Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 19:56   #201
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik geef die bubbels eigenlijk gelijk. Heel dat communautaire gedoe met gewesten en gemeenschappen, die moeilijk te definieren zijn, is eigenlijk één grote zever. Het is veel te ingewikkeld en maakt goed bestuur onmogelijk. Men zou gewoon België moeten kunnen vervangen door een totaal nieuwe Heel-Nederlandse structuur, met repect voor de volksnationalistische belangen van ieder volk binnen de Nederlanden. Dit het liefst binnen een nationaal solidaristisch kader.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 19:56   #202
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ knuppel: ik begrijp niet dat je het feit dat b-h-v niet opgelost is geraakt als een trendbreuk ziet. De realiteit is dat de vlamingen zelfs een grondwettelijk recht niet hoeven toe te staan aan de vlamingen. De status quo is een klinkende overwinning van de franstaligen. net als het feit dat de vlamingen nog steeds geen controlerecht hebben in de door vlaanderen gesbudidieerde franstalige scholen in de rand.

Over 20 jaar kan de volgende leterme komen zeggen dat de franstaligen in grimbergen en vilvoorde , zaventem te dom zijn om nederlands te leren...

het is niet enkel de brusselse rand het is veel meer vlaams gebeid dat in razend tempo verfranst. Niet in het minst omdat de cdenv jaar en dag vertikt er iets aan te doen en een vuist te vormen. Men zou al kunnen beginnen met op gemeentelijk vlak een vlaamser beleid te voeren. In brussel wordt de taalwet nog steeds niet nageleefd. En toch regeert men overal vrolijk mee.

het wordt tijd dat men eindelijk eens iets doet ipv steeds net voor de verkiezingen met stoere taal af te komen. Ik vraag me af hoeveel keer je de mensen een snoepje voor kan houden voor ze het door hebben. Het gaat nl zo al decennia.

De tijd tikt in het nadeel van de vlamingen ... elke dag opnieuw rukt de verfransing verder op. Zelfs in humbeek hoor ik steeds meer frans praten.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:01   #203
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ knuppel: ik begrijp niet dat je het feit dat b-h-v niet opgelost is geraakt als een trendbreuk ziet. De realiteit is dat de vlamingen zelfs een grondwettelijk recht niet hoeven toe te staan aan de vlamingen. De status quo is een klinkende overwinning van de franstaligen. net als het feit dat de vlamingen nog steeds geen controlerecht hebben in de door vlaanderen gesbudidieerde franstalige scholen in de rand.

Over 20 jaar kan de volgende leterme komen zeggen dat de franstaligen in grimbergen en vilvoorde , zaventem te dom zijn om nederlands te leren...

het is niet enkel de brusselse rand het is veel meer vlaams gebeid dat in razend tempo verfranst. Niet in het minst omdat de cdenv jaar en dag vertikt er iets aan te doen en een vuist te vormen. Men zou al kunnen beginnen met op gemeentelijk vlak een vlaamser beleid te voeren. In brussel wordt de taalwet nog steeds niet nageleefd. En toch regeert men overal vrolijk mee.

het wordt tijd dat men eindelijk eens iets doet ipv steeds net voor de verkiezingen met stoere taal af te komen. Ik vraag me af hoeveel keer je de mensen een snoepje voor kan houden voor ze het door hebben. Het gaat nl zo al decennia.

De tijd tikt in het nadeel van de vlamingen ... elke dag opnieuw rukt de verfransing verder op. Zelfs in humbeek hoor ik steeds meer frans praten.
Dat de Vlaamse overheid de Franstaligen afraadt naar Vlaanderen te gaan wonen. Alleen op die manier kunnen ze de verfransing van Vlaanderen remmen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:09   #204
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het officiëel tweetalige, maar feitelijke eentalig Franstalige Broekzele, zal NOOIT meer verder uitbreiden!
... de realiteit is dat onze PC vlamingen ervoor gezorgd hebben dat zowat in de hele brusselse rand er een overgrote meerderheid aan franstaligen is. Een meerderheid die zo groot is ( zo ver heeft men het idd laten komen) dat het
draconische maatregelen vraagt om die niet 100% franstalig te laten worden.
Verder spreek jij over brussel. maar de evrfransing zet zich vandaag door in vilvoorde, zaventem, Asse, beersel , Halle. Vilvoorde is aan een razendtempo aan het verfransen. Niet in het minst door de stroom vreemdelingen uit brussel.

Ik hoor daar evenveel frans als nederlands op straat. Vele winkels zijn eentalig frans.

Zo lang men het CS niet opblaast en zwijakkoorden met paars verkiest boven wisselmeerderheden met het de grootste partij van vlaanderen is het duidelijk dat men voor een tripartie kiest.

men moet al zeer naief zijn om te geloven dat een partij die er in 30 jaar tijd in geslaagd is in brussel van 20 naar 2 % te zakken die desondanks een sleutelpositie heeft maar die nooit gebruikt heeft ten dienste van de vlaming.
Die inzake B-H-V op geen enkel moment nog maar de illusie gewekt heeft van het spel hard te spelen ... Dat die met de federale macht voor het oprapen plots wel hard gaan onderhandelen. Dat getuigt van een ongeziene naiviteit die de vlaming al z'n hoofdtstad , de jekervallei en andere gebieden gekost heeft.

Als het kan komt er zelf de restauratie van rooms-rood. Vergeten we niet dat
Op het niveau van het waalse gewest de PS maar al te graag de MR ruilde voor de PSC.

trouwens al je ziet hoe de burgemeester van bevekom van de PS reageert op de vlaamse emigratie naar z'n gemeente zie je dat zij het helemaal anders aanpakken. De vlaming zal er nooit faciliteiten krijgen.

Vlaanderen moet de faciliteiten toepassen zoals de Franstaligen dat doen in edingen en vloesberg . Niet of nauwelijks. Maar allciht is het daar al te laat voor. De vlamingen zijn een kleine minderheid in hun eigen gemeentes geworden. Ze moeten bedelen om een schepenpost.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:34   #205
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat de Vlaamse overheid de Franstaligen afraadt naar Vlaanderen te gaan wonen. Alleen op die manier kunnen ze de verfransing van Vlaanderen remmen.
Want Franstaligen hebben de intellectuele capaciteiten niet om Nederlands te leren?
Oud 18 augustus 2006, 20:40   #206
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen Franstaligen meer in Vlaanderen dus.................
Dus alle Franstaligen zijn fascisten? Dank u.
Oud 18 augustus 2006, 20:44   #207
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Want Franstaligen hebben de intellectuele capaciteiten niet om Nederlands te leren?
Tuurlijk wel hebben ze de intellectuele capaciteiten om Nederlands te leren maar ze blijven toch Franstalig.
Oud 18 augustus 2006, 20:45   #208
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dus alle Franstaligen zijn fascisten? Dank u.

Waar heb ik beweerd dat alle Franstaligen fascisten waren?
Oud 18 augustus 2006, 20:48   #209
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Neen, het Nederlands is de officiele taal in Vlaanderen en dat is nu net het probleem van de franstalige. Zij communiceren niet met de overheid in het Nederlands, want dan waren de faciliteiten helemaal niet nodig. Ze eisen dat de faciliteiten gemeenten tweetalig worden wat tot ééntalig frans leidt, net zoals met Bruxelles.
Maar zoals altijd zijn les flamin weer de schuld, de racisten, taalfascisten, ... .
Wat is het mooi belge te zijn.
Als ik een Belgische vlag zie steek in altijd denkbeeldig de middenvinger op8)

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 18 augustus 2006 om 20:50.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:51   #210
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Als ik een Belgische vlag zie steek in altijd denkbeeldig de middenvinger op8)
Goed voor u. En dan?
Oud 18 augustus 2006, 20:51   #211
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=166

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:52   #212
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Frans is een officiële Belgische taal mocht u dit vergeten zijn.
Soit, ik blijf het herhalen! Naar de overheid toe is de burger verplicht de gaande bestuurstaal te gebruiken. Jammer genoeg is Frans binnen de bestaande faciliteitengemeenten ook een officiële bestuurstaal. De Franstaligen begaan dus geen enkele overtreding.
Ik ben akkoord wanneer opgeroepen wordt om de faciliteiten af te schaffen, maar voorlopig zijn ze dat niet.
Wat het dagelijks taalgebruik betreft naar de andere burgers toe kunnen wij alleen maar de keuze van hun taalgebruik respecteren. Zij hebben namelijk het recht de taal te gebruiken die ze willen, net zoals u het recht hebt deze taal niet te begrijpen en dus elke communicatiepoging in het Frans te negeren.
In Vlaanderen moet iedereen Nederlands spreken. Geen faciliteiten voor minderheden die parasiteren!
Oud 18 augustus 2006, 20:54   #213
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jong-NVA'er toont duidelijk in zijn zin dat alle Walen fascisten zijn, volgens hem.
Oud 18 augustus 2006, 20:56   #214
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als u zegt: GEEN FRANSTALIGEN MEER IN VLAANDEREN DUS... tja8)
Oud 18 augustus 2006, 20:56   #215
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Klinkende overwinning, is het niet. De Franstalige stormbrigades willen echt een uitbreiding van Brussel en Brussel gezuiverd van Vlaamse aanwezigheid behalve in federale materies en aangaande Vlaamse financiering. De huidige toestand met Brussel in een harnas is een dagelijkse nachtmerrie.

Je moet ook futiliteiten van hoofdzaak kunnen onderscheiden. De splitsing van BHV is een symbooldossier, net zoals de hoedanigheid van Franstalige scholen in de rand. Een mogelijks akkoord omtrent beide onderwerpen zal NIET de grote ommezwaai betekenen voor het Vlaams karakter van de rand. Zolang de attitude niet veranderd van de Franstalige randbewonerd en hun blik op Franstalig Brussel geijkt blijft mag je hemel en aarde bewegen.

Citaat:

De CV&V heeft al veel meer verwezenlijkt voor Vlaanderen dan enig andere Vlaamse partij. Je kan altijd de lat TE HOOG leggen en je verkocht voelen. Je bent met twee partijen aan de onderhandelingstafel en de logica bij de Franstaligen staat nu eenmaal diametraal tegenover de Vlaamse logica. Je kan niet alles hebben in het leven, hoe rechtvaardig dit ook mag lijken in onze ogen. Temeer daar Vlaanderen geen monolitisch blok is, dat met 1 stem spreekt. Wij zijn een pluralistische samenleving (niet algemeen aanvaarde stelling) en maar goed ook.

Pragmatisme is geen zwakheid.
Hiermee wil ik niet afstrijden dat er verkeerde keuzes werden gemaakt in het verleden. Zeker als je dat vanuit ons huidig perspectief beschouwt. Wie zijn nek uitsteekt zal ook fouten maken, niet?

Citaat:

Ik kan je verzekeren dat men in Ieper, Leuven, Antwerpen, Gent, Kortrijk, enz... minder Frans hoort spreken dan 50 jaar geleden, tov 100 jaar geleden is het Frans bijna uitgestorven.
Het kan ook anders. Vechten om de rand alleen is vragen om een nederlaag. Als we onze Nederlandse taal in Brussel niet kunnen/willen verdedigen wat wil je dan enkel in de rand het Nederlands verdedigen? Het is alsof je zandzakjes blijft plaatsen aan je voordeur ipv de bres in de dijk te dichten. In Brussel moeten we onze aanwezigheid, taal en respect voor beide versterken.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:02   #216
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel hebben ze de intellectuele capaciteiten om Nederlands te leren maar ze blijven toch Franstalig.
Wat U niet heeft zijn de intellectuele capaciteiten om in te zien dat we niets hebben tegen Franstaligen, maar tegen Belgique.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:03   #217
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Jong-NVA'er toont duidelijk in zijn zin dat alle Walen fascisten zijn, volgens hem.
Dat is een logische conclusie die volgt uit jouw opmerking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 augustus 2006 om 21:03.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:08   #218
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Komt ervan als je Vlamingen uitmaakt voor een bende vuile racisten, fascisten,...
Nu eens koekje van eigen deeg en dat is nog dichter bij de waarheid.
Wie discrimineert Vlamingen? Wie bekijkt Vlamingen als een bende boeren(lees: untermenschen)? Wie zeggen dat Vlamingen hun bek moeten houden?
CE SONT LES FRANCOFONES!!!
Oud 18 augustus 2006, 21:09   #219
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat U niet heeft zijn de intellectuele capaciteiten om in te zien dat we niets hebben tegen Franstaligen, maar tegen Belgique.
Ik hoor veel liever een groepje Walen bezig die praat over onafhankelijkheid van Wallonie.
Oud 18 augustus 2006, 21:14   #220
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Als ik later in Brussel enkele panden goedkoop zou kunnen verbouwen en doorverkopen aan Vlamingen...ik zal het niet laten. Hopelijk kan ik dat over goed 15 jaar verwezenlijken en hopelijk zijn er nu enkele slimmerikken deze suggestie eens wellen omzetten in praktijk.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be