Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2006, 12:57   #201
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
We kunnen ons troosten met de gedachte dat de homogemeenschap een diepe kuil heeft gegvraven voor zichzelf, als binnen enkele jaren de problemen huizenhoog aan het licht zullen komen zal de publieke opinie zich massaal tegen hen keren en kunnen ze alsnog opkrassen, al weet ik niet waarheen...
Kort samengevat: Wishfull thinking.
Oud 10 maart 2006, 13:09   #202
bartje
Minister-President

Standaard

Welke problemen zouden er binnen enkele jaren opduiken??
Och blijf maar dromen, sommigen kunnen het gewoon niet hebben dat holebi's gelukkig zijn; zie ook mijn topic in maatschappelijke discussies!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:41   #203
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Ik wil wel dat holebi's gelukkig zijn, maar om hen dan maar kinderen te geven omdat hetero's dat wel mogen vind ik toch niet kunnen.
Dat is trouwens een vergelijking die niet klopt, maar veel mensen blijken dat niet te begrijpen.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:45   #204
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tjonge tjonge ik ben hier door omstandigheden een tijdje afwezig geweest en lees hier bij momenten gewoon de grootste onzin die er maar bestaat!
Jammer dat er nog altijd mensen zijn die zo denken.
Als ik ooit een kind zou willen adopteren dan moet niet alleen ik maar ook mijn vriend daar volledig klaar voor zijn en niet voor 100 maar 200 %; indien dit niet zo is begin ik er gewoon niet aan en daar zou eens echt moeten over nagedacht worden; niet alleen door homokoppels maar ook heterokoppels! Een kind moet met alle liefde en genegenheid opgroeien in een gezin waar het zich goed mag voelen bij ouders de zich inzetten voor hun kind en het een mooie opvoeding meegeven!

Verschillende peilingen hebben een voor een al uitgewezen dat een héél lichte meerderheid pro adoptie voor holebi's is en het is niet dat het gaat om één of twee peilingen hé, het gaat om meerdere peilingen die telkens min of meer op het zelfde resultaat stuiten! Maar uiteraard maakt het homohatende VB daar iets totaal anders van hé zoals het hen eigenlijk past!
Tsjongejongejonge, blijkbaar toch "de onzin" niet grondig genoeg gelezen.
Want de vraag is niet of jij en je partner er 100% klaar voor zijn om een kind te adopteren; de vraag is of dat kind er klaar voor is om door een homoseksueel koppel geadopteerd te worden. Ja, je leest het goed: het belang van het kind primeert, niet één of andere "wens" van adoptanten-in-spe. En er zijn redenen te over om ervan uit te gaan dat zo'n kind er niet "klaar" voor zal zijn: het is kwetsbaar, voelt zich een buitenbeentje, wordt als een "exootje" bekeken door z'n omgeving, etc... Eén van de meest delicate kwesties die adoptanten moeten aanpakken is de vraag wanneer je zo'n kind duidelijk maakt dat het "geadopteerd" is; wanneer je zo'n kind het verhaal vertelt over de afwezigheid van z'n natuurlijke ouders. Zolang die kwestie niet aan de orde is, kan zo'n kind een geborgen en "normale" (in de neutrale zin van het woord) jeugd beleven, waarbij het zich kan integreren als een "normaal" kind binnen z'n vriendenkring (school, jeugdbeweging, etc...). Met een homopaar als ouders is zoiets niet mogelijk; op de meest brutale manier wordt het hoe dan ook meteen beladen met een "anders-zijn" in de ogen van z'n omgeving, én in z'n zelfbeeld. Kom vooral niet aandraven met uitspraken als "uit wetenschappelijk onderzoek blijkt..." , want hiernaar is nog GEEN wetenschappelijk onderzoek gevoerd. (wél naar kinderen die opgroeien in een -veelal lesbisch- gezin waar één van de partners de natuurlijke ouder is en de andere ouder niet volledig uit the picture is verdwenen, maar zoiets bewijst dus niks) Ik wil me niet uitspreken over de goeie wil, noch over de bekwaamheid van holebi's om kinderen op te voeden (da's een "welles-nietes" -spelletje zonder end); ik betwijfel alleen dat de omgevingsfactoren toelaten om zoiets tot een goed einde te brengen. Kinderen zijn immers gruwelijk recht-voor-de-raap t.a.v. elkaar en anderen; je kan er de "political correctness" onmogelijk indrillen op jonge leeftijd.

Redenen om vooral geen risico's te nemen op dat vlak. Want een leven ruïneren om een statement te maken -hoe politiek correct je het ook moge vinden- is crimineel.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:58   #205
bartje
Minister-President

Standaard

Tja dat is dan jouw mening, maar we zullen maar zwijgen over sommige situaties waar het kind nu in terecht komt zeker in de zogenaamde normale heterogezinnen.... maar dat wordt desbehalvende gemakkelijkheidshalve over het hoofd gezien.
En dat kinderen gruwelijk zijn, tja, dat ligt dan aan de opvoedingswijze van de ouders, sorry dat ik het zeg, maar soms kan ik me serieus ergeren aan sommige kinderen die totaal geen manieren meer hebben tov hun ouders! Als dit een opvoeding is, tja...en dit is grotendeels de schuld van de ouders die geen kaas hebben gegegeten hoe ze een kind moeten opvoeden en niet geleerd hebben wat respect of beter gezegd wederzijds respect is!
Maar dit wordt er natuurlijk allemaal niet bijgezegd!
Oud 10 maart 2006, 14:06   #206
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Heeft er één van die paljassen in de senaat al een gereflecteerd over de consequenties die homo-adoptie op internationaal privaatrechtelijk vlak met zich meebrengen?

Ik meen te weten dat een zekere Freya De Bock (VUB) haar proefschrift hieraan heeft gewijd.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 14:22   #207
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja dat is dan jouw mening, maar we zullen maar zwijgen over sommige situaties waar het kind nu in terecht komt zeker in de zogenaamde normale heterogezinnen.... maar dat wordt desbehalvende gemakkelijkheidshalve over het hoofd gezien.
En dat kinderen gruwelijk zijn, tja, dat ligt dan aan de opvoedingswijze van de ouders, sorry dat ik het zeg, maar soms kan ik me serieus ergeren aan sommige kinderen die totaal geen manieren meer hebben tov hun ouders! Als dit een opvoeding is, tja...en dit is grotendeels de schuld van de ouders die geen kaas hebben gegegeten hoe ze een kind moeten opvoeden en niet geleerd hebben wat respect of beter gezegd wederzijds respect is!
Maar dit wordt er natuurlijk allemaal niet bijgezegd!
Dat is niet alleen mijn "mening", dat is een plausibele conclusie die je kan trekken uit de getuigenissen van tal van adoptanten. Ik zou bovendien wel eens wat verhalen willen horen over kinderen die bij een adoptie in een heterogezin "slecht" terecht komen. Doen de adoptiebureau's slecht werk? Kan je die uitspraak staven met een paar concrete cases?

Ik stelde niet dat kinderen "gruwelijk" zijn, maar dat ze -vanuit de optiek van een geconditioneerde volwassene- "gruwelijk eerlijk en recht-voor-de-raap" zijn. Een "goede" of "zachte" opvoeding verandert geen moer aan die realiteit. Een kind neemt geen blad voor de mond; zelfs al is het niet "kwaad" bedoeld (trouwens, vaak maken ze dat onderscheid tussen "goed" en "kwaad" zelfs niet eens), dan is die "eerlijkheid" nog bijzonder kwetsend voor hun leeftijdsgenootje in kwestie. Ik merk dat jij absoluut niet thuis bent in deze materie; je dicht kinderen immers teveel "volwassenheid" toe. Wat niet wegneemt dat ik je zeker volg waar het de verantwoordelijkheden van ouders betreft.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 10 maart 2006 om 14:23.
Oud 10 maart 2006, 14:25   #208
bartje
Minister-President

Standaard

Waar heb ik gezegd dat geadopteerde kinderen slecht terechtkomen in heterogezinnen? Als je dit misschien effkes kan weergeven graag aub? Gelieve dus mijn woorden niet te verdraaien aub!!!

Effkes herhalen wat ik gezegd heb:"Tja dat is dan jouw mening, maar we zullen maar zwijgen over sommige situaties waar het kind nu in terecht komt zeker in de zogenaamde normale heterogezinnen.... maar dat wordt desbehalvende gemakkelijkheidshalve over het hoofd gezien".
Oud 10 maart 2006, 14:26   #209
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt hier met de minuut minder aangenaam.

Het begint hier wat muffig te worden.

Ik wacht op Vortex, de zoon van Cookie, dan kan die hier even lekker tekeer gaan.

Ik heb gehoord dat die redelijk mondig is.

Ik hoop het.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 14:32   #210
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat geadopteerde kinderen slecht terechtkomen in heterogezinnen? Als je dit misschien effkes kan weergeven graag aub? Gelieve dus mijn woorden niet te verdraaien aub!!!

Effkes herhalen wat ik gezegd heb:"Tja dat is dan jouw mening, maar we zullen maar zwijgen over sommige situaties waar het kind nu in terecht komt zeker in de zogenaamde normale heterogezinnen.... maar dat wordt desbehalvende gemakkelijkheidshalve over het hoofd gezien".
Wat bedoel je dan precies met die uitspraak? Dat sommige natuurlijke ouders niet geschikt zijn om kinderen op te voeden? Klopt, maar daar kunnen we als samenleving zeer weinig aan doen (behalve als er sprake is van flagrant misbruik). Een adoptie ligt heel anders, want daar hebben we juist wél de mogelijkheid om een kind in een zo optimaal mogelijke gezinssituatie te plaatsen. Of bedoelde je nog iets anders?

Oud 10 maart 2006, 14:43   #211
bartje
Minister-President

Standaard

Ik had het hier wel degelijk niet over adoptie in die zin die je aanhaalde maar wel kinderen die geboren worden in een heterohuwelijk.
Oud 10 maart 2006, 14:45   #212
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had het hier wel degelijk niet over adoptie in die zin die je aanhaalde maar wel kinderen die geboren worden in een heterohuwelijk.
En je denkt dus een argument te kunnen halen uit het feit dat het allemaal nog een pak slechter kan?

Oud 10 maart 2006, 14:50   #213
bartje
Minister-President

Standaard

Er zijn kinderen uit heterohuwelijken die totaal geen aandacht en liefde meekrijgen van hun ouders!
Als je dan hier zelfs eens op het forum leest dat "als mijn kind homo zou zijn vliegt het direct buiten" tja... dan stel je wel héél serieus vragen over de opvoedkundige capaciteiten van deze mensen en niet alleen in dit geval hoor maar als je heden ten dage ziet dat er soms totaal geen respect meer is en dat als m'n wat vraagt het al te veel is (ik geef maar een dom vb. uitgang versperren in de trein); allemaal kleine details maar het maakt erop dat m'n eerst eens moet kijken ook naar de ouders en hen er op wijzen dat m'n hun kind terug respect en vooral MANIEREN leert!

Ikzelf en ik wil nu niet stoefen heb een prachtige opvoeding genoten, destijds was ik soms razend op mijn ouders om hun beslissingen maar nu ben ik hen daar eeuwig dankbaar voor!
Oud 10 maart 2006, 14:59   #214
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn kinderen uit heterohuwelijken die totaal geen aandacht en liefde meekrijgen van hun ouders!
Als je dan hier zelfs eens op het forum leest dat "als mijn kind homo zou zijn vliegt het direct buiten" tja... dan stel je wel héél serieus vragen over de opvoedkundige capaciteiten van deze mensen en niet alleen in dit geval hoor maar als je heden ten dage ziet dat er soms totaal geen respect meer is en dat als m'n wat vraagt het al te veel is (ik geef maar een dom vb. uitgang versperren in de trein); allemaal kleine details maar het maakt erop dat m'n eerst eens moet kijken ook naar de ouders en hen er op wijzen dat m'n hun kind terug respect en vooral MANIEREN leert!

Ikzelf en ik wil nu niet stoefen heb een prachtige opvoeding genoten, destijds was ik soms razend op mijn ouders om hun beslissingen maar nu ben ik hen daar eeuwig dankbaar voor!
Beste vriend, ik onderschrijf voor de volle 100% wat je hier presenteert. Je moet me absoluut niet overtuigen. (m.i. zijn nogal wat problemen i.v.m. opvoeding veroorzaakt door socio-economische factoren, maar dat is voer voor een andere discussie)

Maar het staat los van de kwestie van de homo-adoptie. Ik ga niet discussiëren over de vraag of homoseksuele koppels bekwaam zijn om kinderen op te voeden; wil zelfs aannemen dat dit geen enkel probleem vormt. Het enige wat ik aanbreng is dat de context van zo'n homo-gezin een zeer reëel risico inhoudt voor het kind in kwestie. Ik ga m'n redenering hier niet herhalen; die staat een paar berichten hierboven al in het lang en het breed uitgelegd.

... en mocht je erover hebben gelezen: ik heb het enkel over situaties waar er geen natuurlijke band bestaat. (cf. amendement Vankrunkelsven)

Oud 10 maart 2006, 15:13   #215
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[/gezaag]
Oud 10 maart 2006, 15:19   #216
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Nee, zeker geen gezaag. Desiderius heeft daar een punt.
Er wordt teveel gehamderd op holebi's die in staat zijn een kind goed op te voeden, maar het aspect van onnatuurlijkheid van de situatie wordt aan de kant geschoven.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 15:24   #217
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over het feit dat het onnatuurlijk is, denk je wat je wil.

Feit is dat jij je niet te bemoeien hebt met andermans zaken, tenzij die op gemeenschappelijk vlak een inbreuk leveren. Dat is enkel het geval bij fysieke mishandeling.
Oud 10 maart 2006, 16:21   #218
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Nee, zeker geen gezaag. Desiderius heeft daar een punt.
Er wordt teveel gehamderd op holebi's die in staat zijn een kind goed op te voeden, maar het aspect van onnatuurlijkheid van de situatie wordt aan de kant geschoven.
Tuurlijk is de eerste de beste idioot op het internet loslaten ook onnatuurlijk
Oud 10 maart 2006, 17:09   #219
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Tuurlijk is de eerste de beste idioot op het internet loslaten ook onnatuurlijk
ongelooflijk betreurenswaardig hoe hier weeral eens op de man gespeeld wordt ipv op de bal.

Wanneer iemand een punt heeft dat niet te weerleggen valt wordt hij platvloers uitgescholden. Maar het weze duidelijk. Wanneer iemand zijn stelling niet voldoende kan onderbouwen en tegenargumenten niet kan bedenken, is het waarschijnlijk zijn stelling niet. Het is een overgenomen stelling van iemand anders. Dat kuddegedrag kan zich alleen maar uiten in persoonlijke aanvallen als de argumenten blijkbaar allemaal weerlegd zijn.

Niet toegeven mensen. Ook al heb je duidelijk ongelijk. Want wat zou de holebifederatie zonder uw steun moeten beginnen. Het is alles wat ze hebben.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 17:36   #220
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
ongelooflijk betreurenswaardig hoe hier weeral eens op de man gespeeld wordt ipv op de bal.

Wanneer iemand een punt heeft dat niet te weerleggen valt wordt hij platvloers uitgescholden. Maar het weze duidelijk. Wanneer iemand zijn stelling niet voldoende kan onderbouwen en tegenargumenten niet kan bedenken, is het waarschijnlijk zijn stelling niet. Het is een overgenomen stelling van iemand anders. Dat kuddegedrag kan zich alleen maar uiten in persoonlijke aanvallen als de argumenten blijkbaar allemaal weerlegd zijn.

Niet toegeven mensen. Ook al heb je duidelijk ongelijk. Want wat zou de holebifederatie zonder uw steun moeten beginnen. Het is alles wat ze hebben.

Paulus.
Sommigen vergapen zich 's zondags in de kerk aan de kudde. Daar staat dan ook de goede herder voor in....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be