Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 14:06   #201
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een kruimeldief krijgt hier voorarrest.
Maar ‘n terrorist blijft vrij op request.
Zij kreeg jarenlang
maar pakte de tram.
Zulks zint Erdolan niet al te best.
Tof hé die PS-staat?
Oud 3 maart 2006, 14:12   #202
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het mag u misschien verbazen maar de twee zaken hangen dan ook aan elkaar. Uiteraard bent u racist als u tegen de turkse toetreding bent. Het DHKC is trouwens ook tegen de Turkse toetreding. Zelfs tegen de Turkse staat. En al wie tegen de Turkse staat/toetreding is is tegen de belangen van bepaalde elites in de EU en dus racist of terrorist. Zo simpel is dat.
De EU elite zou maar al te graag de DHKC militanten aan Turkije uitleveren want anders is dat een probleem(pje) voor de relaties tussen de Europese elite en de Turkse staat. Maar de europese elite weet ook dat er nog steeds protest is tegen de fascistische Turkse staat, ook bij de EU bevolking zelf, dus houden ze zich gedeisd. Het is dankzij mensen als jij die tegen de Turkse toetreding zijn dat er geen 'terroristen' worden uitgeleverd, om het simpel te stellen.

Dat u Erdal en co aan Turkije wil laten uitleveren maar ondertussen tegen Turkije bent omdat die democratie en mensenrechten schendt betekent ofwel onwetendheid ofwel domheid.
Pardon, ik ben wel tegen de DHKC, maar ik zou ze nooit uitleveren aan Turkije om de simpelen reden dat ze zich daar geen zak aantrekken van de mensenrechten.
Oud 3 maart 2006, 14:13   #203
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk dat het de overgrote meerderheid van de Turkse gemeenschap in Belgie meer interesseert.
Zou kunnen.
Oud 3 maart 2006, 14:21   #204
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Sorry, maar de DHKC zit wat mij betreft ook op diezelfde lijn. Je hebt gewapend verzet en je hebt terroristen. Misschien kunt u enkele Koerdische organisaties ertoe bewegen om nog eens te betogen tegen de Turkse staat en dat zij daarbij verklaren in een vredig Kurdistan te willen leven, want de Koerden verdienen een onafhankelijk Kurdistan (als N-VA'er kan men niet van mij verwachten dat ik de Turken gelijk ga geven hé).
Het DHKC is gewapend verzet, geenn terrorisme. Terroristen viseren de burgerbevolking om terreur te zaaien. Het DHKC heeft het nooit op burgers gemunt. De ene keer dat er een bus met burgers werd opgeblazen was dat een accident, waarvoor het DHKC zich zwaar verontschuldigd heeft. Wat de 'misdaden' betreft is het DHKC braver dan de ETA.
Oud 3 maart 2006, 14:23   #205
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Pardon, ik ben wel tegen de DHKC, maar ik zou ze nooit uitleveren aan Turkije om de simpelen reden dat ze zich daar geen zak aantrekken van de mensenrechten.
ik heb het niet over jou he, maar over die hypocrieten die haar wel willen uitleveren aan de staat die zij in andere context zitten uit te kafferen voor gevaarlijk.
Oud 3 maart 2006, 14:24   #206
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nou wacht ik nog altijd op concrete feiten, concrete terroristische daden, die gepleegd zijn door Erdal en de DHKC militanten.
Oud 3 maart 2006, 14:27   #207
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Toen de KGB niks meer betekende zijn de westerse budgeten voor intelligence op een laag pitje gezet, wat bleek toen dat er ineens moslimterroristen waren, en nu staan die budgetten terug op punt, maw, de ene vijand verdwijnt om inderdaad een andere in de plaats te zetten, dat is al eeuwen zo.

mijn probleem is ,dat weeral eens iemand die gevolgd werd in rook is opgegaan, verdwenen en toch wel net voor ze ineens moest gaan optreden...
Die budgetten staan op punt zolang de Grote Vijand daar is. Daar pikt de wapenindustrie trouwens ook een fijn graantje van mee. En die willen niet dat die vijand ooit weer weg is want dan gaan de budgetten weer naar beneden, snap je? Dus gaan ze luid de War on terror verkondigen, maar ze zullen er voor zorgen dat ze die war nooit helemaal winnen, want als de war over is, dan is de business over.

2: Heb je er al bij stilgestaan dat het misschien, heel misschien, wel zo is dat Erdal niet vrijwillig is gaan lopen maar, laten we zeggen, is 'bevrijd' door degenen die haar al jaren op die hielen zitten en liever zelf 'gerechtigheid' deden geschieden dan haar te zien verdwijnen achter de veilige tralies van een belgische gevangenis?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 maart 2006 om 14:29.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:34   #208
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Het blijft bij beweringen.
Op welke manier krijgt zij een forum ?
Ik heb nog geen toespraak uitgezonden op de vrt van haar gezien of zo,
ik heb haar enkel in de rechtzaal in beeld gezien,
waar ze haar fameuze V-teken maakt aan de toeschouwers/aanhang.

Wat dat betreft zou je kunnen beweren dat zelfs Dutroux een forum krijgt.

Zodus wil ik u nogmaals verzoeken,
onderbouw uw stelling eens a.u.b.,
ik vraag nog geneens keiharde bewijzen.
Haar groepering. Gisterenavond nog in terzake.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:37   #209
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Dezelfde "veiligheidsafdeling" was verantwoordelijk voor de bewaking van Erdahl als Dutroux, toch? Inmiddels van naam veranderd misschien, maar verder geen verschil, zoals nu blijkt.
De staatsveiligheid heeft nooit iets te maken gehad met de vroegere rijkswacht. Niks van naam veranderd, heel veel verschil.
U weet niet waarover u het heeft zoals nu blijkt.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:40   #210
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ben je zeker van je uitspraak? In turkije denken ze er anders over.

Vandaag in een krant gelezen: 62 Turkse politiemannen en paramilitairen die in 1996 10 gevangenen tijdens een oproer doodden, gaan allen vrijuit.

echt iets voor bhairav, niet?
Een Turkse gevangenis oproer is toch wel wat anders dan in Belgie of in Nederland. In Turkije smijten de gevangenen met molotov cocktails en messen. Ook worden er vuurwapens gebruikt.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:43   #211
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
De staatsveiligheid heeft nooit iets te maken gehad met de vroegere rijkswacht. Niks van naam veranderd, heel veel verschil.
U weet niet waarover u het heeft zoals nu blijkt.
En U wel?
Ik kan Uw antwoord toch niet goed begrijpen hoor.
Oud 3 maart 2006, 14:45   #212
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En U wel?
Ik kan Uw antwoord toch niet goed begrijpen hoor.
Er is wel meer wat jij niet begrijpt.
Oud 3 maart 2006, 14:46   #213
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel meer wat jij niet begrijpt.
Dat is waar, zeker als U het uitlegt
Oud 3 maart 2006, 14:49   #214
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat is waar, zeker als U het uitlegt
Ik kan er ook niet aan doen dat jij verschil niet kent tussen de staatsveiligheid en de Rijkswacht (nu Federale Politie).
Oud 3 maart 2006, 14:51   #215
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik heb het niet over jou he, maar over die hypocrieten die haar wel willen uitleveren aan de staat die zij in andere context zitten uit te kafferen voor gevaarlijk.
Weet ik, maar wou het ff duidelijk stellen
Oud 3 maart 2006, 14:55   #216
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Een Turkse gevangenis oproer is toch wel wat anders dan in Belgie of in Nederland. In Turkije smijten de gevangenen met molotov cocktails en messen. Ook worden er vuurwapens gebruikt.
En ik kan die gevangenen daar niet meer dan gelijk geven. Tegen de Turkse repressieve staat is het niet meer dan normaal dat er gewapend verzet komt.
Oud 3 maart 2006, 15:14   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik kan die gevangenen daar niet meer dan gelijk geven. Tegen de Turkse repressieve staat is het niet meer dan normaal dat er gewapend verzet komt.
Eigenlijk hoort men de hele zaak nuchterder te bekijken. Is het verwonderlijk dat de islamitische partij van Erdogan voor toetreding is van Turkije bij de EU? Neen, slechts door die stap kan men de macht van de kemalisten breken. Nu oefent het leger - HET BASTION VAN HET SECULIERE KARAKTER VAN TURKIJE - een enorme macht uit. De EU wil natuurlijk die macht afbouwen, net als de linkse activisten. Vraag is evenwel wat er dan in de plaats komt. Iedereen weet wat er zal gebeuren: de islamisten zullen de grote aanhang die ze nu al hebben kunnen omzetten in daadwerkelijke macht. Turkije zal omgevormd worden tot een islamitische staat met alle gevolgen van dien. De linkse nuttige idioten zullen het als eerste mogen bekopen. De kemalisten natuurlijk ook.

Denken we daar eerst even over... 't Ligt in Turkije wel een beetje anders dan wij kunnen omvatten vanuit onze westerse benaderingswijze.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:18   #218
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk hoort men de hele zaak nuchterder te bekijken. Is het verwonderlijk dat de islamitische partij van Erdogan voor toetreding is van Turkije bij de EU? Neen, slechts door die stap kan men de macht van de kemalisten breken. Nu oefent het leger - HET BASTION VAN HET SECULIERE KARAKTER VAN TURKIJE - een enorme macht uit. De EU wil natuurlijk die macht afbouwen, net als de linkse activisten. Vraag is evenwel wat er dan in de plaats komt. Iedereen weet wat er zal gebeuren: de islamisten zullen de grote aanhang die ze nu al hebben kunnen omzetten in daadwerkelijke macht. Turkije zal omgevormd worden tot een islamitische staat met alle gevolgen van dien. De linkse nuttige idioten zullen het als eerste mogen bekopen. De kemalisten natuurlijk ook.

Denken we daar eerst even over... 't Ligt in Turkije wel een beetje anders dan wij kunnen omvatten vanuit onze westerse benaderingswijze.
't Heeft in deze draad lang geduurd maar eindelijk is het zover : 't Is de schuld van de Islam.
Oud 3 maart 2006, 15:25   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Heeft in deze draad lang geduurd maar eindelijk is het zover : 't Is de schuld van de Islam.
Niet ik zeg dat, wel niemand minder dan de stichter van de huidige Turkse staat, nl. Mustafa Kemal Atatürk. Hij schreef niets minder dan:

Citaat:
L'ISLAM, CETTE THEOLOGIE ABSURDE D'UN BEDOIN IMMORAL, EST UN CADAVRE PUTREFIE QUI EMPOISONNE NOS VIES.
Voor Atatürk is de islam dus een rottend lijk... Daarom schafte hij onmiddellijk na de machtsovername het kalifaat af, beperkte de invloed van de islam, voerde allerlei westerse rechten in (sommige rechten eerder dan in bepaalde westerse landen) en plaatste de islam onder staatstoezicht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:26   #220
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die budgetten staan op punt zolang de Grote Vijand daar is. Daar pikt de wapenindustrie trouwens ook een fijn graantje van mee. En die willen niet dat die vijand ooit weer weg is want dan gaan de budgetten weer naar beneden, snap je? Dus gaan ze luid de War on terror verkondigen, maar ze zullen er voor zorgen dat ze die war nooit helemaal winnen, want als de war over is, dan is de business over.

2: Heb je er al bij stilgestaan dat het misschien, heel misschien, wel zo is dat Erdal niet vrijwillig is gaan lopen maar, laten we zeggen, is 'bevrijd' door degenen die haar al jaren op die hielen zitten en liever zelf 'gerechtigheid' deden geschieden dan haar te zien verdwijnen achter de veilige tralies van een belgische gevangenis?
Dat was inderdaad een van de 3 mogelijkheden die ik zie,

U kan dat hogerop terugvinden, maar voor het gemak :

A ze is echt gaan lopen

B ze hebben ze laten lopen

C iemand heeft ze opgehaald, ...

Hoogstwaarschijnlijk is ze zelf niet alleen bezig want dan was ze al gevonden.

Er speelt nog iemand mee om haar weg te foefelen, ofwel iemand van haar oraganisatie en dan is ze veilig, ofwel is ze in ware mossad stijl "ontvoerd" en zal ze later wel opduiken in een of ander turks massagraf. of gevangenis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be