Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2003, 15:40   #201
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Filosoof,

Veel van wat jij daar zegt is waar, MAAR je staart je blind op de theorie als het erop aankomt FFI onproductief te noemen voor de mensen die we juist willen helpen!
Weet jij dat dankzij FFI wereldwijd ex-moslims hun hart kunnen luchten, dat zij elkaar kunnen opvangen en steunen, dat er in sommige gevallen zelfs concrete tastbare hulp werd op touw gezet. Weet jij dat sommige FFI-ers juist door FFI van de psychologische ondergang werden gered, sommigen zelfs van hun fysisch eind...
Als je dan toch met WO II -vergelijkingen komt aandraven, dan kan je FFI gerust vergelijken met het Ondergronds Verzet, zéker in moslimlanden waar een FFI-er zijn leven riskeert, ja zelfs hier in het Westen waar islam het islamitische jihad-voorschrift volledig aan het opvolgen is, daarbij ongewild flink geholpen door goedbedoelende (enfin, denk ik toch) naïevelingen zoals jij. Met alle respect, je bent superintelligent, zeker theoretisch zeer onderlegd, MAAR voor de rest sta jij even ver van het leven in moslimlanden en zelfs hier in moslimmiddens af als de maan van de aarde... Ooit al eens gedacht de islam te bekijken door de bril van een ex-moslima ? Zeer verhelderend!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 22:52   #202
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Wacht nog steeds op antwoord beste Filosoof.
De vraag was : al eens geprobeerd de islam te bekijken (filosofisch zo je wil) door de bril van een ex-moslim(a) ?

Dutch
Oud 8 september 2003, 02:59   #203
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
De vraag was : al eens geprobeerd de islam te bekijken (filosofisch zo je wil) door de bril van een ex-moslim(a) ?

Dutch
Dutch,
je bent wel erg ongedurig!!
belangrijke punten:
1) de mogelijkheid dat ik ooit een ex-gelovige zou zijn impliqueert dat ik eerst gelovig zou worden, en d�*t is nog niet voor de eerst 50 jaar
2)Ik aanvaard, maar wantrouw standpunten van ex-gelovigen: meestal zijn die tegenover hun exgeloof even fanatiek contra als ze in hun vorige periode pro waren.
Iemand die een vergissing maakte in zijn leven (in geloof, liefde of beroep)zal zich het beste voelen als hij/zij er radicaal een streep onder trekt ipv steeds weer achterom te kijken: enkel de materiële gevolgen verwerken en oplossen, en de psychische herinneringen radicaal vergeten....met een zuivere lei herbeginnen noemt men dat in goed nederlands.
Was het geen vrije keuze? iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer (met een zekere dosis hypocrisie dan. hypocrisie is niet altijd negatief: Die Gedänke sind frei!
Er bestaan véél versies van dit oude duitse lied... Pete Seeger zong het ook, in het duits, en ik meen ook Woodu Guthrie..

[size=6]De gedachten zijn vrij [/size]

Peter Van Laet & Walter Grootaers
Dag in dag uit vertellen mensen graag
Ze geven antwoord op een niet gestelde vraag
Ze zeggen ook welk boek je lezen mag
Hoe slecht die film was, die jij net zo graag zag
Ze weten beter wat goed is en wat slecht
Maar hebben zelf nog nooit een grens verlegd

Maar

Refrein:
In mijn hoofd doe ik wat ik wil
Want daar ben ik vrij
Ja, ik denk, ik denk wat ik wil
Gedachten van mij

Dag in dag uit kleur ik daar alles zelf
Dat is mijn wereld zonder hemel, zonder hel
Daar ben ik baas. Ik luister en ik lach
Niemand die zegt wat wel en wat niet mag
Daar weet ik beter wat goed is en wat slecht
Daar heb ik zelf al elke grens verlegd

Want
Refrein

En daar is niemand die zegt wat ik moet
Ja, daar is niemand. Daar voel ik me goed
Daar ben ik vrij. Daar ben ik op reis
Daar ben ik de prins in mijn droompaleis

Want
Refrein
Gedachten zijn vrij
Refrein
Gedachten zijn vrij
Refrein
Want in mijn hoofd doe ik wat ik wil
Gedachten zijn vrij

De versie die ik leerde was natuurlijk de beste
De gedachten zijn vrij,
Wie raadt ze daarbinnen als nacht'lijke schimmen

Lees misschien dit ook eens:
http://www.pv.be/nl/sub_news/islam/1...0011113011.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 02:59   #204
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Dutch
Dutch,
je bent wel erg ongedurig!!
belangrijke punten:
1) de mogelijkheid dat ik ooit een ex-gelovige zou zijn impliqueert dat ik eerst gelovig zou worden, en d�*t is nog niet voor de eerste 50 jaar
2)Ik aanvaard, maar wantrouw standpunten van ex-gelovigen: meestal zijn die tegenover hun exgeloof even fanatiek contra als ze in hun vorige periode pro waren.
Iemand die een vergissing maakte in zijn leven (in geloof, liefde of beroep)zal zich het beste voelen als hij/zij er radicaal een streep onder trekt ipv steeds weer achterom te kijken: enkel de materiële gevolgen verwerken en oplossen, en de psychische herinneringen radicaal vergeten....met een zuivere lei herbeginnen noemt men dat in goed nederlands.
Was het geen vrije keuze? iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer (met een zekere dosis hypocrisie dan. hypocrisie is niet altijd negatief: Die Gedänke sind frei!
Er bestaan véél versies van dit oude duitse lied... Pete Seeger zong het ook, in het duits, en ik meen ook Woodu Guthrie..

[size=6]De gedachten zijn vrij [/size]

Peter Van Laet & Walter Grootaers
Dag in dag uit vertellen mensen graag
Ze geven antwoord op een niet gestelde vraag
Ze zeggen ook welk boek je lezen mag
Hoe slecht die film was, die jij net zo graag zag
Ze weten beter wat goed is en wat slecht
Maar hebben zelf nog nooit een grens verlegd

Maar

Refrein:
In mijn hoofd doe ik wat ik wil
Want daar ben ik vrij
Ja, ik denk, ik denk wat ik wil
Gedachten van mij

Dag in dag uit kleur ik daar alles zelf
Dat is mijn wereld zonder hemel, zonder hel
Daar ben ik baas. Ik luister en ik lach
Niemand die zegt wat wel en wat niet mag
Daar weet ik beter wat goed is en wat slecht
Daar heb ik zelf al elke grens verlegd

Want
Refrein

En daar is niemand die zegt wat ik moet
Ja, daar is niemand. Daar voel ik me goed

Want
Refrein
Gedachten zijn vrij
Refrein
Gedachten zijn vrij
Refrein
Want in mijn hoofd doe ik wat ik wil
Gedachten zijn vrij

De versie die ik leerde was natuurlijk de beste
De gedachten zijn vrij,
Wie raadt ze daarbinnen als nacht'lijke schimmen

Lees misschien dit ook eens:
http://www.pv.be/nl/sub_news/islam/1...0011113011.htm
Oud 8 september 2003, 13:57   #205
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Filosoof
Citaat:
iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer
Daar loopt jouw redenering mank beste vriend, althans voor wat islam betreft. Lees de koran erop na, kinderen en kleinkinderen van moslims zijn reeds van voor de geboorte moslims en kunnen er ook niet uitstappen, op straffe van de dood. En wat die uiterlijke plichtplegingen betreft, daar vergis je je ook in, tracht maar eens in een moslimmaatschappij als atheïst te leven, niet zomaar op bezoek of vakantie zijnde, maar er echt leven en er deel van uitmaken... Islam gaat verder dan uiterlijke plichtplegingen, het is een manier van zijn, van denken (of eerder niet-denken), van leven, van zich verhouden tot de anderen, van oordelen en veroordelen, enz... en als je niet in die islam met alles erop en eraan past, dan krijg je het verdomd moeilijk... Dat je over uiterlijke plichtplegingen spreekt, bewijst voor mij eens te meer dat je de islam bekijkt door je katholiek gekleurde culturele achtergrond-bril en je dus op die manier nooit of te nimmer nog maar kan beginnen met snappen waar islam nu écht voor staat.

A propos, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een vrouw ben, integendeel.

Dutch
Oud 8 september 2003, 13:59   #206
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filosoof,

Met alle respect, je bent superintelligent, zeker theoretisch zeer onderlegd
Oud 8 september 2003, 21:22   #207
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof
Citaat:
iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer
Daar loopt jouw redenering mank beste vriend, althans voor wat islam betreft. Lees de koran erop na, kinderen en kleinkinderen van moslims zijn reeds van voor de geboorte moslims en kunnen er ook niet uitstappen, op straffe van de dood. En wat die uiterlijke plichtplegingen betreft, daar vergis je je ook in, tracht maar eens in een moslimmaatschappij als atheïst te leven, niet zomaar op bezoek of vakantie zijnde, maar er echt leven en er deel van uitmaken... Islam gaat verder dan uiterlijke plichtplegingen, het is een manier van zijn, van denken (of eerder niet-denken), van leven, van zich verhouden tot de anderen, van oordelen en veroordelen, enz... en als je niet in die islam met alles erop en eraan past, dan krijg je het verdomd moeilijk... Dat je over uiterlijke plichtplegingen spreekt, bewijst voor mij eens te meer dat je de islam bekijkt door je katholiek gekleurde culturele achtergrond-bril en je dus op die manier nooit of te nimmer nog maar kan beginnen met snappen waar islam nu écht voor staat.

A propos, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een vrouw ben, integendeel.

Dutch
ik beloof je een antwoord... maar een katholiek gekleurde culturele achtergrond heb ik niet integendeel!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be