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Cultureel verschil of niet, mensen afmaken of een boekje door de plee spoelen is iets te groot verschil hoor. Probeer jij het maar op dezelfde hoogte van walgelijkheid te krijgen hoor, als moslims het vernielen van een boekje of naakt rondlopen gelijk stellen met het onthoofden van mensen dan is het nogal logisch en zeer duidelijk waarom er overal ter wereld problemen zijn met deze cultuur. Gevoeligheid voor een geloof...of vermoorden van mensen...sorry kerel, maak dat een ander wijs. Als moslims naakt rondlopen gelijkstellen met onthoofdingen, dan is het idd beter dat deze mensen niet meetellen ja. Gelukkig is dit niet zo, ook al probeer jij dit hier te verkondigen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 4 augustus 2005 om 17:24. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 4 augustus 2005 om 17:23. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Gouverneur
|
![]() Aan Jozef Ostyn.
U wens dus een paar concrete argumenten tegen uw verhaal over de "Oorlog tegen Joegoslavië"? Dan krijgt u dat (in kort bestek, want ik heb weinig tijd): Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Kosovo-oorlog werd wel degelijk gevoerd tegen Joegoeslavie (de federatie bestaande uit Servië en Montenegro); Servië is geen onafhankelijk land (ook vandaag nog niet). Op het moment van de Kosovo-oorlog vormde Joegoeslavië geen bedreiging voor één van zijn buurlanden. Het was wel degelijk de NAVO die Joegoeslavië aanviel zonder VN-mandaat. Ik stel vast dat u dat niet ontkent. Kosovo wordt momenteel nog altijd militair bezet door een internationale troepenmacht. Wat de opgejaagde Kosovaarse bevolking betreft, u behoort blijkbaar tot diegenen die blij zijn dat Kosovo nu volledig etnisch gezuiverd is. Tienduizenden Serviërs zijn verdreven. Servisch-Orthodoxe kerken en klossters zijn vernietigd. De tust is trouwens nog altijd niet teruggekeerd in Kosovo. Als u over het recentere geweld in Kosovo niets kunt terugvinden dan bewijst dat enkel dat u er niets van af weet. Al even dwaas is uw bewering dat het na de Kosovo-oorlog rustig geworden is in de omringende landen. Het tegendeel is waar. Als rechtstreeks gevolg van de Kosovo-oorlog brak er strijd uit in het westelijk deel van de voormalige Joegoeslavische republiek Macedonië, waar lokale Albanezen zich met steun van het UCK ook wilden afscheiden. Eveneens als gevolg van de Kosovo-oorlog onstond er strijd in de Sandjak van Novipazar. Probeer u eerst wat te informeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je denkt...tja, daar blijft het dan ook bij é. Hoe weet jij dat ze in Area 51 geen mensen vasthouden? Weet je hoe groot dit gebied is? Wie weet er buiten de amerikanen wie er in Guantanamo zit? Niemand. Waarom zouden ze mensen waarvan enkel zij weten waar ze zitten niet kunnen verplaatsen naar een plaats waar niemand komt? Maar nu gaan we richting verhalen die "zouden kunnen"... Ik zeg enkel dat men op eigen bodem meer dingen zou kunnen doen dan op andere bodem. Ze hebben overal gevangenissen, gewoon om de simpele reden dat het een andere plaats is op deze aardkloot.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 5 augustus 2005 om 09:27. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Burger
|
![]() Citaat:
het gros van deze mensen is opgepakt in afganistan en pakistan, misschien nog wat in het midden oosten ook... hoezo niet per vliegtuig laten overvliegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jij zou deze mensen op dezelfde plaats opsluiten?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 5 augustus 2005 om 09:49. |
||||||
![]() |
![]() |