Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 22:37   #201
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
ja, van Vlaamse verantwoordelijk kennen uw partijbonzen echt wel alles.
Het hele fundament van het Vlaams regeerakkoord valt in elkaar, het voornaamste communautaire thema is WEGGELACHEN door de Walen en door uw zogenaamde regeringspartners....

Iemand met een beetje Vlaamse verantwoordelijkheid zou zijn opgestapt, en de huidige anti-Vlaamse coalitie met SP-A en VLD opblazen.

Maar ik moet toegeven, kwa BELGISCHE verantwoordelijkheid heeft Bourgouis zich van zijn beste kant laten zien. Hij blijft zitten en spaart het systeem. Daarvoor verdient ie minstens een tricolor vlagje. (en voor het depanneren van paars verdient hij & leterme zelfs een audientie bij de koning)
Numeriek is N-VA niet nodig voor de huidige meerderheid. De regering zou dus niet zijn opgeblazen, wel integendeel, een sp.a-er of VLD'er zou de ministerpost hebben ingevuld, terwijl Bourgeois momenteel zo'n goed werk verricht! Het zou idioot geweest zijn op te stappen.

Dat je de VLD van anti-Vlaamse houding beschuldigd, steun ik. Maar de sociaaldemocraten van de sp.a hebben zich in dit dossier wel goed opgesteld.
Flandriar is offline  
Oud 26 augustus 2005, 22:49   #202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Numeriek is N-VA niet nodig voor de huidige meerderheid. De regering zou dus niet zijn opgeblazen, wel integendeel, een sp.a-er of VLD'er zou de ministerpost hebben ingevuld, terwijl Bourgeois momenteel zo'n goed werk verricht! Het zou idioot geweest zijn op te stappen.
Geert Bourgeois had desalniettemin moeten opstappen. Al was het maar uit protest tegen het niet houden van de beloften van zijn fameuze coalitiepartners.
Wat gaat Bourgeos nog allemaal slikken 'om goed werk te kunnen verrichten' als hij zelfs volstrekt onbetrouwbare 'Vlaamse' partners slikt?
De CD&V had trouwens ook moeten opstappen bij het niet houden van de afspraak door het paarse deel van zijn regering.

Citaat:
Dat je de VLD van anti-Vlaamse houding beschuldigd, steun ik. Maar de sociaaldemocraten van de sp.a hebben zich in dit dossier wel goed opgesteld.
Hebben de 'sociaal-democraten' dan tegen gestemd in 'dat' dossier?
Oud 26 augustus 2005, 23:20   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geert Bourgeois had desalniettemin moeten opstappen. Al was het maar uit protest tegen het niet houden van de beloften van zijn fameuze coalitiepartners.
Wat gaat Bourgeos nog allemaal slikken 'om goed werk te kunnen verrichten' als hij zelfs volstrekt onbetrouwbare 'Vlaamse' partners slikt?
De CD&V had trouwens ook moeten opstappen bij het niet houden van de afspraak door het paarse deel van zijn regering.

Hebben de 'sociaal-democraten' dan tegen gestemd in 'dat' dossier?
Helemaal niet. Wat ik wel weet is dat ze net zoals de VLD hun gegeven woord tegenover de burgemeesters hebben gebroken. En nadien net zoals de VLD nog onbeschaamd komen liegen op tv.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2005, 23:34   #204
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet idioot. Zoeits noemt men 'de eer aan zichzelf houden'.

Je kan het het Vlaams Kartel, en zeker Bart De Wever of Geert Bourgouis niet persoonlijk kwalijk nemen dat BHV is mislukt. Dat was onvermijdelijk, omdat het Belgisch systeem gewoon geen wijzingen hierin toelaat gezien het federale systeem (waar je dus Walen voor nodig hebt).

Maar dat men achteraf blijft zitten, nadat alle akkoorden geschonden zijn, en zowat elk communautair thema onmogelijk is gemaakt (immers, wat hoopt men van Vlaamse eisen te realiseren, als men niet eens de toepassing van de grondwet kan geregeld krijgen), DAT is idioot. En getuigt van wat ik "Belgicistische verantwoordelijkheid" noemde.
Oud 27 augustus 2005, 05:48   #205
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
(...)
Maar dat men achteraf blijft zitten, nadat alle akkoorden geschonden zijn, en zowat elk communautair thema onmogelijk is gemaakt (immers, wat hoopt men van Vlaamse eisen te realiseren, als men niet eens de toepassing van de grondwet kan geregeld krijgen), DAT is idioot. En getuigt van wat ik "Belgicistische verantwoordelijkheid" noemde.
Zeer juist. Aan een 'stuurder' vd n-va heb ik gevraagd mij één maatregel te noemen van de Vlaamse regering die nu toch al meer dan een jaar de lakens uitdeelt van die aard dat ze de Franstaligen echt op stang jagen.
Die is er niet.
Ondanks de aanwezigheid van niveaanse 'separatisten'.
't Is erg om te moeten constateren dat de Vlaamse Regering van cvp-er Luc Van Den Brande Vlaamser optrad dan die van Vlaams 'Kartellist' Leterme.
Oud 27 augustus 2005, 08:56   #206
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Zit die van bxtel nu nog in onze partij?
Zwarte Spion is offline  
Oud 27 augustus 2005, 11:14   #207
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Zit die van bxtel nu nog in onze partij?
'k zou gaan geloven dat ik terug met een rode mol te maken heb die zich voordoet als een VBelanger.
Van Boxtel is een Vlaming.
Oud 27 augustus 2005, 12:39   #208
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

De overgang op zich is niet vreemd. Die man kon zich met de gang van zaken binnen de N-Va niet verzoenen en dan is het toch logisch dat hij naar de andere Vlaamsnationalistische partij overstapt. Het "transfereren" komt ook in de omgekeerde richting voor. Het jammere van de hele zaak is dat er enkele van de gelegenheid gebruik maken om weer de concurentiestrijd VB tegen N-Va open te gooien terwijl we net dezelfde strijd voeren. De onderlinge strijd binnen de Vlaamsgezinden moet ophouden!
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 27 augustus 2005, 12:52   #209
luc broes

Standaard

Daar heb ik niets aan toe te voegen
luc broes is offline  
Oud 27 augustus 2005, 14:30   #210
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Zeer juist. Aan een 'stuurder' vd n-va heb ik gevraagd mij één maatregel te noemen van de Vlaamse regering die nu toch al meer dan een jaar de lakens uitdeelt van die aard dat ze de Franstaligen echt op stang jagen.
Die is er niet.
't Is erg om te moeten constateren dat de Vlaamse Regering van cvp-er Luc Van Den Brande Vlaamser optrad dan die van Vlaams 'Kartellist' Leterme.
'Vlamingen willen Brussel omsingelen'

14:02:32

BRUSSEL - Nadat voorzitter Olivier Maingain van het FDF in juli de Vlaamse ,,agressie'' in de rand rond Brussel ter sprake bracht, waarschuwt hij zaterdag in de krant Le Soir dat de Vlamingen Brussel willen omsingelen.

Maingain zegt in een gesprek met de krant dat de Vlaamse nationalisten Brussel willen isoleren om de voogdij van de ,,Vlaamse Staat'' uit te breiden.

Volgens de partijvoorzitter wordt de communautaire kwestie een socio-economische zaak. De Vlaamse tewerkstellingsdienst VDAB biedt bijvoorbeeld meer jobs in Brussel aan dan de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (BGDA). Vlaanderen wil volgens Maingain ook de toegangen tot de grote ring rond Brussel in het zuidoosten, dus aan de kant van Wallonië, sluiten, waardoor de pendelaars uit Henegouwen en Waals-Brabant het moeilijker zouden krijgen om de hoofdstad binnen te komen. In de ogen van de FDF-voorzitter wil Vlaanderen Brussel de verbinding tussen Brussel en Wallonië zien verdwijnen.

27/08/2005 - belga -[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 27-08-2005 at 15:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Die is er niet.

BRUSSEL - Nadat voorzitter Olivier Maingain van het FDF in juli de Vlaamse ,,agressie'' in de rand rond Brussel ter sprake bracht, waarschuwt hij zaterdag in de krant Le Soir dat de Vlamingen Brussel willen omsingelen.

Maingain zegt in een gesprek met de krant dat de Vlaamse nationalisten Brussel willen isoleren om de voogdij van de ,,Vlaamse Staat'' uit te breiden.

Volgens de partijvoorzitter wordt de communautaire kwestie een socio-economische zaak. De Vlaamse tewerkstellingsdienst VDAB biedt bijvoorbeeld meer jobs in Brussel aan dan de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (BGDA). Vlaanderen wil volgens Maingain ook de toegangen tot de grote ring rond Brussel in het zuidoosten, dus aan de kant van Wallonië, sluiten, waardoor de pendelaars uit Henegouwen en Waals-Brabant het moeilijker zouden krijgen om de hoofdstad binnen te komen. In de ogen van de FDF-voorzitter wil Vlaanderen Brussel de verbinding tussen Brussel en Wallonië zien verdwijnen.

27/08/2005 - belga -[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Die is er niet.

27/08/2005 - belga -[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2005 om 14:30.
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2005, 15:22   #211
giserke
Banneling

Standaard

nog één?
Strepy
giserke is offline  
Oud 27 augustus 2005, 15:34   #212
luc broes

Standaard

Citaat:
Onze bedoeling moet niet zijn mensen op stang te jagen. Wel om aan iedereen duidelijk te maken dat wij een normale gezonde en stabiele samenleving willen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 27-08-2005 at 16:34
Reason:

Citaat:
Onze bedoeling moet niet zijn mensen op stang te jagen. Wel om aan iedereen duidelijk te maken dat wij een normale gezonde en stabiele samenleving willen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Onze bedoeling moet niet zijn mensen op stang te jagen. Wel om aan iedereen duidelijk te maken dat wij aan normale gezonde en stabiele samenleving willen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 augustus 2005 om 15:34.
luc broes is offline  
Oud 28 augustus 2005, 02:18   #213
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Onze bedoeling moet niet zijn mensen op stang te jagen. Wel om aan iedereen duidelijk te maken dat wij een normale gezonde en stabiele samenleving willen.
Deze uitdrukking komt oorspronkelijk van giserke zelf. n-va is goe bezig want bep. maatregelen jagen de Franstaligen op stang - volgens hem.
Ik vroeg enkel welke... en wacht nog steeds op een antwoord.
Buiten persberichten over reacties van bep politici en over bep. ludieke acties...
Oud 28 augustus 2005, 06:00   #214
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
nog één?
Strepy
Neen, laat maar.
Ik bedoel echte reële maatregelen, geen tjseefs-demagogische uitspraken van politici.
Waar - met n-va in de Vlaamse Regering - blijven maatregelen
-om de omzendbrief van Peeters toe te passen
-om de financiering vh Franstalig onderwijs in de Rand te stoppen wanneer dat de reglementen niet naleeft
-om de faciliteiten strikt voor Franstalige Belgen te verlenen
-om het straatbeeld een meer Nederlands karakter te geven ipv een tweetalig (verkeers- en gemeenteborden etc)
-om een huisvestings politiek die Vlamingen bevoordeelt op poten te zetten
-etc, etc

De wat oudere Flaminganten zullen het met mij eens zijn dat de regering van tsjeef VD Brande een beter Vlaams profiel had dan deze van Vlaams Kartellist Leterme.
Spijtig.
En dan heb ik het nog niet gehad over BHV...
Oud 28 augustus 2005, 11:24   #215
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, laat maar.
Ik bedoel echte reële maatregelen, geen tjseefs-demagogische uitspraken van politici.
Waar - met n-va in de Vlaamse Regering - blijven maatregelen
-om de omzendbrief van Peeters toe te passen
-om de financiering vh Franstalig onderwijs in de Rand te stoppen wanneer dat de reglementen niet naleeft
-om de faciliteiten strikt voor Franstalige Belgen te verlenen
-om het straatbeeld een meer Nederlands karakter te geven ipv een tweetalig (verkeers- en gemeenteborden etc)
-om een huisvestings politiek die Vlamingen bevoordeelt op poten te zetten
-etc, etc

De wat oudere Flaminganten zullen het met mij eens zijn dat de regering van tsjeef VD Brande een beter Vlaams profiel had dan deze van Vlaams Kartellist Leterme.
Spijtig.
En dan heb ik het nog niet gehad over BHV...

je moet wel steke blind zijn, als je niet ziet dat de Vlaamse Regering onder invloed van N-VA deze punen uitvoert.
giserke is offline  
Oud 28 augustus 2005, 11:44   #216
luc broes

Standaard

Citaat:
je moet wel steke blind zijn, als je niet ziet dat de Vlaamse Regering onder invloed van N-VA deze punen uitvoert.
Wie betaalt het Franstalig onderwijs in de Rand?
Wie betaalt voor het schooltje in Komen?
De Vlamingen die stekeblind zijn, en de andere ook.
luc broes is offline  
Oud 28 augustus 2005, 11:48   #217
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manman.
Alleen mbt het laatste punt, lijkt er wat gedaan worden: toezegging van wat geld door VD Broecke.
Wat de rest betreft: veel blabla en weinig...
Oud 29 augustus 2005, 08:10   #218
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog één?
Strepy
nog één: oxfam een monopoliepositie geven voor het leveren van koffie aan de Vlaamse gemeenschap, het subsidiëren van burkinese coureurs, jan loones naar Gaza,....
jan hyoens is offline  
Oud 29 augustus 2005, 08:23   #219
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vraag me bij zo'n overstappers steeds af of ze het (centrum tot op een aantal punten linkse) n-va-programma wel gelezen hebben (kan toch moeilijk anders als je zo'n staat van dienst binnen een partij hebt). Om dan zo gezwind de overstap te maken naar een xenofobische, extreemrechtse partij is op z'n minst gezegd opmerkelijk.
xenofobisch ! Onze mooie Nederlandse taal is weer een progressief woord rijker.
Zou ons geliefde VB mogelijk ook fasciobisch zijn?
luc broes is offline  
Oud 29 augustus 2005, 09:06   #220
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Boxtel is een Vlaming.
Hij kan geen Vlaming zijn evenmin als ik een Chinees, een Engelsman of een Iranees kan zijn!

Van Boxbal kan Vlaamsvoelend zijn maar verder is onmogelijk.
Zwarte Spion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be