![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(gaan we in crescendo verder met het schelden en beledigen, want zoals u ziet kan ik dat net zo goed als u, of gaat u uw toon matigen en praten we zoals het volwassen mensen betaamt?)
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijnheer Ostyn : Ik zeg niet dat sigaretten verboden zijn, vuurwapens zijn ook niet verboden, ik zeg alleen maar dat het 2 van de vele zaken zijn die op een of andere manier onderworpen zijn aan een repressieve reglementering.
Kortom : het is volgens mij een maatschappelijk fenomeen dat er steeds meer repressief gereglementeerd wordt. Is dit te begrijpen ? Jawel : want het totaal vrij laten van zowel vuurwapens als bijvoorbeeld ook roken heeft een negatief effect op de volksgezondheid. Is dit betreurenswaardig ? Zeker : het zou veruit te verkiezen zijn dat de mensen zich wat meer om hun gezondheid bekommerden (en die van hun medemensen), zonder dat daar een massa reglementen en hopen controlleurs voor zouden nodig zijn. Roken en vuurwapens zijn momenteel toegelaten : maar onderworpen aan een vorm van reglementering. Gaan we meer en strengere reglementering tegemoet ? Zeker en vast : roken zal in steeds meer landen van de EU ook in alle vormen van Horecazaken verboden worden. Vuurwapens zullen quasi volledig geband worden. Wat is mijn mening hierover ? Ik vind het verbod op zich spijtig want ik zou verkiezen dat de mens beschaafd genoeg zou zijn om deze zaken spontaan te mijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Het mag duidelijk zijn dat ik voorstander ben van een strenge reglementering van het roken in openbare gelegenheden (op mijn werkplaats wordt NIET gerookt). Ik ben a fortiori voorstander van een nog veel strengere reglemntering van het wapenbezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jozef, Manuel*, temper uw toewerpingen voor g'er spijt van krijgt...
![]() On-topic: komt er nog iets zinnig? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 26 maart 2006 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Gewoon om Lombas te plezieren nog wat filosofie van Clint Eastwood aka Dirty Harry:
"Well, when an adult male is chasing a female with intent to commit rape, I shoot the bastard. That's my policy." |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() Geen Charlton Heston? Zwak Lombas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() .. is vanzelfsprekend niet zo stom als het er op het eerste zicht uitziet, niet in de laatste plaats omdat de mens in "hoog" gezelschap verkeert.
Men moet bovendien verwijzen naar "het zwitsers model" van landsverdediging : iedere reservist van het nationale leger heeft daar nl zijn /haar geweer in huis en toch blijkt niet uit statistieken dat er daar meer doden vallen onder de burgers door vuurwapens dan elders. Het universeel bezit van vuurwapens .. kan het een waarborg voor democratie zijn ? Met mijn vredelievende inborst geloof ik van niet en ik wordt hierin gesterkt door de ervaring dat het gewoonlijk nogal gewelddadige lieden zijn die graag zo'n macho blinkende knaller van een tuig in hun schuif steken hebben. Ik zou zeggen de theorie klinkt mooi, maar de praktijk doet het ergste vermoeden.
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 26 maart 2006 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eéntje voor 1handclapping:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() TEGEN vrij wapenbezit:
Natuurlijk ben ik tegen. - Een wapen in huis levert schijnveiligheid op; - Het aantal doden neemt toe als gevolg van misverstanden; - Het aantal doden neemt toe als gevolg van niet in de hand te houden driften; - Het aantal doden neemt toe als gevolg van slordigheid. (een tevreden roker) Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 26 maart 2006 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |