Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 16 februari 2006, 22:11   #201
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Uw eigen verzonnen juridisering zeker...
Neen hoor.
Een paar dagen terug probeerde een moslimdelegatie respect af te dwingen voor hun religie op wettelijke basis.

Citaat:
Geeeuw...
Tsja, je vroeg om weer on topic te komen.
Daarom quote ik je 1e zin:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy
Uw moeder is een ... persoon die respect verdient en daarom niet met onsmakelijke grappen moet bezeikt worden

Om er adequaat op te kunnen reageren, had ik graag geweten of dat ook opgaat voor onze vaders.
Ik weet niet of je overigens van jou niet verwachte respectloze sneer aan het adres van mijn dode vader gemeend was. Daarom nogmaalsdie vraag.
Als je echter geen zin meer hebt in je eigen discussie: mij best........
Oud 16 februari 2006, 22:18   #202
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
En uw moeder is opperboer zeker?
Laatst aangepast door Droopy : 09-02-2006 om 10:49.

Wat stond daar voor die aanpassing als ik vragen mag?
Mahdi is offline  
Oud 16 februari 2006, 22:22   #203
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Er mag gelachen worden, Stevenke.

Heb ik dan anders beweerd?

Ik zeg wel dat je een beetje tactisch mag blijven als je zogenaamd grappig wil zijn.
Als diegene waarover het gaat er niet mee kan lachen, dan is het simpelweg niet grappig maar wel kwetsend.
Is elkaar kwetsen dan zo goed dat het een maatschappelijk recht moet zijn?

Ik probeer je al lang duidelijk te maken dat je je eens moet verplaatsen in andermans schoenen vooralleer je meent grappig te zijn.

Trouwens vreemd dat nog niemand de laatste zin van mijn openingspost begrepen heeft.

Lachen kan gerust, maar met een minnimale graad van respect, en als dat niet lukt en je wil kwetsende humor, kan je nog altijd vuile moppen over je eigen maken.
En wanneer gaan die mohammedanen nu eens eindelijk RESPECT betonen voor de niet-moslimvrouwen? Met hun hoofddoekdracht stellen ze immers: "Wie zich niet kleedt zoals ik loopt erbij zoals een hoer".

Wanneer eindelijk RESPECT voor de niet mo-zieke medemens?
Mahdi is offline  
Oud 16 februari 2006, 22:39   #204
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voor wie heb jij nu het meeste begrip? Voor Diroepy die dreigt mij voor mijn raap te knallen, of voor deze dappere held, die weliswaar zonder gevoelens te sparen groot onheil heeft afgewend, [SIZE=4]simpelweg door de kwetsende waarheid te verkondigen[/SIZE]?
Hier raken we aan de kern van de zaak.

Er moet zelfs niet aan getwijfeld worden. De mohammedanen moeten niet ontzien worden, ze moeten juist opzettelijk gewetst worden, ttz door de waarheid op een confronterende manier onder hun neus te wrijven.

Mo was een geboren terrorist en de cartoonists hebben hem zo afgebeeld. Dat de mohammedanen daar maar eens mee leren leven.
Mahdi is offline  
Oud 16 februari 2006, 23:02   #205
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
En wanneer gaan die mohammedanen nu eens eindelijk RESPECT betonen voor de niet-moslimvrouwen? Met hun hoofddoekdracht stellen ze immers: "Wie zich niet kleedt zoals ik loopt erbij zoals een hoer".

Wanneer eindelijk RESPECT voor de niet mo-zieke medemens?
Snap dan toch dat al dat respect niet eens hoeft.
Zolang iedereen de ander zijn zin laat doen, kan je van mekaar zeggen en denken wat je wil. Dan is er niks aan de hand.
Oud 17 februari 2006, 10:28   #206
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laatst aangepast door Droopy : 09-02-2006 om 10:49.

Wat stond daar voor die aanpassing als ik vragen mag?
En gij zijt opperboer zeker?
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 10:32   #207
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Een paar dagen terug probeerde een moslimdelegatie respect af te dwingen voor hun religie op wettelijke basis.

Tsja, je vroeg om weer on topic te komen.
Daarom quote ik je 1e zin:

Om er adequaat op te kunnen reageren, had ik graag geweten of dat ook opgaat voor onze vaders.
Ik weet niet of je overigens van jou niet verwachte respectloze sneer aan het adres van mijn dode vader gemeend was. Daarom nogmaalsdie vraag.
Als je echter geen zin meer hebt in je eigen discussie: mij best........
Ik heb je op beiden al geantwoord, vriendje!

Ik ben niet voor juridische regelneverij en ook je hoeft ook niet nodeloos te kwetsen door iemands vader zodanig te beledigen dat het niet meer grappig is maar wel emotioneel kwetsend.
Bijvoorbeeld mijn vader is al vroeg in mijn jeugd overleden, dus veel flauwe beledigingen moet ik daar ook niet over horen. In de hoop dat je een greintje respect hebt, hoop ik ook niet dat je nu op mijn ziel trapt nadat ik je dit heb meegedeeld.

Als je vragen stelt die ik je in deze topic al beantwoord heb, dan ben ik inderdaad beu om dezelfde antwoorden te herhalen.

Maar om het nu hopelijk wél voor jou duidelijk te maken doe ik deze laatste herhaling.
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 10:35   #208
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze belange niet allemaal trouwens, maar diegene die dat wel doen betuigen inderdaad ook van weinig respect.
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 10:43   #209
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Snap dan toch dat al dat respect niet eens hoeft.
Zolang iedereen de ander zijn zin laat doen, kan je van mekaar zeggen en denken wat je wil. Dan is er niks aan de hand.
Jij vraagt net het totaal omgekeerde van wat je denkt dat ik vraag.

Een gezond evenwicht tusssen respect voor de ander en de ander zijn zin laten doen, lijkt me het beste!
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 13:32   #210
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gezond evenwicht tusssen respect voor de ander en de ander zijn zin laten doen, lijkt me het beste!
't Is je goede recht om dergelijke ongezonde ideeën te koesteren en te verwoorden.

Heb jij respect voor de ideologie van de (neo-)nazi's?
Heb jij respect voor ideologieën die oproepen tot haat en geweld?
Heb jij respect voor ideologieën die op fabels en onbewijsbare gronden gebaseerd zijn zoals b.v. religies?
Heb jij respect voor zij die dergelijke ideologieën in praktijk brengen?
Heb jij respect voor de warrige onzin van de dorpsgek?

Volgens jou zouden we dat allemaal moeten respecteren.
Geef me daarvoor eens één goeie reden.
Oud 17 februari 2006, 13:40   #211
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Een wereld waar iedereen respect heeft voor iedereen is een saaie cutwereld waarin het dogma en de stand-still overheersen. Zelfreflectie bekomt men niet wanneer men per definitie voor alles en iedereen respect betuigt. Enkel de vrije botsing der ideeën, de vrije kritiek en het vrije denken kunnen ons vooruit helpen. 8)
Oud 17 februari 2006, 17:14   #212
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is je goede recht om dergelijke ongezonde ideeën te koesteren en te verwoorden.

Heb jij respect voor de ideologie van de (neo-)nazi's?
Heb jij respect voor ideologieën die oproepen tot haat en geweld?
Heb jij respect voor ideologieën die op fabels en onbewijsbare gronden gebaseerd zijn zoals b.v. religies?
Heb jij respect voor zij die dergelijke ideologieën in praktijk brengen?
Heb jij respect voor de warrige onzin van de dorpsgek?

Volgens jou zouden we dat allemaal moeten respecteren.
Geef me daarvoor eens één goeie reden.
Heb jij respect voor mensen die een hele groep door het slijk halen als een beperkt deel ervan uit de bocht gaat?

Haat jij alle duitsers dankzij het nazi verleden van enkelen?
Haat jij ook ideologieën omdat splintergroepen oproepen tot hat en geweld?

Lees eens toegoei wat ik zeg, ipv de hele topic lang al vanalle zever in mijn mond te willen leggen.
Ik zeg niet wat jij mij probeert voor te houden, menneke.

LEES LETTERLIJK AUB !!!
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 17:16   #213
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een wereld waar iedereen respect heeft voor iedereen is een saaie cutwereld waarin het dogma en de stand-still overheersen. Zelfreflectie bekomt men niet wanneer men per definitie voor alles en iedereen respect betuigt. Enkel de vrije botsing der ideeën, de vrije kritiek en het vrije denken kunnen ons vooruit helpen. 8)

Een wereld waar niemand respect heeft voor niemand is een kille kakwereld waarin het dogma en de stand-still overheersen. Zelfreflectie bekomt men niet wanneer men per definitie alles en iedereen nodeloos wil kwetsen. Enkel de vrije verstandhouding der ideeën, de vrije opbouwende kritiek en het vrije samenwerken kunnen ons vooruit helpen.

Als je het zwart wit wil karikaturiseren, krijg je koekje van eigen deeg!

Laatst gewijzigd door Droopy : 17 februari 2006 om 17:17.
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 17:56   #214
Droopy
Banneling

Standaard

Terug ontopic:

Citaat:
... persoon die respect verdient en daarom niet met onsmakelijke grappen moet bezijkt worden.

Veel mensen zouden er ook niet mee kunnen lachen als je in hun gezicht hun moeder uitmaakt voor matras,...
Ik raad niemand aan om in het gezicht van de ander zijn moeder als hoer of zo te omschrijven.

Dat doe je niet, puur uit gezonde graad van onderling respect en omdat je weet dat die persoon er zelf niet mee kan lachen.

Dat laatste is het belangrijkste. De persoon waarover gelachen wordt (of zij die hem in sterke spirituele band volgen) moet het zelf ook leuk vinden. Als dat niet is, is het simpelweg niet grappig.

Hetzelfde om het nog eens te verduidelijken, is dat je ook geen grapjes maakt over andermans familielid dat net begraven is. Iedere situatie die emotioneel gevoelig ligt is niet geslaagd om mee te lachen, als de betrokkene er zelf niet mee opgezet is.
Moet er ene in mijn gezicht durven lachen over mijn familieleden die overleden zijn, heeft zelf zijn eigen graf gegraven.

Of het nu je moeder is, je overleden familielid of de voorbeeldfiguur van je geloof, al deze figuren hebben een emotionele betrokkenheid bij de personen waarover het gaat.

Denk dus na dat sommige dingen gevoelig liggen, zelfs in een ijzig koele wereld waar emoties van anderen het grootste taboe dreigen te worden.
Het is dan ook tactisch oerdom om hiermee te lachen.

Trouwens, de leukste grappen zijn nog altijd: de grappen over zichzelf!
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 19:25   #215
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij zijt opperboer zeker?
En gij de oppermakak. Of nee, de oppermakak, dat was Mo de Eerste, alias Zotte Mo.
Mahdi is offline  
Oud 17 februari 2006, 19:32   #216
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze belange niet allemaal trouwens, maar diegene die dat wel doen betuigen inderdaad ook van weinig respect.
Ach man de laatste generatie gaat dat in het westen toch crescendo. En steeds proberen ze uit hoever ze kunnen gaan in dat provoceren met hun kleren. Eerst niks, dan madam met een gekleurd sjaaltje, dan de oudste dochter bij de trouw met een sjaaltje, dan de zus in het middelbaar met een sjaaltje, dan de zus in het lager met een sjaaltje, dan de zus uit de kleuterklas met een sjaaltje, dan de moeder met een niqaab, en vervolgens weer helemaal naar beneden, en nu zitten we aan de burka's.

Die mo-ziekte wordt enkel erger en erger met de tijd, en het ergste is dat niet-mo-zieken door die ziekte kunnen aangestoken worden, hun verstand verliezen nadat ze lalilalaliiiillalaaiialllaaa hebben gejodeld, en dan zijn ze klaar voor de omscholing tot opblaaspop.

Z I E K .
Mahdi is offline  
Oud 17 februari 2006, 19:33   #217
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij respect voor mensen die een hele groep door het slijk halen als een beperkt deel ervan uit de bocht gaat?
Tuurlijk niet.
Hoewel jij me dat ten stelligste aanraadt.

Citaat:
Haat jij alle duitsers dankzij het nazi verleden van enkelen?
Bijlange niet.
Enkel de (neo-)nazi's en hun ideologie respecteer ik van geen kanten.
Hoewel jij vindt dat ik er a priori respect zou moeten voor opbrengen, en mij proberen inleven in hun denk- en gevoels-wereld.
En al zeker Hitlers zoon niet verwijten dat zijn vader een beulebeest was, en zijn moeder een hoer.

Citaat:
Haat jij ook ideologieën omdat splintergroepen oproepen tot hat en geweld?
Een (haat)ideologie die me niet aanstaat, en de groepen die deze aanhangen, daar toon ik inderdaad niet het minste respect voor.
Jij uiteraard wel, tenzij je zelf je eigen oproep tot respect voor iedereen, de moeders incluis, niet ernstig neemt.

Citaat:
Lees eens toegoei wat ik zeg, ipv de hele topic lang al vanalle zever in mijn mond te willen leggen.
Ik begrijp perfect wat je wil zeggen: je vraagt dat we a priori respect voor iedereen, en voor alle meningen zouden opbrengen.
Lees jij eens wat ik erover denk, en vooral hoe je zelf voorbeelden aanhaalt die geen greintje respect verdienen.

Citaat:
Ik zeg niet wat jij mij probeert voor te houden, menneke.

LEES LETTERLIJK AUB !!!
Je zondigt hierboven tegen je eigenste principes
1/medeforummers denigrerend als 'menneke' aanspreken, is niet bepaald respectueus
2/In hoofdletters posten, wordt aanzien als schreeuwen, wat ook al geen blijk van respect tegenover de lezers is.

Ik krijg hier sterk de indruk dat jij enkel selectief respect vraagt voor je eigen meninkjes, annex persoontje, maar dat je voor de rest zwierig je zak veegt aan het opbrengen van respect.
Oud 17 februari 2006, 20:11   #218
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet.
Hoewel jij me dat ten stelligste aanraadt.
Dat raad ik je niet aan, maar dat wil je al de hele topic niet begrijpen.

Citaat:
Bijlange niet.
Enkel de (neo-)nazi's en hun ideologie respecteer ik van geen kanten.
Hoewel jij vindt dat ik er a priori respect zou moeten voor opbrengen, en mij proberen inleven in hun denk- en gevoels-wereld.
En al zeker Hitlers zoon niet verwijten dat zijn vader een beulebeest was, en zijn moeder een hoer.
Uw grote verkeerdelijke interpretatie zit in uw zelf verzonnen 'a priori' die je in mijn woorden wil schuiven.
Je maakt echter wel het onderscheid tussen een duitser en een nazi, maar niet tussen een moslim en een terrorist.
Wel, ik zeg ook fuck terroristen en fuck nazi's, maar niet fuck alle duitsers en fuck alle moslims.

Citaat:
Een (haat)ideologie die me niet aanstaat, en de groepen die deze aanhangen, daar toon ik inderdaad niet het minste respect voor.
Jij uiteraard wel, tenzij je zelf je eigen oproep tot respect voor iedereen, de moeders incluis, niet ernstig neemt.
Ik uiteraard niks, manneke!
Ik maak onderscheid tussen een splintergroep en de algemene stroming.

Citaat:
Ik begrijp perfect wat je wil zeggen: je vraagt dat we a priori respect voor iedereen, en voor alle meningen zouden opbrengen.
Lees jij eens wat ik erover denk, en vooral hoe je zelf voorbeelden aanhaalt die geen greintje respect verdienen.
Je begrijpt me dus niet en probeert alweer iets inmijn woorden te schuiven die ik zo niet zeg.
Je mag je verabsoluteringen voor jezelf houden!
Droopy is offline  
Oud 17 februari 2006, 20:28   #219
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw grote verkeerdelijke interpretatie zit in uw zelf verzonnen 'a priori' die je in mijn woorden wil schuiven.
Uw opnderschrift spreekt anders boekdelen:"Show respect!"
Zonder enige nuance, zonder enige restrictie, zonder den hond zijn bollen.
Dat is m.i. niet mis te verstaan.
Oud 17 februari 2006, 20:45   #220
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw opnderschrift spreekt anders boekdelen:"Show respect!"
Zonder enige nuance, zonder enige restrictie, zonder den hond zijn bollen.
Dat is m.i. niet mis te verstaan.
Prentjes kijken is dan ook leuker dan genuanceerde meningen lezen!
Droopy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be