![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarschijnlijk aan 90% van de Afrikaanse bevolking ook niet, want dan hadden ze hun portie wel aan Fikkie gegeven. Tenzij het daar allemaal masochisten zijn die vreugde scheppen in hun eigen miserie........
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
volgens velen ( ik ben geen theoreticus maar er zijn er hier anderen op dit forum die wel namen en leren kennen) is toeval geen toeval je trekt datgene aan wat je wil/nodig hebt maw je maakt je eigen realiteit . Natuurlijk doen we dat samen met al wat leeft dus er spelen vele krachten mee. anderen geloven zodanig in het lot ( niet een eigen gemaakt lot dan maar een door Goddelijke 'handen' gemaakt) dat ook voor hen toeval niet bestaat. Kben altijd bereid van daar over door te bomen dus vraag maar op maar liefst heel concrete vragen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#205 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoe zou ik in godsnaam hebben kunnen zorgen dat mijn vader zich zou vermenigvuldigen met mijn moeder Als ik daar ook maar iets in had kunnen betekenen,had ik er een stevige stok tussen gezet,wees maar zeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Volkomen met je eens Armoede |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Men zou met overleg en wat meer gevoel een stuk verder komen in deze maatschappij Het feit alleen al te weten dat er geluistert wordt als een mens iets vertelt,doet u soms al versteld staan Het is toch voor iedereen beter,maar tegenwoordig wordt ge al scheef bezien als ge nog maar iets wil zeggen,zo van wat moet die nu weer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 6 oktober 2005 om 13:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zou het geen goen idee zijn om mensen gelijk U in brussel te zetten, ze worden daar zelfs afgewezen voor europese posten door hun constante gebakkelei binnen hun rangen Ze zouden er bijna nog zelf,zelfmoordneigingen aan overhouden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zult gij als hier uw vlammeke uitgaat,daar nog iets van weten denkt ge Om zo in een volgend leven te kunnen zeggen zo niet meer,of dat zeker nog eens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doordat ge u om een of andere reden slecht voelt in uw vel (ik lees deze thread slechts sporadisch) zoek je een zondebok en dat is dan de 'harde maatschappij'. Je hebt m.a.w. totaal onrealistische verwachtingen. Een goede nachtrust, een dak over je hoofd en af en toe eten : dat is reeds een vrij grote luxe die jij blijkbaar niet echt weet te apprecieren..... Gevoelens, interactie tussen mensen, menselijkheid : allemaal in ruime mate aanwezig voor wie er oog voor heeft en voor wie er nood aan heeft. Ik durf zelfs zeggen dat er nog nooit zoveel focus is geweest als vandaag op 'menselijkheid'. Als jij geen werk hebt bvb. krijg je een leefloon. Je wordt sociaal gezien ongelofelijk bepamperd. Dat was in geen enkel moment in de geschiedenis tot +- 1960 zo. Dat is -behalve in W-Europ- in geen land in de wereld zo. Vraag misschien eens aan de duizenden mensen die iedere dag Ceuta en Melilla bestormen en die met blote hand de prikkeldraad beklimmen, hoe in hun 'maatschappij' (een traditionele maatschappij waar jij blijkbaar naar terugverlangt) gevoelens en menselijke interactie centraal staan... Sorry als het misschien een beetje hard overkomt maar meestal is er bij geklaag en gezucht maar 1 echte reden voor de problemen : de persoon zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij legt in je stuk een grote verantwoordelijkheid bij het individu ( ik ben het daarmee eens hoor) maar is er niet nog een andere kant van de medaille? nl. de samenleving zelf. Is het niet het samenspel van op zijn minst die twee dat bepaalt hoe we ons voelen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lutifer : 6 oktober 2005 om 13:42. |
|||||
![]() |
![]() |