![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat je de VLD van anti-Vlaamse houding beschuldigd, steun ik. Maar de sociaaldemocraten van de sp.a hebben zich in dit dossier wel goed opgesteld.
![]() |
#202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat Bourgeos nog allemaal slikken 'om goed werk te kunnen verrichten' als hij zelfs volstrekt onbetrouwbare 'Vlaamse' partners slikt? De CD&V had trouwens ook moeten opstappen bij het niet houden van de afspraak door het paarse deel van zijn regering. Citaat:
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan het het Vlaams Kartel, en zeker Bart De Wever of Geert Bourgouis niet persoonlijk kwalijk nemen dat BHV is mislukt. Dat was onvermijdelijk, omdat het Belgisch systeem gewoon geen wijzingen hierin toelaat gezien het federale systeem (waar je dus Walen voor nodig hebt). Maar dat men achteraf blijft zitten, nadat alle akkoorden geschonden zijn, en zowat elk communautair thema onmogelijk is gemaakt (immers, wat hoopt men van Vlaamse eisen te realiseren, als men niet eens de toepassing van de grondwet kan geregeld krijgen), DAT is idioot. En getuigt van wat ik "Belgicistische verantwoordelijkheid" noemde.
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Die is er niet. Ondanks de aanwezigheid van niveaanse 'separatisten'. 't Is erg om te moeten constateren dat de Vlaamse Regering van cvp-er Luc Van Den Brande Vlaamser optrad dan die van Vlaams 'Kartellist' Leterme. ![]()
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() Zit die van bxtel nu nog in onze partij?
|
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Van Boxtel is een Vlaming.
![]() |
#208 |
Staatssecretaris
|
![]() De overgang op zich is niet vreemd. Die man kon zich met de gang van zaken binnen de N-Va niet verzoenen en dan is het toch logisch dat hij naar de andere Vlaamsnationalistische partij overstapt. Het "transfereren" komt ook in de omgekeerde richting voor. Het jammere van de hele zaak is dat er enkele van de gelegenheid gebruik maken om weer de concurentiestrijd VB tegen N-Va open te gooien terwijl we net dezelfde strijd voeren. De onderlinge strijd binnen de Vlaamsgezinden moet ophouden!
|
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Daar heb ik niets aan toe te voegen
|
![]() |
![]() |
#210 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
14:02:32 BRUSSEL - Nadat voorzitter Olivier Maingain van het FDF in juli de Vlaamse ,,agressie'' in de rand rond Brussel ter sprake bracht, waarschuwt hij zaterdag in de krant Le Soir dat de Vlamingen Brussel willen omsingelen. Maingain zegt in een gesprek met de krant dat de Vlaamse nationalisten Brussel willen isoleren om de voogdij van de ,,Vlaamse Staat'' uit te breiden. Volgens de partijvoorzitter wordt de communautaire kwestie een socio-economische zaak. De Vlaamse tewerkstellingsdienst VDAB biedt bijvoorbeeld meer jobs in Brussel aan dan de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (BGDA). Vlaanderen wil volgens Maingain ook de toegangen tot de grote ring rond Brussel in het zuidoosten, dus aan de kant van Wallonië, sluiten, waardoor de pendelaars uit Henegouwen en Waals-Brabant het moeilijker zouden krijgen om de hoofdstad binnen te komen. In de ogen van de FDF-voorzitter wil Vlaanderen Brussel de verbinding tussen Brussel en Wallonië zien verdwijnen. 27/08/2005 - belga -[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2005 om 14:30. |
|||||
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() nog één?
Strepy |
![]() |
![]() |
#212 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 27 augustus 2005 om 15:34. |
|||||
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Ik vroeg enkel welke... en wacht nog steeds op een antwoord. Buiten persberichten over reacties van bep politici en over bep. ludieke acties...
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel echte reële maatregelen, geen tjseefs-demagogische uitspraken van politici. Waar - met n-va in de Vlaamse Regering - blijven maatregelen -om de omzendbrief van Peeters toe te passen -om de financiering vh Franstalig onderwijs in de Rand te stoppen wanneer dat de reglementen niet naleeft -om de faciliteiten strikt voor Franstalige Belgen te verlenen -om het straatbeeld een meer Nederlands karakter te geven ipv een tweetalig (verkeers- en gemeenteborden etc) -om een huisvestings politiek die Vlamingen bevoordeelt op poten te zetten -etc, etc De wat oudere Flaminganten zullen het met mij eens zijn dat de regering van tsjeef VD Brande een beter Vlaams profiel had dan deze van Vlaams Kartellist Leterme. Spijtig. En dan heb ik het nog niet gehad over BHV...
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je moet wel steke blind zijn, als je niet ziet dat de Vlaamse Regering onder invloed van N-VA deze punen uitvoert. |
|
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Wie betaalt voor het schooltje in Komen? De Vlamingen die stekeblind zijn, en de andere ook. |
|
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Alleen mbt het laatste punt, lijkt er wat gedaan worden: toezegging van wat geld door VD Broecke. Wat de rest betreft: veel blabla en weinig...
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#219 | |
|