Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 07:43   #201
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch efkes vermelden dat er ook andere visies over het 'toeval' bestaan en ook over in hoeverre we zelf bepalen om geboren te worden of niet.
Mij werd in alle geval niks gevraagd.............

En waarschijnlijk aan 90% van de Afrikaanse bevolking ook niet, want dan hadden ze hun portie wel aan Fikkie gegeven. Tenzij het daar allemaal masochisten zijn die vreugde scheppen in hun eigen miserie........
Oud 6 oktober 2005, 09:39   #202
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Leg uit...
voila kben er , ne mens zit niet altijd op het internet he mensen

volgens velen ( ik ben geen theoreticus maar er zijn er hier anderen op dit forum die wel namen en leren kennen) is toeval geen toeval
je trekt datgene aan wat je wil/nodig hebt maw je maakt je eigen realiteit .
Natuurlijk doen we dat samen met al wat leeft dus er spelen vele krachten mee.
anderen geloven zodanig in het lot ( niet een eigen gemaakt lot dan maar een door Goddelijke 'handen' gemaakt) dat ook voor hen toeval niet bestaat.
Kben altijd bereid van daar over door te bomen dus vraag maar op maar liefst heel concrete vragen dan.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 09:41   #203
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Er valt blijkbaar niets uit te leggen
Zou het anders ook eens willen weten
ik ken mensen die er van overtuigd zijn dat je zelf beslist in welk gezin je geboren wordt. die mensen gaan er dus van uit dat je je eigen lot volledig zelf 'schrijft'
Oud 6 oktober 2005, 12:40   #204
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik ken mensen die er van overtuigd zijn dat je zelf beslist in welk gezin je geboren wordt. die mensen gaan er dus van uit dat je je eigen lot volledig zelf 'schrijft'
tja sinds wanner beslist men zelf waar men geboren word? dus als de borstvoeding of de aandacht mij als baby niet aanstaat kies ik gewoonweg andere ouders, het zijn simpele geesten die dat geloven.
Oud 6 oktober 2005, 12:40   #205
limburgse wolf
Burger

limburgse wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe moet ik me dat voorstellen,ik kan er dus echt niet bij dat ik zelf enige inbreng heb gehad in deze situatie

Hoe zou ik in godsnaam hebben kunnen zorgen dat mijn vader zich zou vermenigvuldigen met mijn moeder

Als ik daar ook maar iets in had kunnen betekenen,had ik er een stevige stok tussen gezet,wees maar zeker
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:44   #206
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En hoe moet ik me dat voorstellen,ik kan er dus echt niet bij dat ik zelf enige inbreng heb gehad in deze situatie

Hoe zou ik in godsnaam hebben kunnen zorgen dat mijn vader zich zou vermenigvuldigen met mijn moeder

Als ik daar ook maar iets in had kunnen betekenen,had ik er een stevige stok tussen gezet,wees maar zeker
Tja ik denk niet dat een mens kan kiezen en zij die daarin geloven denk dat het simpele zielen zijn. En immers laat dat ik theoretisch de keuze had dan nog zou ik niet zijn wie ik nu ben zou dan ander genetisch materiaal hebben en door de opvoeding van die andere ouders zou ik ook een heel ander persoon geweest zijn
Oud 6 oktober 2005, 12:49   #207
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Tja ik denk niet dat een mens kan kiezen en zij die daarin geloven denk dat het simpele zielen zijn. En immers laat dat ik theoretisch de keuze had dan nog zou ik niet zijn wie ik nu ben zou dan ander genetisch materiaal hebben en door de opvoeding van die andere ouders zou ik ook een heel ander persoon geweest zijn
Het is dat dat ik ook bedoel,je kunt op voorhand niet kiezen,als men het zou nagaan dan zou je bij 10 verschillende ouder paren ook zoveel verschillende opvoedingen krijgen en zou die ene persoon dus 10 maal iemand anders zijn

Volkomen met je eens Armoede
Oud 6 oktober 2005, 13:01   #208
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is dat dat ik ook bedoel,je kunt op voorhand niet kiezen,als men het zou nagaan dan zou je bij 10 verschillende ouder paren ook zoveel verschillende opvoedingen krijgen en zou die ene persoon dus 10 maal iemand anders zijn

Volkomen met je eens Armoede
tja ge zou van minder zelfmoordneigingen krijgen als ge al beseft dat ge zomaar op voorhand uw ouders kunt kiezen. Maar zulk een visies typeren deze moderne maatschappy waaruit nogmaals blijkt dat het verstand ver zoek is en dat gevoel niet meeteld, staat het je niet aan gewoon een ander ouder zoeken zonder enig gevoel erin mee te laten spelen. De wereld is verziekt en hier op dit forum komt ge ook veel van die ziekelijke mensen tegen die nog niet meer beseffen dat ze gevoelens hebben en maar simpel weg mens zijn..
Oud 6 oktober 2005, 13:07   #209
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
tja ge zou van minder zelfmoordneigingen krijgen als ge al beseft dat ge zomaar op voorhand uw ouders kunt kiezen. Maar zulk een visies typeren deze moderne maatschappy waaruit nogmaals blijkt dat het verstand ver zoek is en dat gevoel niet meeteld, staat het je niet aan gewoon een ander ouder zoeken zonder enig gevoel erin mee te laten spelen. De wereld is verziekt en hier op dit forum komt ge ook veel van die ziekelijke mensen tegen die nog niet meer beseffen dat ze gevoelens hebben en maar simpel weg mens zijn..
Ja als ge soms ziet,met wat er hier gesmeten wordt
Men zou met overleg en wat meer gevoel een stuk verder komen in deze maatschappij

Het feit alleen al te weten dat er geluistert wordt als een mens iets vertelt,doet u soms al versteld staan

Het is toch voor iedereen beter,maar tegenwoordig wordt ge al scheef bezien als ge nog maar iets wil zeggen,zo van
wat moet die nu weer
Oud 6 oktober 2005, 13:14   #210
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Men zou met overleg en wat meer gevoel een stuk verder komen in deze maatschappij

Het feit alleen al te weten dat er geluistert wordt als een mens iets vertelt,doet u soms al versteld staan

Het is toch voor iedereen beter,maar tegenwoordig wordt ge al scheef bezien als ge nog maar iets wil zeggen,zo van
wat moet die nu weer
in deze maatschappij is er geen plaats meer voor gevoelens en interactie tssn mensen. Ons heel systeem word economisch gestuurd en daar gaat het alleen over cijfers en dat staat los van menselijke interactie. Het is nu eenmaal zo en het zal de maatschappij zuur gaan opbreken indien men vanuit de politiek niet vlug iets gaat doen aan de menselijkheid en het leven vooral terug menselijk maakt in plaats van zich zot te staren op economische factoren. Als men niet terug gaat naar de mens als wezen dan zullen er vlug nog meer zelfmoorden volgen, het is de verzieking van de maatschappij die de mens tot waanzin drijven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 06-10-2005 at 14:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:

wat moet die nu weer
in deze maatschappij is er geen plaats meer voor gevoelens en interactie tssn mensen. Ons heel systeem word economisch gestuurd en daar gaat het alleen over cijfers en dat staat los van menselijke interactie. Het is nu eenmaal zo en het zal de maatschappij zuur gaan opbreken indien men vanuit de politiek niet vlug iets gaat doen aan de menselijkheid en het leven vooral terug menselijk maakt in plaats van zich zot te staren op economische factoren. Als men niet terug gaat naar de mens als wezen dan zullen er vlug nog meer zelfmoorden volgen, het is de verzieking van de maatschappij die de mens tot waanzin drijven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

wat moet die nu weer
in deze maatschappij is er geen plaats meer voor gevoelens en interactie tssn mensen. Ons heel systeem word economisch gestuurd en daar gaat het alleen over cijfers en dat staat los van menselijke interactie. Het is nu eenmaal zo en het zal de maatschappij zuur gaan opbreken indien men vanuit de politiek niet vlug iets gaat doen aan de menselijkheid en het leven vooral terug menselijk maakt in plaats van zich zot te staren op economische factoren. Als men niet terug gaat naar de mens als wezen dan zullen er vlug noor meer zelfmoorden volgen, het is de verzieking van de maatschappij die de mens tot waanzin drijven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 6 oktober 2005 om 13:19.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:20   #211
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
in deze maatschappij is er geen plaats meer voor gevoelens en interactie tssn mensen. Ons heel systeem word economisch gestuurd en daar gaat het alleen over cijfers en dat staat los van menselijke interactie. Het is nu eenmaal zo en het zal de maatschappij zuur gaan opbreken indien men vanuit de politiek niet vlug iets gaat doen aan de menselijkheid en het leven vooral terug menselijk maakt in plaats van zich zot te staren op economische factoren. Als men niet terug gaat naar de mens als wezen dan zullen er vlug noor meer zelfmoorden volgen, het is de verzieking van de maatschappij die de mens tot waanzin drijven.
Zo mooi kan ik het zelf niet formuleren,maar je slaat de nagel op zijn kop

Zou het geen goen idee zijn om mensen gelijk U in brussel te zetten,
ze worden daar zelfs afgewezen voor europese posten door hun constante gebakkelei binnen hun rangen

Ze zouden er bijna nog zelf,zelfmoordneigingen aan overhouden
Oud 6 oktober 2005, 13:30   #212
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tja sinds wanner beslist men zelf waar men geboren word? dus als de borstvoeding of de aandacht mij als baby niet aanstaat kies ik gewoonweg andere ouders, het zijn simpele geesten die dat geloven.
ok maar zalig de eenvoudigen van geest !
Oud 6 oktober 2005, 13:32   #213
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dit kadert wel in reincarnatietheorieën en ook in het zien van het leven als een leerschool ipv als een strijd , kijk mss eens op het subforum religies hier
Oud 6 oktober 2005, 13:34   #214
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
je kiest dus voor je (zoveelste?) geboorte in deze tijd/ruimte wereld.
Oud 6 oktober 2005, 13:35   #215
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
msschn wel zalig maar reincarnatie en zulk gelijkaardige dingen is voor mij niet weggelegd. Blijf liever met mijn voeten op de grond dan in een zweverige droomwereld terecht te komen.
Oud 6 oktober 2005, 13:36   #216
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Eenvoudigen van geest,en dan begint meneer over reincarnatie
Zult gij als hier uw vlammeke uitgaat,daar nog iets van weten denkt ge

Om zo in een volgend leven te kunnen zeggen zo niet meer,of dat zeker nog eens
Oud 6 oktober 2005, 13:36   #217
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in deze maatschappij is er geen plaats meer voor gevoelens en interactie tssn mensen. Ons heel systeem word economisch gestuurd en daar gaat het alleen over cijfers en dat staat los van menselijke interactie. Het is nu eenmaal zo en het zal de maatschappij zuur gaan opbreken indien men vanuit de politiek niet vlug iets gaat doen aan de menselijkheid en het leven vooral terug menselijk maakt in plaats van zich zot te staren op economische factoren. Als men niet terug gaat naar de mens als wezen dan zullen er vlug nog meer zelfmoorden volgen, het is de verzieking van de maatschappij die de mens tot waanzin drijven.
Dat zijn waanideën van u.
Doordat ge u om een of andere reden slecht voelt in uw vel (ik lees deze thread slechts sporadisch) zoek je een zondebok en dat is dan de 'harde maatschappij'.
Je hebt m.a.w. totaal onrealistische verwachtingen.
Een goede nachtrust, een dak over je hoofd en af en toe eten : dat is reeds een vrij grote luxe die jij blijkbaar niet echt weet te apprecieren.....

Gevoelens, interactie tussen mensen, menselijkheid : allemaal in ruime mate aanwezig voor wie er oog voor heeft en voor wie er nood aan heeft.
Ik durf zelfs zeggen dat er nog nooit zoveel focus is geweest als vandaag
op 'menselijkheid'.
Als jij geen werk hebt bvb. krijg je een leefloon.
Je wordt sociaal gezien ongelofelijk bepamperd.
Dat was in geen enkel moment in de geschiedenis tot +- 1960 zo.
Dat is -behalve in W-Europ- in geen land in de wereld zo.

Vraag misschien eens aan de duizenden mensen die iedere dag Ceuta en Melilla bestormen en die met blote hand de prikkeldraad beklimmen, hoe in hun 'maatschappij' (een traditionele maatschappij waar jij blijkbaar naar terugverlangt) gevoelens en menselijke interactie centraal staan...

Sorry als het misschien een beetje hard overkomt maar meestal is er bij
geklaag en gezucht maar 1 echte reden voor de problemen : de persoon zelf.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:36   #218
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mij werd in alle geval niks gevraagd.............
En waarschijnlijk aan 90% van de Afrikaanse bevolking ook niet, want dan hadden ze hun portie wel aan Fikkie gegeven. Tenzij het daar allemaal masochisten zijn die vreugde scheppen in hun eigen miserie........
in deze visie heeft alles alles in zich , niets is dus alleen maar miserie .
Oud 6 oktober 2005, 13:39   #219
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zo mooi kan ik het zelf niet formuleren,maar je slaat de nagel op zijn kop

Zou het geen goen idee zijn om mensen gelijk U in brussel te zetten,
ze worden daar zelfs afgewezen voor europese posten door hun constante gebakkelei binnen hun rangen

Ze zouden er bijna nog zelf,zelfmoordneigingen aan overhouden
Ik zou me tssn die wolven (niets persoonlijk) niet thuis voelen denk als ik een maand tssn dat gespuis moest rondlopen dat ik het leven helemaal niet meer zou zien zitten. Het zijn zinloze bezigheden waarbij er geen enkele plaats is voor menselijkheid. En ja dat ze niet ziek worden van hun eigen snap ik ook niet, ze zouden zich beter ophangen dan zouden ze nog iets nuttigs voor de maatschappij gedaan hebben.
Oud 6 oktober 2005, 13:41   #220
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Doordat ge u om een of andere reden slecht voelt in uw vel (ik lees deze thread slechts sporadisch) zoek je een zondebok en dat is dan de 'harde maatschappij'.
Een goede nachtrust, een dak over je hoofd en af en toe eten : dat is reeds een vrij grote luxe die jij blijkbaar niet echt weet te apprecieren.....

Gevoelens, interactie tussen mensen, menselijkheid : allemaal in ruime mate aanwezig voor wie er oog voor heeft en voor wie er nood aan heeft.
op 'menselijkheid'.

Vraag misschien eens aan de duizenden mensen die iedere dag Ceuta en Melilla bestormen en die met blote hand de prikkeldraad beklimmen, hoe in hun 'maatschappij' (een traditionele maatschappij waar jij blijkbaar naar terugverlangt) gevoelens en menselijke interactie centraal staan...

het komt idd wel wat hard over maar ik volg je gedachtengang wel. We staan hier ( de meesten van ons wel te verstaan) meestal wel op 's morgens met een dak boven ons hoofd, iets om te eten en te drinken, mogelijkheid om ons te wassen enz. ..... zalig toch maar feit blijft dat veel mensen niet mee kunnen genieten van veel 'verworvenheden' van deze samenleving en dan krijg je het fenomeen van uitsluiting, je kan / mag niet mee doen. De uitsluiting raakt mensen veel dieper dan het andere , vandaar ook oa. zelfmoord.
Jij legt in je stuk een grote verantwoordelijkheid bij het individu ( ik ben het daarmee eens hoor) maar is er niet nog een andere kant van de medaille? nl. de samenleving zelf. Is het niet het samenspel van op zijn minst die twee dat bepaalt hoe we ons voelen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Lutifer on 06-10-2005 at 14:42
Reason:

Citaat:

op 'menselijkheid'.

het komt idd wel wat hard over maar ik volg je gedachtengang wel. We staan hier ( de meesten van ons wel te verstaan) meestal wel op 's morgens met een dak boven ons hoofd, iets om te eten en te drinken, mogelijkheid om ons te wassen enz. ..... zalig toch maar feit blijft dat veel mensen niet mee kunnen genieten van veel 'verworvenheden' van deze samenleving en dan krijg je het fenomeen van uitsluiting, je kan / mag niet mee doen. De uitsluiting raakt mensen veel dieper dan het andere , vandaar ook oa. zelfmoord.
Jij legt in je stuk een grote verantwoordelijkheid bij het individu ( ik ben het daarmee eens hoor) maar is er niet nog een andere kant van de medaille? nl. de samenleving zelf. Is het niet het samenspel van op zijn minst die twee dat bepaalt hoe we ons voelen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

op 'menselijkheid'.

het komt idd wel wat hard over maar ik volg je gedachtengang wel. We staan hier ( de meesten van ons wel te verstaan) meestal wel op 's morgens met een dak boven ons hoofd, iets om te eten en te drinken, mogelijkheid om ons te wassen enz. ..... zalig toch maar feit blijft dat veel mensen niet mee kunnen genieten van veel 'verworvenheden' van deze samenleving en dan krijg je het fenomeen van uitsluiting, je kan / mag niet mee doen. De uitsluiting raakt mensen veel dieper dan het andere , vandaar ookoa. zelfmoord.
Jij legt in je stuk een grote verantwoordelijkheid bij het individu ( ik ben het daarmee eens hoor) maar is er niet nog een andere kant van de medaille? nl. de samenleving zelf. Is het niet het samenspel van op zijn minst die twee dat bepaalt hoe we ons voelen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lutifer : 6 oktober 2005 om 13:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be