![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik wil gerust tonen dat de materiële eigenschappen, de sociaal-economische situatie dus; in laatste instantie steeds beslissend is... Maar dan moet je wel voorbeelden geven van (sub)culturen en zal ik ze proberen ontkrachten.
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord?
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of omdat we helemaal niet vallen als onnozele blinden voor het plat populisme en de transparante demagogie van de andere partijen, en dan maar een proteststem uitbrengen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#205 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hierboven al aangehaald dat cultuur één van de factoren is die criminaliteit beïnvloedt, maar zeker niet de enige... Wie niet inziet dat ook sociale achterstelling, karakter en waarschijnlijk nog tientallen andere factoren evenzeer bepalend zijn is de echte blinde mol. Meehuilen en roepen dat alles de schuld is van DE islam en DE vreemdeling, zonder enige nuancering, is natuurlijk wel zo handig om zichzelf ergens gerust te stellen en een houvast te hebben als mogelijke oplossing voor HET pobleem. Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen. Denk je nu echt dat alle criminaliteit zal verdwijnen als alle vreemdelingen verdwijnen? Dat de wereld er veel beter zal uitzien als de Islam verdwijnt? Dream on. Het enige waar ik hier voor pleit is om de dingen in hun context te plaatsen. Om mensen te doen inzien dat "het vreemdeling zijn" geen noodzakelijke voorwaarde voor criminaliteit is. Om mensen te doen inzien dat "de vreemdeling" niet bestaat, dat stigmatisering van "de vreemdeling" niet werkt en nog meer onvrede oproept en dat simplistisch racisme enkel een uitlaatklep is voor het eigen ongenoegen en de eigen angst. En daar, mijn beste knorretje, ben jij spijtig genoeg een prahtig voorbeeld van.
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hebde gij niet genoeg met uw Groot Bakkes, Groot Bakkes?
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moet wel eerlijk bekennen dat ik tot hiertoe eigenlijk nog nooit echt bedreigd ben geweest, maar dat kan grotendeels te maken hebben met mijn manier van voortbewegen en mijn blik. Ik kijk eigenlijk nooit vriendelijk als ik op straat rondwandel... ![]() ![]()
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() Zijn de moordenaars al gepakt? Hopelijk slaat de politie hen bont en blauw met blijvende letsels.
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dank u... ![]()
![]() |
#212 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut! Je mag nooit laten zien dat je je niet op gemak voelt.
#214 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#216 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel mij altijd wel veilig hoor, zelfs in ongure buurten. Ik laat het gewoon niet merken als ik ergens ben waar ik het niet zo goed ken. En mijn gelaatsuitdrukking... tja, ik kan daar eigenlijk weinig aan doen maar die klaart meestal wel op als mensen mij aanspreken of zo (vraag dat maar eens aan Lordoffaith en Garfield ![]()
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval kijk je beter ontspannen en vriendelijk inplaats van boos. D�*t wijst pas op de zelfverzekerdheid die als vanzelfsprekend met het gevoel van 'zich veilig weten' gepaard gaat. Ikzelf ben van nature vriendelijk en ontspannen want niet gauw bang, maar ik weet verdomde goed waar ik beter niet mijn hondje uitlaat in de nachtelijke uren.
![]() |
#219 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben mensen die samen in miserie leven, de gewoonte zich te verenigen om gezamelijk sterker te staan. Zo kunnen gezamelijke kenmerken en gebruiken overgenomen worden, en kan een subcultuur zich ontwikkelen. Als mensen uit niet-achtergestelde buurten dat overnemen; dan zijn dat meestal gefrustreerde rijke pubers die op zoek zijn naar hun verwrongen eigen maar dus vanuit het individuele karakter (een beetje zoals skinheads bij ons veelal). Maar de basis ligt dus in de bronx. Wat punk betreft; buiten de muziek ken ik er weinig van (hoewel ik DK bijvoorbeeld soms wel kan apprecieren), maar ik vermoed dat je het dan hebt over de pseudo-anarchistische scene. Die ontwikkelde zich naar mijn idee in de jaren 70 in volle economische crisis, in een periode waar jongeren zich niet meer konden vinden in het kapitalistische systeem en de staat en de miserie die die voortbracht, en daartegen in "opstand" kwamen. De basis ligt dus zoiezo weer in de materiele omstandigheden. Van "Bike-cultuur" ken ik de ballen...
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik loop eigenlijk overal rond alsof ik er woon als het ware. ![]()