Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 juni 2005, 12:57   #201
Don Quichote
Banneling

Standaard

Leugens, verdraaiingen, platte demagogie en stemmingmakerij. Dat is wat je krijgt als je een leven lang alleen maar leert om VB-propaganda na te blaten.
-----------------------

Ik blaat zoals IK wil.
Don Quichote is offline  
Oud 19 juni 2005, 13:26   #202
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

@Yossarian
ik vind het verkeerd om mensen gelijk te stellen aan dieren (zie topictitel!)
driewerf is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:01   #203
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Leugens, verdraaiingen, platte demagogie en stemmingmakerij. Dat is wat je krijgt als je een leven lang alleen maar leert om VB-propaganda na te blaten.

Wie stelt dat, my dear? Ik? Zeker niet, ik heb nergens over vluchtelingen gesproken.
Iemand anders? Ik zou niet weten wie. Overigens is dat fabeltje van 'het ocmw van de wereld niet meer dan de zoveelste stemmingmakerij. Er zijn momenteel 1905 miljoen vluchtelingen in de wereld. Daarvan waren er net iets meer dan 42.000 in Belgie (in 2000, geen recentere cijfers gevonden).
bron:http://www.antiracisme.be/en/kader_eng.htm
Welk continent steunt de meeste vluchtelingen? Afrika, net het armste. Dus kom niet af dat we het ocmw van de wereld zijn. Dat is een leugen.

En hopla, nu spreken we al niet meer over vluchtelingen maar over illegalen. De doorsnee VB'er -niet in staat enige discussie zonder demagogogie te voeren- moet weer alles verdraaien, subjectieve termen gebruiken (die niks met mijn woorden te maken hadden) en elk debat verzuipen in semantische en logische leugens.
For your record: illegalen zijn per definitie illegaal, en kunnen dus op geen enkele vorm van openbare steun rekenen. Zelfs toegang tot een ziekenhuis is al een probleem. Dat ze van het OCMW is een leugen, een fabeltje en aperte nonsens.

Mensen hebben handen en benen, geen poten. Tenzij u ze gelijkstelt aan dieren, maar dan zal ik jou gelijkstellen aan een mestkever.
Met 480.000 werklozen en maar een dikke 40.000 vacatures (waarvan de helft deeltijds, en hoeveel nep?), is het demagogische onzin om de schuld bij de werklozen te leggen. It's capitalism that's to blame.
En die koek die jij wil verdelen: daar hebben net Belgen en migranten aan bijgedragen. Dus hebben beiden daar recht op, volgens hun noden. Dat deze liberale regering niet voldoende middelen vrijmaakt is juist een reden voor Belgen en migranten om samen te strijden voor de bescherming van de sociale zekerheid.

Ooo, u leeft nog in de tijd van persoonlijke vrijgevigheid en goede werken. Nu snap ik uw wereldbeeld. Het is een negentiende eeuwse Charel Woeste die hier aan het woord is, niet iemand voor wie er al een sociale zekerheid bestaat.

De vreemdeling. We zijn er weer. Na alle diatribes tegen vluchtelingen, illegalen (het ocmw van de wereld) is er terug 'de vreemdeling'. Ik hoop overigens dat je de tegenspraak die je in bovenstaande paragraaf hebt gestopt kan vinden. Want tegenspraak is er. (zoek zoek)

Van het moment dat ik er heb bijgedragen aan de belastingen en aan de eventuele sociale zekerheid zal ik er recht op hebben. Of zo zou het er moeten zijn.
Maar wat je maar niet beseft: door te aanvaarden dat er minder geld naar de arbeidersklasse gaat, maar naar de kapitalisten; door verdeeldheid tussen Belgische en mirgantenarbeiders te zaaien, uiteeindelijk de Belgische arbeiders zelf hun eigen ruiten ingooien. Want vroeg of laat moeten de arbeiders hun eigen eenheid gebruiken in de klassenstrijd (IPA, verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op consumptie, geo-route, non-profit) en dan toont die racistische verdeeldheid zich een wapen in handen van de burgerij. daarom dat racisme een zo schadelijk rol speelt. Verdeel en heers, divide et impera. En daar past het geblaat van eigen volk eerst perfect in.
Citaat:
Leugens, verdraaiingen, platte demagogie en stemmingsmakerij
krijg je als je heel je leven de multicutuur verdedigd

Citaat:
wie zegt dat my dear ik heb nergens over vluchtelingen gesproken
ik dus ook niet, in heel mijn betoog geen woord gerept over vluchtelingen, dat u de Turkse arbeider in u gedachten gang een vluchteling noemt is voor u rekening, ik zou deze eerder een vreemdeling noemen.

Citaat:
overginds is dat fabeltje van het ocmw van de wereld een fabeltje en niet meer dan de zoveelste stemmingsmakerij
tja, het zal daarom zijn dat de OCMW's aan de alarmbel trekken, het is allemaal stemmingsmakerij, het is niet juist dan dat de OCMW's de lasten niet lang meer kan dragen door de vele en groeiende aantal mensen van voornamelijk vreemde origine die een OCMW uitkering krijgen, u hoeft mij niet te geloven, misschien kan u eens een praatje gaan maken met Mevr Monika De Koninck SPa politica, en Voorzitter van het Antwerpese OCMW, mischien kan jij haar dan vragen juist hoeveel van die stemmingsmakerij er correct is, daar zij zelf die uitspraak gebruikt heeft om de ernst van het probleem te schetsen.
U kan het natuurlijk ook verkiezen om er gewoonweg blind voor te blijven, en zich te verschuilen achter u demagogie de keuze is aan u.

Citaat:
42.000 in België
en dit is volgens u peanuts?
u vergelijk gaat niet op Afrika is een Groot continent, België is een speldekop groot op Wereldvlak. daar afrika een arm land is, is niet te betwisten daarom ook dat de bevolking zij die het kunnen migreren naar de rijkere landen.dus ook naar hier.

Citaat:
for the record: illegalen zijn per definitie illegaal, en kunnen dus op geen enkele vorm van openbare steun rekenen, zelfs toegang tot een ziekenhuis is al een probleem, dat ze van het ocmw zijn is een leugen, een fabeltje, en aperte nonsens
Hebt u dan nooit gehoord van sociaal werkers, die er voor zorgen dat de illegaal net voldoende papieren heeft dat hij een uitkering kan ontvangen, of bent u dan blind? van wat zou een illegalen hier leven denk je?, van de hemelse dauw, illigaeliteit is een misdrijf of wist u dat niet.
en over dat ziekenhuis zit u er ook kompleet naast, een privaat ziekenhuis kan medische hulp weigeren aan een illegaal, maar ziekenhuizen als de ocmw ziekenhuizen niet, ik ben zelf getuigen geweest van hoe een illegale Bosniër een hartopperatie kreeg, in een OCMW ziekenhuis, misschien daarom dat ze zo een schuldenberg hebben... enfin dat zal het niet alleen zijn. heb ik gezegt dat illegalen van het OCMW zijn

Citaat:
en hopla nu spreken we al niet meer van vluchtelingen maar van illegalen
nogmaals ik heb geen woordt gerept over vluchtenlingen, voor iets wat u de vb-ers van beschuldigd hebt u er toch ook een handje van weg zou ik zo zeggen

Citaat:
het is demogogische onzin de schuld bij de werklozen te zetten
ik leg de schuld niet bij de werkloze, maar de vreemdeling die naar hier emigreerd kan onmogelijk zonder hier gewerkt te hebben en bijgedragen te hebben voorang krijgen wat betrefd geldelijke steun op een eigen burger die wel gewerkt en bijgedragen heeft, ookal heeft die niet de kans op de arbeidsmarkt een job te hebben Belgische werkelozen gaan voor, en turken die hier geboren zijn hebben ook de belgische nationaliteit, moest u het niet weten.
Ik zal het nog simpeler stellen dan zodat u het zeker zou snappen: AL DIEGENEN DIE HIER en dat hier is in BELGIE geboren zijn hebben voorang op de emigrant die naar hier emigreert het is demogogische onzin om te stellen dat elkeen naar hier kan komen om van de sociale voorzieningen te profiteren.

Citaat:
de vreemdeling we zijn er weer, na alle diatribes tegen vluchtenlingen, illegalen (het OCMW van de wereld) is er terug de vreemdeling
hoe moet je anders iemand omschrijven die de belgische nationaliteit niet heeft?
een citroen? doe eens effe normaal,
diatribes tegen vluchtenlingen: nogmaals waar heb ik het woord vluchteling gebruikt
alsook heb ik niet gesteld dat illegalen het ocmw van de wereld zijn
ik denk het niet dat maakt u ervan.

Citaat:
tegenspraak?
probeer deze eens: van af het moment dat ik heb bijgedragen aan de belastingen en de eventuele sociale zekerheid heb ik daar ook recht op, zo zou het moeten zijn
klinkt dat bekend het komt uit u pen, en hierbij geeft u ook toe dat men aan plichten moet voldoen om van rechten te kunnen genieten
zonder dank, u hebt juist mijn theorie zelf beaamt.

Citaat:
Ooo, u leeft in een tijd van persoonlijke vrijgevigheid
wie draait wie zijn woorden om nu

phoebe is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:22   #204
driewerf

Standaard

oeps foutje

Citaat:
Er zijn momenteel 1905 miljoen vluchtelingen in de wereld. Daarvan waren er net iets meer dan 42.000 in Belgie (in 2000, geen recentere cijfers gevonden).
bron:http://www.antiracisme.be/en/kader_eng.htm
Welk continent steunt de meeste vluchtelingen? Afrika, net het armste. Dus kom niet af dat we het ocmw van de wereld zijn. Dat is een leugen.
.

moet zijn 19.5 miljoen
driewerf is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:34   #205
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind het verkeerd om mensen gelijk te stellen aan dieren
Dus een mens behoort niet tot het dierenrijk volgens u?

Speciësist! Jij bent net zoveel dier als een chimpansee een dier is.
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:39   #206
Don Quichote
Banneling

Standaard

Maar de uitspraak:
" pak die zwijnen hun geld af"
is toch bedoeld om zo veel mogelijk te kwetsen.

Daar draait het om.
Don Quichote is offline  
Oud 19 juni 2005, 15:58   #207
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Dus een mens behoort niet tot het dierenrijk volgens u?

Speciësist! Jij bent net zoveel dier als een chimpansee een dier is.
speciësist, hmmmmm, zit er hier een kenner van Richard Dawkins op dit forum?
driewerf is offline  
Oud 19 juni 2005, 18:28   #208
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het geeft 'in ieder geval' ook aan dat u een voorstander bent van censuur en daarbij een meerderheid monddood wilt maken.
Ja zeg, Erwt, als alle verenigingen en partijen en partijtjes hier reclame gaan beginnen maken voor de vergaderingen die zij ergens te lande organiseren, dan ben ik weg hoor, dat is misbruik maken van een forum. Tout court.
malinois is offline  
Oud 19 juni 2005, 18:33   #209
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Tja zal je meer je best moeten doen om u vriendjes van dezelfde strekking aan te moedigen om de standpunten te bekampen van het belang legertje
Ik heb niet zoveel geld als het Vlaams Bang - die trouwens al zoveel geld aan allerlei propagandajongens en -meisjes heeft besteed dat ze nu in de rode cijfers zitten.
malinois is offline  
Oud 19 juni 2005, 18:34   #210
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat is leuk als we de mensen al gaan verkleinen tot initialen, het levert leuke combinaties

SS/ steve Stevaert
SS: dan zou hij een vriendje van het Vlaams Bang zijn? Niet dromen, phoebe.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by malinois on 19-06-2005 at 19:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
dat is leuk als we de mensen al gaan verkleinen tot initialen, het levert leuke combinaties

SS/ steve Stevaert
SS: dan zou hij een vriendje van het Vlaams Bang zijn? Niet dromen, phoebe.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

SS/ steve Stevaert
SS: dan zou hij een vriendje van het Vlaams Bang zijn? Niet te vroeg juichen, phoebe.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 19 juni 2005 om 18:34.
malinois is offline  
Oud 19 juni 2005, 18:40   #211
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Pak die racistische zwijnen eindelijk hun dotatie af.
-----------------
Iemand die achter deze uitspraak staat, is het werkelijke gevaar voor de democratie.
Yossarian zegt op deze manier zijn vrije mening over een politieke partij: is dat ondemocratisch? Philip De Winter zegt hetzelfde over ALLE islamieten, zonder onderscheid ("en wij geven die ... dan nog te eten"). In zijn geval is dat racisme of op zijn minst aansporing tot discriminatie op basis van cultuur, afkomst en godsdienst.
malinois is offline  
Oud 19 juni 2005, 18:50   #212
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
@Yossarian
ik vind het verkeerd om mensen gelijk te stellen aan dieren (zie topictitel!)
Eigenlijk hebt u wel gelijk, driewerf, men moet zich beter kunnen beheersen. Maar ik beschouw "zwijnen" als een redelijk acceptabel en vaak gebruikt scheldwoord. Ik begrijp dat iemand die kwaad is dat gebruikt.

Het zou veel erger zijn als Yossarian iets had geschreven in de aard van "zwijnenneukers". Maar zelfs voor het recht om zoiets schunnigs te zeggen over een hele bevolkingsgroep (niet alleen over mensen van een bepaalde politieke strekking) is een Nederlandse racist vorig jaar tot held van de vrije meningsuiting uitgeroepen - precies door die gasten van het Vlaams Bang en hun Nederlandse vriendjes.

Waarmee ik uiteraard ook weer niet de moord op die racist wil goedpraten, versta mij niet verkeerd.
malinois is offline  
Oud 19 juni 2005, 19:52   #213
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Eigenlijk hebt u wel gelijk, driewerf, men moet zich beter kunnen beheersen. Maar ik beschouw "zwijnen" als een redelijk acceptabel en vaak gebruikt scheldwoord. Ik begrijp dat iemand die kwaad is dat gebruikt.

Het zou veel erger zijn als Yossarian iets had geschreven in de aard van "zwijnenneukers". Maar zelfs voor het recht om zoiets schunnigs te zeggen over een hele bevolkingsgroep (niet alleen over mensen van een bepaalde politieke strekking) is een Nederlandse racist vorig jaar tot held van de vrije meningsuiting uitgeroepen - precies door die gasten van het Vlaams Bang en hun Nederlandse vriendjes.

Waarmee ik uiteraard ook weer niet de moord op die racist wil goedpraten, versta mij niet verkeerd.
We verstaan u goed. Heel goed.
cashflow is offline  
Oud 19 juni 2005, 22:44   #214
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
speciësist, hmmmmm, zit er hier een kenner van Richard Dawkins op dit forum?
sorry maar de mens behoort tot de zoogdieren, anders was u een amfibie geweest

phoebe is offline  
Oud 19 juni 2005, 22:49   #215
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb niet zoveel geld als het Vlaams Bang - die trouwens al zoveel geld aan allerlei propagandajongens en -meisjes heeft besteed dat ze nu in de rode cijfers zitten.
en u weet dit door?
het belang heeft veel centjes omdat deze centjes niet in een of andere persoonlijke vestzak terechtkomen .
waar dit bij andere partijen wel eens gebeurd

phoebe is offline  
Oud 19 juni 2005, 22:55   #216
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
SS: dan zou hij een vriendje van het Vlaams Bang zijn? Niet dromen, phoebe.
volgens mij bestaat het nazisme niet meer al 60 jaar niet meer, je hebt gelijk hij zou zich niet thuisvoelen in een oppositie partij daar hij niet gelooft in oppositie.
daar de oppositie het gevolg van een democratie is, hij voelt zich beter op zijn gemak in een dictatuur

phoebe is offline  
Oud 19 juni 2005, 23:47   #217
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
en u weet dit door?
het belang heeft veel centjes omdat deze centjes niet in een of andere persoonlijke vestzak terechtkomen .
waar dit bij andere partijen wel eens gebeurd
U schijnt dus echt niet te weten dat uw partij al zijn campagnecentjes verbrast heeft: ze staan in het rood!
malinois is offline  
Oud 20 juni 2005, 10:22   #218
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schijnt dus echt niet te weten dat uw partij al zijn campagnecentjes verbrast heeft: ze staan in het rood!
Beter met de centjes in het rood dan met de stemmen (waarmee het tenslotte toch uit-ste-kend gaat, nietwaar) zou ik zo zeggen...
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline  
Oud 20 juni 2005, 15:38   #219
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
campangne centjes zijn nu eenmaal om campagne mee te voeren, en niet om op een persoonlijke bankrekening te zetten.
en deze zijn dus niet verbrast,
mogen ze al in het rood staan, wat een mooi droom voor u is...maar ook niet meer dan een droom...
heeft het toch goed opgebracht aan stemmetje's

phoebe is offline  
Oud 20 juni 2005, 16:42   #220
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
campangne_centjes zijn nu eenmaal om campagne mee te voeren, en niet om op een persoonlijke bankrekening te zetten.
en deze zijn dus niet verbrast,
mogen ze al in het rood staan, wat een mooi droom voor u is...maar ook niet meer dan een droom...
heeft het toch goed opgebracht aan stemmetje's
Zou jij niet beter wat terug naar school gaan, onderontwikkeld sujet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be