Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 15:13   #201
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vanaf 10 jaar worden de kinderen "gehoord", dwz ze mogen aan de rechter hun uitleg komen doen.

Bovendien is het zo dat bij werkelijke malversaties het zelfs praktisch onmogelijk is om zelfs het hoederecht op te eisen: men heeft de kinderen namelijk zo "beschermd" dat je enkel voor 500 euro een deurwaarder naar de verblijfplaats van het kind kan sturen, die dan zal "vaststellen" dat het zich daar bevindt. Verder kan je voortprocederen.

Je bent totaal niet gemachtigd om - zelfs al ben je gerechtigd - je kinderen "buiten te gaan sleuren", in het beste geval gebeurt zoiets onder begeleiding van een of andere sociale werker en van die toestanden.

Of dit dan beter is voor je dochtertje is de enige afweging die zal gemaakt worden!
Ik laat mijn dochter toch niet los hoor
Wetten zijn er om nageleeft te worden,als moeder of vader kan je kinderen gemakkelijk brainwashen
Je bent als niet bijwonende ouder(voor het kind) machteloos en dit is echt schande vind ik
Jij moet als moeder of vader ,de vader of moeder verdedigen,anders bega je een misdaad

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 15:14.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:24   #202
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duupje,

Je moet wel weten dat de meeste eisen niet van de exen komen maar van die hun advocaten en van de mensen in hun directe omgeving.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:28   #203
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Wat ik probeer aan te tonen is dat men de inspanningen van beide ouders eerst moet bekijken.

In het door U geschetste voorbeeld, mag ik aannemen dat uw ex 1000€ netto verdient tijdens haar (full-time? 8 uur per dag) werk?

Laten we even veronderstellen dat beide partners ieder 250 euro bijdragen als onderhoudsgeld voor hun kinderen.
Ik wil er bovendien nog vanuit gaan dat U evenzeer 1000 euro netto per maand verdient voor 8 uur per dag werken.

Dit maakt dan: 750 euro ter beschikking van elke ouder.

Voor beide kinderen samen hebben we dan 250+250 (van de ouders) + 250 (grof gerekende kinderbijslag) = 750 voor TWEE kinderen.
---------------------------------

De kosten voor de kinderen bekijk ik even apart (U mag de gefingeerde bedragen aanpassen hoor):

- extra huur (groter huis) : 200 euro
(papa kan in een studio wonen, mama heeft minstens 2 - best 3 -slaapkamers nodig)

- extra energieverbruik (water, elektriciteit( wasmachines? overal lampjes die blijven branden, om niet te spreken van alle mogelijke audioapparatuur): 50 euro

- kleding 2 kinderen per maand: 200 euro (dat maakt per seizoen 4x 300 euro per kind, inclusief winterjassen, steeds hernieuwbare schoenen, ondergoed, zwem- en sportkledij etc... )

- schoolgerief en aanverwanten: 50 euro per maand

- meubelen/beddegoed/handdoeken/toiletpapier etc: 50 euro

- naschoolse opvang (4 en 6 jaar?): 50 euro (schoolverloven niét meegerekend!)

- vervoer van en naar school (ik herinner me een busabonnement van 250 euro PER TRIMESTER): 100 euro

- voeding en dranken: we hadden hier een andere discussie waaruit werd besloten dat 7 euro/dag/pers. voldoende moet zijn. ik reken 5 euro/dag/kind : 250 euro voor beide (25 dagen, weekendbezoek niet inbegrepen).

tussenstand: 950 euro voor twee kinderen, zuiver té betalen kosten.

-------------------

Maar wat daarenboven nooit wordt meegeteld:

- klaarmaken maaltijden (ontbijt, lunch, avondmaal): 3 uur per dag (incl. afruimen, afwassen, winkelen)
- hygiene kinderen: ze wassen, aankleden, uitkleden etc.: 1 uur per dag?
- opruimen/extra poets (of leren opruimen) minstens 2 uur per dag
- was, strijk, kleding opbergen: minstens 1 uur dagelijks.

ik kom aan zes uur extra taken per dag, wat kan kloppen want ik begon om 7 uur en kon pas zitten om 9 = 14 uur, -8 uur buitenshuis, -1 uur over-en weergerij: = 5 uur per dag. (mijn weekends werden besteed aan het poetsen, ik onderschat dus bewust het aantal uren: zonder kinderen moet men ook poetsen).

@ 10 euro (zwart) per uur geeft me dit voor 25 dagen: 1500 euro!
ik reken de standaardprijs voor zwartgepresteerde huishoudelijke hulp: indien de hoeder van de kinderen dit wil uitgeven betaalt zij/hij exact ook zoveel.

Het tussentotaal staat nu op: 950 + 1500 = 2450 euro per maand voor 2 kinderen.

Dan het vergeten gedeelte: de BABYSIT.

En babysit kost geen 10 euro, laten we zeggen (natte vinger?) 6 euro per uur.
25 dagen @ 3 uur (van 21.00 tot 24.00) = 450 euro

In tegenstelling tot de vaders die hier aan het woord waren en die dus gerust elke avond aan "socializing" kunnen gaan doen, moet de moeder die dit evenzeer wenst te doen een babysit nemen zie je!

Ik kom dus nu aan een geschatte kost van : 950 (effectieve kosten) + 1500 (werkkosten voor kindermeid) + 450 babysitkosten

= 2900 euro per maand voor twee kinderen.

Trekken we hier het kindergeld af: 2900-250 = 2650

BLIJFT te betalen voor iedere ouder voor de helft = 1325euro PER OUDER

het (zwarte loon) voor de moeder bedraagt: 1500+450 = 1950 euro. Dit is voor ieder de helft: 975 euro.

De moeder moet dus effectief (van haar loon) betalen: 1325-975 = 350 euro
De vader zal effectief betalen: 1325 euro.

Dit is dus INCLUSIEF kindergeld, en INCLUSIEF de samen betaalde kinderopvang/oppas faciliteiten.

--------------------------------------------------------

Nu mag iedereen zitten sleutelen aan uren en kosten.

Zoals de aandachtige lezer wellicht al begrepen heeft, heb ik deze oefening reeds lang geleden gemaakt. Om exact te zijn: 15 jaar geleden ongeveer.
Ik gebruikte toen EXACTE cijfers en EXACTE uren. Mijn eindtotaal van kosten voor twee kinderen bedroeg toen 1000 euro per ouder!

Me dunkt dat ik er met mijn natte vinger dus niet zover af zit.

Hou er bovendien rekening mee dat ik zelfs géén rekening heb gehouden met weekendjes-bij-mama die moesten dienen om met twee jengelende kinderen (twee, je kan er niet ééntje thuislaten) te gaan winkelen voor hun kleding, schoolgerief etc...
Evenmin werd rekening gehouden met extra babysitkosten om naar schoolcontacten etc. te gaan.
Nog minder werd rekening gehouden met medische kosten en de tijd die aan het dokterwachtzitten werd besteed, waarbij dan wéér een babysit voor het thuisblijvertje werd betaald.

Vandaar dus mijn post 92: voor degenen die het o zo vervelend en moeilijk vinden om hun schamele bijdragen te betalen voor hun eigen geproduceerde kroost: WERK OOK 14 UUR per dag, en ga nadien babysitten! Wedden dat je dan toekomt?

Er loopt hier een draadje dat men desperaat op zoek is naar STRIJKERS!
Een prachtige reactie!!!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:28   #204
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Tja, en het erge is dat ik er eigenlijk voor vrees dat ik mijn zin (bilocatieregeling) niet zal krijgen, enkel en alleen omdat het waarschijnlijk toch niet zal werken vermits de ex er zo tegen is. Zo kan ze me blijven straffen....
Jij moet deze beslissing aan de rechter overlaten, die is nu verplicht om bi-locatie voorrang te geven op andere oplossingen en moet een zeer goede motivatie geven indien hij/zij anders beslist. De belangen van het kind gaan voor op de belangen van de moeder en/of vader.
Oud 28 september 2006, 15:31   #205
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik laat mijn dochter toch niet los hoor
Wetten zijn er om nageleeft te worden,als moeder of vader kan je kinderen gemakkelijk brainwashen
Je bent als niet bijwonende ouder(voor het kind) machteloos en dit is echt schande vind ik
Jij moet als moeder of vader ,de vader of moeder verdedigen,anders bega je een misdaad
Ja, daar heb je groot gelijk. Het is in het belang van de kinderen om te zorgen dat je de andere ouder niet zwart gaat maken en je kinderen niet met een negatief gevoel tegenover de andere ouder opzadeld.

Als er een tweestrijd ontstaat is het kind er altijd de dupe van en voor je het weet heeft geen van beide ouders nog vat op dat kind.
Oud 28 september 2006, 15:34   #206
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Duupje,

Je moet wel weten dat de meeste eisen niet van de exen komen maar van die hun advocaten en van de mensen in hun directe omgeving.
Dat weet ik maar al te goed.
Ik weet wat mijn advocate wil gaan eisen. (http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=10)
En die in deze post vermelde terugwerkende kracht bedraagt 5 jaar. Begin maar uit te tellen éh...DAT zijn dingen die iemands leven kunnen verwoesten in veel gevallen. 5 jaar pakweg aan 125€ in de maand moeten ophoesten, dat is 7500€ dat mijn ex zou mogen ophoesten als het aan mijn advocate lag. Dat is dus iets waar ik niet mee akkoord kan gaan. En ik ook niet zal eisen. Langs andere kant, is mijn advocate niet de enige die dit weet/kent, en ik kan mij heel goed voorstellen dat er wel degelijk vrouwen zijn, die dit zeker zullen toepassen, gewoon om de ex een hak te zetten.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:36   #207
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, daar heb je groot gelijk. Het is in het belang van de kinderen om te zorgen dat je de andere ouder niet zwart gaat maken en je kinderen niet met een negatief gevoel tegenover de andere ouder opzadeld.

Als er een tweestrijd ontstaat is het kind er altijd de dupe van en voor je het weet heeft geen van beide ouders nog vat op dat kind.

Dat bedoel ik juist!!!!!
Je bent met twee ouder van het kind
Dit wordt heel veel vergeten hoor!!!!
Oud 28 september 2006, 15:37   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zoals ik al zei, het is mij niet om het geld te doen. Als mijn ex nóg meer wil, kan ze meer krijgen -1- als ze het beleefd vraagt en -2- als ze dat een beetje deftig motiveert.

Wat mij stoort, is het feit dat ik mijn verantwoordelijkheden wél wil opnemen, maar niet mag. Ik wil wél de helft van de tijd voor de kinderen zorgen, maar de ex wil dat (toevallig?) niet meer sinds ik een relatie heb. Ik wil met plezier dat 's avonds gaan pinten pakken voor de helft opgeven, zodat madam dat ook eens kan doen zonder een babysit te moeten zoeken, maar madam wil dat niet.
Ik doe dus inderdaad weinig inspanningen (los van de financiële), veel minder dan ik zou willen...
Ik begrijp je. Misschien even een time-out proberen?

Ik heb nu wel een hele lijst opgestuurd, maar ik moet toegeven dat ik er ook van baalde als mijn dochtertjes terugkwamen van weekendbezoek en daar met vol jolijt "de vriendin van papa" kwamen bejubelen! (in dit geval was het een pre-vriendin, niet n�* de echtscheiding).

Misschien kan je de zaken wat verzachten door aan je ex-vrouw gewoon te zeggen dat indien ze vb. een babysit nodig heeft, je steeds bereid bent daarvoor in te springen (ZONDER EXTRA VRAGEN NATUURLIJK).
Je kan vb. ook (indien dit nog niet het geval is) een soepelere weekendregeling treffen.

In betere tijden hadden "wij" besloten dat vader op vrijdag de kinderen van school haalde en ze 's maandags terugbracht. Dit had voordelen voor beide partijen: ik kon écht eens een weekend vrijnemen (ipv de standaard zaterdag om 10 h., waarbij papa dan om 11.20 tevoorschijn kwam, en terug op zondag om 18.00, waarbij ik mijn enige sociale activiteit dan moest onderbreken terwijl de anderen nog eens gingen eten - en mijn kinderen dan uiteindelijk om 20.00h met duidelijke pret-van-de-middag aankwamen. Dit is zuiver frustrerend maar je kan die kinderen toch niet kwalijk nemen dat ze zich amuseerden?).

Kortom: probeer elke vorm van onderhuidse frustratie en pesterij te vermijden:

- stap af van dat "beleefd vragen" en dan nog eens "onderbouwen" ---> wees U gewoon al bewust van mijn bovenstaande berekening!

- zorg ervoor (zonder verwijten!) dat er geen twee-wekelijks over-en-weer gesleur met valiesjes met propere en vuile kleding moet gebeuren (ik heb die inpak/uitpak uren zelfs niet meegerekend): zorg gewoon zelf voor een minigarderobe bij U thuis en lever de kinderen terug netjes af in de propere kleding waarmee je ze gehaald hebt. (ikzelf heb nog frustraties van in-en uitpakken van valiezen, gaat nooit meer weg).

- in plaats van "als ze beleefd vraagt" (zie mijn post 192: ze fungeert als GRATIS kindermeid, hoezo "beleefd vragen"???) iets extra te geven, vr�*�*g haar of de kinderen (vb. in het komende seizoen) geen nieuwe winterkleding/schoenen etc. nodig hebben en zeg dat jij (niet je lief!!!) er wel voor gaat zorgen. punt. doe dat dan ook en geef die mee terug naar huis. Vraag je ex of ze het mooi vindt, indien ze contrair wil zijn, houd het dan voor jouw weekends.
Indien je weet dat ze krap bij kas zit (1000 euro IS krap bij kas), koop dan zeker en vast NOOIT luxe-rommeltoestanden voor je kinderen. Overleg eerst. Het is heel frustrerend als jij met een stom duur stuk speelgoed over de brug komt (oh! wat een lieve papa heb ik toch!) , terwijl het kind amper schoenen heeft om door de winter te geraken (mama zeurt altijd).

- Vertel haar na een weekend dat "onze" (jouw en haar) kinderen inderdaad toch wel heel de boel overhoop gooien! (dat geeft haar tenminste een gevoel van (h)erkenning, beter dan : "en wij zijn lekker naar plopsaland geweest": zij kan zich dat niet permitteren: zowel tijds- als geldgebrek = frustrerend.
Stel dan onmiddellijk nadien voor dat je om de veertien dagen een poetsvrouw wil betalen - "zodat zij ook wat meer vrije tijd krijgt om met de kinderen bezig te zijn"

- praat vooral NIET/NOOIT/NEVER over je "nieuwe vriendin, als goede mama voor de kinderen"!!!!! dit kost je 20 extra nachtelijke uren per maand aan dubbel tarief! Je praat over jou en (je ex)h�*�*r kinderen ---> het is niet omdat je je "vent" niet meer moet dat zijn vriendin dan "je eigen" kinderen kan inpikken! Dit is een nono (viel me reeds op in je eerste post! - ge moet niet vragen). Zelfs moeders zijn niet gespaard van enige menselijke mistoestanden: liever een kreng van een vriendin, dan eentje die mijn kinderen inpikt. Komen ze tenminste naar MIJ om te reclameren....
. Zwijg er dus over, je kinderen zullen nadien nog veel te veel gaan vertellen.
JIJ - papa in person - is degene aan wie de kinderen lol mogen hebben, en papa in person is degene die ervoor gaat zorgen ---> geen uitbesteding aan zijn "nieuwe kindermeid" aub!

Sorry voor de goede bedoelingen van "nieuwe lieven": it takes a mother to know a mother: believe me. ---> het "nieuwe lief" BLIJFT op de achtergrond als papa de kinderen heeft. Nooit of te nimmer is ze "papa's nieuwe mama".

Voil�* Djiezes! nooit gedacht dat ik mijn aanbevelingen via internet zou kunnen ventileren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 15:57   #209
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel ouders vragen zich af, waarom ziet de vader of moeder niet meer om naar het kind,wel ze moeten het vingerke eens naar hun eigen wijzen hé
Na het kind bewerkt te hebben is het soms heel normaal hoor(en dan bedoel ik zeker Debbie of duupje niet hé!!!) dat een kind denkt...................
Men oogst wat men zaait !!!
Oud 28 september 2006, 16:11   #210
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Ik heb nu wel een hele lijst opgestuurd, maar ik moet toegeven dat ik er ook van baalde als mijn dochtertjes terugkwamen van weekendbezoek en daar met vol jolijt "de vriendin van papa" kwamen bejubelen! (in dit geval was het een pre-vriendin, niet n�* de echtscheiding).

Misschien kan je de zaken wat verzachten door aan je ex-vrouw gewoon te zeggen dat indien ze vb. een babysit nodig heeft, je steeds bereid bent daarvoor in te springen (ZONDER EXTRA VRAGEN NATUURLIJK).
Je kan vb. ook (indien dit nog niet het geval is) een soepelere weekendregeling treffen.

In betere tijden hadden "wij" besloten dat vader op vrijdag de kinderen van school haalde en ze 's maandags terugbracht. Dit had voordelen voor beide partijen: ik kon écht eens een weekend vrijnemen (ipv de standaard zaterdag om 10 h., waarbij papa dan om 11.20 tevoorschijn kwam, en terug op zondag om 18.00, waarbij ik mijn enige sociale activiteit dan moest onderbreken terwijl de anderen nog eens gingen eten - en mijn kinderen dan uiteindelijk om 20.00h met duidelijke pret-van-de-middag aankwamen. Dit is zuiver frustrerend maar je kan die kinderen toch niet kwalijk nemen dat ze zich amuseerden?).

- stap af van dat "beleefd vragen" en dan nog eens "onderbouwen" ---> wees U gewoon al bewust van mijn bovenstaande berekening!

- zorg ervoor (zonder verwijten!) dat er geen twee-wekelijks over-en-weer gesleur met valiesjes met propere en vuile kleding moet gebeuren (ik heb die inpak/uitpak uren zelfs niet meegerekend): zorg gewoon zelf voor een minigarderobe bij U thuis en lever de kinderen terug netjes af in de propere kleding waarmee je ze gehaald hebt. (ikzelf heb nog frustraties van in-en uitpakken van valiezen, gaat nooit meer weg).

- in plaats van "als ze beleefd vraagt" (zie mijn post 192: ze fungeert als GRATIS kindermeid, hoezo "beleefd vragen"???) iets extra te geven, vr�*�*g haar of de kinderen (vb. in het komende seizoen) geen nieuwe winterkleding/schoenen etc. nodig hebben en zeg dat jij (niet je lief!!!) er wel voor gaat zorgen. punt. doe dat dan ook en geef die mee terug naar huis. Vraag je ex of ze het mooi vindt, indien ze contrair wil zijn, houd het dan voor jouw weekends.
Indien je weet dat ze krap bij kas zit (1000 euro IS krap bij kas), koop dan zeker en vast NOOIT luxe-rommeltoestanden voor je kinderen. Overleg eerst. Het is heel frustrerend als jij met een stom duur stuk speelgoed over de brug komt (oh! wat een lieve papa heb ik toch!) , terwijl het kind amper schoenen heeft om door de winter te geraken (mama zeurt altijd).

- Vertel haar na een weekend dat "onze" (jouw en haar) kinderen inderdaad toch wel heel de boel overhoop gooien! (dat geeft haar tenminste een gevoel van (h)erkenning, beter dan : "en wij zijn lekker naar plopsaland geweest": zij kan zich dat niet permitteren: zowel tijds- als geldgebrek = frustrerend.
Stel dan onmiddellijk nadien voor dat je om de veertien dagen een poetsvrouw wil betalen - "zodat zij ook wat meer vrije tijd krijgt om met de kinderen bezig te zijn"

- praat vooral NIET/NOOIT/NEVER over je "nieuwe vriendin, als goede mama voor de kinderen"!!!!! dit kost je 20 extra nachtelijke uren per maand aan dubbel tarief! Je praat over jou en (je ex)h�*�*r kinderen ---> het is niet omdat je je "vent" niet meer moet dat zijn vriendin dan "je eigen" kinderen kan inpikken! Dit is een nono (viel me reeds op in je eerste post! - ge moet niet vragen). Zelfs moeders zijn niet gespaard van enige menselijke mistoestanden: liever een kreng van een vriendin, dan eentje die mijn kinderen inpikt. Komen ze tenminste naar MIJ om te reclameren....
JIJ - papa in person - is degene aan wie de kinderen lol mogen hebben, en papa in person is degene die ervoor gaat zorgen ---> geen uitbesteding aan zijn "nieuwe kindermeid" aub!

Sorry voor de goede bedoelingen van "nieuwe lieven": it takes a mother to know a mother: believe me. ---> het "nieuwe lief" BLIJFT op de achtergrond als papa de kinderen heeft. Nooit of te nimmer is ze "papa's nieuwe mama".

Voil�* Djiezes! nooit gedacht dat ik mijn aanbevelingen via internet zou kunnen ventileren.
Hahaha, prachtig gewoon. Je moest er je job van maken, gouden tips na de scheiding. Dat heb je prima verwoord allemaal, heel goed.
Oud 28 september 2006, 16:12   #211
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer maar eens als man terug te beginnen leven als je altijd maar moet betalen voor de kinderen na een echtscheiding Daar is onze samenleving fout in vind ik, ik zie mijn ex nu met een mooi auto-tje rijden, ze werkt gewoon niet meer, en ik kan maar werken tegen de sterren op Hoe kan zo een onrecht blijven duren? Gewoon de vraag die ik me stel?
hoe moet ik dit rijmen met:

Citaat:
Veel ouders vragen zich af, waarom ziet de vader of moeder niet meer om naar het kind,wel ze moeten het vingerke eens naar hun eigen wijzen hé
Na het kind bewerkt te hebben is het soms heel normaal hoor(en dan bedoel ik zeker Debbie of duupje niet hé!!!) dat een kind denkt...................
Men oogst wat men zaait !!!
Uit je eerste post lees ik dat je het te vervelend/moeilijk/ongemakkelijk vindt om voor je eigen kind te BLIJVEN zorgen ook na de echtscheiding, uit je tweede maak ik op dat je vindt dat de moeder van je kind de oorzaak is dat je er niet meer naar omziet?

Ik vind beide gevallen totaal fout (zowel je eerste als je tweede reactie). Maar hoe zou je zelf reageren indien jij als hoederechtouder geconfronteerd werd met iemand die stomweg "een nieuw leven wil beginnen" en DUS maar besluit dat hij/zij niet meer voor "het product" uit zijn vorig huwelijk moet zorgdragen? Denk je dat kinderen enkel dienen om voor een weekendje gezelschap te zorgen? Liefst netjes afgeleverd, gewassen en gedroogd en met de nodige vervangstukken erbij geleverd?

Ik denk niet dat je mijn postings 92 en 192 zelfs maar hebt bekéken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 16:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 16:12   #212
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je moest het meer doen ! Er zouden er heel veel nog wat van kunnen opsteken denk'k.
Oud 28 september 2006, 16:13   #213
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar mensen een kei kan je niet stropen hoor!!!!!!
Oud 28 september 2006, 16:18   #214
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mensen een kei kan je niet stropen hoor!!!!!!
duveltje382, ik denk dat wij het hier allemaal wel eens zijn, dat torenhoge alimentaties uit den boze zijn. Wat Circe probeert uit te leggen, is kortweg dat je veel ruzies kan vermijden, door gewoon anders met elkaar te leren omgaan, respect te blijven hebben voor elkaar. Dat komt in de eerste plek ten goede aan de kinderen.
Nu elke situatie en persoon is wel degelijk anders, in jouw geval zou ik er ook werk van proberen te maken opdat je je dochter wel kan zien. Dat moet mogelijk zijn, jouw ex en dochter hebben zich ook te houden aan wat de rechter uitsprak. Een kei kan idd niemand stropen, dat zou voor iedereen de basisgedachte moeten zijn, maar helaas laat de realiteit vaak heel andere taferelen zien.
Oud 28 september 2006, 16:24   #215
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefst netjes afgeleverd, gewassen en gedroogd en met de nodige vervangstukken erbij geleverd?
kreeg ik ze zo maar terug.
De laatste keer dat mijn oudste zoon bij zijn moeder is geweest, kreeg ik er een briefje voor de apoteker bij ja. Hij was bij haar door de vloer van de zolder gegaan en de apoteker was niet open op zondag avond. 32€ verband en pillen.
Oud 28 september 2006, 16:28   #216
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe moet ik dit rijmen met:

Uit je eerste post lees ik dat je het te vervelend/moeilijk/ongemakkelijk vindt om voor je eigen kind te BLIJVEN zorgen ook na de echtscheiding, uit je tweede maak ik op dat je vindt dat de moeder van je kind de oorzaak is dat je er niet meer naar omziet?

Ik vind beide gevallen totaal fout (zowel je eerste als je tweede reactie). Maar hoe zou je zelf reageren indien jij als hoederechtouder geconfronteerd werd met iemand die stomweg "een nieuw leven wil beginnen" en DUS maar besluit dat hij/zij niet meer voor "het product" uit zijn vorig huwelijk moet zorgdragen? Denk je dat kinderen enkel dienen om voor een weekendje gezelschap te zorgen? Liefst netjes afgeleverd, gewassen en gedroogd en met de nodige vervangstukken erbij geleverd?

Ik denk niet dat je mijn postings 92 en 192 zelfs maar hebt bekéken!
Je quote wel totaal fout hé
FF eerlijk blijven hé!!!
Ik zeg dat men moet bereken in verhouding!!!!!
Ik kan NIET leven zoals nu met minder als 700 euro!!!!!
Begin nu maar eens terug opnieuw hé
Das toch echt rot hé,en dan Uw eigen kind niet mogen zien,mag mijne laaste(cent) zijn maar dit kan echt niet hoor!!!!
Vergeef mij maar reken in verhouding,al wat U zegt klopt langst geen kanten!!!!
Vrouw of man
Ik zie zoveel fouten nu!!!!
Kindergeld,verhoogd kindergeld? ..................
Studiebeurs???????????zeker bij mijn dochter!!!!!
Zie je de fouten?????????
Ik weet het maar ik laat mij altijd doen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 16:30.
Oud 28 september 2006, 16:30   #217
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
duveltje382, ik denk dat wij het hier allemaal wel eens zijn, dat torenhoge alimentaties uit den boze zijn. Wat Circe probeert uit te leggen, is kortweg dat je veel ruzies kan vermijden, door gewoon anders met elkaar te leren omgaan, respect te blijven hebben voor elkaar. Dat komt in de eerste plek ten goede aan de kinderen.
Nu elke situatie en persoon is wel degelijk anders, in jouw geval zou ik er ook werk van proberen te maken opdat je je dochter wel kan zien. Dat moet mogelijk zijn, jouw ex en dochter hebben zich ook te houden aan wat de rechter uitsprak. Een kei kan idd niemand stropen, dat zou voor iedereen de basisgedachte moeten zijn, maar helaas laat de realiteit vaak heel andere taferelen zien.
Klopt als een bus. En als beide zich aan de afspraken houden dan zijn er de minste problemen.
Alleen denkt mijn ex dat ze slimmer is dan de doorsnee mens.
En dat wreekt zich nu tegen haar.
Juist telefoon gehad van mijn jongste dochter, ze wil bij haar papa gaan wonen, want ze ziet het niet meer zitten op het internaat.
Oud 28 september 2006, 16:37   #218
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Indien men stempelt krijgt de vrouw verhoogd kindergeld maal twee,zelfs idien ik 2/3 werk zoals nu het geval is
Oud 28 september 2006, 16:42   #219
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach zelfs als ik hier nu alleen zit vind ik het niet erg,maar ik zit hier wel alleen door onze samenleving!!!!
En dat is niet normaal!!!!!
Oud 28 september 2006, 16:47   #220
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

THX mooi discutie!!!!!
Bedankt hoor !!!!!
Knap forum,

OOK VOOR ONZE KINDEREN!!!!!!
Mijn Lynnneke zal er wel bij varen!!!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be