Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 3 juni 2006, 11:16   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Maar ik stel mij vragen bij als dan een vlaamse volkspartij haar lid maakt. Dat is precies als iemand lid willen maken van een moterclub die geen moto heeft. Maw, ze heeft de basis niet (geboren worden als vlaming) Dit is niet discriminerend bedoelt, dit is nu eenmaal zo, pure logica. Verder mag zij van mij alle mogelijke functies uitvoeren in dit land en in de toekomst, maar ik vind het niet serieus dat een partij die zich profileert als vlaamse volkspartij dan z'n persoon in de rangen neemt.
Misschien moet u eens tot het besef komen dat men weldegelijk Vlaming kan worden anders dan door geboorte, en moet u ook gaan inzien dat die Vlaamse volkspartij waarnaar u verwijst nooit uw gedachtegang tot de hare heeft gemaakt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:17   #202
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dan moet het VB de naam van die zaken maar eens in z'n nationaal pamflet plaatsen... Uiteindelijk is het Vb de grootste partij van vlaanderen. Als de Vb kiezer die zaken boycot , dan zal het snel gedaan zijn.

voor de rest toont het nogmaals aan waar de werkelijke onverdraagzamen zitten. Dit is onmenselijk.
ilfalco is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:30   #203
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Door adoptie is zij deel geworden van ons Vlaamse volk. Men kan immers door geboorte tot een volk behoren, maar ook door adoptie. Enkel de lichamelijke "roots" van die vrouw liggen in Sri Lanka, voor de rest heeft die jonge vrouw niets van doen met Sri Lanka. Naar taal niet, naar cultureel niet, naar godsdienst niet, naar gebruiken niet, naar mentaliteit niet. Ze heeft er geen enkele maar ook geen enkele band mee. Door adoptie en opvoeding is zij nu deel geworden van ons volk.
Dat zeg ik toch? Zij is deel van ons volk. Ze is een mooi meisje van sri-lankaanse afkomst. Maar zij is geen vlaming! Pure logica! Dit is zeker geen waarde-oordeel over Aïsha.

Blijkbaar komt de uitspraak dat zij geen vlaming is bij sommigen over als onverdraagzaam en negatief. Dit is niet de bedoeling.

Een koe die zijn hele leven bij paarden opgroeide blijft nog altijd een koe!! Ook al aanvaarden die paarden de koe onvoorwaardelijk. Hopelijk begrijp je wat ik wil zeggen.
Schavuit is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:54   #204
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat behoort het goede recht te zijn van die restaurantuitbater.
Mogelijk, maar Aisha verdient onze steun. Met weekendwerk betaalt ze haar studies. Ik neem met haar contact op. Als het nodig is betaal ik meer voor haar studies. Ze wil mee onze maatschappij opbouwen. Ze is een van ons!
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2006, 11:59   #205
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch? Zij is deel van ons volk. Ze is een mooi meisje van sri-lankaanse afkomst. Maar zij is geen vlaming! Pure logica! Dit is zeker geen waarde-oordeel over Aïsha.

Blijkbaar komt de uitspraak dat zij geen vlaming is bij sommigen over als onverdraagzaam en negatief. Dit is niet de bedoeling.

Een koe die zijn hele leven bij paarden opgroeide blijft nog altijd een koe!! Ook al aanvaarden die paarden de koe onvoorwaardelijk. Hopelijk begrijp je wat ik wil zeggen.
Schavuit, als je nog niet weet dat een koe vrouwelijk is, praat dan niet over politiek!
Met je maatstaf van (zuiver) bloed is in heel Vlaanderen geen enkele Vlaming meer te vinden. En is de dochter van Guido Tastenoye geen Vlaming.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:01   #206
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard nationaliteit

Citaat:
U begint plotseling over nationaliteit... Uw discours is duidelijk niet samenhangend.

U hanteert dus duidelijk racistische elementen om te bepalen wie tot het Vlaamse volk mag en kan behoren. Daarom mijn vraag: als huidskleur volgens u bepalend is, dan veronderstel ik ook dat u criteria uitwerkt voor huids- en oogkleur, voor lengte en schedelvorm? Of ontmaskert dit teveel uw neiging om aan te sluiten bij bepaalde Duitse wetten uit een onzalig verleden?
Indien er een vlaamse staat zou ontstaan dan vind ik dat de nieuwe vlaamse nationaliteit dan toegekend moet worden op basis van afstamming en ook daarna op geen enkele andere wijze meer kan verkregen worden.Indien men dit doet dan gaat men niet veel gekleurde personen met de vlaamse nationaliteit hebben.
Ik denk dat in die door u als onzalig beschouwde periode inzake de nationaliteit wetten bestonden die in zekere mate lijken op hetgeen ik zou willen.Maar het is in ieder geval niet zo dat de nationaliteit toegekend wordt op basis van iets anders dan afstamming. Het zou anders te moeilijk worden.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:05   #207
kingtiger
Banneling

Standaard klopt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Schavuit, als je nog niet weet dat een koe vrouwelijk is, praat dan niet over politiek!
Met je maatstaf van (zuiver) bloed is in heel Vlaanderen geen enkele Vlaming meer te vinden. En is de dochter van Guido Tastenoye geen Vlaming.
De dochter van Tastenhoye zou wel degelijk niet de vlaamse nationaliteit mogen krijgen indien er een vlaamse staat zou ontstaan.Drievierde vlaamse afstamming moet vereist worden.Het niet bezitten van de nationaliteit zou natuurlijk bepaalde niet nader bepaalde gevolgen hebben die niet echt positief zijn.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:07   #208
luc broes

Standaard

Citaat:
Misschien moet u eens tot het besef komen dat men weldegelijk Vlaming kan worden anders dan door geboorte, en moet u ook gaan inzien dat die Vlaamse volkspartij waarnaar u verwijst nooit uw gedachtegang tot de hare heeft gemaakt.
Jan, verlies toch je tijd niet!
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:07   #209
kingtiger
Banneling

Standaard dom

Citaat:
Mogelijk, maar Aisha verdient onze steun. Met weekendwerk betaalt ze haar studies. Ik neem met haar contact op. Als het nodig is betaal ik meer voor haar studies. Ze wil mee onze maatschappij opbouwen. Ze is een van ons!
Ze is geen vlaming en ook nog liberaal.Ze mag al blij zijn als ze hier mag blijven.Dat ze tot uw soort behoort daar twijfel ik niet aan.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:10   #210
kingtiger
Banneling

Standaard Mooi

Citaat:

Het is een mooie koe die bij de paarden woont.We zullen ze zelfs niet wegjagen.Maar ze zou toch beter geen lid zijn van een paardenclub.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:13   #211
kingtiger
Banneling

Standaard vlaming

Citaat:
Men is alleen vlaming door geboorte.De partij heeft altijd het ius sanguinis verdedigd alleen ben ik het niet eens met het arbitraire onderscheid tussen europeanen en niet europeanen.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:17   #212
kingtiger
Banneling

Standaard geschiedenis

Citaat:
Geef mij dan eens een paar namen van dergelijke denkers... Ik denk niet dat dit "gevaarlijk" kan zijn. Ik vermoed wel dat u gewoon geen namen kunt geven en al evenmin weet wat die mensen - als ze er zijn - geschreven hebben.
Over een bepaalde periode uit de 20ste eeuw waar dit gedachtengoed zeer populair was kan om voor de hand liggende reden niet meer vrij gesproken worden tenzij onder ingewijden.Probeer niet altijd mij in het vizier van bepaalde wetgevingen te doen lopen.Het zal niet pakken.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:22   #213
kingtiger
Banneling

Standaard christendom

Citaat:
Onze christelijke beschaving is het fundament van onze westerse samenleving. Heel ons denken en doen is ermee doordesemd. Raciale theorieën behoorden niet tot onze eeuwenlange beschaving (en neen, het nazisme beschouw ik niet als behorend tot onze beschaving). Europa is groot geworden onder het christendom.
Ik ben geen christen.Godsdienst is onzin.Het christendom is ons van buitenaf opgedrongen en kon zich alleen maar aanvaardbaar maken door veel heidense symbolen over te nemen.In de 16de eeuw hebben onze voorouders al eens kunnen kennismaken met de geneugden van uw zogenaamde chtistelijke beschaving.Elders in de wereld weten ze daar ook iets van.Het christendom heeft met de grootsheid van europa niets te maken.Op bepaalde punten is er geen onderscheid tussen islam en christendom.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:30   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Men is alleen vlaming door geboorte.De partij heeft altijd het ius sanguinis verdedigd alleen ben ik het niet eens met het arbitraire onderscheid tussen europeanen en niet europeanen.8)
U moet eens goed het partijstandpunt bekijken, beste vriend. Naast het ius sanguinis verdedigt de partij ook de mogelijkheid van het toekennen van de nationaliteit via een reeks criteria. Blijkbaar weet u dat niet.
Oud 3 juni 2006, 12:33   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen christen.Godsdienst is onzin.Het christendom is ons van buitenaf opgedrongen en kon zich alleen maar aanvaardbaar maken door veel heidense symbolen over te nemen.In de 16de eeuw hebben onze voorouders al eens kunnen kennismaken met de geneugden van uw zogenaamde chtistelijke beschaving.Elders in de wereld weten ze daar ook iets van.Het christendom heeft met de grootsheid van europa niets te maken.Op bepaalde punten is er geen onderscheid tussen islam en christendom.
Hahahaha! Jongen toch, wat kraamt u onzin uit. Heel Europa staat vol schitterende gebouwen die we te danken hebben aan het christendom. Heel Europa heeft een cultuur die doordesemd is van het christendom. Was er geen christendom, dan was er geen Bach. Geen prachtige fuga's. Geen prachtige cantates. Geen prachtig orgelwerk. Geen christendom, geen prachtige kathedralen. Geen Verlichting (te danken aan het christendom en onbekend in de andere culturen). Geen humanisme. Geen vrijdenkers. Geen rijkdom in denken en handelen. Allemaal te danken aan het christendom, en bijgevolg dan ook niet aanwezig in de andere culturen van deze wereldbol.
Oud 3 juni 2006, 12:35   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over een bepaalde periode uit de 20ste eeuw waar dit gedachtengoed zeer populair was kan om voor de hand liggende reden niet meer vrij gesproken worden tenzij onder ingewijden.Probeer niet altijd mij in het vizier van bepaalde wetgevingen te doen lopen.Het zal niet pakken.8)
Och jongen, uw nazistisch gedachtegoed is dood en begraven. Enkel een paar zonderlingen hangen dat nog aan. Gelukkig heeft u niets te zeggen in onze partij.
Oud 3 juni 2006, 12:37   #217
kingtiger
Banneling

Standaard partij

Citaat:
U moet eens goed het partijstandpunt bekijken, beste vriend. Naast het ius sanguinis verdedigt de partij ook de mogelijkheid van het toekennen van de nationaliteit via een reeks criteria. Blijkbaar weet u dat niet.
Ik ben niet akkoord met alles wat de partij zegt.Ik wil de andere criteria voledig laten vallen.Het principe is in ieder geval het ius sanguinis en gecombineerd met een volledige migratiestop is dat al een groot deel van de waarheid.Alleen moet nog een deel van de vroegere migratie ongedaan gemaakt worden door bepaalde migranten in een situatie te brengen die minstens een deel ervan ertoe zal bewegen zijn tenten elders op te slaan.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:39   #218
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Trek het niet in het belachelijke door domme zinsfouten vanwege mijn kant arrogant te verbeteren met een neerlatende toon.

Het feit over bloedafstamming moet je zien als in een europese context. En niet te letterlijk interpreteren. We hebben allemaal europees bloed, maar we zijn dan vlaming, griek, spanjaard volgens de contrijen waarin we leven. Gezien de verschillende migraties in europa is het onmogelijk in te delen volgens "vlaams", "frans" of "engels" bloed. In de geschiedenis van mijn familie zijn er ook leden met franse en duitse roots. Daarom voel ik mij niet minder als vlaming.

Echter, iedere interpretatie van bloedafstamming zijnde superioriteit ten opzichte van een ander is uiterst verwerpelijk en ronduit boosaardig.
Schavuit is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:45   #219
kingtiger
Banneling

Standaard partijstandpunt

Citaat:
Och jongen, uw nazistisch gedachtegoed is dood en begraven. Enkel een paar zonderlingen hangen dat nog aan. Gelukkig heeft u niets te zeggen in onze partij.
.Ongetwijfeld ben ik radicaler dan de partijlijn maar u kunt niet ontkennen dat het ius sanguinis en de migratiestop het principe zijn en dat is de essentie waarover akkoord bestaat.De rest zijn details.Er zijn er trouwens meer van mijn soort dan u denkt.Mensen in de partij die mij kennen zijn op de hoogte van mijn overtuiging en zijn daar niet door geschokt. U heeft blijkbaar niet veel incasseringsvermogen.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 12:46   #220
kingtiger
Banneling

Standaard superioriteit

Citaat:
Trek het niet in het belachelijke door domme zinsfouten vanwege mijn kant arrogant te verbeteren met een neerlatende toon.

Het feit over bloedafstamming moet je zien als in een europese context. En niet te letterlijk interpreteren. We hebben allemaal europees bloed, maar we zijn dan vlaming, griek, spanjaard volgens de contrijen waarin we leven. Gezien de verschillende migraties in europa is het onmogelijk in te delen volgens "vlaams", "frans" of "engels" bloed. In de geschiedenis van mijn familie zijn er ook leden met franse en duitse roots. Daarom voel ik mij niet minder als vlaming.

Echter, iedere interpretatie van bloedafstamming zijnde superioriteit ten opzichte van een ander is uiterst verwerpelijk en ronduit boosaardig.
We zijn effectief niet superieur.Het gaat om eigenheid en niet om waardeoordelen.8)
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be