![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#202 |
Minister-President
|
![]() Dan moet het VB de naam van die zaken maar eens in z'n nationaal pamflet plaatsen... Uiteindelijk is het Vb de grootste partij van vlaanderen. Als de Vb kiezer die zaken boycot , dan zal het snel gedaan zijn.
voor de rest toont het nogmaals aan waar de werkelijke onverdraagzamen zitten. Dit is onmenselijk. |
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar komt de uitspraak dat zij geen vlaming is bij sommigen over als onverdraagzaam en negatief. Dit is niet de bedoeling. Een koe die zijn hele leven bij paarden opgroeide blijft nog altijd een koe!! Ook al aanvaarden die paarden de koe onvoorwaardelijk. Hopelijk begrijp je wat ik wil zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mogelijk, maar Aisha verdient onze steun. Met weekendwerk betaalt ze haar studies. Ik neem met haar contact op. Als het nodig is betaal ik meer voor haar studies. Ze wil mee onze maatschappij opbouwen. Ze is een van ons!
|
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Met je maatstaf van (zuiver) bloed is in heel Vlaanderen geen enkele Vlaming meer te vinden. En is de dochter van Guido Tastenoye geen Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat in die door u als onzalig beschouwde periode inzake de nationaliteit wetten bestonden die in zekere mate lijken op hetgeen ik zou willen.Maar het is in ieder geval niet zo dat de nationaliteit toegekend wordt op basis van iets anders dan afstamming. Het zou anders te moeilijk worden.8) |
|
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() De dochter van Tastenhoye zou wel degelijk niet de vlaamse nationaliteit mogen krijgen indien er een vlaamse staat zou ontstaan.Drievierde vlaamse afstamming moet vereist worden.Het niet bezitten van de nationaliteit zou natuurlijk bepaalde niet nader bepaalde gevolgen hebben die niet echt positief zijn.8)
|
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() Jan, verlies toch je tijd niet!
|
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Ze is geen vlaming en ook nog liberaal.Ze mag al blij zijn als ze hier mag blijven.Dat ze tot uw soort behoort daar twijfel ik niet aan.8)
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() Men is alleen vlaming door geboorte.De partij heeft altijd het ius sanguinis verdedigd alleen ben ik het niet eens met het arbitraire onderscheid tussen europeanen en niet europeanen.8)
|
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Over een bepaalde periode uit de 20ste eeuw waar dit gedachtengoed zeer populair was kan om voor de hand liggende reden niet meer vrij gesproken worden tenzij onder ingewijden.Probeer niet altijd mij in het vizier van bepaalde wetgevingen te doen lopen.Het zal niet pakken.8)
|
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet eens goed het partijstandpunt bekijken, beste vriend. Naast het ius sanguinis verdedigt de partij ook de mogelijkheid van het toekennen van de nationaliteit via een reeks criteria. Blijkbaar weet u dat niet.
|
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#218 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het feit over bloedafstamming moet je zien als in een europese context. En niet te letterlijk interpreteren. We hebben allemaal europees bloed, maar we zijn dan vlaming, griek, spanjaard volgens de contrijen waarin we leven. Gezien de verschillende migraties in europa is het onmogelijk in te delen volgens "vlaams", "frans" of "engels" bloed. In de geschiedenis van mijn familie zijn er ook leden met franse en duitse roots. Daarom voel ik mij niet minder als vlaming. Echter, iedere interpretatie van bloedafstamming zijnde superioriteit ten opzichte van een ander is uiterst verwerpelijk en ronduit boosaardig. |
|
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() .Ongetwijfeld ben ik radicaler dan de partijlijn maar u kunt niet ontkennen dat het ius sanguinis en de migratiestop het principe zijn en dat is de essentie waarover akkoord bestaat.De rest zijn details.Er zijn er trouwens meer van mijn soort dan u denkt.Mensen in de partij die mij kennen zijn op de hoogte van mijn overtuiging en zijn daar niet door geschokt. U heeft blijkbaar niet veel incasseringsvermogen.8)
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |