![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetten zijn er om nageleeft te worden,als moeder of vader kan je kinderen gemakkelijk brainwashen Je bent als niet bijwonende ouder(voor het kind) machteloos en dit is echt schande vind ik Jij moet als moeder of vader ,de vader of moeder verdedigen,anders bega je een misdaad Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duupje,
Je moet wel weten dat de meeste eisen niet van de exen komen maar van die hun advocaten en van de mensen in hun directe omgeving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er een tweestrijd ontstaat is het kind er altijd de dupe van en voor je het weet heeft geen van beide ouders nog vat op dat kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wat mijn advocate wil gaan eisen. (http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=10) En die in deze post vermelde terugwerkende kracht bedraagt 5 jaar. Begin maar uit te tellen éh...DAT zijn dingen die iemands leven kunnen verwoesten in veel gevallen. 5 jaar pakweg aan 125€ in de maand moeten ophoesten, dat is 7500€ dat mijn ex zou mogen ophoesten als het aan mijn advocate lag. Dat is dus iets waar ik niet mee akkoord kan gaan. En ik ook niet zal eisen. Langs andere kant, is mijn advocate niet de enige die dit weet/kent, en ik kan mij heel goed voorstellen dat er wel degelijk vrouwen zijn, die dit zeker zullen toepassen, gewoon om de ex een hak te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat bedoel ik juist!!!!! Je bent met twee ouder van het kind Dit wordt heel veel vergeten hoor!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu wel een hele lijst opgestuurd, maar ik moet toegeven dat ik er ook van baalde als mijn dochtertjes terugkwamen van weekendbezoek en daar met vol jolijt "de vriendin van papa" kwamen bejubelen! (in dit geval was het een pre-vriendin, niet n�* de echtscheiding). Misschien kan je de zaken wat verzachten door aan je ex-vrouw gewoon te zeggen dat indien ze vb. een babysit nodig heeft, je steeds bereid bent daarvoor in te springen (ZONDER EXTRA VRAGEN NATUURLIJK). Je kan vb. ook (indien dit nog niet het geval is) een soepelere weekendregeling treffen. In betere tijden hadden "wij" besloten dat vader op vrijdag de kinderen van school haalde en ze 's maandags terugbracht. Dit had voordelen voor beide partijen: ik kon écht eens een weekend vrijnemen (ipv de standaard zaterdag om 10 h., waarbij papa dan om 11.20 tevoorschijn kwam, en terug op zondag om 18.00, waarbij ik mijn enige sociale activiteit dan moest onderbreken terwijl de anderen nog eens gingen eten - en mijn kinderen dan uiteindelijk om 20.00h met duidelijke pret-van-de-middag aankwamen. Dit is zuiver frustrerend maar je kan die kinderen toch niet kwalijk nemen dat ze zich amuseerden?). Kortom: probeer elke vorm van onderhuidse frustratie en pesterij te vermijden: - stap af van dat "beleefd vragen" en dan nog eens "onderbouwen" ---> wees U gewoon al bewust van mijn bovenstaande berekening! - zorg ervoor (zonder verwijten!) dat er geen twee-wekelijks over-en-weer gesleur met valiesjes met propere en vuile kleding moet gebeuren (ik heb die inpak/uitpak uren zelfs niet meegerekend): zorg gewoon zelf voor een minigarderobe bij U thuis en lever de kinderen terug netjes af in de propere kleding waarmee je ze gehaald hebt. (ikzelf heb nog frustraties van in-en uitpakken van valiezen, gaat nooit meer weg). - in plaats van "als ze beleefd vraagt" (zie mijn post 192: ze fungeert als GRATIS kindermeid, hoezo "beleefd vragen"???) iets extra te geven, vr�*�*g haar of de kinderen (vb. in het komende seizoen) geen nieuwe winterkleding/schoenen etc. nodig hebben en zeg dat jij (niet je lief!!!) er wel voor gaat zorgen. punt. doe dat dan ook en geef die mee terug naar huis. Vraag je ex of ze het mooi vindt, indien ze contrair wil zijn, houd het dan voor jouw weekends. Indien je weet dat ze krap bij kas zit (1000 euro IS krap bij kas), koop dan zeker en vast NOOIT luxe-rommeltoestanden voor je kinderen. Overleg eerst. Het is heel frustrerend als jij met een stom duur stuk speelgoed over de brug komt (oh! wat een lieve papa heb ik toch!) , terwijl het kind amper schoenen heeft om door de winter te geraken (mama zeurt altijd). - Vertel haar na een weekend dat "onze" (jouw en haar) kinderen inderdaad toch wel heel de boel overhoop gooien! (dat geeft haar tenminste een gevoel van (h)erkenning, beter dan : "en wij zijn lekker naar plopsaland geweest": zij kan zich dat niet permitteren: zowel tijds- als geldgebrek = frustrerend. Stel dan onmiddellijk nadien voor dat je om de veertien dagen een poetsvrouw wil betalen - "zodat zij ook wat meer vrije tijd krijgt om met de kinderen bezig te zijn" - praat vooral NIET/NOOIT/NEVER over je "nieuwe vriendin, als goede mama voor de kinderen"!!!!! dit kost je 20 extra nachtelijke uren per maand aan dubbel tarief! Je praat over jou en (je ex)h�*�*r kinderen ---> het is niet omdat je je "vent" niet meer moet dat zijn vriendin dan "je eigen" kinderen kan inpikken! Dit is een nono (viel me reeds op in je eerste post! - ge moet niet vragen). Zelfs moeders zijn niet gespaard van enige menselijke mistoestanden: liever een kreng van een vriendin, dan eentje die mijn kinderen inpikt. Komen ze tenminste naar MIJ om te reclameren.... . Zwijg er dus over, je kinderen zullen nadien nog veel te veel gaan vertellen. JIJ - papa in person - is degene aan wie de kinderen lol mogen hebben, en papa in person is degene die ervoor gaat zorgen ---> geen uitbesteding aan zijn "nieuwe kindermeid" aub! Sorry voor de goede bedoelingen van "nieuwe lieven": it takes a mother to know a mother: believe me. ---> het "nieuwe lief" BLIJFT op de achtergrond als papa de kinderen heeft. Nooit of te nimmer is ze "papa's nieuwe mama". *********************** Voil�* Djiezes! nooit gedacht dat ik mijn aanbevelingen via internet zou kunnen ventileren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel ouders vragen zich af, waarom ziet de vader of moeder niet meer om naar het kind,wel ze moeten het vingerke eens naar hun eigen wijzen hé
Na het kind bewerkt te hebben is het soms heel normaal hoor(en dan bedoel ik zeker Debbie of duupje niet hé!!!) dat een kind denkt................... Men oogst wat men zaait !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind beide gevallen totaal fout (zowel je eerste als je tweede reactie). Maar hoe zou je zelf reageren indien jij als hoederechtouder geconfronteerd werd met iemand die stomweg "een nieuw leven wil beginnen" en DUS maar besluit dat hij/zij niet meer voor "het product" uit zijn vorig huwelijk moet zorgdragen? Denk je dat kinderen enkel dienen om voor een weekendje gezelschap te zorgen? Liefst netjes afgeleverd, gewassen en gedroogd en met de nodige vervangstukken erbij geleverd? Ik denk niet dat je mijn postings 92 en 192 zelfs maar hebt bekéken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mensen een kei kan je niet stropen hoor!!!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu elke situatie en persoon is wel degelijk anders, in jouw geval zou ik er ook werk van proberen te maken opdat je je dochter wel kan zien. Dat moet mogelijk zijn, jouw ex en dochter hebben zich ook te houden aan wat de rechter uitsprak. Een kei kan idd niemand stropen, dat zou voor iedereen de basisgedachte moeten zijn, maar helaas laat de realiteit vaak heel andere taferelen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat mijn oudste zoon bij zijn moeder is geweest, kreeg ik er een briefje voor de apoteker bij ja. Hij was bij haar door de vloer van de zolder gegaan en de apoteker was niet open op zondag avond. 32€ verband en pillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() FF eerlijk blijven hé!!! Ik zeg dat men moet bereken in verhouding!!!!! Ik kan NIET leven zoals nu met minder als 700 euro!!!!! Begin nu maar eens terug opnieuw hé Das toch echt rot hé,en dan Uw eigen kind niet mogen zien,mag mijne laaste(cent) zijn maar dit kan echt niet hoor!!!! Vergeef mij maar reken in verhouding,al wat U zegt klopt langst geen kanten!!!! ![]() Vrouw of man ![]() Ik zie zoveel fouten nu!!!! Kindergeld,verhoogd kindergeld? .................. Studiebeurs???????????zeker bij mijn dochter!!!!! Zie je de fouten????????? Ik weet het maar ik laat mij altijd doen hé Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien men stempelt krijgt de vrouw verhoogd kindergeld maal twee,zelfs idien ik 2/3 werk zoals nu het geval is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zelfs als ik hier nu alleen zit vind ik het niet erg,maar ik zit hier wel alleen door onze samenleving!!!!
En dat is niet normaal!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() THX mooi discutie!!!!!
Bedankt hoor !!!!! Knap forum, OOK VOOR ONZE KINDEREN!!!!!! Mijn Lynnneke zal er wel bij varen!!!!! |
![]() |
![]() |