Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 09:27   #201
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Feiten? Welke feiten? heb je weer zitten paffen?
Dat je de link niet hebt gelezen verwondert me niet echt. Het is dan ook in het Engels ofwel wil je het niet geloven en aanvaarden omdat het niet in je overtuiging past. Maar je blijft een koddig struisvogeltje hoor.
Oud 7 juli 2006, 09:28   #202
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Voor de honderdduizendste keer: Noem mij een plek op aard waar Multiculturaliteit gedijt? En kom niet af met een voorbeeld uit de multiraciale samenleving, want daar geloof ik wel in.
Jordanië
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 09:33   #203
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zwevegem, Kortrijk, Deerlijk, Avelgem,... hier is het echt wel leuk om te wonen hoor. Bij de Vlaamse slager ga ik om zijn heerlijke lamskoteletjes, b!j de Waalse boer ga ik om zijn verse boerenboter, bij de lokale Indiër ga ik om citroenkruid, gember en rode curry en bij de Marokkaanse slager koop ik de overheerlijke pikante merguezen en semoule.
Oud 7 juli 2006, 09:46   #204
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Leuven
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 09:51   #205
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Jamaïca.
Te lang in de zon gezeten zeker? Jakkemakke, een vreedzame samenleving?

http://web.amnesty.org/report2006/jam-summary-eng
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 09:51   #206
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag weten van Filip De Winter wanneer en waar artiesten zich mogen uiten.
Bovenal zou ik willen weten van Filip De Winter over wat die artistieke uiting mag gaan.
Verder had ik graag van Filip De Winter geweten hoe hij het begrip vrijheid van meningsuiting interpreteert.
Is dit alles te veel gevraagd?
Oud 7 juli 2006, 09:57   #207
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Jordanië
Jordanië? In een dictatuur is een multiculturele samenleving mogelijk, dat wel. Maar een samenleving waar je je mond moet houden is geen samenleving.
Straks ga je 'onze gevangenissen' opnoemen als voorbeeld van een multicul.

Het grootste bewijs dat een multicul onzin is, is dat ze alleen kan bestaan onder een dictatoriaal bewind.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:03   #208
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Te lang in de zon gezeten zeker? Jakkemakke, een vreedzame samenleving?

http://web.amnesty.org/report2006/jam-summary-eng
We hadden het over multicultuur. Toon me eens aan dat ze andere culturen viseren. Kingston is een stad van criminaliteit, dat is heel juist maar ga eens buiten Kingston, Duym. Ik ben zeker dat u er al eens geweest bent, zoals ik, zodat u dit kan beamen.
Oud 7 juli 2006, 10:03   #209
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jordanië? In een dictatuur is een multiculturele samenleving mogelijk, dat wel. Maar een samenleving waar je je mond moet houden is geen samenleving.

Het grootste bewijs dat een multicul onzin is, is dat ze alleen kan bestaan onder een dictatoriaal bewind.
Yep, in Kortrijk heerst een ware dictatuur.
Oud 7 juli 2006, 10:13   #210
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwevegem, Kortrijk, Deerlijk, Avelgem,... hier is het echt wel leuk om te wonen hoor. Bij de Vlaamse slager ga ik om zijn heerlijke lamskoteletjes, b!j de Waalse boer ga ik om zijn verse boerenboter, bij de lokale Indiër ga ik om citroenkruid, gember en rode curry en bij de Marokkaanse slager koop ik de overheerlijke pikante merguezen en semoule.
Wat is daar multicultureel aan?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:13   #211
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik zou graag weten van Filip De Winter wanneer en waar artiesten zich mogen uiten.
Bovenal zou ik willen weten van Filip De Winter over wat die artistieke uiting mag gaan.
Verder had ik graag van Filip De Winter geweten hoe hij het begrip vrijheid van meningsuiting interpreteert.
Is dit alles te veel gevraagd?
Artiesten mogen zich altijd uiten, ook van FDW.

Artiesten die zich specifiek uiten tégen een bepaalde partij en dat in een periode dat politieke partijen geen reclame meer mogen maken, is omzeilen van de wet.

Anderzijds merkt FDW op dat indien deze artiesten zich openlijk uiten tégen een bepaalde partij, de artiesten moeten beseffen dat ze 1/4 van hun publiek schofferen en dat ze daar dan zelf de gevolgen van moeten dragen.

Clouseau, Laura Lynn, Will Tura, Helmut Lotti etc.. zijn dus allemaal anti-vlaams en onverdraagzaam tegen de mensen die op VB stemmen.
Voil�* nu weten we het: ze mogen zich uiten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:16   #212
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat is daar multicultureel aan?
Bezoek de winkels eens, Jan. Dan zul je er verschillende culturen leren kennen. Van moslims tot boeddhisten. Je moet niet bang zijn om er binnen te gaan hoor.
Oud 7 juli 2006, 10:19   #213
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Bezoek de winkels eens, Jan. Dan zul je er verschillende culturen leren kennen. Van moslims tot boeddhisten. Je moet niet bang zijn om er binnen te gaan hoor.
Doe niet zo uit de hoogte! Ik ken hoogstwaarschijnlijk meer culturen dan jij in je waals boerengat. Maar de torenhoge criminaliteit goedpraten bij allochtonen omdat je af en toe een pitta met looksaus gaat eten is om het zacht uit te drukken belachelijk! Straks kom je nog af met patatten zijn ook immigranten!
Oud 7 juli 2006, 10:21   #214
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Doe niet zo uit de hoogte! Ik ken hoogstwaarschijnlijk meer culturen dan jij in je waals boerengat. Maar de torenhoge criminaliteit goedpraten bij allochtonen omdat je af en toe een pitta met looksaus gaat eten is om het zacht uit te drukken belachelijk! Straks kom je nog af met patatten zijn ook immigranten!
Jantje, waarom moet jij je toch altijd zo druk maken. Scheelt er iets? Vertel het maar hoor.
Oud 7 juli 2006, 10:25   #215
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Trouwens denk je dat ik me vastroest in dat boerengat? Dus je kent me persoonlijk ofzo?

Wel Jan het zal je verbazn maar ik heb veel vrienden uit een andere cultuur, van blanke protestantse Amerikaan tot Gambiaanse moslim. Ik ben een schande voor dat volk waartoe jij behoort, Jantje. En dat weet ik én daar ben ik verdomd fier op ook.
Oud 7 juli 2006, 10:29   #216
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Anderzijds merkt FDW op dat indien deze artiesten zich openlijk uiten tégen een bepaalde partij, de artiesten moeten beseffen dat ze 1/4 van hun publiek schofferen en dat ze daar dan zelf de gevolgen van moeten dragen.
Clouseau, Laura Lynn, Will Tura, Helmut Lotti etc..
Slechts Tom Barman keerde zich expliciet tegen het VB en dat mag hij, zoiets heet vrijheid van meningsuiting.

Het concert is gericht tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid en hiermee identificeert het VB zich omdat het politiek goed uitkomt.

Kan u me voorbeelden geven waarin de artiesten die u opsomt zich uitspraken tegen het VB? Ik alvast niet.
Ik kijk uit naar bijvoorbeeld citaten van Will Tura waarin hij zich tegen een politieke partij uitspreekt en die u zeker met ons zal willen delen...
Oud 7 juli 2006, 10:32   #217
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Trouwens denk je dat ik me vastroest in dat boerengat? Dus je kent me persoonlijk ofzo?

Wel Jan het zal je verbazn maar ik heb veel vrienden uit een andere cultuur, van blanke protestantse Amerikaan tot Gambiaanse moslim. Ik ben een schande voor dat volk waartoe jij behoort, Jantje. En dat weet ik én daar ben ik verdomd fier op ook.
Sethje, waarom moet jij je toch altijd zo druk maken. Scheelt er iets? Vertel het maar hoor.
Oud 7 juli 2006, 10:33   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Barman is de organizator en Barman heeft uitdrukkelijk gezegd dat het een optreden tégen het VB is.

Of wil je me nu laten geloven dat de artiesten die meededen met "Live Aid" een andere agenda hadden dan Bob Geldof?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:35   #219
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sethje, waarom moet jij je toch altijd zo druk maken. Scheelt er iets? Vertel het maar hoor.
Net alsof ik me enigszins druk zou hebben gemaakt. 8)

Lees je berichtje nog eens her en maak dan eens uit wie er snakte en beet.
Oud 7 juli 2006, 10:37   #220
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jordanië is al een aantal jaren geen dictatuur meer waar alleen de koning het voor het zeggen heeft. Sinds begin jaren '90 zijn politieke partijen terug toegelaten en wordt het parlement rechtstreeks verkozen. Van een echt vrije pers is er nog geen sprake, maar 'dissidente stemmen' krijgen in die pers toch de nodige aandacht. Het Jordaanse regime is een seculier regime dat godsdienstvrijheid garandeert voor zijn burgers. Getuige een grote christelijke (Grieks-orthodoxe) minderheid (6% van de bevolking) die zijn godsdienst vrij kan belijden.
De Jordaanse bevolking is trouwens steevast ontzettend fier op hun land en hun koning. Er is zéér weinig armoede (geen enkele bedelaar gezien) en de scholingsgraad van de Jordaniërs is vrij hoog. Praktisch iedereen spreekt er ook vrij goed engels.
Sinds de aanslagen van 9 november in Amman -gepleegd in opdracht van Zarqawi- die ongeveer 60 mensenlevens eisten is het leger wel veel nadrukkelijker aanwezig in het straatbeeld, met name aan grote hotels en regeringsgebouwen. Je komt in Jordanië -en dat heb ik afgelopen maand zelf kunnen ondervinden- geen enkel groot hotel meer in zonder door de metaaldetector te moeten en gefouilleerd te worden. De bagage wordt grondig nagekeken. Zelfs al kom je die dag voor de 15de keer naar binnen, telkens dezelfde controle. Hier en daar zijn er op de wegen ook checkpoints opgezet. Gezien die aanslagen en de toestand in de buurlanden is deze verhoogde aanwezigheid wel begrijpelijk.

Als je vergelijkt met Europa, is Jordanië nog niet erg democratisch, maar ik zou het zeker niet meer als een dictatuur bestempelen. Er komt langzaam maar zeker verandering in.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 7 juli 2006 om 10:48.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be