![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Filosoof,
Veel van wat jij daar zegt is waar, MAAR je staart je blind op de theorie als het erop aankomt FFI onproductief te noemen voor de mensen die we juist willen helpen! Weet jij dat dankzij FFI wereldwijd ex-moslims hun hart kunnen luchten, dat zij elkaar kunnen opvangen en steunen, dat er in sommige gevallen zelfs concrete tastbare hulp werd op touw gezet. Weet jij dat sommige FFI-ers juist door FFI van de psychologische ondergang werden gered, sommigen zelfs van hun fysisch eind... Als je dan toch met WO II -vergelijkingen komt aandraven, dan kan je FFI gerust vergelijken met het Ondergronds Verzet, zéker in moslimlanden waar een FFI-er zijn leven riskeert, ja zelfs hier in het Westen waar islam het islamitische jihad-voorschrift volledig aan het opvolgen is, daarbij ongewild flink geholpen door goedbedoelende (enfin, denk ik toch) naïevelingen zoals jij. Met alle respect, je bent superintelligent, zeker theoretisch zeer onderlegd, MAAR voor de rest sta jij even ver van het leven in moslimlanden en zelfs hier in moslimmiddens af als de maan van de aarde... Ooit al eens gedacht de islam te bekijken door de bril van een ex-moslima ? Zeer verhelderend! Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wacht nog steeds op antwoord beste Filosoof.
De vraag was : al eens geprobeerd de islam te bekijken (filosofisch zo je wil) door de bril van een ex-moslim(a) ? Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bent wel erg ongedurig!! belangrijke punten: 1) de mogelijkheid dat ik ooit een ex-gelovige zou zijn impliqueert dat ik eerst gelovig zou worden, en d�*t is nog niet voor de eerst 50 jaar ![]() 2)Ik aanvaard, maar wantrouw standpunten van ex-gelovigen: meestal zijn die tegenover hun exgeloof even fanatiek contra als ze in hun vorige periode pro waren. Iemand die een vergissing maakte in zijn leven (in geloof, liefde of beroep)zal zich het beste voelen als hij/zij er radicaal een streep onder trekt ipv steeds weer achterom te kijken: enkel de materiële gevolgen verwerken en oplossen, en de psychische herinneringen radicaal vergeten....met een zuivere lei herbeginnen noemt men dat in goed nederlands. Was het geen vrije keuze? iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer (met een zekere dosis hypocrisie dan. hypocrisie is niet altijd negatief: Die Gedänke sind frei! Er bestaan véél versies van dit oude duitse lied... Pete Seeger zong het ook, in het duits, en ik meen ook Woodu Guthrie.. [size=6]De gedachten zijn vrij [/size] Peter Van Laet & Walter Grootaers Dag in dag uit vertellen mensen graag Ze geven antwoord op een niet gestelde vraag Ze zeggen ook welk boek je lezen mag Hoe slecht die film was, die jij net zo graag zag Ze weten beter wat goed is en wat slecht Maar hebben zelf nog nooit een grens verlegd Maar Refrein: In mijn hoofd doe ik wat ik wil Want daar ben ik vrij Ja, ik denk, ik denk wat ik wil Gedachten van mij Dag in dag uit kleur ik daar alles zelf Dat is mijn wereld zonder hemel, zonder hel Daar ben ik baas. Ik luister en ik lach Niemand die zegt wat wel en wat niet mag Daar weet ik beter wat goed is en wat slecht Daar heb ik zelf al elke grens verlegd Want Refrein En daar is niemand die zegt wat ik moet Ja, daar is niemand. Daar voel ik me goed Daar ben ik vrij. Daar ben ik op reis Daar ben ik de prins in mijn droompaleis Daar ben ik vrij. Daar ben ik op reis Daar ben ik de prins in mijn droompaleis Want Refrein Gedachten zijn vrij Refrein Gedachten zijn vrij Refrein Want in mijn hoofd doe ik wat ik wil Gedachten zijn vrij De versie die ik leerde was natuurlijk de beste De gedachten zijn vrij, Wie raadt ze daarbinnen als nacht'lijke schimmen Lees misschien dit ook eens: http://www.pv.be/nl/sub_news/islam/1...0011113011.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bent wel erg ongedurig!! belangrijke punten: 1) de mogelijkheid dat ik ooit een ex-gelovige zou zijn impliqueert dat ik eerst gelovig zou worden, en d�*t is nog niet voor de eerste 50 jaar ![]() 2)Ik aanvaard, maar wantrouw standpunten van ex-gelovigen: meestal zijn die tegenover hun exgeloof even fanatiek contra als ze in hun vorige periode pro waren. Iemand die een vergissing maakte in zijn leven (in geloof, liefde of beroep)zal zich het beste voelen als hij/zij er radicaal een streep onder trekt ipv steeds weer achterom te kijken: enkel de materiële gevolgen verwerken en oplossen, en de psychische herinneringen radicaal vergeten....met een zuivere lei herbeginnen noemt men dat in goed nederlands. Was het geen vrije keuze? iedereen kan in geloofszaken stééds kiezen of hij wil geloven, of gewoon enkel de uiterlijke plichtplegingen voldoen, zonder meer (met een zekere dosis hypocrisie dan. hypocrisie is niet altijd negatief: Die Gedänke sind frei! Er bestaan véél versies van dit oude duitse lied... Pete Seeger zong het ook, in het duits, en ik meen ook Woodu Guthrie.. [size=6]De gedachten zijn vrij [/size] Peter Van Laet & Walter Grootaers Dag in dag uit vertellen mensen graag Ze geven antwoord op een niet gestelde vraag Ze zeggen ook welk boek je lezen mag Hoe slecht die film was, die jij net zo graag zag Ze weten beter wat goed is en wat slecht Maar hebben zelf nog nooit een grens verlegd Maar Refrein: In mijn hoofd doe ik wat ik wil Want daar ben ik vrij Ja, ik denk, ik denk wat ik wil Gedachten van mij Dag in dag uit kleur ik daar alles zelf Dat is mijn wereld zonder hemel, zonder hel Daar ben ik baas. Ik luister en ik lach Niemand die zegt wat wel en wat niet mag Daar weet ik beter wat goed is en wat slecht Daar heb ik zelf al elke grens verlegd Want Refrein En daar is niemand die zegt wat ik moet Ja, daar is niemand. Daar voel ik me goed Daar ben ik vrij. Daar ben ik op reis Daar ben ik de prins in mijn droompaleis Daar ben ik vrij. Daar ben ik op reis Daar ben ik de prins in mijn droompaleis Want Refrein Gedachten zijn vrij Refrein Gedachten zijn vrij Refrein Want in mijn hoofd doe ik wat ik wil Gedachten zijn vrij De versie die ik leerde was natuurlijk de beste De gedachten zijn vrij, Wie raadt ze daarbinnen als nacht'lijke schimmen Lees misschien dit ook eens: http://www.pv.be/nl/sub_news/islam/1...0011113011.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Filosoof
Citaat:
A propos, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik een vrouw ben, integendeel. Dutch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 | ||